Skocz do zawartości

tlumik sportowy a gwarancja


tra
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W motocyklach z zaworem w wydechu ( EXUP,etc ) nalezy pozostawic silownik sterujacy podlaczony do instalacji elektrycznej po zmianie na pelny system.Nic sie nie bedzie swiecic.

 

Waskozakresowy lambda sensor przesyla sygnal do komputer wartosci,mniej wiecej,0.5-1.0 V,"odpiecie kabelka" nic nie da,komputerowi zabraknie tego sygnalu.Mozna uzyc modul z Dynojet ktory zastapi ten sygnal,lub naspawac zamocowanie w odpowiednim miejscu w wydechu.Nakretka z nierdzewnej stali ( przewaznie M14X1.5 ) mm ktora da sie nakreci na lambda senser,wywiercic dziure,niech to przyspawaja (MIG) w warsztacie.Debilnie proste.

 

ECU w motocyklach sportowych jest dwu zakresowy,moze pracowac w ukladzie zamknietym,tzn wykorzystuje sygnal z lambda sensor,niski obroty i male uchylenie przepustnicy,lub otwarty kiedy to nie jest brane pod uwage przez komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj znajomy wymienial wydech w czoperku (Suzuki) na wydech Devila. Moto jest na wtrysku. Moto na gwarancji. Operacja wykoana w serwisie polegala na oszukaniu sondy jakims gadzetem sprowadzonym przez serwis. Moto smiga gwarancja tez nie ucierpiala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W motocyklach z zaworem w wydechu ( EXUP,etc ) nalezy pozostawic silownik sterujacy podlaczony do instalacji elektrycznej po zmianie na pelny system.Nic sie nie bedzie swiecic.

 

Waskozakresowy lambda sensor przesyla sygnal do komputer wartosci,mniej wiecej,0.5-1.0 V,"odpiecie kabelka" nic nie da,komputerowi zabraknie tego sygnalu.Mozna uzyc modul z Dynojet ktory zastapi ten sygnal,lub naspawac zamocowanie w odpowiednim miejscu w wydechu.Nakretka z nierdzewnej stali ( przewaznie M14X1.5 ) mm ktora da sie nakreci na lambda senser,wywiercic dziure,niech to przyspawaja (MIG) w warsztacie.Debilnie proste.

 

ECU w motocyklach sportowych jest dwu zakresowy,moze pracowac w ukladzie zamknietym,tzn wykorzystuje sygnal z lambda sensor,niski obroty i male uchylenie przepustnicy,lub otwarty kiedy to nie jest brane pod uwage przez komputer.

 

Masz może jakiś namiar (link) na miejsce gdzie można kupić HO2 eliminator (ten moduł zastępujący sygnał sondy lambda)???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz może jakiś namiar (link) na miejsce gdzie można kupić HO2 eliminator (ten moduł zastępujący sygnał sondy lambda)???

 

 

jakieś 1,5 roku temu kupowałem w ptm-ie oni byli i dalej chyba są importerem dynojet :icon_mrgreen:

 

http://www.ptm.pl/

 

http://company.yellowpages.pl/Polska/mazow...0618/index.html

 

 

pees BTW to jest raczej o2 sensor eliminator...

Edytowane przez TUREK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak kupie nowke sztuke z bede chciał zeby oni ( salon) mi zalozyli jakiś komin i PC to trace gware??

 

ja zamierzam na przyszły sezon wstawic do siebie slip-ona akrapy i Rafał z hondaplaza mi powiedział ze o ile ich serwis ją zainstaluje to z gwarancją nie powinno byc problemu, ale poszedłem jeszcze do działu serwisu by sie upewnic i dowiedzialem sie ze gwarancji nie strace, tylko ze honda nie dopuszcza takich modyfikacji w motocyklu (nieoryginalne akcesoria), wiec jak cos sie popsuje to hmmm... ;)

Czyli rozumiem to tak ze cokolwiek sie spier.... to bedzie to wina wydechu i gwarancja niby jest ale jej nie ma :smile: bo nieoryginalnych akcesoriow montowac nie mozna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zamierzam na przyszły sezon wstawic do siebie slip-ona akrapy i Rafał z hondaplaza mi powiedział ze o ile ich serwis ją zainstaluje to z gwarancją nie powinno byc problemu, ale poszedłem jeszcze do działu serwisu by sie upewnic i dowiedzialem sie ze gwarancji nie strace, tylko ze honda nie dopuszcza takich modyfikacji w motocyklu (nieoryginalne akcesoria), wiec jak cos sie popsuje to hmmm... :banghead:

