Sloniu Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Witam! musiałem rozebrać półki do piaskowania i to co zobaczyłem mnie przeraziło - styrane chińskie łożyska... no więc teraz mam pytanie, czy zwykłe dobre łożyska stożkowe (skf, fag) które kosztują po 40 za sztuke a nie 250 za komplet (serwis) będą ok ? czy są jakieś określone luzy? czym później nasmarować takie łożysko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 podpinam sie do tematu, czy mozna kupic lozyska glowki ramy w sklepie czy koniecznie w salonie/sklepie motocyklowym? Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubamen Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 do wiekszosci moto nie dostaniesz w sklepie z łozyskami ale sa modele gdzie pasuje wymiarowka tam mozna zastosowac pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieniek Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Markowe łożyska, jak najbardziej spełnią swoje zadanie, sam zakładam SKF-y do kół i do główki ramy. Jest tylko jedno "ale', łożyska fabryczne posiadają podtoczenie na wewnętrznej bieżni (przynajmniej dolne), na którym pracuje simmering, osłaniając całość od piachu i wody, natomiast te ze sklepu podtoczenia nie posiadają, przynajmniej te które ja kupowałem, nie miały podtoczenia. Przy zakupie warto więc mieć stare na wzór :biggrin: . Ja stosowałem smar bardzo wysokiej jakości (do piast kół samolotu Boeing :bigrazz: ), którego nawet woda pod ciśnieniem nie rusza, ale tego w sklepie raczej nie kupi :icon_exclaim:. Pozostaje więc szukać łożysk z rowkiem na uszczelniacz, lub myć je i zmieniać smar, jak zajdzie potrzeba.Pozdrawiam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Niektóre wymiary łożysk główki ramy są poza katalogowe ale akcesoryjne kosztują 40 eurynek a nie 240zeta czyli ktoś kogoś wali po rogach taką ceną.Nie wszystkie łożyska stożkowe stosowane do kół samochodowych nadają się do główki ramy mimo że wymiarowo to jest takie samo z powodu rodzaju przenoszonych obciążeń. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 10 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 (edytowane) ogólnie nie żałuje pieniędzy na tego typu części, ale serwis zdziera ostro, dokładnie ten model łożyska (firma skf) można kupić w internecie za 40-50 zł , albo zamówie w miejskim sklepie z łożyskami również po 50-60 zł , więc jak z tym ? do motoroweru 50 cc wystarczą dobrej klasy łożyska ? u mnie nie ma podtoczenia na simering, jest poprostu gumowa osłonka na którą nie ma wpływu łożysko :flesje: Edytowane 10 Grudnia 2007 przez Sloniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość senekkorzenna Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 w mieście którym mieszkam jest sklep sprzedający łożyska wszystkich wymiarów i producentów poszukaj u siebie idz z łożyskiem i napewno ci dobiorą a i pewnie poradzą.A swoją drogą to już pisałem na forum że 90% cęści nie tylko do motorów produkowanych jest w Chinach i teraz tylko kwestja z jakiegiżródła jest dostarczone-czy z fabryki kontrolowanej przez japończyków ,amerykanów czy szwedów,czy przez chińską manufakturępozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 10 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Senku, napisałem że z dostępnością nie ma problemu, w sklepie mi powiedzą że spoko spoko a łożysko padnie po 1 dziurze, chodzi mi o to żeby wypowiedzieli się ludzie typowo z wiedzą mechaniczną o motocyklach. Pozdrawiam :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość senekkorzenna Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Markowe łożyska, jak najbardziej spełnią swoje zadanie, sam zakładam SKF-y do kół i do główki ramy. Jest tylko jedno "ale', łożyska fabryczne posiadają podtoczenie na wewnętrznej bieżni (przynajmniej dolne), na którym pracuje simmering, osłaniając całość od piachu i wody, natomiast te ze sklepu podtoczenia nie posiadają, przynajmniej te które ja kupowałem, nie miały podtoczenia. Przy zakupie warto więc mieć stare na wzór :cool: . Ja stosowałem smar bardzo wysokiej jakości (do piast kół samolotu Boeing ;) ), którego nawet woda pod ciśnieniem nie rusza, ale tego w sklepie raczej nie kupi :wink:. Pozostaje więc szukać łożysk z rowkiem na uszczelniacz, lub myć je i zmieniać smar, jak zajdzie potrzeba.Pozdrawiam :lalag:panie Piotrze jak się zpodkamy to podam panu namiar na sklep na ul.Gromadzkiej w Krakowie i u nich jest pełen dostęp do łożysk z możliwością zamawiania jeżeli istnieją w jakim kolwiek katalogu to dostarczą.pozdrawiam senekkorzenna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Właśnie chodzi o łożyska poza katalogowe.Kiedyś szukałem na wał do Virago 750 bo były w srewisie w/g mnie za drogie i dostałem od producenta powiadomienie że tylko na potrzeby fabryki silników. klapa. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 (edytowane) Do dominatora w "klasie" sa za 130, ja mam tam pewne znizki wiec pewnie cos kolo 100zl by mnie kosztowaly, tylko pytanie czy beda dobre, nazywaja sie tak: łożysko główki ramy SSH 902R Edytowane 11 Grudnia 2007 przez YAGO Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Sloniu, do twego motoroweru zykle lozyska wystarcza, pod warunkiem ze rozmiar bedzie prawidlowy.Po zlozeniu lozyska dokrecasz do oporu i odkrecasz o 1/3 obrotu.Kierownica ma sieskrecac lekko, bez zadnego oporu ale i bez zadnego luzu, aby to sprawdzic trzeba przod motorka miec uniesiony w gore. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Dziękuję Adamie, o taką wypowiedź mi chodziło a co z kontrą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 Kontrą jak sama nazwa wskazuje kontrujesz srube mocującą łozysko. Dokrącasz łożysko tak jak kolega wcześniej Ci napisał i kontrą blokujsz żaby się nie odkręcała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 A czy łożyska do kół samochodowych nie są przystosowane do wielkich obciązeń? Hm.. Na pewno się nadają do główki ramy w moto! Przecież w samochodach dostają niezły wycisk, a wytrzymują setki tysięcy kilometrów... Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.