Skocz do zawartości

cx500 nie pali na jeden tłok


wickerman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie musisz się spieszyć bo do wiosny jeszcze dużo czasu ale gaźniki Cię nie ominą .

no wlasnie, zauwazylem ze chyba nie obejdzie sie bez zdjecia zbiornika paliwa, dobrze mysle? czy poprostu z braku doswiadczenia tak mi sie wydaje :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cykaj nic. Zdjemiesz siodło, zbiornik i jeszcze wiele rzeczy. To wszystko jest zbyt proste by popsuć. Pod nimi zobaczysz jak wygląda rama, i inne częsci motocykla, a moze trzeba coś naprawic, podkręić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Jestem tu nowy, trafiłem na to forum w trakcie poszukiwania podpowiedzi na dręczący mnie od roku problem z moją Hondą CX500.

Problem dotyczy tego co w temacie tego postu, mianowicie maszyna nie pali "czasami" na jeden cylinder.

Czasami- a to dlatego iż odpala bez problemu rozgrzewa sie jak należy. gdzy dodaje gazu powoli to wszystko jest OK, ale gdy chce wkręcić silnik nieco dynamiczniej to w trakci wzrostu liczby obrotów przy 3,5-4 tyś obr/min silnik zaczyna pracować na jeden cylinder.

 

W ramach dochodzenia przyczyny tego stanu rzeczy wymieniłem świece, sprawdziłem ciśnienie na garach(jest ok), zrobiłem regulacje luzów zaworowych, zrobiłem pranie gaźników, nawet na chwile założyłem inny komplet gaźników, wymieniłem filtr powietrza, wymieniłem przewody HV, podmieniłem na chwile elektroniczny sterownik zapłonu.

 

Chyba nie zapomniałem wymienić któregokolwiek z zabiegów, ale i tak nie pomogło.

 

Dodam że czasami przy prędkości około 120km/h zdarza sie zanikać praca jednego z cylindrów.

 

Sprawdzałem kiedyś jaka bedzie reakcja gdy odkręce kolanka wydechowe, nie dało to żadnego zauważalnego efektu, ale zauważyłem ze z prawego gara przez kruciec wydechu wydobywa sie jezyk płomienia czego nie zaobserwowałem z lewej strony.

 

Prosze o jakieś podpowiedzi bo naprawde niewygodnie sie śmiga kiedy dzieją sie takie rzeczy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, a jak wyglada sprawa modulow do tego moto ?

Pamietam ze w 750 VF ( pewnie troche mlodszej ) mialem klopot z niewchodzeniem na wysokie obroty przez stare elementy jednego z modulow - moze to samo mozliwe jest w CX.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W CX500 moduł daje iskrę albo nie ale jest w tym silniku coś w rodzaju induktora impulsów i toto potrafi się zbuntować.

 

 

 

 

Miałem w zamysłach własnie to urządzonko tzw. impulsator, jak sie nie myle to jest to impulsator hallotronowy.

Teoretycznie taki element powinien byś wieczny, ale jako elektronik wiem ze na elektronike niema zasad.

Więc jest duża szansa ze własnie w tym tkwi szkopuł takiego dziwnego zachowania sie silnika.

widze ze nie obejdzie sie bez demontażu silnika, ale dla chcącego nic trudnego.

Mam tylko nadzieje ze operacja ograniczy sie tylko na dokręceniu bądz wyczyszczeniu elementu...

Tym niemniej czekam na jakieś alternatywne podpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

witam ponownie po dlugim okresie czasu.

w miedzyczasie od mojego ostatniego tu postu troszke sie porobilo. mianowicie zwiozlem motor do speca pracujacego w salonie hondy. zdemontowal gazniki, wyczyscil, wyregulowal, zsynchronizowal, sprawdzil podcisnienie (ok), sprawdzil cisnienie w cylindrach (ok), iskra jest, swiece jak juz pisalem nowe i takie jak maja byc. juz jest troszke lepiej ale dalej nie chodzi na wolnych obrotach jeden cylinder. zalalismy jeszcze specjalnym srodkiem do czyszczenia wtryskow i musze bak wyjezdzic. powiedzial ze jesli to nie pomoze to on sie poddaje i pozostaje jedynie kwestia ze przestawiony jest rozrzad. wg mnie to paliwo nie dochodzi do cylindra. po wlaczeniu ssania na max dziala, i jak dodam troche gazu to tez dziala. czy to rzeczywiscie moze byc przestawiony rozrzad? :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej pisałeś że buntuje się podczas przechodzenia na wyższe obroty i jeden cylinder nie przepala a tym razem piszesz Ze nie chce chodzić na wolnych po zejściu z obrotów na jednym cylindrze.

To wskazuje na przytkaną dyszę wolnych tego cylindra lub problemy z membraną zaworu Air Cut.

Naprawa tego zaworu polega na wymianie ponieważ wystarczy aby guma membrany z wiekiem czasu zrobiła się twardsza i nie musi mieć żadnej dziurki a przestanie prawidłowo pracować. Są one dostępne na rynku wtórnym i wypada kupić nowe. Korpus gaźnika krtóry powoduje zaburzenia wypada jeszcze raz przeczyścić.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...