Skocz do zawartości

MOTOCYKL - test potworów!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Powiedziasl kto ? Taki Expert jak Ty, no sorry !

 

Teraz do konkretow.

 

Wiesz czasami jak czytam to Twoje pitolenie to zastanawiam sie o czym wlasciwie mowisz bo raczej sam sobie zaprzeczasz. Inna bajka sa tez kontynenty.

 

To ze sie w danej kwesti nie zgadzamy to inna sprawa niemniej prosilbym Cie o wyjasnienie mi faktu, jezeli BMW K 1200 S nie jest stworzona ( bo faktycznie nie jest ) do uzywania na torze, to dlaczego jak dotad od 24.09.2004 nikt nie pobil jej rekordu przejazdu jednosladem po torze Nürnburgring ? ? ?

 

Kawa ZZR 1400 jest juz dwa latamna rynku, stara Hayka troche dluzej. Nie wiem co prawda jak z nowym modelem ale to okaze sie dopiero tego lata, moze pozniej a moze nigdy.

 

Ogladalem testy na torze Elmara Geulen'a znanego jako Mr. Hayabusa

 

http://www.mr-hayabusa.de/

 

( notabene jezdzi pierwszym modelem Hayki ) od momentu jej wejscia na ranek w 1999 ( w swojej stajni ma ich kilka modeli + model turbo ) i jakos ndo tej pory nie slyszalem / nie doczytalem sie jego czasu przejazdu na Nürburgring, aby mial lepszy czas przejazdu od Markus'a Barth'a wlasnie na tym jak kiepskim K 1200 S. Moze gosciu cienki bolek jest a moze Hayabusa poza tym, ze na prostej bije K 1200 S o 21 km/h to tak w sumie jest zupelnie przecietnym sprzetem, ktory klasyfikuje sie gdzies tam w polowie teko cienkiego testu czy raningu cienkiej w/g Ciebie niemieckiej prasy motocyklowej.

 

Wiec wyjasnij mi prosze, tylko chcialbym konkrety.

 

z szacunkiem

 

:wink:

 

Domyslam sie ze chodzi o "stary" tzn.ten dlugi tor,przedwojenny.W tym przypadku liczy sie znajomosc toru i stopien wylaczenia mozgu kierowcy.Tor jest bardzo waski,3 metry trawy i zaraz metalowa barrierka.Nikt przy zdrowych zmyslach nie bedzie jachal na maksa w takich warunkach.Motocykl jest trzeciorzedy w tym przypadku.Gwarantuje ze gdyby ten koles uzyl R1/R6 lub GSXR 1000/750/600 to bylby to dobre kilkadziesiat second szybszy.

 

Nikt przy zdrowych zmyslach nie wyjedzie turbodoladowanym motocyklem to tor wyscigow.Moc nie jest az tak wazna,tylko mozliwosc jej kontroli.

 

Niemiecka prasa motoryzacyjna jest conajmniej zabawna.Szperalem to tym forum i napatoczylem sie na test opon,z niemieckiej prasy.Oczywiscie Metzeler wybral w kategori i opon sportowych, jaki i turystycznych.To nie znaczy ze niemiecki produkt nie ma prawa wygrac testu,moze, czemu nie ,ale jezeli ZAWSZE ( o.k. prawie) wygrywa to wtedy jest to zabawne i ludzie przestaja traktowac to powaznie.

.Domyslam sie ze w tescie helmow Schubert Concept wygrywa tez. :icon_exclaim: Najbardziej zabawne jest to ze oni uzywaja bardzo duzo ilosc podkategori do oceny,punkty,itd co stwarza pozory obiektywnosci,a w koncu BMW i tak wygrywa.

 

Moglbym uzyc artykuly z prasy amerykanskiej w ktorych BMW bynajmniej nie wygrywa,ale w jakim celu ?

 

Trudno jezdzi agresywnie motocyklem w ktorym przod jest "martwy".Jezeli ktos potrafi tym jezdzic to gratuluje.