Czyli rozumiem to tak ze cokolwiek sie spier.... to bedzie to wina wydechu i gwarancja niby jest ale jej nie ma :icon_eek: bo nieoryginalnych akcesoriow montowac nie mozna

 

 

Robisz z igły widły.... masz kupiony moto, masz gwarancję... kupujesz nowy wydech... slip on.. wykręcasz oryginalny wstawiasz nowy (nie jest to bardzo skomplikowana operacja) i latasz... w razie czego, jakiejś awarii czy przeglądu gwarancyjnego w serwisie zpowrotem zakładasz oryginał i tyle po sprawie... kto Ci udowodni że zmieniałeś wydech... mówisz że niczego nie dotykałes i po sprawie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nowego w tym temacie bo każdy pretekst jest dobry aby pozbawić klienta gwarancji a gdyby nie ogólnoeuropejski system komputerowy klienci nie wiedzieli by o akcjach wymiany niektórych wadliwych podzespołów np. ABS w VFR800 z początku produkcji lub wyłączniki zapłonu na kierownicy VT750C5 i kilka innych bo to naraża podobno centralę na NIEPOTRZEBNE KOSZTY.

 

Posłuchaj CABANIERO może w Białymstoku takie numery przechodzą w Hondzie ale nie rób z mechaników ślepych idiotów. Myślisz że mechanik motocyklowego serwisu nie zauważy że grzebałeś w motocyklu ?

Oni mają od szefa polecenie wyszukiwania każdego pretekstu do cofnięcia gwarancji a szef musi składać raporty o każdym takim przypadku do centrali.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni mają od szefa polecenie wyszukiwania każdego pretekstu do cofnięcia gwarancji a szef musi składać raporty o każdym takim przypadku do centrali.

 

Pracuje w pewnym serwisie samochodowym i to co mówisz Piotrek to jest prawda. Wystarczy najmniejszy powód i zabiera sie gwarancje. Wchodzi w grę tylko przeróbka/wymiana podzespołów przez serwis i to cżesci akcesoryjnych produkowanych przez tą markę lub firm, które mają podpisana umowę i dostarczaja czesci akcesoryjne. Żadne przeróbki w okresie gwarancji nie wchodzą w grę, chyba, że sa one znikome i nie wpaływaja w zadnym stopniu na bezpieczeństwo.... jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuje w pewnym serwisie samochodowym i to co mówisz Piotrek to jest prawda. Wystarczy najmniejszy powód i zabiera sie gwarancje. Wchodzi w grę tylko przeróbka/wymiana podzespołów przez serwis i to cżesci akcesoryjnych produkowanych przez tą markę lub firm, które mają podpisana umowę i dostarczaja czesci akcesoryjne. Żadne przeróbki w okresie gwarancji nie wchodzą w grę, chyba, że sa one znikome i nie wpaływaja w zadnym stopniu na bezpieczeństwo.... jazdy.

 

To zależy od polityki firmy a czesto i od konkretnego dealera. Mi w samochodach (nowych) proponowano chip tuning i kierownik serwisu twierdził, że gwarancji nie stracę. Jak zrezygnowałem to byli wręcz zawiedzeni ;)

 

A o awarię po wyminie wydechu bym się nie martwiło ile w komputerze nie pojawi się zapis "gościu coś majstrowłą z wydechem - zabrać mu gwarancję" :eek: . Wypalenie dziury w tłoku czy zaworu nie stanie się odrazu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wypowie się któryś z warszawskich właścicieli CBR1000RR którym odmówiono wymiany zatartego silnika na gwarancji z powodu jazdy na kole. A o ile pamiętam były trzy takie przypadki.

