Skocz do zawartości

Honda CBR 1100 XX i wszystko co z nim związane


Rekomendowane odpowiedzi

 

witam .Po regulacji zaworow wymiana napinacza i plynow ,dzisiaj przy temperaturze okolo 6 stopni zrobilem okolo 160 km i jadacy kolega za mna mowil mi ze z dwa razy poscila mi niebieski dymek taki dosc spory ale tylko z lewej rury i tylko wtedy jak przyspieszam niewiem czy to temperatura na zewnacz do tego sie przyczynia czy co , co o tym sadzicie ???slyszalem kilka opini ze to temperatura na zewnacz,paliwo ciulowe ,i ze moze jakas gumka na zaworze chociaz w to mi sie niechce zabardzo wiezyc moto ma najechane 50 tys km co o tym sadzicie dzieki i pozdrawiam

witam jesli chodzi o ten niebieski dym to malo prawdopodbne ze to paliwo raczej stawiam na olej czasem zdaza sie ze zawiesi sie zawór i olej dostanie sie na tlok ale równie dobrze moze byc wina pierscienia na któryms z tloków pozdrawiam

 

witam .Po regulacji zaworow wymiana napinacza i plynow ,dzisiaj przy temperaturze okolo 6 stopni zrobilem okolo 160 km i jadacy kolega za mna mowil mi ze z dwa razy poscila mi niebieski dymek taki dosc spory ale tylko z lewej rury i tylko wtedy jak przyspieszam niewiem czy to temperatura na zewnacz do tego sie przyczynia czy co , co o tym sadzicie ???slyszalem kilka opini ze to temperatura na zewnacz,paliwo ciulowe ,i ze moze jakas gumka na zaworze chociaz w to mi sie niechce zabardzo wiezyc moto ma najechane 50 tys km co o tym sadzicie dzieki i pozdrawiam

 

witam jesli chodzi o ten niebieski dym to malo prawdopodbne ze to paliwo raczej stawiam na olej czasem zdaza sie ze zawiesi sie zawór i olej dostanie sie na tlok ale równie dobrze moze byc wina pierscienia na któryms z tloków pozdrawiam

czy ktos orjetuje sie jaki ma byc poziom plynu hamulcowego w xx wymienilem w ukladzie hamulcowym i w sprzegle ale nie wiem czy kreski na zbiorniczku plynu na kierownicy oznaczają minimalny czy maksymalny stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a myslicie ze zle ustawili mi zawory ?bo w poprzednim sezonie tego nie mialem a przyznam ze to troche flustrujace jak w xx cos sie z rury dymi ,a jest mozliwosc sprawdzenia czego to jest wina ?jescze jedno motorek jezdzil caly czas na motulu a teraz te barany wlali mi castrola mowili ze tak mieli na zleceniu co jest nie prawda i tak mysle czy to jest moze wina tego oleju,mysle ze jak by to byl piersciec to by sypal olejem na wysokich obrotach caly czas ,a tu jak stoje i wkrece go na maxa to nawet chmurki niema ,tylko w czasie jazdy tak jakby ten zawor sie zawiesil i dostal krople oleju bo chmurka sie pojawia i znika i niezawsze ona jest ,przeciez to japoniec i juz po 50 tys jakies pierscienie do wymiany przeglady w autoryzowanym serwisie zreszta regularnie to jakos mi sie wierzyc nie chce ze to pierscien moze byc ,ale temperatura silnika tez nie byla za duza wskazowka lezala ponizej polowy moze olej tez byl za slabo rozgrzany ,zastanawiam sie tez czy jechac na reklamacje ze zle ustawili mi zawory co wy na to jest to mozliwe ?przed chwila sprawdzilem stan oleju i wziela mi od cholery okolo pol litra na 200 km niewiem co jest grane