 

Jako tako dam rade pedalowac motorkiem po torze,wyjazd w 2006 roku z kolesiami http://chad.trank.net/track/06trackattack/...tomd/index.html

 

 

 

 

 

A ja pytam bo przecież K1200R w wersji cywilnej na torze robi czasy o 1s gorsze od superbikow

 

Mam nadzieje ze nie piszesz lub tez co gorsza myslisz o tym powaznie,Rafal.Nie wiem kto przeprowadzal ten test ale na przecietnym torze tzn gdzie rekord okrazenia na motocyklu jest w granicach minuta 30-50,roznica pomiedzy gsxr1000/750/600 , r1/r6,itd a BMW K 1200R wynosilaby okolo 5-10 second,czyli okolo przecietnie 0.5-1.0 sec na jeden zakret.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarantuje ze gdyby ten koles uzyl R1/R6 lub GSXR 1000/750/600 to bylby to dobre kilkadziesiat second szybszy.

 

Sek w tym, ze jak do tej pory nikt tego czasu nie pobil, ( nawet na superssporcie ) rozmawiamy o ZZR 1400 i Hayabusa'ie a nie o supersportach wiec schodzisz z tematu w dodatku znowu gdybujemy.

 

Nikt przy zdrowych zmyslach nie wyjedzie turbodoladowanym motocyklem to tor wyscigow.Moc nie jest az tak wazna,tylko mozliwosc jej kontroli.

 

no przeciez nie musialby uzywac modelu z turbodoladowaniem :biggrin: seryjny tez by wystarczyla :)

 

Z reszta moge sie zgodzic

 

Niemiecka prasa motoryzacyjna jest conajmniej zabawna.Szperalem to tym forum i napatoczylem sie na test opon,z niemieckiej prasy.Oczywiscie Metzeler wybral w kategori i opon sportowych, jaki i turystycznych.To nie znaczy ze niemiecki produkt nie ma prawa wygrac testu,moze, czemu nie ,ale jezeli ZAWSZE ( o.k. prawie) wygrywa to wtedy jest to zabawne i ludzie przestaja traktowac to powaznie.

 

Z tym rowniez moge sie zgodzic ale z malym ale. Nie wiem na ile czytasz zamieszczane przezemnie rankingi opon ale...

 

Z regoly biore je z czasopisma Motorrad ktore jest rownomierna z PL Motocykl'em czyli dla przecietnego Schmidt'a czy Kowalskiego ktory uzytkuja motocykl na codzien i z regoly normalnie. Czasopismo przewiduje nawet, ze Ci wlasnie ludzie beda chcieli raz czy dwa sprobowac sie na torze i zamieszczaja wlasnie ten Ranking tak czy inaczej. Metzeler nie jest, ze tak powiem w rekach niemieckich ( nalezy do Pirelli ) i testujacy raczej o tym wiedza, wiec pojawia sie w tym momencie u mnie lekki usmieszek, ze wygrywa produkt o niemieckiej nazwie.

 

Ostatnio ( w zeszlym roku ) zamiescilem test ktory przeprowadzilo czasopismo PS, ktore to wlasnie kierowane jesz do grupy znacznie mniejszej o zainteresowaniach z zacieciem sportowym. Samo czasopismo jest tez zupelnie inaczej i sformulowane i zkonstruowane. am wiec znajdziesz ranking czegostam a testy robione sa wlasnie pod tor. Zapewniam Cie ze wyniki wygladdaja tam nieco inaczej o ile pamietam zwyciezca byl Pirelli Diablo Corsa ( moge sie mylic )

 

.Domyslam sie ze w tescie helmow Schubert Concept wygrywa tez.

