fxrider Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Hej,na razie zauważyłem, że bardziej akcentujesz wątek asfaltowy - przy takich założeniach (1000km/dzień) singiel niestety odpada - zwłaszcza, że wspominałeś jeszcze o 2os i bagażu (to już by podpadało pod endurance :bigrazz: )Tak więc pozostają 2cylindrówki - 10k to wbrew pozorom sporo kasy i można mieć za to ładnego trampka, XTZ albo afrykę - przy czym starszy rocznik tej ostatniej to wręcz zaleta. Jeśli chodzi o takie przeloty poleciłbym XTZ 750 - po prostu silnikowo jest do tego najbardziej odpowiednia. Spalanie musiałbyś liczyć ok 6. litrów przy załadowanym motocyklu z przelotową 100-120.Inna sprawa jeśli tym samym motocyklem chcesz śmigać po lesie - jeśli ma służyć za wygodny środek transportu, wypadało by zmienić co najmniej opony - ale nadal pozostanie to kawał kloca z owiewkami, którym aby się sprawnie poruszać trzeba mieć trochę wprawy i (przy dłuższych jazdach) krzepy. Tutaj optymalnie sprawdziłoby się jednocylindrowe enduro pokroju xt600 (dr650/nx650/ itd...) - ale za takie nijak się nie nadaje do wspomnianych przez Ciebie dłuższych tras (dla czepiantów - owszem jest to WYKONALNE, ale czy PRZYJEMNE ?). Wszystko więc zależy od Twoich piorytetów - jeśli musisz mieć jeden motocykl do obu tych zadań polecałbym kompromis w postaci trampka lub AT 650, z jakimiś pseudo-terenowymi oponami (w stylu mitasa E07)(jest jeszcze KLE 500 - nie mam styczności z tym modelem, więc pomijam go w rozważaniach - daję znać tylko, że jest takie też)Mam nadzieję, że nie narobiłem Ci tym postem zbyt dużo zamętu w głowie :(Jeśli byłbyś poważniej zainteresowany XTZ 750 zapraszam na http://xtzclub.pl pozdrawiam, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ABG Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 A propos to jak z tym jeżdżeniem po lesie(zwykła żwirówka,szuter itp. Żadna ścieżka lub miedzy drzewami) w sensie prawnym. I jak pan leśniczy podszedłby do terenowca takiego jak ja.??? Dużo słyszałem ale nie od leśniczego. Zaleć do Nadleśnictwa w Korpelach i spytaj się Waldka Żebrowskiego :icon_razz: Darz Bór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Zaleć do Nadleśnictwa w Korpelach i spytaj się Waldka Żebrowskiego :) Darz BórTa i jak tylko powiem że jeżdżę crossem to od razu mnie pojadą jak mokrą szmate. :icon_mrgreen: Dzięki ale oni chyba mnie nie lubią.... Kiedyś uciekałem raz (przed leśnikiem) ale może nie potrzebnie(???). Ale widzę że ABG wiesz gdzie co i jak jest w szczytnie to może kiedy sie zgadamy na piwo jak będziesz w okolicy... ;) Do tematu trampek wydaje mi sie dobrym kompromisem pomiędzy singlem a klocowatą/ciężkawą(do przejazdu przez las) V jaką jest Africa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin SF Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 (edytowane) Ta i jak tylko powiem że jeżdżę crossem to od razu mnie pojadą jak mokrą szmate. :icon_mrgreen: Dzięki ale oni chyba mnie nie lubią.... Kiedyś uciekałem raz (przed leśnikiem) ale może nie potrzebnie(???). Ale widzę że ABG wiesz gdzie co i jak jest w szczytnie to może kiedy sie zgadamy na piwo jak będziesz w okolicy... :) Do tematu trampek wydaje mi sie dobrym kompromisem pomiędzy singlem a klocowatą/ciężkawą(do przejazdu przez las) V jaką jest Africa. za tą klocowatą paru chłopców mogło by się obrazić ;) w terenie afri radzi sobie lepiej niż trampek mimo swojej wagi. Jest lepiej dopracowana i bardziej ukierunkowany na teren. Z resztą zobaczcie sami Edytowane 16 Stycznia 2008 przez Marcin SF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 łoooo... :buttrock: zajebiscie ta Afra lata w terenie ale kierowca tez ma umiejetnosci :bigrazz: Wracając do tematu to mogę tez XTZ 600 Tenere znajomy lata w terenie i calkiem calkiem mu to wychodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 za tą klocowatą paru chłopców mogło by się obrazić :buttrock: w terenie afri radzi sobie lepiej niż trampek mimo swojej wagi. Jest lepiej dopracowana i bardziej ukierunkowany na teren. Z resztą zobaczcie sami Ja nie powiedziałem że nie nadaje sie do śmigania w ogóle po terenie tylko że trampek jest kompromisem który ma silnik V , moc 50KM i wagę ok 190kg> singel ma ok 50KM i wagę ok 160kg a Afrika czy XTZ ma też V silnik ale waga ponad 220kg co dla naszego pana leśniczego z wagą 75kg. Bedzie dobry kompromis pomiędzy a lekkim singlem a ciężką dla niektórych do opanowania masa własna afriki. Ps. Ja wiem ze da sobie rade Afrika ale nie każdy kierowca może śmigać nią bo mu sie tylko podoba i koniec. Trzeba mieć do niej wyobraźnie bo w terenie jest duużo ciężej naprawić błąd wejścia w zakręt niż lajtową endurawką, nie tak jest? :bigrazz: :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam.gda Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 (edytowane) Jeżeli jesteś zainteresowany opiniami na temat Transalpa zapraszam tutaj http://www.transalpclub.pl Edytowane 17 Stycznia 2008 przez adam.gda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.