Skocz do zawartości

dual-sporty lat 80 jazda na niskich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie który z tych motocykli honda XL 600R, Yamaha XT 600, Suzuki DR 600, Kawasaki KLR 600 będzie najlepiej sprawować się przy długotrwałej jeździe na niskich obrotach.

Może i silnik jednocylindrowy nie jest do tego stworzony ale innego w lekkim enduro nie widzę.

 

Zastosowanie motocykla uniwersalne turystyczne.

 

jaką największą prędkość można uzyskać na takich 600 z lekko otwartą przepustnicą po równej drodze?

Czy w takich warunkach możliwe jest realne spalanie ok 4l/100km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyborze tego rodzaju maszyny kierowałbym się raczej przywiązaniem do danej marki. Idąc dalej tym tokiem główną wagę kładłbym na stan.

Spalanie 4 litrów (w XT) może i jest realne, ale już z ingerencją w gaźnik itd.

Lekko otwartą przepustnicę każdy może rozumieć inaczej, ale XT na piątym biegu jeżdżę czasem 50 km/h.

Optymalne obroty to prędkość 80-110 km/h. Jeszcze zależy od zębatek...

Do turystyki lepsze byłoby coś z dwoma cylinderkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 1 garnek ale 2 kolanka , jedynie KLR ma 1 kolanko.

 

XT lubi niskie obroty , zato jest odczuwalnie slabsza od DR i KLR - te zato lubia byc krecone i szarpia na niskich obrotach , co w XT nie wystepuje , Spalanie jest mozliwe ale ciezko to uzyskac , ja na swoim zeszlem na 4.5 ale tylko raz tak mi wyszlo, najczesciej mieszcze sie w 5/100. A tak na marginesie niskie obroty ( mulenie) jest bardziej szkodliwe jak krecenie moto na wysokich obrotach.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan techniczny to oczywiste że najistotniejszy ale przydają się też inne bodźce.

A tak na marginesie niskie obroty ( mulenie) jest bardziej szkodliwe jak krecenie moto na wysokich obrotach.
Wiem pulsacje silnika powodują szybsze zużycie trybów (gdzie najgorzej wypada DR) a w układzie korbowym z powodu niewyważenia do danych obrotów szybciej zużywają się łożyska ale właśnie w tym punkcie dostosowane do niskich obrotów silniki lepiej to zniosą (w tym pewnie XT).

 

Dwucylindrówki zdecydowanie przegrywają pod względem masy. Wymienione przeze mnie nie przekroczą z paliwem 150 kg co oznacza że po doposażeniu nie zapadną się pod ziemię na gruncie :)

 

Nitomen XT 1983-84 miała 45KM a XT od 1985 40KM czyli chodziło ci o tą późniejszą?

 

A i jeszcze jedno w odniesieniu do niskich obrotów niezaprzeczalnie jazda na niskich obrotach pod obciążeniem jest szkodliwa ale czy silnika puszczonego swobodnie (V bieg i 60km/h) też to dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xt i 150kg - marzenie nawet w stanie suchym w wersji z kopajką:) 155kg waży suchy Xt i im nowszy tym cięższy.

DR 650 sucha waży wg mojej serwisówki 155kg (bez rozruchałki) i to mogę powiedzieć od siebie. Nie wiem jak klr czy xl ale pewnie podobnie. Najlżejszy będzie DR 600, około 140-145kg suchy.

Dodać też trzeba że Xt ma najsłabsze zawieszenie z tych motocykli, najniższy skok i bardziej miekkie od pozostałych.

Trzeba sobie zdać sprawę że single nie lubią niskich obrotów. Faktem jest że Xt wypada z nich najlepiej jednak też można się nie ustrzec przed awarią trybów skrzyni podczas nieumiejętnego użytkowania. W środowisku mówi się że częstą przypadłością Xt są uszkodzenia 5 biegu a DR 3go. W Xt to jest jakby cicha śmierć skrzyni bo moto nie protestuje zbytnio a jednak singiel to singiel. W dr będzie to charakterystyczna praca i szarpanie łańcuchem, tak samo jak w dr 800 czy klr.

 

w tych rocznikach należy się kierować stanem technicznym i dostępnością części.

pozdro

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze jedno w odniesieniu do niskich obrotów niezaprzeczalnie jazda na niskich obrotach pod obciążeniem jest szkodliwa ale czy silnika puszczonego swobodnie (V bieg i 60km/h) też to dotyczy.

 

Silnik nie wie z jaką prędkością porusza się motocykl.

Dla silnika ważne są optymalne wartości obrotowe!!!

