Skocz do zawartości

Śruba do blokowania wału LC4


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej

czy blokujac wał sruba sluzaca do tego celu w KTM LC4, moge dokrecic np. zebatke zdawcza przenoszaca naped z walu na sprzeglo (osadzona jest na czopie wału)?

W manualu pisza, ze powinna byc dokrecona z sila 170 Nm. Wydaje mi sie, ze tak duza sila moglaby uszkodzic wał/karter. Dobrze mi sie wydaje? Czy moze jest przystosowana do takich obciazen?

 

Jezeli nie, to w jaki sposob powinienem zablokowac wał, by dokrecic ta zebatke na wale?

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie ale nie widziałem tego silnika. Zwykle przy dokręcaniu zębatki zdawczej serwisówki polecają jakis specjalny przyrząd który "chwyta" sama zębatkę żeby nie przenosić niepotrzebnie obciążeń podczas dokręcania na resztę silnika. Ale tak jak napisałem wcześniej "raczej..." więc niech się wypowie jeszcze ktoś pewny na 100%

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć na luz, załóż łańcuch wciśnij tylny hamulec i masz zablokowana zębatkę. Wtedy dokręcasz bez problemu i bez blokowania silnika. Ja przynajmniej zawsze tak robie. Posmaruj gwint śruby preparatem Loctite żeby sie nie odkręciła.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

czy blokujac wał sruba sluzaca do tego celu w KTM LC4, moge dokrecic np. zebatke zdawcza przenoszaca naped z walu na sprzeglo (osadzona jest na czopie wału)?

W manualu pisza, ze powinna byc dokrecona z sila 170 Nm. Wydaje mi sie, ze tak duza sila moglaby uszkodzic wał/karter. Dobrze mi sie wydaje? Czy moze jest przystosowana do takich obciazen?

 

Jezeli nie, to w jaki sposob powinienem zablokowac wał, by dokrecic ta zebatke na wale?

Prawidłowy tryb polega na podłożeniu odpowiednio grubych drewnianych podkładek pod swożeń tłoka lub ewentualnie dół płaszcza tłoka. Podkładki muszą opierać się o korpus silnika. Blokowanie kluczem śruby jest nieprawidłowe, bo nawet jeśli przeniesie obciążenie, to możliwe jest uszkodzenie łba (jeśli to śruba z łbem 6-kątnym lub gniazda pod imbus). Inna metoda to włożenie odpowiednio grubej podkładki (pręt lub płaskownik) między łańcuch i zębatkę lub między zęby kół zębatych przenoszących moment z wału na sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek 450 - tu chodzi o zebatke, ktora jest pod deklem sprzegla, a nie o ta, na ktora laczy lancuchem napedowym tylne kolo :crossy:

 

najlepiej, gdyby wypowiedzieli sie na ten temat oblatani w KTMach :crossy:

 

musi byc jakis prosty sposob dokrecenia tego dziadostwa.

metoda z opieraniem swoznia tlokowego na podkladkach o blok moze i bylaby sensowna, gdybym mial zdjety cylinder. tego jednak nie zdejmowalem i nie mam zamiaru.

a o blokowaniu mechanizmu poprzez wpychanie prętow w tryby przypomina mi metodyke naprawy WSKi...

 

jedyny pomysl jaki mi przychodzi do glowy, to wrzucic ostatni bieg, zablokowac mocno tylke kolo hamulcem i wtedy majac zblokowane kolo - skrzynie biegow - kosz sprzeglowy - moge przystapic do dokrecenia zebatki.

 

do klucza pneumatycznego nie mam dostepu

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro jest specjalna sruba to powinna wytrzymać;]

 

testuj empirycznie na swoim motocyklu, ja wole sie zapytac madrzejszych ode mnie :crossy:

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wueska - nie wiesz o co chodzi, a zabierasz glos.. w dodatku nie majac zadnego doswiadczenia.

powtarzam Ci, ze probowac to sobie mozesz na wlasnych maszynach. mnie nie stac na eksperymentowanie

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...