wayne2up Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Mam problem z silnikiem w moim nowonabytym zx636r '04r sprowadzonym z usa. NIe mialem wczesniejszej mozliwosci niestety sprawdzenia czy wszystko jest ok! - no i niestety niejest.MIanowicie... motur ma przejechana juz 20tys.km i wydobywa sie z silnika dziwny rytmiczny stukot . Wydawalo by sie ze z prawej strony ,od strony rozrzadu. Czy to rozrzad , czy morze zawory, czy cos innego... prosze o rozpoznanie tematu ,za co sie zabrac, jakie mam opcje do sprawdzenia, od czego zaczac?. Dodam ze pali ideallnie, jest to model juz na wtryskach. Stukot jest dosc glosny podczas luznej pracy silnika, puzniej zaglusza go dzwiek tlumika. z gory dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 U no to pech... zacznij szukać najpierw od najprostrzych rzeczy... jeśli z prawej strony, to może stukot wydobywa sie kosza sprzęgłowego, może napinacza rozrządu... musisz precyzyjniej określić skąd wydobywa się stukot ... z głowicy, czy bardziej z dołu silnika... mozliwości jest kilka... może być zawór, może panewka... u mnie w zygzaku też kiedyś stukało i przeraziłem się że to rozząd, albo panwa... okazało się że to tylko takie sprzęgiełko napędzające alternator... dokręcic jedną śrubkę wystarczyło i po stukaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cenderr Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Napisz kiedy stuka? Na zimnym, ciepłym, ustaje? Stuka rytmicznie?Wraz ze wzrostem obrotów częstotliwość stukania rośnie?Stuka na postoju? Podczas jazdy? Kiedy najbardziej?Jak włączasz/wyłączas światła coś się zmienia?Jak wciśniej sprzęgło coś się zmienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wayne2up Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 (edytowane) A wiec, stuka caly czas, niezaleznie od rozgrzania silnika, wciakania sprzegla, czy wlaczania swiatel- choc one sa automatycznie zalaczane po rozruchu. Odglos ten wydaje mi sie ze wydobyla sie raczej z glowicy, dodanie gazu tylko go zagluszai oczywiscie czestotliwosc wraz z obrotami tez wzrasta proporcjonalnie(choc niekoniecznie- moze mi sie tylko tak wydawac). Najbardziej jednak slychac po odjeciu gazu- wtedy jest najintensywniejszy. To chyba bedziee dlugie poszukiwanie, lepiej sprawdzic te mniejsze mamkamenty niz odrazu glowice zdejmowac.Posprawdzam napoczatku napinacz lancuszka i luzy zaworowe, sprawdze tez ustawienie rozrzadu- do tego mam dostep bez kombinowania. Zbadam tez dokladniej co z czestotliwoscia tego stukotu po dodaniu gazu. NIe kwapilem sie do tego ,ale kiedys czeba to naprawic, oby to jakis szczegul byl:/ Edytowane 22 Stycznia 2008 przez wayne2up Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 to jak ty go kupowales w ciemno ?? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 (edytowane) Czolem! Jak najbardziej halasuje po odjeciu gazu, to na moj gust problemem jest lancuszek rozrzadu. Albo jego napinacz.Jesli jestes w 100% pewny przebiegu, to musialby sie napinacz powiesic / uszkodzic, bo po 20kkm lancuszek rozrzadu raczej sie nie konczy...Moja TDM halasowala w podobny sposob i problemem okazal sie napinacz, ktory nie przeskoczyl (powiesil sie) i nie napial lancuszka, gdy ten sie rozciagnal. Przestawilem napinacz recznie i cisza jak makiem zasial. Pozdrawiam PSNitomen: nie kazdy jest w stanie pojechac osobiscie zobaczyc motocykl do USA ;]. To ciut daleko :biggrin:. Edytowane 22 Stycznia 2008 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wayne2up Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 to jak ty go kupowales w ciemno ?? slyszalem i o takich co kupowali motur w ciemno z usa i bez silnika do nich przyplynol.