Całkiem inaczej podchodzą do tego serwisy w czechach gdzie zatarty silnik wymienia się automatycznie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co tu widze to 95% z was ma racje. nie wiem jak to jest z utratą gwarancji, ale wiem ze nie czytacie dokladnie postów. Uzgodnijmy sobie, że są dwie zmiany. Można zmienić samą końcówkę ukłądu wydechoweg, i można zmienić cały kolektor. Do czego jest sonda lamba? Jeden z głównych czujników, który podaje informacje o zawartości tlenu w spalinach. Po co? Komputer na tej zasadzie, wylicza na jak długo ma otworzyć wtrysk paliwa. Wymiana samej końcówki wydechu nie powinna w żadnym przypadku spowodować, świecenia się lampek, jakich kolwiek błędów. Natomiast jeśli wymieniamy cały ukłąd wydechowy, uważam że powinien on mieć miejsce na sondę lamba. Jeśli nie ma, sam osobiście pokusiłbym się o wykonanie pomysłu jednego z forumowiczów. Migomatem naspawać nakrętkę, niech będzie to szczelnie zrobione, i wkręcić sondę i normalnie ją podłączyć. Power Commander III nie powinien w żadnym wypaku powodować, świecenia się lamepek, bądź wyświetlania kodów błędów, o ile mamy wszystko podpięte, bez "polskich patentów". To jest moje zdanie. Zaczerpane i z obserwacji i z doświadczenia. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co tu widze to 95% z was ma racje. nie wiem jak to jest z utratą gwarancji, ale wiem ze nie czytacie dokladnie postów. Uzgodnijmy sobie, że są dwie zmiany. Można zmienić samą końcówkę ukłądu wydechoweg, i można zmienić cały kolektor. Do czego jest sonda lamba? Jeden z głównych czujników, który podaje informacje o zawartości tlenu w spalinach. Po co? Komputer na tej zasadzie, wylicza na jak długo ma otworzyć wtrysk paliwa. Wymiana samej końcówki wydechu nie powinna w żadnym przypadku spowodować, świecenia się lampek, jakich kolwiek błędów. Natomiast jeśli wymieniamy cały ukłąd wydechowy, uważam że powinien on mieć miejsce na sondę lamba. Jeśli nie ma, sam osobiście pokusiłbym się o wykonanie pomysłu jednego z forumowiczów. Migomatem naspawać nakrętkę, niech będzie to szczelnie zrobione, i wkręcić sondę i normalnie ją podłączyć. Power Commander III nie powinien w żadnym wypaku powodować, świecenia się lamepek, bądź wyświetlania kodów błędów, o ile mamy wszystko podpięte, bez "polskich patentów". To jest moje zdanie. Zaczerpane i z obserwacji i z doświadczenia. Pozdrawiam.

 

Tylko że z aktywną sondą lambda Power Commander nie zmieni map wtrysku w dolnym zakresie obrotów , i tak sonda lambda spowoduje że w tym zakresie obrotów sygnał do wtryskiwaczy pójdzie z oryginalnego ECU chcąc wzbogacić mieszankę na dole trzeba będzie zneutralizować sondę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co tu widze to 95% z was ma racje. nie wiem jak to jest z utratą gwarancji, ale wiem ze nie czytacie dokladnie postów. Uzgodnijmy sobie, że są dwie zmiany. Można zmienić samą końcówkę ukłądu wydechoweg, i można zmienić cały kolektor. Do czego jest sonda lamba? Jeden z głównych czujników, który podaje informacje o zawartości tlenu w spalinach. Po co? Komputer na tej zasadzie, wylicza na jak długo ma otworzyć wtrysk paliwa. Wymiana samej końcówki wydechu nie powinna w żadnym przypadku spowodować, świecenia się lampek, jakich kolwiek błędów. Natomiast jeśli wymieniamy cały ukłąd wydechowy, uważam że powinien on mieć miejsce na sondę lamba. Jeśli nie ma, sam osobiście pokusiłbym się o wykonanie pomysłu jednego z forumowiczów. Migomatem naspawać nakrętkę, niech będzie to szczelnie zrobione, i wkręcić sondę i normalnie ją podłączyć. Power Commander III nie powinien w żadnym wypaku powodować, świecenia się lamepek, bądź wyświetlania kodów błędów, o ile mamy wszystko podpięte, bez "polskich patentów". To jest moje zdanie. Zaczerpane i z obserwacji i z doświadczenia. Pozdrawiam.

Przeczytaj kolego pierwszego posta a potem zastanów się kto niedokładnie czyta 4um.

Sprawa nie poruszana dotychczas to udział motocykla na gwarancji w wyścigach amatorskich na torze.

Motocykl zgłoszony do wyścigu na torze Assen automatycznie traci gwarancję ponieważ organizator jest w posiadaniu numerów ram tych motocykli i posiada bazę danych udostępnianą dealerom poszczególnych marek.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że z aktywną sondą lambda Power Commander nie zmieni map wtrysku w dolnym zakresie obrotów , i tak sonda lambda spowoduje że w tym zakresie obrotów sygnał do wtryskiwaczy pójdzie z oryginalnego ECU chcąc wzbogacić mieszankę na dole trzeba będzie zneutralizować sondę.

 

Ale tez na dobra sprawe niema potrzeby przeregulowania mieszanki w tym zakresie jako ze uklad pracuje w obiegu zamknietym,system sam sie niejako ustawi do innego wydechu czy tez filtra.

 

Tunning z Power Commander nie koniecznie polega na wzbogacaniu,w przypadku motocykli z fabrycznym wydechem czy tez filtrem,etc mozna uzyskac kilka koni na samej gorze mocy zubozajac mieszanke jako ze fabryczne ustawienie jest raczej bogate w tym zakresie .

 

Ale to temat na inna dyskusje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...