Skocz do zawartości

GS 500 5 lat nieużywany Jak przygotować ?


songoku1232
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobilem tu maly porzadek bo sie syf zrobil przez jednego z nowych uzytkownikow, dlatego apeluje do Ciebie MlodyYZF ze jezeli nie masz pojecia i piszesz tylko poto by pisac to przestan bo nie skonczy sie tylko na ostrzezeniu. Przypominam Ci ze jest to juz druga uwaga skierowana do Ciebie z mojej strony, trzeciej juz nie bedzie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zdecydowanie wole gdy odzywa sie tu Mlody VFR :icon_twisted:

Dziekuje Asmodan za zrobienie porzadku pod moja nieobecnosc.

Mlody YZF - zostales zaraportowany i jezeli jeszcze raz zobacze jakas bzdure od ciebie to twoje posty beda bez zapowiedzi usuwane - tak jak zrobil to Asmodan.

Zapowiedzialem to w poscie o przekazywaniu informacji na tym forum.

Jak nie jestes pewien czegos na 100% to sie nie odzywasz.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zdemontowałem gaźnik. Udało mi się odkręcić jedynie pokrywki przepustnicy i dolne dekle. Wszystko wśrodku się klei tak jakby polakierowane. Jak się podrapie to schodzi.

Przy okazji przeczytałem poradę dotyczącą oddławiania http://gs500e.republika.pl/otwarta.htm

Dysze główne do gaźników wymiar 120 już zamówiłem

zapinkę iglicy z czwartego nacięcia na trzecie nacięcie od góry przestawie

 

Ale mam pytanko co do pokryw pierwotnie wyglądały tak : http://images23.fotosik.pl/109/beaf4edf5c636518med.jpg

 

pociągnąłem mocniej coś tam trzasło i potem pokrywa wyglądała tak: http://images31.fotosik.pl/38/293f4091ae277befmed.jpg

 

pokręciłem powyginałem i znów coś puściło i teraz wygląda tak : http://images28.fotosik.pl/109/414d97a670b384d6med.jpg

 

Ale mam małą wątpliwość bo ten wystający cypek ma około 10mm a tej stronce widać że ma 32,5mm ?

Czy to przeszkadza że jest krótszy ? Jest od do czegoś potrzebny czy przy toczeniu można go stoczyć do zera ?

Może bardziej sprecyzuje pytanie czy pokrywa musi wyglądać tak ? http://gs500e.republika.pl/otwarta/otwarta1.jpg

 

Czy może zostać tak jak na trzeciej mojej fotce ?

Edytowane przez songoku1232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym wyczyścić gaźnik ? benzyną ekstrakcyjną ? Narazie nie mam możliwości pod ciśnieniem tego wyczycić. To chciałbym spróbować jakoś ręcznie innym sposobem

Gazniki czysci sie specjalnym plynem pod nazwa plyn do czyszczenia gaznikow ( carb cleaner ).

Czyszczenie benzyna zdecydowanie niewiele czysci.

Powaznie zasyfione gazniki powinny byc wymyte myjka ultradzwiekowa, lub chemiczna, a nie recznie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się doświadczeniami, może ktoś będzie miał podobny problem.

Gaźnik wyczyszczony ultradźwiękami, dodatkowo dysze główne wymienione na nowe. O dziwo membrany podciśnieniowe były bardzo dobrym stanie, guma elastyczna i bez żadnych dziurek czy śladów starzenia.

 

Jeśli chodzi o pozostałe elementy to wymieniłem przewody hamulcowe i paliwowe. Tarcze klocki były prawie nowe, zakupiłem zestaw naprawczy i wymieniłem wszystkie gumki i tłoczki. Ogólnie duże uszczelek i rzeczy gumowych poszło do wymiany. ułożyskowanie kierownicy jest ok.

 

Najbliższe pracę jakie chcę wykonać to

nowy łańcuch i zębatka zdawcza -zastanawiam się czy nie wziąć z 15 zębami

synchro gaźnika

regulacja zaworów

wymiana oleju w przednich lagach i przegląd tylnego zawieszenia

No i nowy komplet opon

 

Jak starczy kasy to chciałbym zrobić przegląd całego silnika i sprawdzić zużycie jego elementów chociaż myślę że 19000 przebiegu to nic dla tego silnika. Ale jednak przed wiosną zrobię taki przegląd

 

To chyba na tyle.

