dubey Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Witam, pierwszy raz z pytaniem czterokołowym;)Szukam jakiegoś rzęcha, aby się tanio bujać po mieście. Moja Granada 2,8 automat ma styl, ale też i spust;) Kupię pewnie jakiegoś wolnossącego diesla ze stajni VW, czyli coś z silnikiem SDI, pewnie w rejonie 10 lat...Ale trafiłem też na opcję TDI z zepsutą turbiną. Nie zależy mi na turbo, więc zastanawiam się jak w temacie - czy wóz z silnikiem TDI który ma niesprawną/zepsutą/wymontowaną turbinę staje się SDI, czy np. jazda z zepsutą turbiną rujnuje silnik, albo np trzeba zmieniać milion rzeczy i jest to nieopłacalne? Mówimy oczywiście o wozach z lat 90tych. na pompowtryskiwaczach, a nie najnowszym hi-techu z common railem.dzięki, dub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareczek804 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Z Uszkodzoną Turbiną może Ci 1L oleju na 100km ginąć:biggrin: i będzie o wiele słabszy, i to będzie na pewno nie korzystne... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Silniki turbodoładowane mają zmniejszony stopień sprężania w silniku, aby móc osiągnąć wyższe ciśnienie doładowania podczas pracy turbosprężarki. Jej usunięcie spowoduje duży wzrost spalania oraz jeszcze większy spadek osiągów. Podsumowując - nie warto przerabiać silnik turbo na wolnossacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziele90 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 co do duzego wzrostu spalania sie nie zgodze. brat ma golfine i jeździl przez 2000km bez turbo i spalanie wzrosło 1,2l na 100km. co do mocy nie wypowiadam sie bo wyprzedzanie-niemożliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peterek Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Z tdi - turbina = sdi: tak to nie ma :P Zostaje przecież komputer z mapami tdi. Natychmiast wejdzie w tryb awaryjny i dupa z jazdy. Zapomnij o takich zmianach. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_vip Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 po to jest turbina, żeby działała ;). tak tego obejsc sie nie da. jak to kup sobie ze zwykłym wolnossacym dieslem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na koło Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Przecież to nie jest jakiś kosmiczny koszt zrobienia to może opłaca się kupić i to zrobić ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MTBlackbird Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Koszt regeneracji turbiny waha się w granicach 800-2500zł, a więc jak tani wózek to może opłaca się zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patriko Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 A w sumie kolega z pracy miał Mondeo z jakimś silnikiem TD, nie pamiętam konkretnie jakim bo już razem nie pracujemy, ale swojego czasu jeźdźił bez turbiny bo padła a nie było go stać na naprawę. Pamiętam, że narzekał tylko na przyśpieszenie... :buttrock: Ale ogólnie to dojeżdżał tak do pracy przez ponad pół roku po ponad 30 kilometrów więc wydaje mi się, że to nie taka tragedia łupać bez turbosa ;) Ale oczywiście to nie volkswagenowskie TDi więc cholera wie jak to pójdzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubey Opublikowano 8 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Ok, wszystko jasne, bardzo dziękuję za rzeczowe odpowiedzi!pozdrowieniadub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Teoretycznie po wstawieniu sterownika od SDI i ew. zmianie wiązki silnika powinno się dać go uruchomić. Jednak silnik ten nigdy nie osiągnie i tak niewielkiej mocy SDI ze względu na wspomniane wyżej odprężenie no i trzeba sporo przerobić np. dolot, smarowanie nieistniejącej turbiny.Na 100% wyjdzie drożej niż regeneracja turbospreżarki.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziele90 Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 (edytowane) niewiem jakie sa długotrwałe skutki jazdy bez turbo ale 1,5 tyś km silnikowi nie zaszkodziło, niema ani w trakcie uzytkowania bez turbo nie było problemow z odpalaniem ani żadnych stuków czy innych dziwnych zachowań auta. Fura nie miała przyspieszenia i paliła 1l wiecej to wszyskto ale jak wspomnialem to tylko 1,5 tys km( mowie tutaj o golfie 1,9 TDi) Edytowane 8 Grudnia 2007 przez Ziele90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.