Skocz do zawartości

stuki puki w silniku zx636r


wayne2up
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z silnikiem w moim nowonabytym zx636r '04r sprowadzonym z usa. NIe mialem wczesniejszej mozliwosci niestety sprawdzenia czy wszystko jest ok! - no i niestety niejest.MIanowicie...

motur ma przejechana juz 20tys.km i wydobywa sie z silnika dziwny rytmiczny stukot . Wydawalo by sie ze z prawej strony ,od strony rozrzadu. Czy to rozrzad , czy morze zawory, czy cos innego... prosze o rozpoznanie tematu ,za co sie zabrac, jakie mam opcje do sprawdzenia, od czego zaczac?.

 

Dodam ze pali ideallnie, jest to model juz na wtryskach. Stukot jest dosc glosny podczas luznej pracy silnika, puzniej zaglusza go dzwiek tlumika.

 

z gory dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U no to pech... zacznij szukać najpierw od najprostrzych rzeczy... jeśli z prawej strony, to może stukot wydobywa sie kosza sprzęgłowego, może napinacza rozrządu... musisz precyzyjniej określić skąd wydobywa się stukot ... z głowicy, czy bardziej z dołu silnika... mozliwości jest kilka... może być zawór, może panewka... u mnie w zygzaku też kiedyś stukało i przeraziłem się że to rozząd, albo panwa... okazało się że to tylko takie sprzęgiełko napędzające alternator... dokręcic jedną śrubkę wystarczyło i po stukaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz kiedy stuka? Na zimnym, ciepłym, ustaje? Stuka rytmicznie?

Wraz ze wzrostem obrotów częstotliwość stukania rośnie?

Stuka na postoju? Podczas jazdy? Kiedy najbardziej?

Jak włączasz/wyłączas światła coś się zmienia?

Jak wciśniej sprzęgło coś się zmienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec, stuka caly czas, niezaleznie od rozgrzania silnika, wciakania sprzegla, czy wlaczania swiatel- choc one sa automatycznie zalaczane po rozruchu.

Odglos ten wydaje mi sie ze wydobyla sie raczej z glowicy, dodanie gazu tylko go zagluszai oczywiscie czestotliwosc wraz z obrotami tez wzrasta proporcjonalnie(choc niekoniecznie- moze mi sie tylko tak wydawac). Najbardziej jednak slychac po odjeciu gazu- wtedy jest najintensywniejszy.

 

To chyba bedziee dlugie poszukiwanie, lepiej sprawdzic te mniejsze mamkamenty niz odrazu glowice zdejmowac.

Posprawdzam napoczatku napinacz lancuszka i luzy zaworowe, sprawdze tez ustawienie rozrzadu- do tego mam dostep bez kombinowania.

 

Zbadam tez dokladniej co z czestotliwoscia tego stukotu po dodaniu gazu.

 

NIe kwapilem sie do tego ,ale kiedys czeba to naprawic, oby to jakis szczegul byl:/

Edytowane przez wayne2up
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Jak najbardziej halasuje po odjeciu gazu, to na moj gust problemem jest lancuszek rozrzadu. Albo jego napinacz.

Jesli jestes w 100% pewny przebiegu, to musialby sie napinacz powiesic / uszkodzic, bo po 20kkm lancuszek rozrzadu raczej sie nie konczy...

Moja TDM halasowala w podobny sposob i problemem okazal sie napinacz, ktory nie przeskoczyl (powiesil sie) i nie napial lancuszka, gdy ten sie rozciagnal. Przestawilem napinacz recznie i cisza jak makiem zasial.

 

Pozdrawiam

 

PS

Nitomen: nie kazdy jest w stanie pojechac osobiscie zobaczyc motocykl do USA ;]. To ciut daleko :biggrin:.

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamerykance lubia na kole dawac , wiec paneweczka jest calkiem mozliwa... A jak by przyjechal z rama w 2 czesciach to tez bys poskladaL i jezdzill ??:icon_rolleyes: - nie moge pojac jak ludzie kupuja kota w worku bo jest nieco tanszy.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z silnikiem w moim nowonabytym zx636r '04r sprowadzonym z usa. NIe mialem wczesniejszej mozliwosci niestety sprawdzenia czy wszystko jest ok! - no i niestety niejest.MIanowicie...

motur ma przejechana juz 20tys.km i wydobywa sie z silnika dziwny rytmiczny stukot . Wydawalo by sie ze z prawej strony ,od strony rozrzadu. Czy to rozrzad , czy morze zawory, czy cos innego... prosze o rozpoznanie tematu ,za co sie zabrac, jakie mam opcje do sprawdzenia, od czego zaczac?.

 

Dodam ze pali ideallnie, jest to model juz na wtryskach. Stukot jest dosc glosny podczas luznej pracy silnika, puzniej zaglusza go dzwiek tlumika.

 

z gory dzieki za pomoc

Witam! U mnie też pókało na wolnych obrotach ale z lewej strony po dodaniu gazu się uciszało i jak wymieniłem swiece to jest teraz w pożądku, a zapalał zapalał bez problemu, a co w tym najdziwniejsze odpalałem gdzieś 3 tyg. temu, no zapalił ale troche dziwnie ale wtedy miałem zdjęty zbiornik i próbe robiłem na butelke więc myślałem że to z braku paliwa a kilka dni temu mało rozrusznika nie zajeżdziłem i co się okazało że wszystkie swiece są do kitu, no jedna próbowała coś iskrzyć- kawasaki gpz600r. Pozdrowionka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! U mnie też pókało na wolnych obrotach ale z lewej strony po dodaniu gazu się uciszało i jak wymieniłem swiece to jest teraz w pożądku, a zapalał zapalał bez problemu, a co w tym najdziwniejsze odpalałem gdzieś 3 tyg. temu, no zapalił ale troche dziwnie ale wtedy miałem zdjęty zbiornik i próbe robiłem na butelke więc myślałem że to z braku paliwa a kilka dni temu mało rozrusznika nie zajeżdziłem i co się okazało że wszystkie swiece są do kitu, no jedna próbowała coś iskrzyć- kawasaki gpz600r. Pozdrowionka!

 

 

Ten rodzaj pukania znam z zx9r nieprzepalal na jednym - byla wina swiec- ten odglos jes zupelnie inny, ale niezawadzi sprawdzic swiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że napinacz, rozrząd raczej nie stuka tylko szeleści.

Z tego co wiem spuszczanie oleji za wiele nie da bo zawsze znajdziesz w nim opiłki chociażby ze skrzyni biegów.

Nie mniej jak już nie będziesz nic miał do roboty to można, zawsze lepiej spuścić olej niż silnik rozbierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź no majster zatkaj tłumik ręką i wtedy posłuchaj,

ja stawiam na łańcuszek albo nieszczelne kolektory: kiedśy mój GSXf miał dokładnie takie same objawy- winny okazał się nieszczelny kolektor przy głowicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...