Bartekk Opublikowano 20 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2003 Mam alternator od malucha i zastanawiam sie skad wziac naped.Czy z walu czy z napedu prodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 20 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2003 Witam Alternator z malucha to bardzo zły pomysł,ten altek jest toporny.Jeżeli już to proponuje jakiś zewnętrzny z japończyka, a najprościej kupić na szrocie używany alternator firmy ND który jest często montowany w samochodach Mitsubishi lub Toyota.Jest bardzo mały,ma wbudowany regulator a czasem nawet wyjście na kontrolke ładowania (nowszy model).Ma stosunkowo lekki wirnik co ma duży wpływ na trwałość kół rozrządu i paska klinowego w przypadku gdy napęd jest realizowany poprzez przerobioną prądnice Junaka.Jego moc sięga 600W,cena wynosi od 100-250 zł (zależnie od szrotu).Jeśli chodzi o napęd to lepszym,bezpieczniejszym i estetyczniejszym rozwiązaniem jest wziąć napęd przerabiając starą prądnice ale moim zdaniem ma to sens tylko wtedy gdy alternator jest niewielki i nie obciąża za bardzo kół rozrządu.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 19 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2003 ja tam swojego Janka przerobilem na alt. od malucha i nie zaluje.Naped pochodzi od kol rozrzadu(walek lozyskowany dwu punktowo,kolo na pasek klinowy[chyba 600mm srednicy],pasek 625,kolejne kolo[tez 600mm])toche toczenia ale trodno.Alternator umiescilem pomiedzy puszkami(filtr-schowek)i umocowalem do ramy(podstawa z plaskownika przyspawana do ramy a do niej przykrecony alt.)calosc wyglada dosc znosnie,co prawda trzeba bylo przeniesc akumulator, ale zgrabnie miesci sie w puszce narzedziowej(po modyfikacjach puszki).Zalety to pewne ladowanie,elektroniczny regulator i mniejsza awaryjnosc ,a o to chyba chodzi :lol: jak chcesz dokladnego opisu napisz [email protected] nara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 20 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2003 zastanawialem sie kiedys, czy nie daloby rady jakiegos malego alternatora przerobic tak, zeby go schowac w miejsce pradnicy, nawet wycinajac oryginalne loze w karterach i jakby zawieszajac alternator nad lustrem oleju. Zeby zmniejszyc srednice zewn alternatora, moznaby dorobic zupelnie nowa obudowe.Jednak pomyslu nigdy nie zrealizowalem bo w miedzyczasie udalo mi sie jako tako zaprzyjaznic z oryginalnymi pradnicami, wiec jezdzilem na oryginalnych swieczkach. No ale temat tu zarzucam........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 20 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2003 mój kumpel ma świetne rozwiązanie-ma alternator na wale-żadnych przkładni(ryzyko wciągnięcia nogawki przez pasek) i wygląda to estetycznie Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ataman Koszowy Opublikowano 20 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2003 mój kumpel ma świetne rozwiązanie-ma alternator na wale-żadnych przkładni(ryzyko wciągnięcia nogawki przez pasek) i wygląda to estetycznie No to prosimy o szczegoly tego rozwiazania. Czy sa jakies fotografie? THX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 21 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2003 Herflik napisał że nie żałuje przeróbki na alternator malucha...Spoko :lol: A widziałeś kiedyś jak wygląda mały zgrabny alternatorek jaki opisałem i jak się sprawuje?? Polecam go przetestować a wtedy wszelkie wątpliwości zostaną rozwiane 8)Osobną sprawą są altki montowane na wale. Pisałem kiedyś o tym i nawet mam już opracowany patent jak zamontować takowy pochodzący od Kawasaki KZ750, jednak nie jest to zadowalające rozwiązanie jeśli chodzi o oryginały i dlatego go nie opisywałem.Miałem też w planach podobny patent co Szable czyli przeróbka karterów ale jakoś nie miałem kasy żeby się tego podjąć....To dosyć trudna przeróbka.Pisałem że mam możliwość darmowego wypożyczania altków pracujących w oleju i nie tylko i tak jest dalej, tylko że teraz prowadząc własny interes nie mam czasu na testowanie tego :x Ale na pewno do tego niebawem wróce.Pozdrawiam i polecam przemyśleć patenty "starych" Junakowców... :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ataman Koszowy Opublikowano 21 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2003 Pisałem kiedyś o tym i nawet mam już opracowany patent jak zamontować takowy pochodzący od Kawasaki KZ750' date=' jednak nie jest to zadowalające rozwiązanie jeśli chodzi o oryginały i dlatego go nie opisywałem.Miałem też w planach podobny patent co Szable czyli przeróbka karterów ale jakoś nie miałem kasy żeby się tego podjąć....To dosyć trudna przeróbka.