thefex Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 (edytowane) hejczy blokujac wał sruba sluzaca do tego celu w KTM LC4, moge dokrecic np. zebatke zdawcza przenoszaca naped z walu na sprzeglo (osadzona jest na czopie wału)?W manualu pisza, ze powinna byc dokrecona z sila 170 Nm. Wydaje mi sie, ze tak duza sila moglaby uszkodzic wał/karter. Dobrze mi sie wydaje? Czy moze jest przystosowana do takich obciazen? Jezeli nie, to w jaki sposob powinienem zablokowac wał, by dokrecic ta zebatke na wale? Edytowane 20 Listopada 2007 przez thefex Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Raczej nie ale nie widziałem tego silnika. Zwykle przy dokręcaniu zębatki zdawczej serwisówki polecają jakis specjalny przyrząd który "chwyta" sama zębatkę żeby nie przenosić niepotrzebnie obciążeń podczas dokręcania na resztę silnika. Ale tak jak napisałem wcześniej "raczej..." więc niech się wypowie jeszcze ktoś pewny na 100%pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 a nie prościej pneumatem z odpowiednim ustawieniem siły ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek450 Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Wrzuć na luz, załóż łańcuch wciśnij tylny hamulec i masz zablokowana zębatkę. Wtedy dokręcasz bez problemu i bez blokowania silnika. Ja przynajmniej zawsze tak robie. Posmaruj gwint śruby preparatem Loctite żeby sie nie odkręciła. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 yyy na luz? chyba na bieg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek450 Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 yyy na luz? chyba na bieg? Może być i na biegu, zresztą to niema większego znaczenia bo zębatkę i tak trzyma zablokowany łańcuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 hmm chyba o różnych zębatkach i łańcuchach piszemy :)pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 hejczy blokujac wał sruba sluzaca do tego celu w KTM LC4, moge dokrecic np. zebatke zdawcza przenoszaca naped z walu na sprzeglo (osadzona jest na czopie wału)?W manualu pisza, ze powinna byc dokrecona z sila 170 Nm. Wydaje mi sie, ze tak duza sila moglaby uszkodzic wał/karter. Dobrze mi sie wydaje? Czy moze jest przystosowana do takich obciazen? Jezeli nie, to w jaki sposob powinienem zablokowac wał, by dokrecic ta zebatke na wale?Prawidłowy tryb polega na podłożeniu odpowiednio grubych drewnianych podkładek pod swożeń tłoka lub ewentualnie dół płaszcza tłoka. Podkładki muszą opierać się o korpus silnika. Blokowanie kluczem śruby jest nieprawidłowe, bo nawet jeśli przeniesie obciążenie, to możliwe jest uszkodzenie łba (jeśli to śruba z łbem 6-kątnym lub gniazda pod imbus). Inna metoda to włożenie odpowiednio grubej podkładki (pręt lub płaskownik) między łańcuch i zębatkę lub między zęby kół zębatych przenoszących moment z wału na sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 21 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 (edytowane) Maciek 450 - tu chodzi o zebatke, ktora jest pod deklem sprzegla, a nie o ta, na ktora laczy lancuchem napedowym tylne kolo :crossy: najlepiej, gdyby wypowiedzieli sie na ten temat oblatani w KTMach :crossy: musi byc jakis prosty sposob dokrecenia tego dziadostwa.metoda z opieraniem swoznia tlokowego na podkladkach o blok moze i bylaby sensowna, gdybym mial zdjety cylinder. tego jednak nie zdejmowalem i nie mam zamiaru.a o blokowaniu mechanizmu poprzez wpychanie prętow w tryby przypomina mi metodyke naprawy WSKi... jedyny pomysl jaki mi przychodzi do glowy, to wrzucic ostatni bieg, zablokowac mocno tylke kolo hamulcem i wtedy majac zblokowane kolo - skrzynie biegow - kosz sprzeglowy - moge przystapic do dokrecenia zebatki. do klucza pneumatycznego nie mam dostepu Edytowane 21 Listopada 2007 przez thefex Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 skoro jest specjalna sruba to powinna wytrzymać;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 21 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 skoro jest specjalna sruba to powinna wytrzymać;] testuj empirycznie na swoim motocyklu, ja wole sie zapytac madrzejszych ode mnie :crossy: Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 W manualu pisza, ze powinna byc dokrecona z sila ...... to w jaki sposob powinienem zablokowac wał, by dokrecic ta zebatke na wale? Wydaje mi się , że odpowiedź znajdziesz w serwisówce . Nie ma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 21 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Wydaje mi się , że odpowiedź znajdziesz w serwisówce . Nie ma ? nopehttp://www.bikepics.com/pictures/1093628/ Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 kup dobra twarda śrube i sprubój;] Niezawsze starsi chca powiedzieć, bo tez kiedyś musieli tak zaryzykowac;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 21 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Wueska - nie wiesz o co chodzi, a zabierasz glos.. w dodatku nie majac zadnego doswiadczenia.powtarzam Ci, ze probowac to sobie mozesz na wlasnych maszynach. mnie nie stac na eksperymentowanie Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.