tomekd Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 W motocyklach z zaworem w wydechu ( EXUP,etc ) nalezy pozostawic silownik sterujacy podlaczony do instalacji elektrycznej po zmianie na pelny system.Nic sie nie bedzie swiecic. Waskozakresowy lambda sensor przesyla sygnal do komputer wartosci,mniej wiecej,0.5-1.0 V,"odpiecie kabelka" nic nie da,komputerowi zabraknie tego sygnalu.Mozna uzyc modul z Dynojet ktory zastapi ten sygnal,lub naspawac zamocowanie w odpowiednim miejscu w wydechu.Nakretka z nierdzewnej stali ( przewaznie M14X1.5 ) mm ktora da sie nakreci na lambda senser,wywiercic dziure,niech to przyspawaja (MIG) w warsztacie.Debilnie proste. ECU w motocyklach sportowych jest dwu zakresowy,moze pracowac w ukladzie zamknietym,tzn wykorzystuje sygnal z lambda sensor,niski obroty i male uchylenie przepustnicy,lub otwarty kiedy to nie jest brane pod uwage przez komputer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Moj znajomy wymienial wydech w czoperku (Suzuki) na wydech Devila. Moto jest na wtrysku. Moto na gwarancji. Operacja wykoana w serwisie polegala na oszukaniu sondy jakims gadzetem sprowadzonym przez serwis. Moto smiga gwarancja tez nie ucierpiala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 W motocyklach z zaworem w wydechu ( EXUP,etc ) nalezy pozostawic silownik sterujacy podlaczony do instalacji elektrycznej po zmianie na pelny system.Nic sie nie bedzie swiecic. Waskozakresowy lambda sensor przesyla sygnal do komputer wartosci,mniej wiecej,0.5-1.0 V,"odpiecie kabelka" nic nie da,komputerowi zabraknie tego sygnalu.Mozna uzyc modul z Dynojet ktory zastapi ten sygnal,lub naspawac zamocowanie w odpowiednim miejscu w wydechu.Nakretka z nierdzewnej stali ( przewaznie M14X1.5 ) mm ktora da sie nakreci na lambda senser,wywiercic dziure,niech to przyspawaja (MIG) w warsztacie.Debilnie proste. ECU w motocyklach sportowych jest dwu zakresowy,moze pracowac w ukladzie zamknietym,tzn wykorzystuje sygnal z lambda sensor,niski obroty i male uchylenie przepustnicy,lub otwarty kiedy to nie jest brane pod uwage przez komputer. Masz może jakiś namiar (link) na miejsce gdzie można kupić HO2 eliminator (ten moduł zastępujący sygnał sondy lambda)??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TUREK Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 (edytowane) Masz może jakiś namiar (link) na miejsce gdzie można kupić HO2 eliminator (ten moduł zastępujący sygnał sondy lambda)??? jakieś 1,5 roku temu kupowałem w ptm-ie oni byli i dalej chyba są importerem dynojet :icon_mrgreen: http://www.ptm.pl/ http://company.yellowpages.pl/Polska/mazow...0618/index.html pees BTW to jest raczej o2 sensor eliminator... Edytowane 15 Listopada 2007 przez TUREK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pozdro600 Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Tekst pozdro600 jest ewidentnym bełkotem i przypomina mi reklamę reklamę "albo ****** albo nic".suzuki nie kasuje gwarancji jak zmienisz wydech wiec nie rozumiem czemu sie burzysz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LENAR Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Czyli jak kupie nowke sztuke z bede chciał zeby oni ( salon) mi zalozyli jakiś komin i PC to trace gware?? ja zamierzam na przyszły sezon wstawic do siebie slip-ona akrapy i Rafał z hondaplaza mi powiedział ze o ile ich serwis ją zainstaluje to z gwarancją nie powinno byc problemu, ale poszedłem jeszcze do działu serwisu by sie upewnic i dowiedzialem sie ze gwarancji nie strace, tylko ze honda nie dopuszcza takich modyfikacji w motocyklu (nieoryginalne akcesoria), wiec jak cos sie popsuje to hmmm... ;) Czyli rozumiem to tak ze cokolwiek sie spier.... to bedzie to wina wydechu i gwarancja niby jest ale jej nie ma :smile: bo nieoryginalnych akcesoriow montowac nie mozna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 ja zamierzam na przyszły sezon wstawic do siebie slip-ona akrapy i Rafał z hondaplaza mi powiedział ze o ile ich serwis ją zainstaluje to z gwarancją nie powinno byc problemu, ale poszedłem jeszcze do działu serwisu by sie upewnic i dowiedzialem sie ze gwarancji nie strace, tylko ze honda nie dopuszcza takich modyfikacji