Edytowane przez panax1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a myslicie ze zle ustawili mi zawory ?bo w poprzednim sezonie tego nie mialem a przyznam ze to troche flustrujace jak w xx cos sie z rury dymi ,a jest mozliwosc sprawdzenia czego to jest wina ?jescze jedno motorek jezdzil caly czas na motulu a teraz te barany wlali mi castrola mowili ze tak mieli na zleceniu co jest nie prawda i tak mysle czy to jest moze wina tego oleju,mysle ze jak by to byl piersciec to by sypal olejem na wysokich obrotach caly czas ,a tu jak stoje i wkrece go na maxa to nawet chmurki niema ,tylko w czasie jazdy tak jakby ten zawor sie zawiesil i dostal krople oleju bo chmurka sie pojawia i znika i niezawsze ona jest ,przeciez to japoniec i juz po 50 tys jakies pierscienie do wymiany przeglady w autoryzowanym serwisie zreszta regularnie to jakos mi sie wierzyc nie chce ze to pierscien moze byc ,ale temperatura silnika tez nie byla za duza wskazowka lezala ponizej polowy moze olej tez byl za slabo rozgrzany ,zastanawiam sie tez czy jechac na reklamacje ze zle ustawili mi zawory co wy na to jest to mozliwe ?przed chwila sprawdzilem stan oleju i wziela mi od cholery okolo pol litra na 200 km niewiem co jest grane

moze z tymi pierscieniami to moze przesadzilem ale jezeli bierze olej to jest prawdopodobne ze uszczelniacze na zaworach moga byc do wymiany a z tym przebiegiem to jestes pewien ze ma tyle przejechane ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem go z autoryzowanego salonu hondy a przedemna wlascicielem byl moj szef i mi ja polecal no ale wiesz jak z przebiegiem glowy bym sobie nie dal odciac ,denerwoje mnie to ze wzeszlym sezonie bylo wszystko ok i teraz po przeglodzie ktory z reszta kosztowal mnie 1500 zl dzieja sie takie jaja i to po przejechaniu 160 km po przegladzie i niewiem czy mogli cos spitolic jak ustawiali te zawory ? bo jutro jade nia do nich i ja stawiam u nich spowrotem tylko niewiem jak z nimi gadac zabardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem go z autoryzowanego salonu hondy a przedemna wlascicielem byl moj szef i mi ja polecal no ale wiesz jak z przebiegiem glowy bym sobie nie dal odciac ,denerwoje mnie to ze wzeszlym sezonie bylo wszystko ok i teraz po przeglodzie ktory z reszta kosztowal mnie 1500 zl dzieja sie takie jaja i to po przejechaniu 160 km po przegladzie i niewiem czy mogli cos spitolic jak ustawiali te zawory ? bo jutro jade nia do nich i ja stawiam u nich spowrotem tylko niewiem jak z nimi gadac zabardzo

zapytaj dlaczego zalali c silnik castrolem a nie motulem przy tym przebiegu powinni zalac polsyntetykiem 5100 z tom regulacja zaworów to w xx robi sie co trzydziesci tysiecy wiec jezeli nie bylo problemów z zapalaniem ani strzelania z rury to mysle ze regulacja byla zbyteczna ja obsluge robie sam to znaczy wymiana oleju .filtra .filtra powietrza . swiec ja mam model na wtrysku wiec synchronizacja gazników odpada to wszysko zajmuje max 2 godz; ja stawiam na uszczelniacze zaworów ale to moja opinia.bądzmy dobrej mysli ze to jakas blachostka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a ta impreza wrazie czego z tymi uszczelniaczami zaworow ile moze mnie kosztowac ??bo jak narazie 2 tys u nich zostawilem,spojzalem teraz na faktore i nic nie pisze ze uszczelniacze zaworow wymienili moze ustawili zawory a ustawiony zawor rozwalil uszczelniacz ?pozatym spalili mi jeszcze regulator napiecia pizdzielce niewiem jak oni to zrobili ?

 

koledzy a jaki stan oleju macie na miarce olejowej w polowie czy wyzej ?

Edytowane przez panax1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jesli piszesz ze w tamtym sezonie było wszystko w porządku z motocyklem to nasuwa się jedna odpowiedz. Coś musiało być spartolone na serwisie. Dobry i zaufany mechanik to naprawde rzadkosc. Z tym olejem to przesadzili. Kazdy podejrzewam nawet laik wie ze zurzyty olej wymienia sie na olej tego samego producenta. W tej kwesti moze zajśc zmiana tylko w przypadku rodzaju tzn gestosci oleju kiedy to chcemy zmienic syntetyka na pólsyntetyka z racji ilości przejechanych kilometrów. Trzeba uważać na te "autoryzowane" serwisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a ta impreza wrazie czego z tymi uszczelniaczami zaworow ile moze mnie kosztowac ??bo jak narazie 2 tys u nich zostawilem,spojzalem teraz na faktore i nic nie pisze ze uszczelniacze zaworow wymienili moze ustawili zawory a ustawiony zawor rozwalil uszczelniacz ?pozatym spalili mi jeszcze regulator napiecia pizdzielce niewiem jak oni to zrobili ?

