wueska Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 W obliczeniach jest okreslona długosc tego elementu. Czytajcie dokładnie posty! Przyjołem ze moc jest stała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Polecam lekturę ŚM z wczesnych lat 96-98 chyba. Dotyczył tuningu polskich 2T ale ogólne wiadomości nt. wydechu 2T też tam są i wiele się dowiesz z tego. Pozdro. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bully Opublikowano 8 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 moc silnika nie jest stała. daj mi silnik to ci skróce dyfuzor albo założe z crossa bedziesz miał wiekszą moc, bo moment przeniesie sie na wyższe obroty nie zawsze osiagalne. mylicie moment z mocą.czytałem artykuły sałka na temat wydechów i jakoś mało sie dowiedziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Czytajcie dokładnie posty! Przyjołem ze moc jest stała. z tego co napisałeś wychodzi na to że silnik ts'ki ma np. 20KM i wydechem sterujesz czy 20KM jest dotępne przy 5 tys. rpm czy przy 10 tys. rpm :| albo jesteś w błędzie, albo ja Cię dokładnie nie zrozumiałem? czytałem artykuły sałka na temat wydechów i jakoś mało sie dowiedziałem. to przeczytaj jeszcze raz, i dokładnie, bo jest tam naprawde dużo mądrych rzeczy. warto przemyśleć to co się czyta, zadać sobie pytanie "dlaczego tak jest?" i poszukać na nie odpowiedzi.... taki uproszczony wzór na moc silnika to pojemność skokowa x max. obroty x śr. ciśnienie użyteczne. jak już się dowiedzieliśmy, układ wydechowy w 2t w znacznym stopniu wpływa na osiągane obroty max. tak samo jak na pojemnośc wpływa średnica i skok tłoka, na średnie ciśnienie użyteczne stopień sprężania, ilość zassanej mieszanki itp. itd. potem to wszystkoe trzeba zgrać ze sobą. wnioski wyciągnijcie sami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 To tylko Twoje teorie i do tego nie potwierdzony żadnymi konkretami a i wiadomości na temat motocykli masz mało jeżeli w opisie masz CBZ125F ? przy takim roztargnieniu nie powinieneś zabierać głosu w dyskusji o układach wydechowych. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 To tylko Twoje teorie i do tego nie potwierdzony żadnymi konkretami w takim razie przedstaw mi swoje teorie, powiedz gdzie popełniłem błąd i możemy podyskutować. tylko konkretnie :buttrock: wiadomości na temat motocykli masz mało jeżeli w opisie masz CBZ125F ? oceniasz wiedzę ludzi po pojemności ich motocykli? dosyć dziwny sposób, zawsze uważałem Cię za człowieka dość poważnego. przy takim roztargnieniu nie powinieneś zabierać głosu w dyskusji o układach wydechowych. roztargnieniu? w którym miejcu? tak się skłąda ze na temat wydechów w 2t co nieco wiem (choć specem nie jestem). nawet moja wiedza nie ogranicza się do teorii tylko, bo zrobiłem sobie układ wydechowy do simsonka i była znaczna różnica w pracy silnika (na + dla nowego wydechu) taki uproszczony wzór na moc silnika to pojemność skokowa x max. obroty x śr. ciśnienie użyteczne popatrzmy, 3 podstawowe wartości. czy silniki o większych pojemnościach nie osiągają większych mocy? (np. cbr600 i cbr1000 przy podobnych obrotach i podobym stopniu sprężania 1000ccm ma większą moc niż 600)czy silniki, które kręcą wyższe obroty nie osiągają większych mocy? (np. yamaha r1 i m1 przy tej samej pojemności, podobnym stopniu sprężania i dużo wyższych obrotach w m1 ma ona większą moc niż r1)czy silniki o większym stopniu sprężania nie mają większej mocy (np. romet przy tej samej pojemności i bardzo zbliżonych obrotach, ale mniejszym stopniu sprężania ma sporo mniejszą moc niż simson? ew. drugi przykład silniki doładowane (większe śr. ciśnienie użyteczne) i niedoładowane) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Przed chwilą dostałeś ode mnie 10% za bezczelność i głupotę a teraz opowiedz coś o Twoim motocyklu CBZ125F i nie chodzi mi o pojemność.Odnośnie tłumika do Simsonka to Ci wierzę bo oryginalny zaprojektowali głupsi od Ciebie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Przed chwilą dostałeś ode mnie 10% za bezczelność i głupotę zostawie bez komentarza :P teraz opowiedz coś o Twoim motocyklu CBZ125F i nie chodzi mi o pojemność cóż chciałbyś wiedzieć? polonistą nie jestem, opowiadać nie umiem zbytnio. wolę kiedy się mnie pyta o coś konretnego. może o silniku trochę, więc pojemnosć to dokładni124ccm, moc e 7,7kW. skrzynia 5biegowa, rozrząd SOHC, gaźnik keihin typu pd z pompką przyśpieszającą max. osiągnąłem 115km/h przy 10500rpm... rama stalowa, otwarta, felgi 18calowe, hamulec tarczowy z przodu z pływającym zaciskiem 2-tłoczkowym. raczej nic ciekawego więcej. poza tym nie ma to żadnego związku z tematem. Odnośnie tłumika do Simsonka to Ci wierzę bo oryginalny zaprojektowali głupsi od Ciebie :icon_question: moze teraz ja spytam.... w którym miejscu