 

W tescie helmow o przeznaczeniu do czego ? Chyba i w USA kategorie helmow dziela sie na Sport ( zapiecie DD ), turystyki ( bo w stanach chyba raczejniema czegos takiego jak sportowa turystyka a moze sie myle bo w paru stanach nie ma ograniczenia predkosci do 65 mil o tych z ograniczeniem 55 mil nie wspomne )

 

Zalezy wiec w jakiej kategori i w jakim zastosowaniu, w kazdym razie jest w czolowce, mimo ze moim zdaniem nadaje sie do sportowej turystyki do predkosci 140 km/h ( w zaleznosci od wysokosci szyby i kierowcy, tylko, ze to tez jest wiadomo.

 

Mam nadzieje ze nie piszesz lub tez co gorsza myslisz o tym powaznie,Rafal.Nie wiem kto przeprowadzal ten test ale na przecietnym torze tzn gdzie rekord okrazenia na motocyklu jest w granicach minuta 30-50,roznica pomiedzy gsxr1000/750/600 , r1/r6,itd a BMW K 1200R wynosilaby okolo 5-10 second,czyli okolo przecietnie 0.5-1.0 sec na jeden zakret.

No wydawalo mi sie, ze rozmawiamy o motocyklach Hayabusa ZZR 1400 i K 1200 S a nie o supersportach

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Torze Poznań BMW K1200R prowadzone przez Irka Sikorę ,zgodnie z tym co wyczytałem w Świecie Motocykli , robiło średnie czasy okrążeń na poziomie 1,44 niestety nie mam danych na temat najszybszego kółka ale jeżeli brać pod uwagę średnie czasy jakie robią na tym torze superbike to zdaje się bardzo podobnie to wychodzi . Powtarzam jeszcze raz średnie czasy ,a nie rekord toru który jest dla superbike coś koło 1,36. cyt: " ...Andrzej Pawelec, który zmiażdżył rywali, pokonując 16 okrążeń 4083metrowego toru Poznań w czasie 26:05.443..." jak łatwo wyliczyć średni czas jednego okrążenia różni się sporo od rekordu i wynosi 1,62 to z kolei wynalazłem na Ścigaczu.pl są to dane z 2005r . Staram się opierać swoje sądy na dostępnych informacjach odnajdywanych w źródłach, które można uznać za w miarę wiarygodne. Jak widzisz Tomekd na K1200R nie jeździ niemiecki kierowca po niemieckim torze tylko Polak w Polsce warto zauważyć że Sikora nie wygrał serii Power Cup było kilku kolesi szybszych od niego na wszelki wypadek nie szukałem jakie oni kręcili czasy okrążeń. Biorąc powyższe informacje pod uwagę muszę stwierdzić że piszę i co gorsza myślę całkiem poważnie. Nie zmienia to oczywiście faktu że K1200S jest nieco cięższe i na pewno na torze wolniejsze ale potencjał jak widać ma spory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

To ze sie w danej kwesti nie zgadzamy to inna sprawa niemniej prosilbym Cie o wyjasnienie mi faktu, jezeli BMW K 1200 S nie jest stworzona ( bo faktycznie nie jest ) do uzywania na torze, to dlaczego jak dotad od 24.09.2004 nikt nie pobil jej rekordu przejazdu jednosladem po torze Nürnburgring ? ? ?

...

 

Na poczatku przepraszam grzecznie, ze sie wcinam. Nie do mnie bylo.

 

Tak z ciekawosci chcialem poszukac jak to jest na innych torach i znalazlem fajny hiszpanski topic gdzie ludziska zapisywali swoje najlepsze czasy na roznych motocyklach i roznych hiszpanskich torach (swoja droga troche ich maja).

http://debates.motos.coches.net/showpost.p...6&postcount=913

Nooo.. jest jedno BMW. A reszta to same japonskie sporty. Do rekordu toru pewnie tak sie maja, jak najlepszy czas na Montmelo do rekordu Rossiego 1:41:84.

 

Kiedys zamiesciles, zdaje sie, porownanie, gdzie k1200 wypada jako najlepszy sport-turystyk. Przekonujace. I nie szybkosc o tym zadecydowala. Jeden lubi jak najszybciej, a inny szybko, pewnie, bezpiecznie, bezproblemowo i wygodnie.