Jestem pod wrażeniem jaki tani w eksploatacji jest ten motocykl.Jakby kogoś interesowało wydałem niecałe 500zł. Hehe będa tak uważał aż dojdę do pozycji -nowy komplet opon :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nowy łańcuch i zębatka zdawcza -zastanawiam się czy nie wziąć z 15 zębami

Zdecydowanie polecam 15 moto :flesje: …o dziwo osiąga większa prędkość max …a 6 bieg w końcu na cos się przydaje i nie ma tego momentu ze po załączeniu 6 V spada tylko idziesz dalej :icon_twisted: …dobry nowy zestaw to tez nie tania sprawa ja dałem ponad 600zl :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie oddławiania. Czemu zmienia się dysze główną na mniejszą 120. Zawsze myślałem że większy otwór 135 to więcej paliwa . Może ktoś mnie wyprowadzić z błędu? I co daje przestawienie zapinki iglicy z 4 tego na 3 zapięcie . No niby iglica bardziej wystaje i jest bardziej dociskana przez sprężynę. Ale co to daje w rezultacie. No i ostanie. Co daję wkręcenie do końca 2 śrubek regulacyjnych a potem wykręcenie każdej o 2 i 1/4 obrotu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy z tych elementow reguluje przeplyw mieszanki paliwowo powietrznej przy innym polozeniu przepustnicy - dysza obroty max, iglica przejscie z wolnych na wysokie obroty a srubki reguluja przeplyw mieszanki na wolnych.

Rzeczywiscie zmieniasz dysze z wiekszego przeplywu na mniejszy, a wynikac to moze z procedury oddlawiania, jednoczesnie podnoszac iglice dajesz wiecej mieszanki w trakcie przyspieszen.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyczyszczeniu gaźnika i zamontowaniu, nieszczelny był trójnik zasilający gaźnik w paliwo.Dlatego motocykl nie miał okazji dłużej pochodzić. Dzisiaj wszystko szczelne.... chciałem wkońcu na dłużej odpalić motocykl. I zauważyłem że kopci jak smok. Z Rury idzie dym. Co może być tego przyczyną ? Olej wymieniałem... w 4litrowym baniaku z olejem zostało 1,2 litra. No i jak motocykl stał prosto bez podnóża i nóżki bocznej. To bagnet wskazywał dokładnie między L a F . Gaźnik nieregulowany niezsynchronizowany.

Także dzisiaj też chodził 4 razy po 30 sekund bo się bałem na dłużej go zostawić.

Edytowane przez songoku1232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak para :P z przemęczenia nie pomyślałem o Tym.

 

Nurtowało mnie pytanie co się stanie jak przy oddławianiu zostawimy dyszę 135 a nie 120. Efekt jest taki że motor bez ssania na start osiąga 6tyś obrotów i nie da tego wyregulować :P Jeszcze chce przetestować z ciekawości jaki wpływ ma zmiana zapinki na iglicy i wkręcenie bądź wykręcenie tych 2 śrubek regulacyjnych.

 

eeee już mi nie jest tak śmieszno. Dyszę narazie będą 135 bo czekam na zamówienie z larsona. Ale chciałbym wkońcu pojechać z nim na zerowy przegląd bo został tylko tydzień na rejestrację. Także proszę o pomoc doradźcie co pozmieniać żeby motor nie wkręcał się odrazu na 6tyś ?bez ssania. Wnioskuję że dostaje za dużo paliwa. Mam wkręcić czy wykręcić te 2 śrubki regulacyjne ? Bo kręcenie tą jedną dużą nie daje żadnych efektów. Zapinka na 3 pozycji od góry

Dzisiaj już mam dosyć walki z tym gaźnikiem, najchętniej chciałbym żeby dowlekł się jakoś na stację diagnostyczną ,zarejestrować go potem sen zimowy a w marcu do serwisu i niech oni się męczą :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...