napisałem jakąś głupotę? miały być konretne odpowiedzi i co? odbiegasz od tematu.... dlaczego? ps. jeśli chcesz popatrzeć, zdjęcia do mojej cbz masz w moim podpisie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 to co zrobisz za dyfuzorem nie ma znaczenia, może nieznacznie pogorszyć pracę silnika jeśli zdławisz wylot ("odpływ") nadmiaru spalin.totalna bzdurabawiąc sie tym co jest za dyfuzorem, nie zmienisz charakterystykibredniepamiętaj że ważne są też kąty, pod jakimi ustawione są ściany dyfuzora, długości kolejnych odcinków, pojemność dyfuzora i wiele innych pierdół które mają wpływ na pracę silnika.sam nie rozumiesz o czym piszeszwueska, nie zgodziłbym się z tobą, przecież ściana od której "odbijają" się spaliny jest przed rurką łączącą tłumik. ona jest ostatnim elementem dyfuzora, w niej jest tylko dziura która odprowadza nadmiar gazów moc max. mamy stałą dla danego cylindra, ale to wydech (i inne czynniki) powodują czy np. silnik osiągnie obroty mocy max. wydech jest też odpowiedzialny za charakterystykę silnikatym tekstem sam sobie zaprzeczasztaki uproszczony wzór na moc silnika to pojemność skokowa x max. obroty x śr. ciśnienie użyteczne. jak już się dowiedzieliśmy, układ wydechowy w 2t w znacznym stopniu wpływa na osiągane obroty max. tak samo jak na pojemnośc wpływa średnica i skok tłoka, na średnie ciśnienie użyteczne stopień sprężania, ilość zassanej mieszanki itp. itd. potem to wszystkoe trzeba zgrać ze sobą. wnioski wyciągnijcie samiteoretyczne rozważania których nie rozumiesz a wydaje Ci się inaczej koniec dyskusji a teraz do szkoły Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Jak przedmówca, forumowicz dono wprowadza zamęt i nic dobrego z tego nie wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 (edytowane) Nom. Trochę jazda się robi w temacie. Coż...prawda boli....nie powiem że jestem specjalistą w dziedzinie motocykli ale pierwszy motocykl w zyciu jaki miałem musiałem złozyc z czesci w koszyku a nie było to łatwe w wieku 13 lat bez zadnej wiedzy. Metoda prób i błedów + ksiązki z lat 60-tych dotyczące mechaniki motocyklowej.... Ok. Nieważne. Koledze Dono polecam założyc całkowicie inny tłumik do owego 2T i pojeździć. Jak nie wyczuje rożnicy to znaczy że nie wie na co zwracać uwagi. Powiem tylko że w takiej zwykłej SHL M11 wystarczy roszczelnić połączenie kolanko-tłumik a róznica będzie wyraźna jesli sie wie czego szukać. W jednej z SHL miałem załozony wydech od Suzki GS400 (seryjny megafon bez zadnych przeróbek) i wiem że dzwięk był super...poza tym wiem że moment obrotowy ukazywał sie w niższych obrotach i było to wyraźne odczucie. Wyzej nie byl mi potrzebny bo nie lubie krecic silników na max. Opisze kolejne doswiadczenia jak juz DOROBIĘ wydech do H-D. pozdro. :P Edytowane 9 Grudnia 2007 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 "brednie" "totalna bzdura". każdy głupi umie tak napisać, nadal nie napisałeś nic konretnego. wydaje ci sie że masz zawsze racje bo jesteś starszy i jesteś moderatorem? to myśl tak dalej, zawsze znajdziesz dupolizów którzy cie poprą. niestety, nic nie wiesz o wydechach w 2t, i jeszcze zamiast uczyć sie do mądrzejszych, rzucasz się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bully Opublikowano 9 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 dobrze już nie kłoćcie siebo niektórzy jeszcze dostaną bana przez mój temat.dono Piotrowi z tym twoim motocyklem chodzi o to że masz F :) ale dalej nikt z tych co pisze że rurka zniemi charakterystyke nie napisał w którą strone. takze speców tu nie ma, a wszyscy bronicie swoich przekonań. :icon_rolleyes: spokojniej sie zycie bierzcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RuDeK Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Ja napisze tylko tyle, że jak w wakacje kombinowaliśmy inny wydech do wski 175 na bazie dyfuzora z hondy mtx 80 trochę poprzerabianego to przy długości rurki wylotowej z dyfuzora ~15 cm wska osiągała góra jakieś 4 tys obrotów i nie miała kompletnie żadnej mocy, po skróceniu owej rurki do 2 cm, wska kręciła się okrutnie wysoko i miała ogromnego kopa na wysokich obrotach. Ostatecznie zrezygnowaliśmy z tego projektu ze względu na wysokie obroty na których chciała jechać bo szkoda było silnik tak katować. Tak więc długość ma znaczenie :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 WSK 175 piękny sprzęt;) niewiem dlaczego ale zawsze niewierzyłem tylko w to łozysko główki korby dlamnie spory - tej konstrukcji. Co do wydechu najprosciej rzecz biorac sciagnij jakiś program do obliczenia wydechu, potem rozrysuj siatki ukształtowanego juz według potrzeb wydechu a potem dopiero zabieraj sie za skracanie wydłuzanie rurki. Przypominam ze średnica też jest ważna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.