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_big Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 spuść olej i sprawdź czy panewka wypłynie :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 (edytowane) hamerykance lubia na kole dawac , wiec paneweczka jest calkiem mozliwa... A jak by przyjechal z rama w 2 czesciach to tez bys poskladaL i jezdzill ??:icon_rolleyes: - nie moge pojac jak ludzie kupuja kota w worku bo jest nieco tanszy. Edytowane 22 Stycznia 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz72 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Mam problem z silnikiem w moim nowonabytym zx636r '04r sprowadzonym z usa. NIe mialem wczesniejszej mozliwosci niestety sprawdzenia czy wszystko jest ok! - no i niestety niejest.MIanowicie... motur ma przejechana juz 20tys.km i wydobywa sie z silnika dziwny rytmiczny stukot . Wydawalo by sie ze z prawej strony ,od strony rozrzadu. Czy to rozrzad , czy morze zawory, czy cos innego... prosze o rozpoznanie tematu ,za co sie zabrac, jakie mam opcje do sprawdzenia, od czego zaczac?. Dodam ze pali ideallnie, jest to model juz na wtryskach. Stukot jest dosc glosny podczas luznej pracy silnika, puzniej zaglusza go dzwiek tlumika. z gory dzieki za pomocWitam! U mnie też pókało na wolnych obrotach ale z lewej strony po dodaniu gazu się uciszało i jak wymieniłem swiece to jest teraz w pożądku, a zapalał zapalał bez problemu, a co w tym najdziwniejsze odpalałem gdzieś 3 tyg. temu, no zapalił ale troche dziwnie ale wtedy miałem zdjęty zbiornik i próbe robiłem na butelke więc myślałem że to z braku paliwa a kilka dni temu mało rozrusznika nie zajeżdziłem i co się okazało że wszystkie swiece są do kitu, no jedna próbowała coś iskrzyć- kawasaki gpz600r. Pozdrowionka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wayne2up Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Witam! U mnie też pókało na wolnych obrotach ale z lewej strony po dodaniu gazu się uciszało i jak wymieniłem swiece to jest teraz w pożądku, a zapalał zapalał bez problemu, a co w tym najdziwniejsze odpalałem gdzieś 3 tyg. temu, no zapalił ale troche dziwnie ale wtedy miałem zdjęty zbiornik i próbe robiłem na butelke więc myślałem że to z braku paliwa a kilka dni temu mało rozrusznika nie zajeżdziłem i co się okazało że wszystkie swiece są do kitu, no jedna próbowała coś iskrzyć- kawasaki gpz600r. Pozdrowionka! Ten rodzaj pukania znam z zx9r nieprzepalal na jednym - byla wina swiec- ten odglos jes zupelnie inny, ale niezawadzi sprawdzic swiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cenderr Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Możliwe że napinacz, rozrząd raczej nie stuka tylko szeleści.Z tego co wiem spuszczanie oleji za wiele nie da bo zawsze znajdziesz w nim opiłki chociażby ze skrzyni biegów.Nie mniej jak już nie będziesz nic miał do roboty to można, zawsze lepiej spuścić olej niż silnik rozbierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Weź no majster zatkaj tłumik ręką i wtedy posłuchaj,ja stawiam na łańcuszek albo nieszczelne kolektory: kiedśy mój GSXf miał dokładnie takie same objawy- winny okazał się nieszczelny kolektor przy głowicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redline Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Znajomemu też tak pukało jakiś czas w 636 2004r. No ale pewnego razu przestało bo podczas palenia gumy pękł zawór wydechowy. Po rozebraniu silnika okazało się że panewka na korbowodzie była nieźle przytarta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Złoty Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Nitomen to proste dlaczego sie kupuje motorki bez ogladania ich przeciez za taka kawke w polsce trzeba dac z 14tys. a z usa masz taka za polowe.nawet gdy okaze sie kondonem to i tak na czesci pojdzie i sie nie straci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.