Skocz do zawartości

MAGNETO


Artur_125
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuje za szybką odpowiedz.

Nie próbuję używać ściągacza trójramiennego, bo nie mam nawet takiego dojścia.

Co z kurczliwością materiału?? Czy jeśli podgrzeje wirnik, łatwiej będzie mi go zdjąć? Czy jest to zbyt ryzykowne (możliwość rozchartowania wału)?

Znalazłem odpowiedni ściągacz na larssonie, ale akurat nie mają go na stanie. Pozostanie mi tylko chyba zlecenie zrobienia ściągacza tokarzowi, bo innego wyjścia nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego piszesz o kurczliwości materiału a chcesz podgrzać magneto?

A czy każdy materiał ma ten sam współczynnik rozszerzalności?

Sprawdź czy na pewno jest zrobiony z jednego materiału i pomyśl.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze mi wybaczyć Panie Piotrze ale na współczynnikach rozszerzalności się zbytnio nie znam. Wiem tylko że jeśli podgrzewam metal to on z reguły się rozszerza (magneto) a jeśli go chłodzę to się kurczy :bigrazz:

 

Proszę o wyrozumiałość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ku..wa ludzie nawet w w komarku byly sciagacze wkrecane w magneto , uzywanie sciagacza palczastego to rzeznictwo, zal wam 15 - 20 zl ? , niedlugo bedziecie tym palnikiem obcinac magneto razem z walem :/, a potem sie pospawa i bedzie jak nowe :/. Ja swoj dorobilem za 5 zl , podalem tokarzowi rodzaj gwintu , jego dlugosc i za godzine mialem sciagacz.

 

Sciagacze dorabia gosc z forum DR to jego reklama na tamtejszym forumie :

 

ŚCIĄGACZE KÓŁ MAGNESOWYCH DO MOTOCYKLI I SKUTERÓW

TOCZENIE, FREZOWANIE, WSZYSTKIE RODZAJE GWINTÓW

[email protected] lub 601081098

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze mi wybaczyć Panie Piotrze ale na współczynnikach rozszerzalności się zbytnio nie znam. Wiem tylko że jeśli podgrzewam metal to on z reguły się rozszerza (magneto) a jeśli go chłodzę to się kurczy :D

 

Proszę o wyrozumiałość

To ja Ci podpowiem. Dobrze mówisz, tylko dodaj ze wał jest hartowany. :P I dlatego jest możliwość ściągnięcia tak magneta ale to jest to samo co na*****alanie młotem. Nie widać różnicy ale nawet na hartowane metale jest duży wpływ uszkadzający przez przegrzanie go lub zamrożenie.

Edytowane przez Moto33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wal nie jest hartowany w takim motorku jak 125 2T, czesci ulepszane cieplnie to tylko lozysko korbowodowe z biezniami i ew czopem.

 

Adam M.

Całe wały w tym skuterku to czy cały to nie wiem. Ale czopy i korbowód na 100% jest. W głupich WSK'ach (bdb motor) było tak już robione w latach 60'tych. A już w MZ to nawet w policyjnych es 250/1(miałem taką) były hartowane całe wały. Tak dla info.

 

A poważnie to radzę dorobić ściągacz i zrobić to po ludzku a nie bawić się palnikiem.

 

ps. Dodam że od zmian temperatur(spawanie, palnik, zamrażarka itp) materiałów hartowanych może sie urwać i tyle będzie.(Ja to wiem z doświadczenia, a dobrzy mechanicy ze szkoły)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam Czopy i sworznie sa hartowane a przynajmniej powinny być ;]

 

Dlaczego ???

Czop lozyska korbowodowego tak, jezeli jest bieznia dla rolek, czopy pod boczne lozyska

sa tylko osiami na ktore wklada sie lozyska boczne, z ktorych kazde ma swoja wlasna

bieznie wewnetrzna, wiec twardosc samej osi ( czopa przeciwwagi ) nie musi byc wysoka.

Mozliwe ze przeciwwagi, ktorych czescia sa czopy boczne sa z lekka ulepszane cieplnie ale

niekoniecznie jest to hartowanie na wskros bo wowczas tracisz miekki rdzen czesci i jakiekolwiek

uderzenie moze skonczyc sie peknieciem czesci - a przeciez tak sie nie dzieje, prawda ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Jutro wskakuje na rowerek i jade do tokarza. Tylko mam jeszcze jedno pytanko jak oznaczyć grubość gwintu bo jaki taki rysunek techniczny już mu stworzyłem tylko nie wiem właśnie jak to oznaczyć, czy P.1 jest poprawnie??

 

np. ściągacz wirnika M28 x P.1

Edytowane przez michal.051
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaskocze cie :crossy: Czytałem niedawno taka ksiazke która przyszła do nas na serwis niedawno ksiazka do jakiegos chińczyka i pisze jak byk ze czopy główne hartowane.

 

Wiem czym sie rózni ulepszanie cieplne od hartowania, i rozrózniam kilka rodzajów hartowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, niewiem czy sprawa sie juz rozwiązała, ale w katalogu larssona jest ściagacz M18x1,5 yamaha cross 125/250. Nr produktu 7200606, cena 21,50zł.

 

Jeśli ten ściagacz nie pasuje, zajrzyj do katalogu w necie. Może okazać się, tak jak u mnie, że na ściagaczu M27x10 lewy gwint, napisano honda ST50/70 yamaha XT/SR500, a że suzuki RG80 to już nie. A pasuje i używałem go.

 

pozdr, tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe dzięki Tomku, wpadłem na ten sam pomysł co ty, tylko trochę wcześniej. W Larssonie znalazłem sciągacz (Piaggio 125) do wirnika z prawym gwintem drobnozwojowym M28 P.1, jako że nie chciało mi się czekać na przesyłkę, narysowałem rysunek techniczny, pojechałem do tokarza a on mi to fachowo dorobił.

Fakt cena troszkę wyższa ale zaoszczędziłem na czasie.

 

Dzięki za chęci :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...