teslasim Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Mam pytanie który z tych motocykli honda XL 600R, Yamaha XT 600, Suzuki DR 600, Kawasaki KLR 600 będzie najlepiej sprawować się przy długotrwałej jeździe na niskich obrotach.Może i silnik jednocylindrowy nie jest do tego stworzony ale innego w lekkim enduro nie widzę. Zastosowanie motocykla uniwersalne turystyczne. jaką największą prędkość można uzyskać na takich 600 z lekko otwartą przepustnicą po równej drodze?Czy w takich warunkach możliwe jest realne spalanie ok 4l/100km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baron Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Przy wyborze tego rodzaju maszyny kierowałbym się raczej przywiązaniem do danej marki. Idąc dalej tym tokiem główną wagę kładłbym na stan.Spalanie 4 litrów (w XT) może i jest realne, ale już z ingerencją w gaźnik itd. Lekko otwartą przepustnicę każdy może rozumieć inaczej, ale XT na piątym biegu jeżdżę czasem 50 km/h.Optymalne obroty to prędkość 80-110 km/h. Jeszcze zależy od zębatek...Do turystyki lepsze byłoby coś z dwoma cylinderkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebav Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Te motorki nie maja 2 cylkow?? Bo na zdjeciach wyraźnie widać ze idą 2 rury spod silnikachociaż na tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 (edytowane) Masz 1 garnek ale 2 kolanka , jedynie KLR ma 1 kolanko. XT lubi niskie obroty , zato jest odczuwalnie slabsza od DR i KLR - te zato lubia byc krecone i szarpia na niskich obrotach , co w XT nie wystepuje , Spalanie jest mozliwe ale ciezko to uzyskac , ja na swoim zeszlem na 4.5 ale tylko raz tak mi wyszlo, najczesciej mieszcze sie w 5/100. A tak na marginesie niskie obroty ( mulenie) jest bardziej szkodliwe jak krecenie moto na wysokich obrotach. Edytowane 7 Stycznia 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 7 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Stan techniczny to oczywiste że najistotniejszy ale przydają się też inne bodźce. A tak na marginesie niskie obroty ( mulenie) jest bardziej szkodliwe jak krecenie moto na wysokich obrotach. Wiem pulsacje silnika powodują szybsze zużycie trybów (gdzie najgorzej wypada DR) a w układzie korbowym z powodu niewyważenia do danych obrotów szybciej zużywają się łożyska ale właśnie w tym punkcie dostosowane do niskich obrotów silniki lepiej to zniosą (w tym pewnie XT). Dwucylindrówki zdecydowanie przegrywają pod względem masy. Wymienione przeze mnie nie przekroczą z paliwem 150 kg co oznacza że po doposażeniu nie zapadną się pod ziemię na gruncie :) Nitomen XT 1983-84 miała 45KM a XT od 1985 40KM czyli chodziło ci o tą późniejszą? A i jeszcze jedno w odniesieniu do niskich obrotów niezaprzeczalnie jazda na niskich obrotach pod obciążeniem jest szkodliwa ale czy silnika puszczonego swobodnie (V bieg i 60km/h) też to dotyczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 (edytowane) xt i 150kg - marzenie nawet w stanie suchym w wersji z kopajką:) 155kg waży suchy Xt i im nowszy tym cięższy. DR 650 sucha waży wg mojej serwisówki 155kg (bez rozruchałki) i to mogę powiedzieć od siebie. Nie wiem jak klr czy xl ale pewnie podobnie. Najlżejszy będzie DR 600, około 140-145kg suchy. Dodać też trzeba że Xt ma najsłabsze zawieszenie z tych motocykli, najniższy skok i bardziej miekkie od pozostałych. Trzeba sobie zdać sprawę że single nie lubią niskich obrotów. Faktem jest że Xt wypada z nich najlepiej jednak też można się nie ustrzec przed awarią trybów skrzyni podczas nieumiejętnego użytkowania. W środowisku mówi się że częstą przypadłością Xt są uszkodzenia 5 biegu a DR 3go. W Xt to jest jakby cicha śmierć skrzyni bo moto nie protestuje zbytnio a jednak singiel to singiel. W dr będzie to charakterystyczna praca i szarpanie łańcuchem, tak samo jak w dr 800 czy klr. w tych rocznikach należy się kierować stanem technicznym i dostępnością części. pozdro Edytowane 7 Stycznia 2008 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 A i jeszcze jedno w odniesieniu do niskich obrotów niezaprzeczalnie jazda na niskich obrotach pod obciążeniem jest szkodliwa ale czy silnika puszczonego swobodnie (V bieg i 60km/h) też to dotyczy. Silnik nie wie z jaką prędkością porusza się motocykl.Dla silnika ważne są optymalne wartości obrotowe!!! Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 7 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Stan techniczny jest priorytetem. Ale ciekawie czasem podyskutować Wg danych technicznych które mam:Xl600R sucho 135kgDR600 sucho 136kg mokro 150kgXT600 mokro 144kgXT600E mokro 154kgKLR600 sucho 134kg(KLR 600E mokro 163kg) Piotr Dudek łatwiej operować prędkością nie każdy ma obrotomierz, a i dosłownym połączeniu tego co napisałeś ty i Nitomen wychodzi że silnik najszybciej zużyje się jak go postawimy na wolnych obrotach... :) (nie chcę nikogo wkurzyć) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Nie musisz wcale mieć obrotomierza aby wyczuć optymalne obroty dla jednocylindrowego silnika.O ile stan wału korbowego jest OK i jego łożyska to silnik powinien pracować miękko i bez wyczuwalnych wibracji. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 (edytowane) Od dawna wiadomo że silnik pracuje najlepiej w specyficznych dla siebie obrotach :biggrin: chodzi tu o wibracje jak i odpowiednie ciśnienie oleju który podaje pompa. Kurcze ciekawe te dane podałeś teslasim . to chyba są motocykle z pierwszych lat produkcji skoro takie lekkie. W danych podawanych na stronach dużo jest niestety nieścisłości dlatego najlepiej patrzeć do serwisówki. Akurat mam serw do dr 650 i 600 a tam najlżejsze maja odpowiednio 155kg i 139kg na sucho (możliwe że 136kg). Skąd masz te dane? Edytowane 8 Stycznia 2008 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 8 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Dysponuje serwisówkamiHonda XL600 R 83-84 Service Manual ENG By MosueSuzuki DR600 S 85-86 Repair Manual GER By MosueKLR 600 Manuale Officina - Service Manual - Kawasakidane zgadzają się z tą stroną http://www.motorcyclespecs.co.za/index.htmsą pewne rozbieżności rzędu 3-4kg jeśli chodzi o KLR 130-134kg i DR 136-139kg. Dane dotyczą roczników z zakresu 1983-1990 Czyli rozumiem że tego typu motocyklem będzie można spokojnie podróżować 80-90km/h na najwyższym biegu a spalanie nie przekroczy 5l, do mniejszych prędkości redukować i pomimo że to niewysilony 4T to nigdy nie będzie zachowywać się jak chopper(przebieg ok 30000km i cena ok 4-5 tys zł) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 ta 30 tys w 25 letnim sprzecie ;) jasne :notworthy: - licz sie na realne 80 tys skrecone na 30 :notworthy: - umnie przy 3 tys obr na przelozeniu 14/43 ( fabrycznie 15/43) osiagam ok 70 km/h i jest to tak minimalne otwarcie przepustnicy ze ciezko jest zejsc nizej , bo calkowicie zamykam przepustnice. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Osobiście mam xl350R i motorek niewiele się różni od xl600r, masa w przybliżeniu ta sama, koła, hamulce , kanapa takie same tylko róznica w pojemności co za tym idzie osiągów i to że 600tka ma chłodzenie oleju przez ramę . Z moich obserwacji motorek jest fajny do pochasania w delikatnym terenie fajnie się nim jeździ po mieście (na szosowych oponach) ale jakas dłuzsza wyprawa asfaltem nie jest przyjemnością. Po pierwsze siedzenie nie nadaje się do dłóższych wycieczek, siedzi się jak na gałęzi, a pozatym mam wrażenie że silnik się męczy przy długotrwałej jeździe ze stałą prędkością. Może to co napisze nie zabrzmi normalnie na forum motocyklowym ale jak mam jechać ok 50km to wolę jechac autem niż xlką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 wiem , koles mial DR 350 tam tez przy 90km/h silnik juz wyl na obrotach i nie bylo mowy o szybszej jezdzie , na MZ ETZ mialem podobnie , dlatego nie lubialem jezdzic eta daleko - a jeszcze jak sie jechalo pod wiatr.. ;) , ale te 600 z lat 80 dysponuja calkliem ladna moca bo pnad 40 kunia , gdzie 650 maja juz po 48 - a siodlo no coz . goldwing toto nie jest ale lawka tez nie , btw a moze 650 ? a nie 600 ? nieco ciezsze i mlodsze sprzety , ale bardziej uturystycznione. a do spalania to mi nigdy nie lykla wiecej niz 5.5 nie wazne czy jechalem 90 czy 140. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DUŻY Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Podaje link http://www.bikepics.com/pictures/944109/ na którym wyraźnie widać na jakim biegu ile km/h powinno się jeździć Hondą XL600. Z innymi 600kami na oryginalnych przełożeniach jest podobnie. Acha pamiętajcie, że zamieniając mile na nasze trzeba pomnożyć razy 1,6 :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.