 

koledzy a jaki stan oleju macie na miarce olejowej w polowie czy wyzej ?

 

wymiana uszczelniaczy moze byc wykonana w momencie sciagniecia glowicy.

Nie robi sie jej przy regulacji zaworow...

 

Jesli to faktycznie uszczelniacze - to rozpedz sie na 2-ce - pusc gaz przez chwile i dodaj go z powrotem

jesli zadymi znaczy sie uszczelniacze...

 

Zle ustawiony zawor nie moze zniszczyc uszczelniacza... :)

Spalic regulator - niezli sa

 

Stan oleju powinien byc w okolicach max - jak sprawdzac - poszukaj w archiwum... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie stanu oleju wg instrukcji obsługi jest czasochłonne i nie do końca zrozumiałe. Wygląda to tak:

1- zapal silnik

2- poczekaj aż się nagrzeje

3- wyłącz silnik

4- poczekaj kilka minut - i tu nasuwa się pytanie 2 czy 9 ??? A to ma znaczenie dla pomiaru na bagnecie

5- sprawdź na miarce, bez jej wkręcania.

 

Ja mam swój system. Ponieważ na moto jeżdżę do pracy, to jak czasem zaśpię to nie mam czasu na w/w ceregiele. Czasem kilka minut to kilka złotych po premii... Po wymianie oleju z filtrem i zalaniu silnika w ilości 3,9 l, po przepaleniu silnika zostawiam moto na dłuższy czas na centralnej podstawce (noc). Następnie sprawdzam na bagnecie poziom. U mnie jest to ponad max, dokładnie w miejscu przejścia bagnetu z płaskiej części w drut. W ten sposób sprawdzam poziom każdego ranka i jestem spokojny o maszynę. Co do konsumpcji oleju, to masz coś naprawdę nie tak. Mój XX na motulu 5100 15W50 pół litra oleju bierze "od wymiany do wymiany" czyli co 6000km, przy udokumentowanym przebiegu 112 tyś. km.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4- poczekaj kilka minut - i tu nasuwa się pytanie 2 czy 9 ??? A to ma znaczenie dla pomiaru na bagnecie

 

Honda Gemany mowi ze jest to 3 minuty.

 

Reszta Twojej instrukcji pokrywa sie z niemiecka.

 

 

 

 

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W dniu wczorajszym odbyłem pierwszy poważny wypad na nowo nabytym XX-sie.

 

Okazało się, że motocykl wspaniale się prowadzi bez względu na prędkości:D Przejechałem około 150 km i poza odczuwalnym chłodem w ręce reszta to czysta przyjemność.

 

Przesiadłem się z Yamahy XJ 600 - niebo a ziemia

 

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy i czekam na prawdziwą wiosne bo dziś z rana zobaczyłem 5 cm śniegu na drogach:/

 

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda Gemany mowi ze jest to 3 minuty.

 

Reszta Twojej instrukcji pokrywa sie z niemiecka.

Adam

 

To już jakiś konkret. Niestety instrukcja Polska podaje "kilka minut", natomiast angielskojęzyczna "few minutes". Jutro sprawdzę ile pokazuje na bagnecie po wspomnianych trzech minutach. Na chłopski rozum to chyba max powinien być - moto świeżo po wymianie oleju 3,9l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W dniu wczorajszym odbyłem pierwszy poważny wypad na nowo nabytym XX-sie.

 

Okazało się, że motocykl wspaniale się prowadzi bez względu na prędkości:D Przejechałem około 150 km i poza odczuwalnym chłodem w ręce reszta to czysta przyjemność.

 

Przesiadłem się z Yamahy XJ 600 - niebo a ziemia

 

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy i czekam na prawdziwą wiosne bo dziś z rana zobaczyłem 5 cm śniegu na drogach:/

 

Artur

zgadzam sie w 100% z tobą . Mam za sobą też jakieś 150 pierwszych km i jestem strasznie zadowolony:) a troszku już tych motorów bylo .

Edytowane przez manon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

koledzy do czego sluzy to male pokretlo (chyba to jest pokretlo ) z lewej strony pare centymetrow nad dzwignia zmiany biegow ?

Chodzi Ci o takie czarne i plastikowe? Jeżeli dobrze myslę to jest to pokrętło do ustawiania obrotów na biegu jałowym. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...