Skocz do zawartości

Kopka w LC4 - zjechany wielokarb


Yosarian
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Poprzez niedbalstwo poprzedniego użytkownika, który musiał niedokręcać kopki, i dzięki wibracjom silnika wielokarb kopki w moim Kacie się prawie całkowicie zjechał. W związku z tym mam do Was pytanie, co najlepiej zrobić w takiej sytuacji poza kupnem używanej? Da radę jakoś to naprawić? Obejma kickstartera wraz z wielokarbem wykonana jest z żeliwa, góra to aluminium. Druga sprawa to luz miedzy elementami ruchomymi kopki. Podobno jest to częste w LC4. Naprawial to ktoś? Znacie jakieś patenty na to? Pozdro.

Edytowane przez Yosarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemano,

 

Co do wielokarbu to jak masz dużo cierpliwości, możesz spróbować załatwić sobie mały trójkątny pilniczek, i po wkręcaniu kopki w imadło popróbować odtworzyć pierwotny kształt tego wielokarbu.

Co do luzu na kopce to niestety nie robiłem nigdy czegoś takiego. Nie widziałem też jak to wygląda w kopce aluminiowej orginalnie,

ale u mnie w XR jest taki patent, że w aluminiową czesc kopki został wsadzony (tzn pewnie na zasadzie kopka w piekarniku, tulejka w lodówie i pasujemy dzienki roznicy w rozszerzalnosci ciepln.) mosiężny pierscien o grubości gdzies 2-3mm i średnicy wewnętrznej takiej jak średnica tego wałka od podstawy kopki (chyba mosieżny ten pierscien, żeliwny pewnie lub inny twardszy pewnie był by lepszy). Myśle że jak zagadasz z dobrym tokarzem to powinien to zrobić bo w sumie sprawa banalna.

 

A co z tą kopką nie tak? Otwiera sie w czasie jazdy? Może na początek podłóż coś pod sprężyne od kulki w kopce.

Edytowane przez Lucass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz próbować odtworzyć wieloklin na dłutownicy (po zalaniu starych resztek wieloklina).

Jeśli uda się dobrze chwycić tą część kopniaka (oś), to powinno sie udac.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Element z żeliwa w takim podzespole uległby ułamaniu po pierwszym weekendzie jazdy.

To jest stalowe.

 

Jak wygląda wieloklin na wałku?

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc z pilnikiem to już myślałem, ale ten wielokarb na 3/4 obwodu otworu własciwie przestał istnieć (jest gładka ścianka). Wydaje mi się, że trzebaby uzupełnic materiał, czyli tak jak pisze Jarek_s go nadlać, przetoczyć, a potem zrobić karby. Zastanawiałem się jeszcze nad wsadzeniem cienkiej blaszki miedzianej, która umożliwi wieksze zaciśnięcie obejmy na wałku...

Co do luzu to słyszałem, że jak się powiększy, to kopajki w LC4 lubią się łamać, a poza tym troche przeszkadza jak tak lata :P Jarku_s, to nie Ty kiedyś wspominałeś, że redukowałeś luz na kopce w swoim KTM'ie? Co do tego pierścienia Lukass, to za bardzo nie czaję jak go nasadzić, od góry nie da rady :icon_biggrin: Pozdro.

 

EDIT: Karby na wałku są ostre, nieruszone.

Edytowane przez Yosarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

EDIT: Karby na wałku są ostre, nieruszone.

To trzeba poszukać nowej/używanej kopki i nie kombinować.

Powodzenia.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Patent z blaszką miedzianą...Yosarian, sam wiesz :banghead:

Pzdr.

Wiem, odwołuje :banghead:

Szukałem, ale znalazłem tylko wzmankę, że sprawiło Ci to sporo problemów. Mogłbyś odtworzyć historię? :bigrazz:

To trzeba poszukać nowej/używanej kopki i nie kombinować.

Powodzenia.

Tak też zrobię, ale najpierw chcę sie trochę "pobawić" z tym. Gdybym miał pewność, że za 200zł (np. tyle chce handlarz z Gorzowa) dostanę b.dobry stan to bym kupił. Może ktoś z forum będzie sprzedawał... A nowa jest drooga i w Rapidzie będę czekał na nią 5 lat :wink: Pozdro. Edytowane przez Yosarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam pilocie Yosarian :)

Likwidowałem luz w osi obrotu kopniaka na zawiasie. wielowypust miałem ok. i nie było tam potrzeby nic działać.

Problem z likwidacją luzu był taki: o ile nie bylo problemem dorobić nadwymiarowy sworzeń, to problemem było zrobienie nadwymiaru w drugiej częsci kopki. Otwór jest nieprzelotowy (rozwiertak odpada), i nie mozan go zrobić na przelotowy bo przekrój kopki jest tak poprowadzony ze będzie duże oslabienie materiału.

Jako tako udalo się problem rozwiązać, ale nie było to idealne.

W XR 650 poszedłem po rozum do głowy, i od razu po kupnie rozebralem caly mechanizm, oczysciłem i nasmarowałem, tak by nic nie tarlo na sucho, zeby nic się tłuklo od wibracji.

Mam nadzieję ze ominą mnei te kłopoty z kopką jakie miałem w LC4 i potem w Hqv.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Uff, sesja juz z górki także można zaglądnąć na forum ;)

Dzięki Jarku za odpowiedź (też jesteś fanem tej książki? :icon_biggrin: ). Jeszcze raz sie przyjrzałem kopce i ma ona luz gdy jest złożona, stukając przy tym. Natomiast gdy jest rozłożona - jest ok, więc posunę się tylko do nasmarowania mechanizmu, tak jak mówisz. Jako ciekawostkę zamieszczam fotki:

-wielokarbu

-wiecie może od czego jest ten imbus?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki

a moze macie jakis pomysl jak sie uporac z takim problemem?

http://bikepics.com/pictures/1174437/

rysunek wszystko obrazuje, kopniak po prostu hybocze sie na boki...

luz oczywiscie nie jest tak duzy jak na schemaciku :)

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yosarian-jasne ze jestem fanem Lema, zawsze dostaję którąś z jego ksiązek w prezencie, żona wie co lubię hehehe :icon_mrgreen:

Ale do rzeczy-ten imbus służy do rozmontowania kopki na czynniki pierwsze. Widze że oryginalny imbus jest już tam zastąpiony innym. Nie dziwota, bo oryginalne z reguły są strasznie pozapiekane. Właściwie to powinno sie Yosarian rozkręcic ten mechanizm na czynniki pierwsze, oczyscić i nasmarowac smarem podwoziowym (odporny na wypłukiwanie wodą).

Tez miałem ten luz gdy kopka była zlozona, od wibracji aż rzęcholiło mi to. To własnie z tym luzem tak walczyłem, częściowo się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...