Skocz do zawartości

moto dla lesnika podróżnika


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

na razie zauważyłem, że bardziej akcentujesz wątek asfaltowy - przy takich założeniach (1000km/dzień) singiel niestety odpada - zwłaszcza, że wspominałeś jeszcze o 2os i bagażu (to już by podpadało pod endurance :bigrazz: )

Tak więc pozostają 2cylindrówki - 10k to wbrew pozorom sporo kasy i można mieć za to ładnego trampka, XTZ albo afrykę - przy czym starszy rocznik tej ostatniej to wręcz zaleta. Jeśli chodzi o takie przeloty poleciłbym XTZ 750 - po prostu silnikowo jest do tego najbardziej odpowiednia. Spalanie musiałbyś liczyć ok 6. litrów przy załadowanym motocyklu z przelotową 100-120.

Inna sprawa jeśli tym samym motocyklem chcesz śmigać po lesie - jeśli ma służyć za wygodny środek transportu, wypadało by zmienić co najmniej opony - ale nadal pozostanie to kawał kloca z owiewkami, którym aby się sprawnie poruszać trzeba mieć trochę wprawy i (przy dłuższych jazdach) krzepy.

Tutaj optymalnie sprawdziłoby się jednocylindrowe enduro pokroju xt600 (dr650/nx650/ itd...) - ale za takie nijak się nie nadaje do wspomnianych przez Ciebie dłuższych tras (dla czepiantów - owszem jest to WYKONALNE, ale czy PRZYJEMNE ?).

Wszystko więc zależy od Twoich piorytetów - jeśli musisz mieć jeden motocykl do obu tych zadań polecałbym kompromis w postaci trampka lub AT 650, z jakimiś pseudo-terenowymi oponami (w stylu mitasa E07)

(jest jeszcze KLE 500 - nie mam styczności z tym modelem, więc pomijam go w rozważaniach - daję znać tylko, że jest takie też)

Mam nadzieję, że nie narobiłem Ci tym postem zbyt dużo zamętu w głowie :(

Jeśli byłbyś poważniej zainteresowany XTZ 750 zapraszam na http://xtzclub.pl

 

pozdrawiam, Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos to jak z tym jeżdżeniem po lesie(zwykła żwirówka,szuter itp. Żadna ścieżka lub miedzy drzewami) w sensie prawnym. I jak pan leśniczy podszedłby do terenowca takiego jak ja.??? Dużo słyszałem ale nie od leśniczego.

 

Zaleć do Nadleśnictwa w Korpelach i spytaj się Waldka Żebrowskiego :icon_razz:

 

 

Darz Bór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaleć do Nadleśnictwa w Korpelach i spytaj się Waldka Żebrowskiego :)

Darz Bór

Ta i jak tylko powiem że jeżdżę crossem to od razu mnie pojadą jak mokrą szmate. :icon_mrgreen: Dzięki ale oni chyba mnie nie lubią.... Kiedyś uciekałem raz (przed leśnikiem) ale może nie potrzebnie(???). Ale widzę że ABG wiesz gdzie co i jak jest w szczytnie to może kiedy sie zgadamy na piwo jak będziesz w okolicy... ;)

 

Do tematu trampek wydaje mi sie dobrym kompromisem pomiędzy singlem a klocowatą/ciężkawą(do przejazdu przez las) V jaką jest Africa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta i jak tylko powiem że jeżdżę crossem to od razu mnie pojadą jak mokrą szmate. :icon_mrgreen: Dzięki ale oni chyba mnie nie lubią.... Kiedyś uciekałem raz (przed leśnikiem) ale może nie potrzebnie(???). Ale widzę że ABG wiesz gdzie co i jak jest w szczytnie to może kiedy sie zgadamy na piwo jak będziesz w okolicy... :)

 

Do tematu trampek wydaje mi sie dobrym kompromisem pomiędzy singlem a klocowatą/ciężkawą(do przejazdu przez las) V jaką jest Africa.

 

 

za tą klocowatą paru chłopców mogło by się obrazić ;) w terenie afri radzi sobie lepiej niż trampek mimo swojej wagi. Jest lepiej dopracowana i bardziej ukierunkowany na teren. Z resztą zobaczcie sami

 

 

Edytowane przez Marcin SF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za tą klocowatą paru chłopców mogło by się obrazić :buttrock: w terenie afri radzi sobie lepiej niż trampek mimo swojej wagi. Jest lepiej dopracowana i bardziej ukierunkowany na teren. Z resztą zobaczcie sami

 

 

Ja nie powiedziałem że nie nadaje sie do śmigania w ogóle po terenie tylko że trampek jest kompromisem który ma silnik V , moc 50KM i wagę ok 190kg> singel ma ok 50KM i wagę ok 160kg a Afrika czy XTZ ma też V silnik ale waga ponad 220kg co dla naszego pana leśniczego z wagą 75kg. Bedzie dobry kompromis pomiędzy a lekkim singlem a ciężką dla niektórych do opanowania masa własna afriki.

 

Ps. Ja wiem ze da sobie rade Afrika ale nie każdy kierowca może śmigać nią bo mu sie tylko podoba i koniec. Trzeba mieć do niej wyobraźnie bo w terenie jest duużo ciężej naprawić błąd wejścia w zakręt niż lajtową endurawką, nie tak jest? :bigrazz: :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...