 

A probujac odpowiedziec na Twoje pytanie to moze byc tak, ze k1200s nie osiagnie najwyzszej predkosci, ale najszybciej pokona zroznicowana trase ale moze byc tez tak, ze nikt nie probowal.

 

pozdrawiam :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Torze Poznań BMW K1200R prowadzone przez Irka Sikorę ,zgodnie z tym co wyczytałem w Świecie Motocykli , robiło średnie czasy okrążeń na poziomie 1,44 niestety

Sikora, w klasie Superbike, na chwilę obecną robi poniżej 1,40 (nie chce mi się szukać dokładnych danych na stronie AW, ale myślę, że jest to spokojnie w okolicach 1,37). Nawet 600-ki robią lepsze czasy niż 1,44 :smile:

 

rekord toru który jest dla superbike coś koło 1,36. cyt: " ...Andrzej Pawelec, który zmiażdżył rywali, pokonując 16 okrążeń 4083metrowego toru Poznań w czasie 26:05.443..." jak łatwo wyliczyć średni czas jednego okrążenia różni się sporo od rekordu i wynosi 1,62 to z kolei wynalazłem na Ścigaczu.pl są to dane z 2005r .

26:05.443 / 16 to niewątpliwie średnio 1.62, ale 1.62 minuty. A 1.62 minuty to jakieś 97 sekund, czyli 1 minuta i 37 sekund. Różnica na torze między czasem 1,37 a 1,44 jest dla mnie ogromna. Ale to tylko tak gwoli ścisłości :icon_eek:

Edytowane przez Fat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane którymi dysponowałem są z 2005 r nic więc dziwnego że po zmianie nawierzchni na torze nawet 600 mają 1,40s czas . 1,44 to były pierwsza jazda Irka Sikory na K1200r sam jestem ciekaw do jakiego czasu zszedł. To że superbike są szybsze to żadna tajemnica chodzi tu jednak o to że w BMW jest spory potencjał jak na tę klasę sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazlem zadnych czasow odnosnie K1200,tylko nowe HP2,ktore jest raczej szybszy na torze pomimo mniejszej mocy.Czasy z jazd testowych na torze Daytona w grudniu..

 

http://www.roadracingworld.com/news/article/?article=30894

 

http://www.roadracingworld.com/news/article/?article=30871

 

Wyniki mowia same za siebie,Superbikes 1:36-1:37,BMW 1;45-1:46.600 600 i Formula Extreme mniej wiecej po srodku.

 

Dwa oddzielne testy,jeden Dunlopa drugi Pirelli.Opony sa mniej wiecej rownej klasy co widac po czasach 600-ek i EXtreme.Wszystkie fabryczne zespoly w Superbike sa na Dunlopach gwoli ciekawosci.

 

8-9 sek. roznicy to sa lata swietlne na torze.

Edytowane przez tomekd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazlem zadnych czasow odnosnie K1200,tylko nowe HP2,ktore jest raczej szybszy na torze pomimo mniejszej mocy.Czasy z jazd testowych na torze Daytona w grudniu..

 

http://www.roadracingworld.com/news/article/?article=30894

 

http://www.roadracingworld.com/news/article/?article=30871

 

Wyniki mowia same za siebie,Superbikes 1:36-1:37,BMW 1;45-1:46.600 600 i Formula Extreme mniej wiecej po srodku.

 

Dwa oddzielne testy,jeden Dunlopa drugi Pirelli.Opony sa mniej wiecej rownej klasy co widac po czasach 600-ek i EXtreme.Wszystkie fabryczne zespoly w Superbike sa na Dunlopach gwoli ciekawosci.

 

8-9 sek. roznicy to sa lata swietlne na torze.

 

1. Sorry Winetou ale zadaj sobie pytanie jak przebiega / jaka linie ma tor Daytona ? ( Trzy wyprofilowane luki i jedna dluzsza prosta, gdzie caly czas czy to manetka rollgazu czy pedal gazu jest w jednej pozycji max ) wiec jak dla mnie te 10 sek roznicy nie mowi totalnie nic o wlasciwosciach prowadzenia sprzetu tylko o jego predkosci maxymalnej.

