Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem?


Baaaca
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio po długim okresie chciałem odpalić moto, naładowałem akumulator i podłączyłem. Wcale nie chciał zapalić z rozrusznik no to popchnąłem i zapalił. Po jeździe zgasiłem moto i chciałem je ponownie zapalić, ale sytuacja się powtórzyła ( akumulator nie był w pełni naładowany). Dziś było to samo, co tam mi mogło się posypać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak może być ładowanie 0.00 skoro działąją światła ??? Odpal ten silnik i gdy będzie na chodzie to odłącz akumulator ( mase) i zobacz co się stanie. Oczywiście moto ma chodzić bez świateł. Jak zgaśnie po tym odłączeniu to znaczy że padł regulator a jeżeli będzie chodzić to zapewne aku masz do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak może być ładowanie 0.00 skoro działąją światła ??? Odpal ten silnik i gdy będzie na chodzie to odłącz akumulator ( mase) i zobacz co się stanie

 

pod zadnym pozorem tego nie rob jesli chcesz zachowac elementy instalacji przy zyciu, np modul zaplonowy. akumulator jest buforem energii, jesli go wypniesz, to napiecie moze ci gwaltownie wzrosnac i skonczysz zabawe z jakimkolwiek pomiarem. zobacz wpierw polaczenia, potem rob jak Piotr radzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak może być ładowanie 0.00 skoro działąją światła ??? Odpal ten silnik i gdy będzie na chodzie to odłącz akumulator ( mase) i zobacz co się stanie. Oczywiście moto ma chodzić bez świateł. Jak zgaśnie po tym odłączeniu to znaczy że padł regulator a jeżeli będzie chodzić to zapewne aku masz do wymiany.

 

I w ten prosty sposób doradziłeś koledze motocykliście jak zniszczyć kilka drogich elementów w jego ukochanym motocyklu.

Teraz napisz czy to było złośliwe działanie czy głupota i nieznajomość tematu?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abstrachujac od tego to jak mierzyles ze uzyskales 0.00 na mierniku ???

Taki wynik pokazuje brak kontaktu miedzy miernikiem a aku.

Mierzysz skala voltomierza najpierw przy zgaszonym silniku z zapalonymi swiatlami ( to pokaze stan naladowania obciazonego akumulatora ), potem przy zapalonym silniku, zapalone swiatla wolne obroty, wreszcie zapalony silnik, zapalone swiatla i 5 tys obrotow. Ostatnie 2 pomiary wykaza wartosc ladowania na niskich i wysokich obrotach.

Jezeli ta wartosc jest za niska to dopiero rozpinasz lacznik miedzy alternatorem i reglerem i mierzysz poszczegolne fazy altka.

Jezeli nie masz specjalnie pojecia jak to robic to zapodaj wyniki pomiarow, ktore podalem wyzej i opiszemy ci dokladnie jak mierzyc alternator.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Dziś wyjąłem regulator napięcia z moto i po zmierzeniu miernikiem jego wtyczek okazało się że nie przepływa przez niego prąd. Czy jest to oznaką że uległ on uszkodzeniu i z tego powodu nie mam ładowania w moto? Proszę o porady, bo nie wiem czy zamawiać nowy regulator.

 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Dziś wyjąłem regulator napięcia z moto i po zmierzeniu miernikiem jego wtyczek okazało się że nie przepływa przez niego prąd. Czy jest to oznaką że uległ on uszkodzeniu i z tego powodu nie mam ładowania w moto? Proszę o porady, bo nie wiem czy zamawiać nowy regulator.

Pozdrawiam!

 

Nie sądzę aby taki pomiar regulatora omomierzem dał jakikolwiek sensowny i wartościowy pomiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak mam go sprawdzić? To może być powodem braku ładowania?

 

Witam

 

koledzy juz Ci napisali jak masz sprawdzic i co masz sprawdzic. Regulator zostaw na koniec do ewentualnej wymiany bo to jest z reguly nienaprawialne, pomijajac juz fakt, ze sprawdza sie go wlasnie zamontowanego do motocykla...

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Dziś mierzyłem prąd na altelnatorze, no i takie wartości mi wyświetlił:

 

- na wolnych obrotach 2000/min 24V

- na obrotach ok. 5000/min ok 32V

 

Co o tym sądzicie? Proszę o jakieś sugestie z waszej strony.

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boje sie ze musisz powtorzyc ten pomiar w ten sposob, zeby mierzyc napiecie miedzy wszystkimi fazami altka, tzn miedzy kablami 1 i 2, 2 i 3, 3 i 1.

Chyba ze twoj altek to jednofazowka, czyli wychodza z niego tylko 2 kable.

Jezeli tak jest to podlacz z powrotem altek z regulatorem, oczysc klemy alu i laczenie masowe regla i jeszcze raz zmierz napiecie na klemach aku przy 2 tys i 5 tys obr. Podczas tego pomiaru miej wlaczone swiatla.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Dziś mierzyłem prąd na altelnatorze, no i takie wartości mi wyświetlił:

 

- na wolnych obrotach 2000/min 24V

- na obrotach ok. 5000/min ok 32V

 

Co o tym sądzicie? Proszę o jakieś sugestie z waszej strony.

Pozdrawiam.

 

Mierzyłeś prąd i podajesz wartości w Voltach a co robiłeś na lekcjach fizyki w podstawówce?

Poczytaj jeszcze raz tekst napisany przez moich przedmówców z pominięciem sabotażysty o ksywie VENTURA, sprawdź ile kabli wychodzi a altka i pomierz napięcie pomiędzy nimi.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...