kelpi80 Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Czesc,zastanawiam sie nad zastapieniem w swoim moto zwyklych kierunkowskazow zarowkowych na diodowe (led). Wszystko wzielo sie z tego, ze chce zamontowac swiatla awaryjne w moto.. wiec tak:Plusy swiatel awaryjnych:1/ przydadza sie w jezdzie w korkach na miescie,2/ czasami zdaza mi sie zatrzymac w roznych dziwnych miejscach na poboczu aby porobic jakies fajne fotki czy po prostu popodziwiac krajobraz, a to nie zawsze sa dobrze widoczne miejsca dla jadacych z tylu aut, a i pobocze nie zawsze jest bardzo szerokie, wiec swiatla awaryjne jak najbardziej na miejscu.Minusy:1/ jesli zostawie moto z wlaczonymi 4 kierunkowskazami swiatel awaryjnych i z wylaczonym silnikiem na dluzej moge obawiac sie o stan akumulatora. Rozwiazaniem moze byc montaz kierunkow opartych na diodach (nieporownywalnie mniejszy pobor pradu).Wiem, ze kilka osob spotkalo sie ze wzrostem szybkosci migania gdy stosuja ten sam przrywacz co przy zwyklych kierunkowskazach zarowkowych, ale na forum znalazlem kilka patentow na ten temat. Stad moje pytanie- jak oceniacie widocznosc kierunkowskazow LED dla innych kierowcow np. w czasie slonecznego dnia czy po zmierzchu przy wlaczonych swiatlach drogowych (patrzac z naprzeciwka)? Troche sie o to obawiam, bo diody moze i fajnie swieca osobno, ale gdy wokolo jest duzo innego swiatla troche watpie w ich skutecznosc. Napiszcie czym warto sie zainteresowac a od czego lepiej trzymac sie z daleka i nie wydawac kasy na syf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enZo Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Wydaję mi sie że szkoda wydawać kasy na syf bo większość oferowanych na rynku tjuningowych :flesje: kierunków to jakieś tanie chińskie zabawki i wątpie by miały jakieś badania czy testy jak fabryczne kierunki a często nawet pewnie nie mają homologacji. np. http://allegro.pl/item277354944_tuning_kie...ialy_klosz.html. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaY Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 hmmm a nie, mozesz zrobic awaryjnych na zwyklych kierunkach ? Na bnk beda bardziej widoczne jak te smieszne chinskie ledy. Cytuj Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kelpi80 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Wydaję mi sie że szkoda wydawać kasy na syf bo większość oferowanych na rynku tjuningowych ;) kierunków to jakieś tanie chińskie zabawki i wątpie by miały jakieś badania czy testy jak fabryczne kierunki a często nawet pewnie nie mają homologacji. np. http://allegro.pl/item277354944_tuning_kie...ialy_klosz.html. enzo: ten link, ktory podales jest do smiesznych kierunkowskazow z zarowkami "halogenowymi" a nie z led-ami. ray: chcialbym zmienic zarowki na ledy. przecyztaj dokladnie moj post- tam jest napisane dlaczego. PS. W Lodynie, gdzie teraz jestem b.duzo autobusow miejskich ma w miejscu tylnych lamp zamontowane "oczojebne" zestawy czerwonych diod (takze pomaranczowych w miejscu migaczy)- zestaw ok. 20 diod, caly o srednicy papierowej podstawki do kufla od browara, widac z daleka nawet w dzien. mniemam, ze diody sie nadaja, tylko nie wiem jak to sie "sprawdza" w malych migaczach na moto. czy naprawde nikt z Forumowiczow nie ma jakichkolwiek doswiadczen z migaczami zbudowanymi na diodach led? pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirek Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Mam kierunkowskazy tylne na diodach LED (Lightech - 20 diód) http://www.lightech.it/default.asp?sezione=scheda&id=10348. Niestety są zbyt małe i przez to słabo widoczne w dzień (tak pochmurny jak i słoneczny). Sprawdzałem jadąc za moim kolegą - prawie ich nie widać. Mam zamiar wrócić do fabrycznych "kierunków" - tylko jak dotąd byłem zbyt leniwy (motocykl kupiłem już z akcesoryją podkładką pod tablicę i diodami). IMO szkoda pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enZo Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Nie chodziło mi konkretnie o rodzaj żarówki tylko ogólnie o jakość i cenę. Podałem pierwszy lepszy link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszB Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 (edytowane) Nie chce mi się kolejny raz pisać, ale porządne diodowe kierunki są dużo bardziej widoczne niż standardowe. Ostatnio pisałem o moich tu: http://www.fuy.com.pl/viewtopic.php?t=33&start=10U mnie został nawet orginalny przerywacz, migają ok 2 krotnie szybciej niż standardowe, ale to nawet lepiej bo są przez to jeszcze lepiej widoczne. Edytowane 11 Grudnia 2007 przez TomaszB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Karlik Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Problem z diodami jest taki, że dioda diodzie bardzo nierówna. Nowe ledy mocy- Luxeony, Cree, Rebele są cholernie jasne, ale wymagają dobrego chłodzenia żeby sprawnie pracować, poza tym problem jest taki, że żarówki świecą we wszystkich kierunkach a LEDy głównie w jednym. Więc do kierunkowskazów, które muszą być widoczne z każdego kierunku LEDów bym raczej nie polecał, a na pewno nie jakiejś taniochy kupowanej na allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Ja jeszcze nie widzialem dobrze swiecacych kierunkow LED...Po raz pierwszy slysze tez o tym ,by wieksza czestotliwosc mrugniec zwiekszala widocznosc takiego urzadzenia! To jakies rewolucyjne odkrycie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 no to okiem elektryka... 