michal.051 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Dziękuje za szybką odpowiedz.Nie próbuję używać ściągacza trójramiennego, bo nie mam nawet takiego dojścia.Co z kurczliwością materiału?? Czy jeśli podgrzeje wirnik, łatwiej będzie mi go zdjąć? Czy jest to zbyt ryzykowne (możliwość rozchartowania wału)? Znalazłem odpowiedni ściągacz na larssonie, ale akurat nie mają go na stanie. Pozostanie mi tylko chyba zlecenie zrobienia ściągacza tokarzowi, bo innego wyjścia nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Kolego piszesz o kurczliwości materiału a chcesz podgrzać magneto?A czy każdy materiał ma ten sam współczynnik rozszerzalności?Sprawdź czy na pewno jest zrobiony z jednego materiału i pomyśl. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Prosze mi wybaczyć Panie Piotrze ale na współczynnikach rozszerzalności się zbytnio nie znam. Wiem tylko że jeśli podgrzewam metal to on z reguły się rozszerza (magneto) a jeśli go chłodzę to się kurczy :bigrazz: Proszę o wyrozumiałość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 (edytowane) ku..wa ludzie nawet w w komarku byly sciagacze wkrecane w magneto , uzywanie sciagacza palczastego to rzeznictwo, zal wam 15 - 20 zl ? , niedlugo bedziecie tym palnikiem obcinac magneto razem z walem :/, a potem sie pospawa i bedzie jak nowe :/. Ja swoj dorobilem za 5 zl , podalem tokarzowi rodzaj gwintu , jego dlugosc i za godzine mialem sciagacz. Sciagacze dorabia gosc z forum DR to jego reklama na tamtejszym forumie : ŚCIĄGACZE KÓŁ MAGNESOWYCH DO MOTOCYKLI I SKUTERÓW TOCZENIE, FREZOWANIE, WSZYSTKIE RODZAJE GWINTÓW [email protected] lub 601081098 Edytowane 16 Stycznia 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 (edytowane) Prosze mi wybaczyć Panie Piotrze ale na współczynnikach rozszerzalności się zbytnio nie znam. Wiem tylko że jeśli podgrzewam metal to on z reguły się rozszerza (magneto) a jeśli go chłodzę to się kurczy :D Proszę o wyrozumiałośćTo ja Ci podpowiem. Dobrze mówisz, tylko dodaj ze wał jest hartowany. :P I dlatego jest możliwość ściągnięcia tak magneta ale to jest to samo co na*****alanie młotem. Nie widać różnicy ale nawet na hartowane metale jest duży wpływ uszkadzający przez przegrzanie go lub zamrożenie. Edytowane 16 Stycznia 2008 przez Moto33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Wal nie jest hartowany w takim motorku jak 125 2T, czesci ulepszane cieplnie to tylko lozysko korbowodowe z biezniami i ew czopem. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Adam Czopy i sworznie sa hartowane a przynajmniej powinny być ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Wal nie jest hartowany w takim motorku jak 125 2T, czesci ulepszane cieplnie to tylko lozysko korbowodowe z biezniami i ew czopem. Adam M.Całe wały w tym skuterku to czy cały to nie wiem. Ale czopy i korbowód na 100% jest. W głupich WSK'ach (bdb motor) było tak już robione w latach 60'tych. A już w MZ to nawet w policyjnych es 250/1(miałem taką) były hartowane całe wały. Tak dla info. A poważnie to radzę dorobić ściągacz i zrobić to po ludzku a nie bawić się palnikiem. ps. Dodam że od zmian temperatur(spawanie, palnik, zamrażarka itp) materiałów hartowanych może sie urwać i tyle będzie.(Ja to wiem z doświadczenia, a dobrzy mechanicy ze szkoły) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Adam Czopy i sworznie sa hartowane a przynajmniej powinny być ;] Dlaczego ???Czop lozyska korbowodowego tak, jezeli jest bieznia dla rolek, czopy pod boczne lozyskasa tylko osiami na ktore wklada sie lozyska boczne, z ktorych kazde ma swoja wlasna bieznie wewnetrzna, wiec twardosc samej osi ( czopa przeciwwagi ) nie musi byc wysoka.Mozliwe ze przeciwwagi, ktorych czescia sa czopy boczne sa z lekka ulepszane cieplnie aleniekoniecznie jest to hartowanie na wskros bo wowczas tracisz miekki rdzen czesci i jakiekolwiekuderzenie moze skonczyc sie peknieciem czesci - a przeciez tak sie nie dzieje, prawda ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 (edytowane) Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.Jutro wskakuje na rowerek i jade do tokarza. Tylko mam jeszcze jedno pytanko jak oznaczyć grubość gwintu bo jaki taki rysunek techniczny już mu stworzyłem tylko nie wiem właśnie jak to oznaczyć, czy P.1 jest poprawnie?? np. ściągacz wirnika M28 x P.1 Edytowane 17 Stycznia 2008 przez michal.051 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Zaskocze cie :crossy: Czytałem niedawno taka ksiazke która przyszła do nas na serwis niedawno ksiazka do jakiegos chińczyka i pisze jak byk ze czopy główne hartowane. Wiem czym sie rózni ulepszanie cieplne od hartowania, i rozrózniam kilka rodzajów hartowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Moze dlatego te chinskie sprzety tak sie sypia ? :crossy: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 hehe ;) mozliwe zreszta w MZ też mam hartowane czopy;) Przeciwwagi sa ulepszane cieplnie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Witam, niewiem czy sprawa sie juz rozwiązała, ale w katalogu larssona jest ściagacz M18x1,5 yamaha cross 125/250. Nr produktu 7200606, cena 21,50zł. Jeśli ten ściagacz nie pasuje, zajrzyj do katalogu w necie. Może okazać się, tak jak u mnie, że na ściagaczu M27x10 lewy gwint, napisano honda ST50/70 yamaha XT/SR500, a że suzuki RG80 to już nie. A pasuje i używałem go. pozdr, tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Hehe dzięki Tomku, wpadłem na ten sam pomysł co ty, tylko trochę wcześniej. W Larssonie znalazłem sciągacz (Piaggio 125) do wirnika z prawym gwintem drobnozwojowym M28 P.1, jako że nie chciało mi się czekać na przesyłkę, narysowałem rysunek techniczny, pojechałem do tokarza a on mi to fachowo dorobił. Fakt cena troszkę wyższa ale zaoszczędziłem na czasie. Dzięki za chęci :) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.