Skocz do zawartości

tlumik sportowy a gwarancja


tra
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam panowie mam pytanie z mechanika jestem na bakier!

 

jak to jest jezeli do nowego motocykla zainstaluje sobie pelen ukald wydechowy tzn od kolektorwo. slyszalem ze te uklady sa pozbawione sondy lambda ktora cos tam robi i wtedy komputer motocykla odnotowuje ze cos sie zmienia i rejestruje to w swojej pamieci i potem jest podany dany kod bledy jak sie wchodzi w ustawienia serwisowe czy to prada?

 

w skrócie czy jak zainstaluje pleen ukald wydechoy pojezdze np 4 miesiace potem zaloze znow orginalny pojade na przeglad to czy mechanicy beda wiedzieli ze zakladalem pelen ukald wydechowy pytanie moje dotyczy gwarancji ktora mozna stracic jak sie instaluje rozne modyfikacje w motocyklu miedzy innymi pelen ukl wydechowy!!! dzieki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicy będą wiedzieli , że jest błąd w pokładowym kompie motocykla. W coraz większej liczbie motocykli można także odczytać od kiedy taki błąd wystąpił i jak masz zamiar się wtedy wytłumaczyć ? że od czterech miesięcy wskaźniki sygnalizowały błąd a Ty nadal jeździłeś ? jest to przypadek samowolnej rezygnacji z gwarancji.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miga mi dioda od imobilajsera ,ale jak moto nie działa.Jak odpale to nic nie miga. Jest wszystko dokładnie tak samo jak przy orginalnum wydechu.Oczywicie EXUP wypięty.

 

pzdr

 

 

co to jest EXUP???

czyli zalezy to od model pewnie w starszych modelach 04 i 05 kontrolki sie nie pala w modelach nowszych 06 07 i pewnie w 08 bedzie signalizacja!!!!

 

dobrze to jeszcze 1 pytanie??

czy podpięcie-podłaczenie power commandera III rowniez bedzie widoczne w komputerze pokladowym motocykla czy nie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Power Commander III przechwytuje i modyfikuje sygnal idacy do wtryskiwaczy,glowny komputer nigdy o tym nie wie,po odlaczeniu nie ma sladu jego istnienia.

 

Power Commander II modyfikowal impulsy idace do komputera,takie np jak temperatura i cisnienie powietrza w puszce powietrznej.W skrajnych przypadkach mogla sie zapalic lampka na od FI.

Power Commander II nie jest juz produkowany,takze to ciebie raczej by nie dotyczylo.

 

O ile twoj pelny system nie ma miejsca na lambda sensor to mozna to bardzo latwo zmodyfikowac przez naspawanie nakretki z nierdzewnej stali odpowiedniego rozmiaru.W przyzwoitym warsztacie beda to w stanie zrobic,chyba ze masz system tytanowy.Tytan da sie spawac ale trzeba miec odpowiednie materialy.

 

W japonskich motocyklach pamiec komputera generalnie da sie wyzerowac,tzn na takim poziomie do ktorego ma dostep dealer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak kupie nowke sztuke z bede chciał zeby oni ( salon) mi zalozyli jakiś komin i PC to trace gware??

Czy tylko taka zasada wyła w tym "twoim serwisie" Piotrze?

pozdrawiam

Niestety nie w moim tylko Honda Kawaler Katowice do czasu zmiany właściciela a zakaz pochodził ze stolicy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli odepnie się sondę lambda, komputer odczyta to jako błąd i na wyświetlaczu powinien pokazać się kod błędu (tak przynajmniej jest w Suzuki VStrom) ... w takim razie trzeba przerwać drogę sygnałowi który uruchamia błąd na wyświetlaczu... to samo przy instalacji Power Commandera... sonda lambda musi być zneutralizowana... trzeba w serwisówce wyszukać i odłączyć odpowiedni kabelek z komputera... na stronie Power Commander nawet są specjalne urządzenia do oszukania sondy lambda... jeśli sonda lambda nie zostanie "oszukana" Power Commander nie będzie mógł w pewnym zakresie obrotów dokonać rządanych zmian...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiedzialem ze w bajkach instaluje sie sondy lambda :clap: tym bardziej w sportowych. tra nie przejmuj sie. mozna wrzucic co tylko chcesz. w k7 1000 napewno pali sie FI jak sie wrzuci pelny uklad. przy sliponie nic sie nie dzieje. w 600/750 mozesz wsadzac jaki chcesz wydech... no chyba ze kupisz honde - to juz ci zaden wydech nie pomoze :buttrock:

Edytowane przez pozdro600
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz wiemy czemu w ABGowskiej Hondzie coś świeci :icon_biggrin:

 

p.s. Ja mam Slip-on'a, mam Suzuki i nic sie nie dzieje, nic nie świeci :buttrock: Z całym układem jeszcze nie kombinowałem ale przyjdzie pora na telesfora, więc dam znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki HO2 czy sondy lambda jak zwał tak zwał są montowane w kolektorach wydechowych zatem wymiana końcowego wydechu nic nie zmienia... Ale przy wymianie całego układu trzeba zwrócić uwagę , czy w kolektorze jest miejsce na czujnik jeśli nie to albo trzeba unieszkodliwić czujnik, albo można latać z błyskającą kontrolką błędu...tylko jak się wymienia cały układ wydechowy, to i tak trzeba podpiąć power commander czyli i tak trzeba zrobić porządek z sondą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...