Skocz do zawartości

Ładowanie akumulatora w biegu jałowym (FZ6)


Peet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy w Fazerach (2004-2007) po włączeniu silnika na biegu jałowym akumulator jest ładowany? Pytam bo w sezonie zimowych raz w tygodniu odpalam sprzęta aby akumulator podładować (5-10 min + rundka po garażu podziemnym po rozgrzaniu). Zastanawiam się czy mu pomagam czy szkodzę :lalag: bo jak na jałowym nie ma ładowania to bez sensu... i może jednak trzeba wydobyć dziada spod baku, zanieść do domu i zakończyć te egzorcyzmy :wink:

 

Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto masz nowe, więc aku Ci nie siądzie...
Też na to liczę :crossy: ale nawet nowy aku ponoć może szlag trafić jak napięcie spadnie do spodu...

 

Z tym ładowaniem, to wpadło mi jeszcze do głowy, że można przecież wbić jedynkę i niech sobie kręci kołem przez 10-15 min ( na centralnej stopce) a wtedy ładowanie aku powinno być na 100 procent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie akumulatora odbywa sie za pomoca ruchu obrotowego wału itd wiec czy moto stoi czy jedzie to nie ma róznica a nowoczesne alternatory laduja juz na obrotach biegu jałowego w przeciwienstwie do starszych pradnic wydaje mi sie ze niepotrzebnie ganiasz po parkingu no chyba ze lubisz troche polatać ale z technicznego punktu widzenia to nie ma sensu bo aku jest ladowane i nie ma na to wpływu czy jest na biegu czy na "luzie" pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze niepotrzebnie ganiasz po parkingu no chyba ze lubisz troche polatać ale z technicznego punktu widzenia to nie ma sensu bo aku jest ladowane i nie ma na to wpływu czy jest na biegu czy na "luzie"

 

Dzięki za odpowiedź, chciałem się upewnić jak to jest z tym aku. Po parkingu latam trochę z przyjemności a trochę, żeby gumy rozruszać :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie wyciągałem bo mi się nie chce :)

Raz na jakis czas odpalam go silnik popracuje do dwu, trzykrotnego włączenia się wentylatora, ewentualnie włącze 1,2,3,4... to tak jakby sobie pojezdził :-)

zresztą są rózne szkoły...

Edytowane przez lukimaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja ostroznie podchodzilbym do sprawy z tym ladowaniem na postoju - czyli na wolnych obrotach. Alternator nie pracuje wtedy zbyt wydajnie i ladowanie nie jest efektowne. Jako przyklad podam roczne BMW R 1200 motocykl stal okolo 3 tygodni i.. odpalil resztka sil akumulatora, zostawilem go odpalonego na 10 minut. Nastepnego dnia juz nie odpalil - przyczyna? akumulator. Moja opinia: zima nie bawmy sie w odpalanie nie sluzy to ani akumulatorowi ani silnikowi.

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcecie odpalać silniki,to tylko tak aby je dobrze dogrzać a nie tylko zapalić i zgasić,bo to jest więcej szkód niż korzyści,a akumulatora na biegi jałowym nie naładujecie,jeżeli już to tylko dłuższa jazda moze coś pomóc,najlepiej jest wystawić w motocykla w suche miejsce i raz w miesiącu dobrze naładować,przyjmując spadek napięcia około 1% dziennie,oczywiście przy sprawnym akumulatorze! :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też na to liczę ;) ale nawet nowy aku ponoć może szlag trafić jak napięcie spadnie do spodu...

 

Z tym ładowaniem, to wpadło mi jeszcze do głowy, że można przecież wbić jedynkę i niech sobie kręci kołem przez 10-15 min ( na centralnej stopce) a wtedy ładowanie aku powinno być na 100 procent.

No to ciekawe rzeczy piszesz :clap: To wedlug ciebie jak sie kolo kreci to wtedy jest ladowanie???!!! :bigrazz: Chyba ze masz przykrecone dynamo od roweru :banghead: :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ciekawe rzeczy piszesz :icon_eek: To wedlug ciebie jak sie kolo kreci to wtedy jest ladowanie???!!! :icon_biggrin: Chyba ze masz przykrecone dynamo od roweru :D :D

 

Dzięki za tę uwagę, sporo wniosła do dyskusji...

 

Z tym ładowaniem na jałowym to wcale nie jest takie oczywiste, jak się niektórym wydaje. Np. w instrukcji serwisowej doczytałem, że optymalne ładowanie akumulatora jest dopiero przy około 5000 r/min, czyli praktycznie tylko podczas jazdy... Dlatego ładowanie na jałowym jest bardzo mało efektywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli masz miernik to zbadajnapiecie aku przed odpaleniem i w momencie jak silnik pracuje na biegu jałowym i sam sie przekonasz bo zobaczysz ze jest wieksze ok 13,5V u mnie tak jest wiec ladowanie jest a po dodaniu gazu tylko nieznacznie wzrasta wydaje mi sie ale nie jestem pewny na 100% ze max ladowanie to ok 14,5V a za utrzymanie tego napiecia ladowania w odpowiedniej granicy odpowiada regulator napiecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...