Baaaca Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Ostatnio po długim okresie chciałem odpalić moto, naładowałem akumulator i podłączyłem. Wcale nie chciał zapalić z rozrusznik no to popchnąłem i zapalił. Po jeździe zgasiłem moto i chciałem je ponownie zapalić, ale sytuacja się powtórzyła ( akumulator nie był w pełni naładowany). Dziś było to samo, co tam mi mogło się posypać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 sprawdz ładowanie miernikiem powinno być około 14,5 v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baaaca Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Mierzyłem wykazuje 0.00 Może to być padnięty regulator napięcia? Dodam, że wszystkie światła i inne pierdoły działają na zapalonym jak i na zgaszonym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Jak może być ładowanie 0.00 skoro działąją światła ??? Odpal ten silnik i gdy będzie na chodzie to odłącz akumulator ( mase) i zobacz co się stanie. Oczywiście moto ma chodzić bez świateł. Jak zgaśnie po tym odłączeniu to znaczy że padł regulator a jeżeli będzie chodzić to zapewne aku masz do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Rozepnij wtyczkę od alternatora i przy zapalonym silniku pomierz napięcie między fazami. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Jak może być ładowanie 0.00 skoro działąją światła ??? Odpal ten silnik i gdy będzie na chodzie to odłącz akumulator ( mase) i zobacz co się stanie pod zadnym pozorem tego nie rob jesli chcesz zachowac elementy instalacji przy zyciu, np modul zaplonowy. akumulator jest buforem energii, jesli go wypniesz, to napiecie moze ci gwaltownie wzrosnac i skonczysz zabawe z jakimkolwiek pomiarem. zobacz wpierw polaczenia, potem rob jak Piotr radzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Jak może być ładowanie 0.00 skoro działąją światła ??? Odpal ten silnik i gdy będzie na chodzie to odłącz akumulator ( mase) i zobacz co się stanie. Oczywiście moto ma chodzić bez świateł. Jak zgaśnie po tym odłączeniu to znaczy że padł regulator a jeżeli będzie chodzić to zapewne aku masz do wymiany. I w ten prosty sposób doradziłeś koledze motocykliście jak zniszczyć kilka drogich elementów w jego ukochanym motocyklu.Teraz napisz czy to było złośliwe działanie czy głupota i nieznajomość tematu? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Abstrachujac od tego to jak mierzyles ze uzyskales 0.00 na mierniku ???Taki wynik pokazuje brak kontaktu miedzy miernikiem a aku.Mierzysz skala voltomierza najpierw przy zgaszonym silniku z zapalonymi swiatlami ( to pokaze stan naladowania obciazonego akumulatora ), potem przy zapalonym silniku, zapalone swiatla wolne obroty, wreszcie zapalony silnik, zapalone swiatla i 5 tys obrotow. Ostatnie 2 pomiary wykaza wartosc ladowania na niskich i wysokich obrotach.Jezeli ta wartosc jest za niska to dopiero rozpinasz lacznik miedzy alternatorem i reglerem i mierzysz poszczegolne fazy altka.Jezeli nie masz specjalnie pojecia jak to robic to zapodaj wyniki pomiarow, ktore podalem wyzej i opiszemy ci dokladnie jak mierzyc alternator. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baaaca Opublikowano 19 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Witam! Dziś wyjąłem regulator napięcia z moto i po zmierzeniu miernikiem jego wtyczek okazało się że nie przepływa przez niego prąd. Czy jest to oznaką że uległ on uszkodzeniu i z tego powodu nie mam ładowania w moto? Proszę o porady, bo nie wiem czy zamawiać nowy regulator. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Witam! Dziś wyjąłem regulator napięcia z moto i po zmierzeniu miernikiem jego wtyczek okazało się że nie przepływa przez niego prąd. Czy jest to oznaką że uległ on uszkodzeniu i z tego powodu nie mam ładowania w moto? Proszę o porady, bo nie wiem czy zamawiać nowy regulator.Pozdrawiam! Nie sądzę aby taki pomiar regulatora omomierzem dał jakikolwiek sensowny i wartościowy pomiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baaaca Opublikowano 19 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Czyli jak mam go sprawdzić? To może być powodem braku ładowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Czyli jak mam go sprawdzić? To może być powodem braku ładowania? Witam koledzy juz Ci napisali jak masz sprawdzic i co masz sprawdzic. Regulator zostaw na koniec do ewentualnej wymiany bo to jest z reguly nienaprawialne, pomijajac juz fakt, ze sprawdza sie go wlasnie zamontowanego do motocykla...pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baaaca Opublikowano 21 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Witam! Dziś mierzyłem prąd na altelnatorze, no i takie wartości mi wyświetlił: - na wolnych obrotach 2000/min 24V- na obrotach ok. 5000/min ok 32V Co o tym sądzicie? Proszę o jakieś sugestie z waszej strony. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Boje sie ze musisz powtorzyc ten pomiar w ten sposob, zeby mierzyc napiecie miedzy wszystkimi fazami altka, tzn miedzy kablami 1 i 2, 2 i 3, 3 i 1.Chyba ze twoj altek to jednofazowka, czyli wychodza z niego tylko 2 kable.Jezeli tak jest to podlacz z powrotem altek z regulatorem, oczysc klemy alu i laczenie masowe regla i jeszcze raz zmierz napiecie na klemach aku przy 2 tys i 5 tys obr. Podczas tego pomiaru miej wlaczone swiatla. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Witam! Dziś mierzyłem prąd na altelnatorze, no i takie wartości mi wyświetlił: - na wolnych obrotach 2000/min 24V- na obrotach ok. 5000/min ok 32V Co o tym sądzicie? Proszę o jakieś sugestie z waszej strony.Pozdrawiam. Mierzyłeś prąd i podajesz wartości w Voltach a co robiłeś na lekcjach fizyki w podstawówce?Poczytaj jeszcze raz tekst napisany przez moich przedmówców z pominięciem sabotażysty o ksywie VENTURA, sprawdź ile kabli wychodzi a altka i pomierz napięcie pomiędzy nimi. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.