Skocz do zawartości

GS 500 5 lat nieużywany Jak przygotować ?


songoku1232
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja kupiłem ttr która stała prawie 3 lata i chyba nie tylko w garażu :icon_mrgreen: …ja ja rozbierałem w mak …i tak ..przednie łożysko główki ramy =kupa rdzy, jedno łożysko od dźwigienek w tylnim zawieszenie koszyk przegnity i skorodowany…łożysko w tylnim kole również zardzewiałe :) … 80% śrub odkręcić nie było łatwo :icon_razz: …hamulce tez miałem zapieczone (czyszczenie kompletne zacisków i gut)…silniki- po za rozrządem i czyszczeniem gaźników nie robiłem nic …olej prze ten sezon zmieniłem 3 razy…ogólnie dobrze jest wsio sprawdzić po takim czasie mogło to i owo przestać spełniać swoje zadanie :banghead: …wcześniej miałem gs który stal 2 lata jego również rozbierałem i on już był w owieje lepszym stanie…on miałem tez łożysko od dźwigienek w tylnim zawieszeniu zardzewiałe na ament… mimo czyszczenia gaźników ..to jeden zaworek już nie trzymał… tez była spękana membrana od kranika...

a i koniecznie wymien olej w przednim zawieszeniu!! zupelnie inny zawias + uszczelniacze :banghead:

 

Panie Adamie a czemu właśnie po „takim” czasie ..jak moto stoi z otwartym zaworem to "one" nie trzymają…grzybki pokrywają się osadem? Czy cu…

Edytowane przez loko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki... tryby rozruszane mam nadzieje że olej się jakoś rozsmarował

 

Kolejny problem jest taki...

Odkręciłem bak odłączyłem 2 przewody paliwowe wychodzące od baku. I po ściągnięciu baku moim oczom ukazał się niepodłączony nigdzie przewód. dochodzi on dokładnie pomiędzy gaźniki i jest na takim ruchomym przegubie.przewód w środku był suchy i troszkę nalotu wewnątrz

Chyba wchodził w miejsce zaznaczone czerwonym kółeczkiem na foto. A gdzie podłączyć jego drugi koniec ? I do czego ten przewód jest potrzebny ?

http://images34.fotosik.pl/35/f1ccc1abbb8c77camed.jpg

Edytowane przez songoku1232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ten górny to odpowietrzenie i on nigdzie nie idzie ….ten nr 52 idzie również do kranika .”otwiera” membranę

 

Łącznie w kraniku są 4 przewody ..2 do baku jeden najcieńszy ten od podciśnienia idzie do gaźnika i jeden paliwowy idzie na ten trójnik co zaznaczyłeś na schemacie …posprawdzaj i będziesz wiedział co i jak :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, odma w aucie to odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika, tutaj mowicie o odpowietrzeniu gaznikow.

GS tez ma odme odpowietrzajaca skrzynie korbowa silnika i jest to waz laczacy pokrywe zaworow z pudlem filtra powietrza.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskra jest , tylko nie dopływa paliwo, przynajmniej tak sądze bo po kręceniu ,wykręciłem świece i są suche, i żadnego zapachu z gara no trochę olejem czuć. Kranik nastawiłem na pri. Jak zalać prawidłowo gaźnik ?

a tak to kręci ...

http://pl.youtube.com/watch?v=bRWUqS-bVdA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak czasu pozwala codziennie tylko na godzinkę dłubania.

Po wstrzyknięciu paliwa do garów motor odpala. Pozostaje mi w weekend poświęcić temu więcej czasu i rozebrać wyczyścić gaźnik bo i tak trzeba to zrobić.

 

Ale przed tym chciałbym się upewnić czy zalany jest gaźnik. W instrukcji piszę tak

 

Sprawdzanie układu zasilania w paliwo.

1) należy upewnić się czy jest odpowiednia ilość paliwa w zbiorniku

2) sprawdzić czy kranik paliwa jest przekręcony do pozycji ON

3) sprawdzić przepływ paliwa ze zbiornika do gaźnika.

a) odkręcić śrubę spustową z gaźnika (umieszczoną pod gaźnikiem). Podstawić pojemnik na

wyciekające z gaźnika paliwo

 

b) podłożyć pod gaźnik pusty pojemnik. Przekręcić kranik paliwa do pozycji PRI i

zaobserwować czy paliwo wypływa przez otwór spustowy.

c) przekręcić kranik paliwa do pozycji ON

d) spuścić paliwo i dociągnąć śrubę spustową

 

e) wcisnąć przycisk rozrusznika elektrycznego na kilka sekund - patrz sekcja Uruchamianie

Silnika

f) odkręcić śrubę spustową i sprawdzić czy w gaźniku znajduje się paliwo

g) dociągnąć śrubę spustową

 

Wiem że to banalne ale proszę powiedzcie która to śruba spustowa ?

http://images34.fotosik.pl/35/f1ccc1abbb8c77camed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

A czy z wężyka nr 2 na tym foto http://images30.fotosik.pl/108/9fe40e8710b62f72med.jpg powinno dmuchać jak odpalę poprzez wstrzyknięcie benzyny bezpośrednio do garów ?

 

Odłączyłem go od kranika i zamiast niego podłączyłem inny wężyk który wziołem w usta i dmuchałem z całej siły, czy to dobrze że nie mogłem nic wdmuchnąć. Tak jakby było zatkane ? Z tego co wyczytałem po niemiecku tam jest jakaś membrana która się otwiera pod ciśnieniem.

 

Jutro jeszcze sprawdzę tą śrubę spustową żeby wiedzieć czy gaźnik jest na 100% zalany i dopływa do niego paliwo.

No a potem już moje zmagania się skończą i zabierze się za to mechanik bo nie mam narzędzi i zielonego pojęcia o czyszczeniu gaźników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W baku masz 1 kranik …zwykły, który posiada pozycje on off z niego wychodzą 2 wężyki jeden od rezerwy 2 od stałego paliwa …wchodzą do kolejnego kranika ( podcieniowego) ten kranik ma pozycja pri paliwo wtedy leci cały czas na pozostałych dopiero przy próbie odpalania motocykla i już w czasie pracy, kiedy właśnie przez wężyk nr 2 jest „zasysana” membrana i otwiera się kranik w pozycjach on res …kranik ten zabezpiecza dodatkowo silnik w razie uszkodzenia zaworków w gaziku no i nie trzeba nic kręcić jak w klasycznym, bo sam się już zamyka po zgaszeniu silnika (membrana znów zamyka przepływ paliwa) … jak nie masz czasu to na szybko odłącz od kranika przewód paliwowy i daj inne źródło paliwa jaki zbiornik od kosiarki … wtedy na 100%bedzie podawane paliwo do gaźników ….lub przełącz na pozycje pri i sprawdź czy leci paliwo (powinno) wtedy gaźnik tez będzie zalewany …jeśli na 100% wiesz ze paliwo dostaje …a dalej nie odpala no to nic innego jak tylko czyszczenie gaźników i ustawienie poziomów paliwa w komorach, synchronizacja itp

:)

 

PS

Mlody yzf

Pasków tam nie ma tylko metalowe zapinki (takie są w oryginale)…

Ja bym ci dal bana :)

Edytowane przez loko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...