1. po pierwsze markowe ledy, nie z biedronki :)2. przerywacz odpowiedni, czasem modyfikacja podlaczenia kontrolki3. przelacznik awaryjnych to juz pikus efekty... dioda ma to do siebie, ze mowiac po polsku szybciej swieci po podaniu napiecia. w zarowce musi sie rozgrzac wlokno, wiec ten proces trwa i nawet jesli zarowka jest wiekszej mocy nic ledy, to ledy wygeneruja wiekszy (bardziej widoczny) blysk. jesli ktos wie czym sie rozni skok jednostkowy od rampy, to wlasnie o tym mowa :evil: jezeli chodzi o blysk (niezaleznie czy z ledy czy z zarowki) to mowiac prosciej: szybkosc przejscia z ciemnego w jasne. czyli tutaj mamy duuuuuuuuuzy + dla led. i do tego sluza kierunki. w starych autach (z zgnita instalka) czasem widac, jak kierunek rozblyskuje powoli. nie wiadomo jakiej by nie byl mocy, zawsze bedziemy mieli wrazenie, ze jest slaby. dodatkowo diody zra, o wiele mniej pradu z moto. znowu plus. ale tak jak koledzy zauwazyli - w sloneczny dzien moga byc mniej widoczne. nie chodzi wg moich spostrzezen o moc, ale o.... wielkosc kierunku. ledowe zazwyczaj sa male, stad sa mniej widoczne w sloncu. tak jak mniej widoczny jest motocyklista niz auto, a to mniej widoczne niz tir. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Żygadlo Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Czy są jakies gotowe adaptery do instalacji w moto ? jak wiadomo sama przekladka kierunków nie wystarczy (bedą same szybciej migac) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CJT7 Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Moj znajomy zalozyl LEDy tego typu do motocykla i jak za nim jechalem w sloneczny dzien to rzeczywiscie dobrze je bylo widac gdyz kierunki swiecily praktycznie na calej powierzchni klosza kierunku. Pozatym sa jeszcze wstawione diody po bokach wiec patrzac z boku tez widac to mruganie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Czy są jakies gotowe adaptery do instalacji w moto ? jak wiadomo sama przekladka kierunków nie wystarczy (bedą same szybciej migac) adapter to po prostu przerywacz. nalezy wymienic oryginalny na dedykowany pod ledy. to jest pierwszy krok. teraz nalezy zajac sie kontrolka. jesli sa dwie - nie bedzie trzeba nic robic. natomiast jesli jest jedna - czasem trzeba modyfikowac jej podlaczenie, czasem nie. kwestia jak jest wpieta w instalke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuh Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 adapter to po prostu przerywacz. nalezy wymienic oryginalny na dedykowany pod ledy. to jest pierwszy krok. teraz nalezy zajac sie kontrolka. jesli sa dwie - nie bedzie trzeba nic robic. natomiast jesli jest jedna - czasem trzeba modyfikowac jej podlaczenie, czasem nie. kwestia jak jest wpieta w instalke. A gdzie takie przerywacze można kupić? Albo czy jest ktoś taki kto by taki przerywacz zrobi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexio Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Kiedys mialem fetysz na punkcie LEDowych kierunkow/swiatel. To co jest do kupienia na masowce za parenascie PLN zasadniczo do niczego sie nie nadaje, owszem swieci ale swojej funkcji sygnalizacyjnej praktycznie nie spelnia. Diody LED w przeciwienstwie do zarowki swieca w bardzo ukierunkowany sposob, mowiac inaczej, maja waska charakterystyke kierunkowa przypominajaca bardziej stożek. Diody super jasne maja jeszcze bardziej selektywna charakterystykę której głowny listek ma często tylko kilka stopni szerokości - światło widać tylko kiedy patrzysz na diodę bezpośrednio od przodu. Normalnie ten problem rozwiązuje się poprostu za pomocą odpowiedniej budowy klosza ( dyfuzora ) ktory skladajac się z malych soczewek rozprasza światło w różne strony. Problem w tanich produktach tego typu jest taki, że często klosz nie jest wykonany starannie ( albo wogole nie byl projektowany pod LEDy ! ) i nie rozprasza tak jak powinien tworzac martwe strefy gdzie światło z kierunkowskazu wogole nie dociera albo jest bardzo słabe. Tak więc jeżeli chodzi o kierunki to lepiej zainwestowac w cos sprawdzonego co nie pogorszy naszej widocznosci na drodze. Np: http://www.tlo-bikeshop.de/index.php/cPath...ed-blinker.html Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.