w motocyklu (nieoryginalne akcesoria), wiec jak cos sie popsuje to hmmm... :banghead: Czyli rozumiem to tak ze cokolwiek sie spier.... to bedzie to wina wydechu i gwarancja niby jest ale jej nie ma :icon_eek: bo nieoryginalnych akcesoriow montowac nie mozna Robisz z igły widły.... masz kupiony moto, masz gwarancję... kupujesz nowy wydech... slip on.. wykręcasz oryginalny wstawiasz nowy (nie jest to bardzo skomplikowana operacja) i latasz... w razie czego, jakiejś awarii czy przeglądu gwarancyjnego w serwisie zpowrotem zakładasz oryginał i tyle po sprawie... kto Ci udowodni że zmieniałeś wydech... mówisz że niczego nie dotykałes i po sprawie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Nic nowego w tym temacie bo każdy pretekst jest dobry aby pozbawić klienta gwarancji a gdyby nie ogólnoeuropejski system komputerowy klienci nie wiedzieli by o akcjach wymiany niektórych wadliwych podzespołów np. ABS w VFR800 z początku produkcji lub wyłączniki zapłonu na kierownicy VT750C5 i kilka innych bo to naraża podobno centralę na NIEPOTRZEBNE KOSZTY. Posłuchaj CABANIERO może w Białymstoku takie numery przechodzą w Hondzie ale nie rób z mechaników ślepych idiotów. Myślisz że mechanik motocyklowego serwisu nie zauważy że grzebałeś w motocyklu ?Oni mają od szefa polecenie wyszukiwania każdego pretekstu do cofnięcia gwarancji a szef musi składać raporty o każdym takim przypadku do centrali. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Oni mają od szefa polecenie wyszukiwania każdego pretekstu do cofnięcia gwarancji a szef musi składać raporty o każdym takim przypadku do centrali. Pracuje w pewnym serwisie samochodowym i to co mówisz Piotrek to jest prawda. Wystarczy najmniejszy powód i zabiera sie gwarancje. Wchodzi w grę tylko przeróbka/wymiana podzespołów przez serwis i to cżesci akcesoryjnych produkowanych przez tą markę lub firm, które mają podpisana umowę i dostarczaja czesci akcesoryjne. Żadne przeróbki w okresie gwarancji nie wchodzą w grę, chyba, że sa one znikome i nie wpaływaja w zadnym stopniu na bezpieczeństwo.... jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Pracuje w pewnym serwisie samochodowym i to co mówisz Piotrek to jest prawda. Wystarczy najmniejszy powód i zabiera sie gwarancje. Wchodzi w grę tylko przeróbka/wymiana podzespołów przez serwis i to cżesci akcesoryjnych produkowanych przez tą markę lub firm, które mają podpisana umowę i dostarczaja czesci akcesoryjne. Żadne przeróbki w okresie gwarancji nie wchodzą w grę, chyba, że sa one znikome i nie wpaływaja w zadnym stopniu na bezpieczeństwo.... jazdy. To zależy od polityki firmy a czesto i od konkretnego dealera. Mi w samochodach (nowych) proponowano chip tuning i kierownik serwisu twierdził, że gwarancji nie stracę. Jak zrezygnowałem to byli wręcz zawiedzeni ;) A o awarię po wyminie wydechu bym się nie martwiło ile w komputerze nie pojawi się zapis "gościu coś majstrowłą z wydechem - zabrać mu gwarancję" :eek: . Wypalenie dziury w tłoku czy zaworu nie stanie się odrazu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Może wypowie się któryś z warszawskich właścicieli CBR1000RR którym odmówiono wymiany zatartego silnika na gwarancji z powodu jazdy na kole. A o ile pamiętam były trzy takie przypadki.Całkiem inaczej podchodzą do tego serwisy w czechach gdzie zatarty silnik wymienia się automatycznie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzyl Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 z tego co tu widze to 95% z was ma racje. nie wiem jak to jest z utratą gwarancji, ale wiem ze nie czytacie dokladnie postów. Uzgodnijmy sobie, że są dwie zmiany. Można zmienić samą końcówkę ukłądu wydechoweg, i można zmienić cały kolektor. Do czego jest sonda lamba? Jeden z głównych czujników, który podaje informacje o zawartości tlenu w spalinach. Po co? Komputer na tej zasadzie, wylicza na jak długo ma otworzyć wtrysk paliwa. Wymiana samej końcówki wydechu nie powinna w żadnym przypadku spowodować, świecenia się lampek, jakich kolwiek błędów. Natomiast jeśli wymieniamy cały ukłąd wydechowy, uważam że powinien on mieć miejsce na sondę lamba. Jeśli nie ma, sam osobiście pokusiłbym się o wykonanie pomysłu