Peet Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Czy w Fazerach (2004-2007) po włączeniu silnika na biegu jałowym akumulator jest ładowany? Pytam bo w sezonie zimowych raz w tygodniu odpalam sprzęta aby akumulator podładować (5-10 min + rundka po garażu podziemnym po rozgrzaniu). Zastanawiam się czy mu pomagam czy szkodzę :lalag: bo jak na jałowym nie ma ładowania to bez sensu... i może jednak trzeba wydobyć dziada spod baku, zanieść do domu i zakończyć te egzorcyzmy :wink: Co sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart3z Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Wiesz, że nawet nie mam pojęcia... :D Moto masz nowe, więc aku Ci nie siądzie... Mi na forum radzili, abym go odstawił i nic przy nim nie robił, bo nie ma sensu... Cytuj https://www.bikepics.com/members/Bart3z/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peet Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Moto masz nowe, więc aku Ci nie siądzie... Też na to liczę :crossy: ale nawet nowy aku ponoć może szlag trafić jak napięcie spadnie do spodu... Z tym ładowaniem, to wpadło mi jeszcze do głowy, że można przecież wbić jedynkę i niech sobie kręci kołem przez 10-15 min ( na centralnej stopce) a wtedy ładowanie aku powinno być na 100 procent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek400 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Ładowanie akumulatora odbywa sie za pomoca ruchu obrotowego wału itd wiec czy moto stoi czy jedzie to nie ma róznica a nowoczesne alternatory laduja juz na obrotach biegu jałowego w przeciwienstwie do starszych pradnic wydaje mi sie ze niepotrzebnie ganiasz po parkingu no chyba ze lubisz troche polatać ale z technicznego punktu widzenia to nie ma sensu bo aku jest ladowane i nie ma na to wpływu czy jest na biegu czy na "luzie" pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peet Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 wydaje mi sie ze niepotrzebnie ganiasz po parkingu no chyba ze lubisz troche polatać ale z technicznego punktu widzenia to nie ma sensu bo aku jest ladowane i nie ma na to wpływu czy jest na biegu czy na "luzie" Dzięki za odpowiedź, chciałem się upewnić jak to jest z tym aku. Po parkingu latam trochę z przyjemności a trochę, żeby gumy rozruszać :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukimaster Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 (edytowane) Ja też nie wyciągałem bo mi się nie chce :) Raz na jakis czas odpalam go silnik popracuje do dwu, trzykrotnego włączenia się wentylatora, ewentualnie włącze 1,2,3,4... to tak jakby sobie pojezdził :-)zresztą są rózne szkoły... Edytowane 29 Grudnia 2007 przez lukimaster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peet Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 No to jeszcze jedno pytanko, jak już jesteśmy przy temacie akumulatora :)Czy w Fazerze można podnieść bak do góry jak jest zatankowany do pełna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszczu Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 No to jeszcze jedno pytanko, jak już jesteśmy przy temacie akumulatora :banghead:Czy w Fazerze można podnieść bak do góry jak jest zatankowany do pełna?Mozna, tylko trzeba uzyc wiecej sily :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Witam Ja ostroznie podchodzilbym do sprawy z tym ladowaniem na postoju - czyli na wolnych obrotach. Alternator nie pracuje wtedy zbyt wydajnie i ladowanie nie jest efektowne. Jako przyklad podam roczne BMW R 1200 motocykl stal okolo 3 tygodni i.. odpalil resztka sil akumulatora, zostawilem go odpalonego na 10 minut. Nastepnego dnia juz nie odpalil - przyczyna? akumulator. Moja opinia: zima nie bawmy sie w odpalanie nie sluzy to ani akumulatorowi ani silnikowi. pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Jeżeli chcecie odpalać silniki,to tylko tak aby je dobrze dogrzać a nie tylko zapalić i zgasić,bo to jest więcej szkód niż korzyści,a akumulatora na biegi jałowym nie naładujecie,jeżeli już to tylko dłuższa jazda moze coś pomóc,najlepiej jest wystawić w motocykla w suche miejsce i raz w miesiącu dobrze naładować,przyjmując spadek napięcia około 1% dziennie,oczywiście przy sprawnym akumulatorze! :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterro Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Też na to liczę ;) ale nawet nowy aku ponoć może szlag trafić jak napięcie spadnie do spodu... Z tym ładowaniem, to wpadło mi jeszcze do głowy, że można przecież wbić jedynkę i niech sobie kręci kołem przez 10-15 min ( na centralnej stopce) a wtedy ładowanie aku powinno być na 100 procent. No to ciekawe rzeczy piszesz :clap: To wedlug ciebie jak sie kolo kreci to wtedy jest ladowanie???!!! :bigrazz: Chyba ze masz przykrecone dynamo od roweru :banghead: :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peet Opublikowano 31 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 No to ciekawe rzeczy piszesz :icon_eek: To wedlug ciebie jak sie kolo kreci to wtedy jest ladowanie???!!! :icon_biggrin: Chyba ze masz przykrecone dynamo od roweru :D :D Dzięki za tę uwagę, sporo wniosła do dyskusji... Z tym ładowaniem na jałowym to wcale nie jest takie oczywiste, jak się niektórym wydaje. Np. w instrukcji serwisowej doczytałem, że optymalne ładowanie akumulatora jest dopiero przy około 5000 r/min, czyli praktycznie tylko podczas jazdy... Dlatego ładowanie na jałowym jest bardzo mało efektywne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek400 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Jezeli masz miernik to zbadajnapiecie aku przed odpaleniem i w momencie jak silnik pracuje na biegu jałowym i sam sie przekonasz bo zobaczysz ze jest wieksze ok 13,5V u mnie tak jest wiec ladowanie jest a po dodaniu gazu tylko nieznacznie wzrasta wydaje mi sie ale nie jestem pewny na 100% ze max ladowanie to ok 14,5V a za utrzymanie tego napiecia ladowania w odpowiedniej granicy odpowiada regulator napiecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TUREK Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 drobna uwaga, jak macie w sprzęcie coś takiego jak zegarek (tak np. jak w CBR-kach) to lepiej odłączyć aku na zimę bo taki zegareczek w 5 miesięcy potrafi wykończyć aku :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 taki zegareczek w 5 miesięcy potrafi wykończyć aku :)Kilkuletni akumulator przez ten czas bez podładowywania wykończy się sam nawet bez zegareczka.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.