Skocz do zawartości

Regulacja zaworów


ventura
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z niedomaganiem serwera ponawiam temat. Chodzi o regulacje zaworów w Suzuki GSX-R 600 98 rok. Najpierw zastanawiałem się jak zdjąć fajki ze świec i wiem już że to nie fajki tylko cewki zapłonowe umieszczone na każdej świecy, które trzeba umiejętnie podwadzić. A teraz ponawiam pytanko jak wygląda regulacja zaworów w tym silniku. Czy płytki umieszczone są na szklankach czy pod nimi? Bo jeżeli są na dole to musiałbym sie przygotować na większe rozbieranie ( łańcuszek, wałki) i przełożyć narazie tą impreze. I jeszcze jedno, czy od strony alternatora jest możliwość kręcenia wałem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i można ale po co??

Znaki na wale masz po stronie rozrusznika!

Bez tego będziesz miał kłopot z ustawieniem wałków rozrządu!

 

Po to żeby pokręcać wałem do sprawdzania luzów zaworowych. Co do tych płytek to widze że kicha wielka i raczej nie będe sie za to brał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy nacięcie na wale rozrządu wlotu jest na dół a nacięcie na wale rozrządu wydechu jest na 8 godz. Wtedy 1 cylinder jest w połozeniu sprężania. Sprawdzasz odstep na pierwszym na wydechowych i ssących ,na 2 cyl. wydechowe ,na 3 dolotowe. Nastepnie krecisz wałem tak aby nacięcie wałka dolotowego było na gorze a wydechowego na 2 godz. wtedy 4 cyl jest w suwie spreżania, sprawdzasz luzy na 4 cyl: wyd. i dolot. na 3 cyl wydechowe ,a na 2 cyl dolotowe. Potem to juz patrzysz na odpowiednie tabele o ile zeszlifowac podkładki regulacyjne i zanosisz do jakiegos specjalistycznego zakładu zeby ci zeszlifowali na wymiar jaki chcesz.

Edytowane przez Tot79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlifować podkładki? A jelsi potrzebne są większe? Trzbea kupic? Kiedys miałem ten rebus przy RF600R ale jej juz nie ma a w HD jest hydraulika. Ufff....

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo H D może mieć hydraulike dlatego że te rozwiązanie jest przeznaczone do silników krórych prędkość obrotowa wału nie przekracza 6000 albo i mniej. W szlifierkach jest to nie możliwe do zastosowania i dlatego trzeba sie babrać z podkładkami. Dobrze że chociaż mozna pokombinować z przekładaniem tych podkładek, tańsze koszta aniżeli wszystko nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj sprawdzałem luzy zaworowe. Napięcie było większe niż przy odbieraniu porodu ;) Na szczęście luzy zaworowe są ok, chociaż jedno odpadnie do roboty. Co do tych płytek pod szklankami to jedyny plus taki że wydłuża się okres przeglądów bo w moim sprzęcie są to 24000 km. A swoją drogą to nie spotkałem się jeszcze z takim zakresem regulacji dolot 0.1 do 0.2 a wydech 0.2 do 0.3. Wychodzi na to że Suzuki postawiło na praktyczność kosztem hasła " stuki i puki to suzuki " ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...