jednego z forumowiczów. Migomatem naspawać nakrętkę, niech będzie to szczelnie zrobione, i wkręcić sondę i normalnie ją podłączyć. Power Commander III nie powinien w żadnym wypaku powodować, świecenia się lamepek, bądź wyświetlania kodów błędów, o ile mamy wszystko podpięte, bez "polskich patentów". To jest moje zdanie. Zaczerpane i z obserwacji i z doświadczenia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 z tego co tu widze to 95% z was ma racje. nie wiem jak to jest z utratą gwarancji, ale wiem ze nie czytacie dokladnie postów. Uzgodnijmy sobie, że są dwie zmiany. Można zmienić samą końcówkę ukłądu wydechoweg, i można zmienić cały kolektor. Do czego jest sonda lamba? Jeden z głównych czujników, który podaje informacje o zawartości tlenu w spalinach. Po co? Komputer na tej zasadzie, wylicza na jak długo ma otworzyć wtrysk paliwa. Wymiana samej końcówki wydechu nie powinna w żadnym przypadku spowodować, świecenia się lampek, jakich kolwiek błędów. Natomiast jeśli wymieniamy cały ukłąd wydechowy, uważam że powinien on mieć miejsce na sondę lamba. Jeśli nie ma, sam osobiście pokusiłbym się o wykonanie pomysłu jednego z forumowiczów. Migomatem naspawać nakrętkę, niech będzie to szczelnie zrobione, i wkręcić sondę i normalnie ją podłączyć. Power Commander III nie powinien w żadnym wypaku powodować, świecenia się lamepek, bądź wyświetlania kodów błędów, o ile mamy wszystko podpięte, bez "polskich patentów". To jest moje zdanie. Zaczerpane i z obserwacji i z doświadczenia. Pozdrawiam. Tylko że z aktywną sondą lambda Power Commander nie zmieni map wtrysku w dolnym zakresie obrotów , i tak sonda lambda spowoduje że w tym zakresie obrotów sygnał do wtryskiwaczy pójdzie z oryginalnego ECU chcąc wzbogacić mieszankę na dole trzeba będzie zneutralizować sondę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 z tego co tu widze to 95% z was ma racje. nie wiem jak to jest z utratą gwarancji, ale wiem ze nie czytacie dokladnie postów. Uzgodnijmy sobie, że są dwie zmiany. Można zmienić samą końcówkę ukłądu wydechoweg, i można zmienić cały kolektor. Do czego jest sonda lamba? Jeden z głównych czujników, który podaje informacje o zawartości tlenu w spalinach. Po co? Komputer na tej zasadzie, wylicza na jak długo ma otworzyć wtrysk paliwa. Wymiana samej końcówki wydechu nie powinna w żadnym przypadku spowodować, świecenia się lampek, jakich kolwiek błędów. Natomiast jeśli wymieniamy cały ukłąd wydechowy, uważam że powinien on mieć miejsce na sondę lamba. Jeśli nie ma, sam osobiście pokusiłbym się o wykonanie pomysłu jednego z forumowiczów. Migomatem naspawać nakrętkę, niech będzie to szczelnie zrobione, i wkręcić sondę i normalnie ją podłączyć. Power Commander III nie powinien w żadnym wypaku powodować, świecenia się lamepek, bądź wyświetlania kodów błędów, o ile mamy wszystko podpięte, bez "polskich patentów". To jest moje zdanie. Zaczerpane i z obserwacji i z doświadczenia. Pozdrawiam.Przeczytaj kolego pierwszego posta a potem zastanów się kto niedokładnie czyta 4um.Sprawa nie poruszana dotychczas to udział motocykla na gwarancji w wyścigach amatorskich na torze.Motocykl zgłoszony do wyścigu na torze Assen automatycznie traci gwarancję ponieważ organizator jest w posiadaniu numerów ram tych motocykli i posiada bazę danych udostępnianą dealerom poszczególnych marek. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Tylko że z aktywną sondą lambda Power Commander nie zmieni map wtrysku w dolnym zakresie obrotów , i tak sonda lambda spowoduje że w tym zakresie obrotów sygnał do wtryskiwaczy pójdzie z oryginalnego ECU chcąc wzbogacić mieszankę na dole trzeba będzie zneutralizować sondę. Ale tez na dobra sprawe niema potrzeby przeregulowania mieszanki w tym zakresie jako ze uklad pracuje w obiegu zamknietym,system sam sie niejako ustawi do innego wydechu czy tez filtra. Tunning z Power Commander nie koniecznie polega na wzbogacaniu,w przypadku motocykli z fabrycznym wydechem czy tez filtrem,etc mozna uzyskac kilka koni na samej gorze mocy zubozajac mieszanke jako ze fabryczne ustawienie jest raczej bogate w tym zakresie . Ale to temat na inna dyskusje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.