 

2. Z tego co piszesz to nie wiem, czy w ogole wiesz jak wyglada HP 2 S ?

 

http://picasaweb.google.pl/ksrider/BMWHP2S...037950163640338

 

jak sie dobrze przyjzysz, moze zauwazysz te dwa cylindry ktore wystaja z boku wiec moze to Boxer ?

Porownujesz czasy motocykli w ktorych roznica seryjna wynosi ca "+", "-" 30 km/h

 

Jaka wiec predkosc rozwija HP2S a jaka przecietna sportowa 600-tka ?

 

Roznica czasow jest chyba samoprzezsie zrozumiala. Pozatym mowisz hyba o HP2 S a nie jak piszesz o HP2 no chyba ze porownywali sportowe 600 - tki z hard Enduro ;)

 

W dalszym ciagu temat jest o K 1200 S, Hayabusa'ie i ZZR 1400

 

i o torze z zakretami ( notabene niewyprofilowanymi. jak dla mnie to wyszly Ci argumenty zreszta od poczatku ich nie miales ) a porownujesz gruszki z jablkami.

 

;)

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra ale te 1:36 kreci Mladin, a na niego niema bata na paru kontynentach + jego sprzęt jest najbardziej powykrecanym obiektem badawczym yoshimury - pozostałem sprzęty oblatywała 2ga liga ;)

oczywiście niepodważam tego, że bmw jest do bani ;)

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znowu Tomekd wprowadza założenie mistyczne nie ma danych ale na pewno jest tak jak ja chcę !

K1200r w wersji Power cup waży 220 kg i po wymianie układu wydechowego i otwarciu dolotu powietrza ma 180 KM ,a BMW HP2 S waży 195 i ma 130 KM możliwość pochylenia sprzętu w zakręcie K1200 ma większe bo szerokość silnika jest taka jak w 600tkach , a Boxer pomimo że bardzo fajny to ma niestety cylindry na boki i tego się ominąć nie da. Tak więc pytanie który jest szybszy na torze pozostaje otwarte choć wszystko wskazuje na to że K1200R. Wracając jednak do tematu głównego nie mogę nigdzie wygrzebać żadnej Hayabusy ani ZZr1400 przygotowanych do jazdy po torze z zakrętami ciekawe dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znowu Tomekd wprowadza założenie mistyczne nie ma danych ale na pewno jest tak jak ja chcę !

K1200r w wersji Power cup waży 220 kg i po wymianie układu wydechowego i otwarciu dolotu powietrza ma 180 KM ,a BMW HP2 S waży 195 i ma 130 KM możliwość pochylenia sprzętu w zakręcie K1200 ma większe bo szerokość silnika jest taka jak w 600tkach , a Boxer pomimo że bardzo fajny to ma niestety cylindry na boki i tego się ominąć nie da. Tak więc pytanie który jest szybszy na torze pozostaje otwarte choć wszystko wskazuje na to że K1200R. Wracając jednak do tematu głównego nie mogę nigdzie wygrzebać żadnej Hayabusy ani ZZr1400 przygotowanych do jazdy po torze z zakrętami ciekawe dlaczego?

 

Rafal wiesz dlaczego, bo my nie mamy o BMW zielonego pojecia :icon_biggrin: Experci ktorzy jezdzili jednym - lub zadnym, :smile: wiedza i maja lepsze pojecie czy od Ciebie czy odemnie. :)

 

Gdybysmy wiec mieli wiecej pojecia to kupilibysmy sobie czy to hayabusa'e czy to ZZR 1400, zaplacilibysny tak o 2 000,- € taniej :clap: i moglibysmy palowac po prostych odcinkach drogi :buttrock: ( czy po wymodelowanym torze w Daytonie czy Nardo ) modlac sie abysmy niedajboze natrafili na winkiel. :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...