Skocz do zawartości

Dylemat dotyczący opon


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli konstrukcja felgi pozwala to należy stosować ogumienie bezdentkowe. Jest bezpieczniejsze.

W kwestii jaką opone kupić to należy zastanowić się skąd bierze się różnica w cenie opon.

Podstawowa sprawa to materiał z którego jest zrobiona i to nie tylko chodzi o gumę. Ponadto jeszcze ma znaczenie konstrukcja opony i jej trwałość.

Przy tanich oponach można spodziewać się, że są to konstrukcje z przed iluś tam lat. Można się też spodziewać że materiału w niej zastosowane są gorszej jakości. I tyle. A czy warto ryzykować by zaoszczędzić trochę grosza, to musisz odpowiedzieć sobie sam.

Zestaw do naprawy opon bezdentkowych kupiłem w Carreffourze był wystawiony na stoisku firmy

2WHEELES motorbike accessories. Wypróbowałem proste i skuteczne. Trzeba tylko zaopatrzeć się w pompkę. Ja kupiłem rowerową ze względu na wymiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do jakości opon Mitas to troche poczytałem w dziale Enduro, Motocross i wynika z niego że ludziom kostki sie odrywały albo szybko zużywały (nie wszystkim, ale takie oponie często się powtarzały)

 

teraz celuje w Maxiss ProMax tu można je zobaczyć

Edytowane przez MEH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do jakości opon Mitas to troche poczytałem w dziale Enduro, Motocross i wynika z niego że ludziom kostki sie odrywały albo szybko zużywały (nie wszystkim, ale takie oponie często się powtarzały)

MITAS to przede wszystkim opony do niewysilonych jednosladów starszej konstrukcji np. Jawa, MZ małe Hondy i tp. Jesli ktoś zakłada oponę do super wyczynowego krosa o dużej mocy (bo Mitasy są po prostu tanie) to oczywiste jest, że prędzej się one zuzyją niż oponki np. Dunlop w cenie 2-3 razy większej. Zresztą jak przejżysz katalog opon Mitasa to zorientujesz się, że do większych srednic kół mają praktycznie tylko opony dętkowe, a bezdętkowe przeznaczone są do motorowerów i skuterów. Dla niewtajemniczonych współczesna marka Mitas to dawne motocyklowe opony Barum. Firma która jest właścicielem tej marki czyli grupa CGS Tyres (inne to Continental, Semperit i Euzkadi) stworzyła markę Mitas jako producenta opon klasycznych a nie supernowoczesnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą. Mitasy terenowe to można do Sarenki założyć, zaś szosowe do SHL'ki :icon_mrgreen:

Szkółkowa Yamaha SR250 na Mitasach nie dawała się prowadzić w dwie osoby po mieście (mowa o zakrętach), gdy kursant walczył sam ze sobą (o właściwym torze jazdy nie wspominając), gdy instruktor siedział z tyłu i się mądrzył... :icon_rolleyes:

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Mitasa z tyłu (z przodu sied ział Michelin) w moim Transalpie... bardzo dobra oponka... zaliczyłem Anglię i spowrotem. (no i kilka tysiaków w samej Anglii) .. dobrze trzymała nawet przy dużych złożeniach ... wcale tak szybko się nie zużywała.. Raz złapałem kapcia w Londynie.. no to trzeba było zdjąć koło i zanieść do najbliższego warsztatu... w każdym bądź razie do moto typu Transalp polecam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest nastepujący:

 

po poprzednim właścicielu zostały Bridgestone Battlax

 

 

z tyłu: 160/60 ZR18 o numerze DOT DBM489 Tubeless, co wg mnie wskazuje na rok produkcji '89 albo '90

 

 

Heja,

 

Chyba odczytałeś nie ten znak, data produkcji jest kodowana samymi cyframi. Oczywiście nie mam tej opony w łapach, mogę się mylic. Ale wg moich informacji nie podałeś żadnej danej która by wskazywała na rok produkcji:_)

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Mitasa z tyłu (z przodu sied ział Michelin) w moim Transalpie... bardzo dobra oponka... zaliczyłem Anglię i spowrotem. (no i kilka tysiaków w samej Anglii) .. dobrze trzymała nawet przy dużych złożeniach ... wcale tak szybko się nie zużywała.. Raz złapałem kapcia w Londynie.. no to trzeba było zdjąć koło i zanieść do najbliższego warsztatu... w każdym bądź razie do moto typu Transalp polecam...

 

Ja tak samo do tego typu motocykli polecam mitasy. Miałem XT 600 i szosowe mitasy i na winklach tarłem podnóżkami - trzymają. Jedynie na początku była bardzo śliska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie odpowiedzi Adama M. to "velcro" oznacza rzepę

 

piszę bo niektórzy mogą nie wiedzieć, jak ja dopóki nie sprawdziłem w wyszukiwarce

 

a tu ta opinia, szkoda że tylko jedna

 

Jay A

, MA

8/9/2007

 

ProMaxx M6103 Rear

Excellent Value, Sticks like Velcro. A+++++ Product

Edytowane przez MEH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...