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan techniczny jest priorytetem. Ale ciekawie czasem podyskutować

 

Wg danych technicznych które mam:

Xl600R sucho 135kg

DR600 sucho 136kg mokro 150kg

XT600 mokro 144kg

XT600E mokro 154kg

KLR600 sucho 134kg

(KLR 600E mokro 163kg)

 

Piotr Dudek łatwiej operować prędkością nie każdy ma obrotomierz, a i dosłownym połączeniu tego co napisałeś ty i Nitomen wychodzi że silnik najszybciej zużyje się jak go postawimy na wolnych obrotach... :)

 

(nie chcę nikogo wkurzyć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz wcale mieć obrotomierza aby wyczuć optymalne obroty dla jednocylindrowego silnika.

O ile stan wału korbowego jest OK i jego łożyska to silnik powinien pracować miękko i bez wyczuwalnych wibracji.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dawna wiadomo że silnik pracuje najlepiej w specyficznych dla siebie obrotach :biggrin: chodzi tu o wibracje jak i odpowiednie ciśnienie oleju który podaje pompa.

Kurcze ciekawe te dane podałeś teslasim . to chyba są motocykle z pierwszych lat produkcji skoro takie lekkie. W danych podawanych na stronach dużo jest niestety nieścisłości dlatego najlepiej patrzeć do serwisówki. Akurat mam serw do dr 650 i 600 a tam najlżejsze maja odpowiednio 155kg i 139kg na sucho (możliwe że 136kg). Skąd masz te dane?

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysponuje serwisówkami

Honda XL600 R 83-84 Service Manual ENG By Mosue

Suzuki DR600 S 85-86 Repair Manual GER By Mosue

KLR 600 Manuale Officina - Service Manual - Kawasaki

dane zgadzają się z tą stroną http://www.motorcyclespecs.co.za/index.htm

są pewne rozbieżności rzędu 3-4kg jeśli chodzi o KLR 130-134kg i DR 136-139kg. Dane dotyczą roczników z zakresu 1983-1990

 

Czyli rozumiem że tego typu motocyklem będzie można spokojnie podróżować 80-90km/h na najwyższym biegu a spalanie nie przekroczy 5l, do mniejszych prędkości redukować i pomimo że to niewysilony 4T to nigdy nie będzie zachowywać się jak chopper

(przebieg ok 30000km i cena ok 4-5 tys zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta 30 tys w 25 letnim sprzecie ;) jasne :notworthy: - licz sie na realne 80 tys skrecone na 30 :notworthy: - umnie przy 3 tys obr na przelozeniu 14/43 ( fabrycznie 15/43) osiagam ok 70 km/h i jest to tak minimalne otwarcie przepustnicy ze ciezko jest zejsc nizej , bo calkowicie zamykam przepustnice.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście mam xl350R i motorek niewiele się różni od xl600r, masa w przybliżeniu ta sama, koła, hamulce , kanapa takie same tylko róznica w pojemności co za tym idzie osiągów i to że 600tka ma chłodzenie oleju przez ramę . Z moich obserwacji motorek jest fajny do pochasania w delikatnym terenie fajnie się nim jeździ po mieście (na szosowych oponach) ale jakas dłuzsza wyprawa asfaltem nie jest przyjemnością. Po pierwsze siedzenie nie nadaje się do dłóższych wycieczek, siedzi się jak na gałęzi, a pozatym mam wrażenie że silnik się męczy przy długotrwałej jeździe ze stałą prędkością. Może to co napisze nie zabrzmi normalnie na forum motocyklowym ale jak mam jechać ok 50km to wolę jechac autem niż xlką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem , koles mial DR 350 tam tez przy 90km/h silnik juz wyl na obrotach i nie bylo mowy o szybszej jezdzie , na MZ ETZ mialem podobnie , dlatego nie lubialem jezdzic eta daleko - a jeszcze jak sie jechalo pod wiatr.. ;) , ale te 600 z lat 80 dysponuja calkliem ladna moca bo pnad 40 kunia , gdzie 650 maja juz po 48 - a siodlo no coz . goldwing toto nie jest ale lawka tez nie ,

 

btw a moze 650 ? a nie 600 ? nieco ciezsze i mlodsze sprzety , ale bardziej uturystycznione.

 

a do spalania to mi nigdy nie lykla wiecej niz 5.5 nie wazne czy jechalem 90 czy 140.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaje link http://www.bikepics.com/pictures/944109/ na którym wyraźnie widać na jakim biegu ile km/h powinno się jeździć Hondą XL600. Z innymi 600kami na oryginalnych przełożeniach jest podobnie. Acha pamiętajcie, że zamieniając mile na nasze trzeba pomnożyć razy 1,6 :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...