[/quote'] Z zasady jestem przeciwko wszelkim nieodwracalnym przerobkom w Junakach. Ale dlaczego uwazasz altek na wale za rozwiazanie "niezadowalajace"? Jezeli da sie to zrobic bez ciecia oryginalnych czesci to rozwiazanie jest do zaakceptowania. I nie psuje wygladu oryginalnego Junaka jak te zewnetrznie instalowane "kalafiory". Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 21 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2003 alternator 12V od jawylekko przerobiona pokrywa działa bez zarzutuestetycznie prezentuje sie bardzo dobrze - ładnie wykonana dodatkowa pokrywa Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ataman Koszowy Opublikowano 21 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2003 Dzieki za fotke. W tym przypadku starania wlasciciela zeby zachowac wyglad silnika mijaja sie raczej z celem bo ten motocykl i tak malo juz przypomina Junaka. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 21 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2003 ale na szczęscie "wyszedł" lepiej niż większość janków przerobionych na chopperarama jest oryginalna (nie cięta)a co do wyglądu silnika-chopper powinien mieć "ładny" motor-przecież to najbardziej wyeksponowany punkt sylwetki motocykla Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 21 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2003 Dygresja nt pradnicy:W moim miescie bylo i jest juz kilka pokolen junakowcow, i swego czasu, jako ze mam do Junaka podejscie dosyc purytanskie, zaprowadzilem wraz z kumplem mode na oryginalne swiatla. Bo nie ma bardziej "kowbojskiego" wygladu jak niesmialo wypelzajacy kabelek spod pokrywki pradnicy:))) No ale po jakims czasie, jak pradnicowy boom sie skonczyl, to zostalem z pradnica talko ja, i jeszcze jeden kolezka (ktoremu skladal prady nizej podpisany). I jak tak juz sam z tymi swieczkami jezdzilem, to czulem sie jak ostatni Mohikanin, zaciskalem zeby i obiecywalem sobie ze nigdy nie zrezygnuje z pradnicy. :notworthy: No i fakt, mojego flagowego Janka M07 odziedziczyl moj przyjaciel, wraz z oryginalnymi pradami, a jakze.Swoja droga, taka jazda w nocy, gdy kontrolka ladowania jest zgaszona!,(znaczy laduje) to wielka satysfakcja. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 21 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2003 Z zasady jestem przeciwko wszelkim nieodwracalnym przerobkom w Junakach. Ale dlaczego uwazasz altek na wale za rozwiazanie "niezadowalajace"? Jezeli da sie to zrobic bez ciecia oryginalnych czesci to rozwiazanie jest do zaakceptowania. I nie psuje wygladu oryginalnego Junaka jak te zewnetrznie instalowane "kalafiory". Pozdrawiam' date='[/quote'] Uwazam to moje rozwiazanie za niezadowalajace wlasnie z powodu koniecznosci przerobienia pokrywy sprzegla, podobnie jak wyglada to na fotce widocznej wyzej :? Jezeli przerabiam komus juz na alternator to montuje taki jak opisalem wyzej, jezeli ktos chce oryginalna pradnice to kupuje np. w Lodzi.Ostatniej zimy doprowadzalem do porzadku Junaka pewnej dziewczynie,ktora koniecznie chciala oryginal bez alternatora wiec kupilem jej za 250zl regenerowana pradnice,a iskrownik sam zregenerowalem.Przejezdzila bezawaryjnie caly sezon,a pradnica laduje lepiej niz jakakolwiek inna ktora wczesniej widzialem.W mojej okolicy jest najwieksze skupisko Junakow,wiekszosc z nich doprowadzalem do stanu uzywalnosci zawsze starajac sie nie niszczyc oryginalu jesli to oryginal lub poprawic to co juz zostalo nieodwracalnie przerobione bylo zle wykonane.Sam jezdze chopperem i wcale nie mam z tego powodu wyzutow sumienia,kupilem go juz przerobionego i poprawilem wszystkie bledy popelnione przez poprzednich wlascicieli. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 21 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2003 Zgadza się ;-)Czyli ja chyba także się zaliczam do MochikaninówMój junaczek ma oryginalna prądnicę. Ale światła rzeczywiście raczej nie nadają się do jazdy w nocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKI Opublikowano 21 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2003 Fakt nie sa te swiatla za mocne ale taki juz ich urok.Przejedz sie na 6 voltowej jawie wcale nie sa leprze.Cieszy Mnie ze w koncu ktos napisal ze oryginalna pradnica moze dzialac.Zawsze bylo tylko ze pradnica do dupy ze silnik rzyga olejem itp.Zadzwonil do mnie koles ktory kupil junaka i po tygodniu padla mu glowica .Pojechalem zobaczylem i okazalo sie ze kupil go od mojego znajomego ktory zlozyl silnik na zywca i sprzedal go jako w idealnym stanie.Gdy mu powiedzialem ze gosciu pojezdzil tylko tydzien on mi odpowiedzial TO JEST JUNAK. I niektorym ludziom sie nie wytlumaczy ze junak moze byc bezawaryjny ale pod warunkiem ze przy remoncie nie odwalimy fuszery.Ja mam oryginalna pradnice i nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.