Skocz do zawartości

Przerabianie klasyków


Tomblack
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mój Junak mimo wielu przeróbek świetnie sie sprawuje i co najwazniejsze nie ma zadnych wycieków ani braków prądu mimo oryginalnej prądnicy. Chcialem się tez zabrac za składanie makiego cuda ja JUNAK M 07 w ponad powiedzmy 90% oryginalnego ale niestety nie jest to prosta sprawa bo za prawdę powiadam wam na allegro :lalag: i innych tego typu rzeczach jest strasznie mało części do takiego modelu. Jest ich az tak mało ze to ja powinienem sprzedawac części i to nie tylko do m07 ale i m10 a ja dalej szukam częsci i niestety powątpiewam ze taki motor da sie poskładać.

 

A co do 100% ogyginalności motocylku to jeżeli sie składa to niestety nie bedzie w pełni orydinalny,

chociaz chyba znam kogos kto ma Junaka m10 z przyczepka ale jest to jego pierwszy wlasciciel ktory od kad go kupil bardzo o niego dbal.

 

Ja uwazam ze jak komus sie nie podoba jak ktos przerobil motocykl lub cokolwiek innego to niech sie patrzy w inną stronę :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przerabianiu chodzi o denerwujace własciciela schorzenia stworzone przez wczesniejszych włascicieli lub np. sa to nie dopracowania fabryki;] Moja MZ ma altek od ETZ bo pradnica to porazka jaesli miałbym jexdzić na światłach cały dzień, a i troche drażliwa bo słynny szczotko trzymacz potrafi doprowadzić człowieka do szału;] Zawieszenie ma zmienioną całkowicie charakterystyke pracy bo nie lubie gdy jest miekko. Hampel tarczowy bo beben nadawał sie na złom;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem gdzie to wkleić - więc ładuję tutaj

http://moto.allegro.pl/item277564097_m_72_...y_bmw_r_71.html

Pierwsze co uderza w tym "100%" oryginalnym motocyklu - to.....................skrzynia od Dniepra!!

Poza tym rama ze wzmocnieniami, lampa tylna z Kaśki, nie wiem dlaczego błotnik jest podniesiony, gaźniki K-302, gmol chyba tez nie byl w wyposazeniu;

Czemu ma wiec słuzyc taki "100% oryginał"??

Edytowane przez Paolo350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem gdzie to wkleić - więc ładuję tutaj

http://moto.allegro.pl/item277564097_m_72_...y_bmw_r_71.html

Pierwsze co uderza w tym "100%" oryginalnym motocyklu - to.....................skrzynia od Dniepra!!

Poza tym rama ze wzmocnieniami, lampa tylna z Kaśki, nie wiem dlaczego błotnik jest podniesiony, gaźniki K-302, gmol chyba tez nie byl w wyposazeniu;

Czemu ma wiec słuzyc taki "100% oryginał"??

Jeździe ;P

A serio to oczywiście że gość jelenia szuka i to w bardzo chamski sposób . Jest tam mnóstwo elementów które nie przystają do takiego opisania motocykla . Obawiam się też że tak jak pisze o włożonym sercu w motocykl to ,że całe poszło tylko w opis .No i swoją drogą co Ty masz z tym tropieniem dnieprowskich skrzyń ? ^^

Edytowane przez prince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba bylo dac orginalny w "" gdyz, w tej emce nie widze nic wspolnego z 41r :biggrin:

 

1941 - pierwszy prototyp, i kilka egzemplarzy

1942 - wiosna, zaczyna sie produkcja masowa i emki trafia na front

1943 - montaz kola resorowanego wozka bocznego, na drazku skretnym w miejsce sztywnego kola ze wzmocnieniem mocowania palakiem

 

..zapomnial postarzec rame... i chyba musial zaszpachlowac wejscia na znaczki ;)

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździe ;P

A serio to oczywiście że gość jelenia szuka i to w bardzo chamski sposób . Jest tam mnóstwo elementów które nie przystają do takiego opisania motocykla . Obawiam się też że tak jak pisze o włożonym sercu w motocykl to ,że całe poszło tylko w opis .No i swoją drogą co Ty masz z tym tropieniem dnieprowskich skrzyń ? ^^

W sumie to powinienem wrzucić to do tematu "Skrzynia do Dniepra za taką kasę";

Faktycznie koles szuka sobie jelenia próbując wcisnąc składaka za "wszystkie pieniądze świata" wmawiając, że to oryginał;

Co do skrzyni Dniepra - to faktycznie mam takie "zboczenie" (sam przedwczoraj sprzedałem taką skrzynię - kominowa - miała nawet wczesny numer 000364, także jedna z pierwszych i wszystko w niej chodziło - ja po prostu wolę te bez wsteki, i wszystko na to wskazuje, że się nie mylę).

Moj pogląd na temat tych skrzyń potwierdziła wizyta u kolegi dwa dni temu. Rozbierał fabrycznie nową skrzynię Dniepra (tą bez komina), bo gość, któremu kolega robi remont motocykla, zażyczył sobie zmianę simmeringów i łożysk na "markowe". Po otwarciu tylnej pokrywy okazało się, że luzy na wszystkich wałkach są takie, że skrzynia nadaje się do kapitalnego remontu - łącznie z tylną pokrywą (wałki fruwały w obudowie). W tej chwili już jest prawie zrobiona, ale bez wizyty u tokarza się nie obyło (i do 300zł za nową skrzynię gość musiał dorzucić ponad 100zł za porządne zrobienie tylnej pokrywy i "kasację luzów"). Teraz już jest super - ale ogólny bilans jest tragiczny..................

Więc po co kupować taką skrzynię i płacić dodatkowo za remont, skoro mogę w tej samej cenie zrobić oryginalną i jeździć (szczególnie, że materiały użyte do budowy starych skrzyń były dużo lepsze)?

 

Ps;

Coś w temacie przerabiania - http://moto.allegro.pl/item278017617_junak_m_10_choper.html

"Ładny do powrotu do oryginału".......

Ciekawe jak, skoro jest pocięty??

Edytowane przez Paolo350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz "łatwy" to pojęcie względne.Jeden powie że łatwy to dopiero jak hamulce tylko do wymiany,a drugi będzie się cieszył że tylko silnik nie pójdzie na złom:P.Ogólnie żal że tyle cwaniaków jeszcze chodzi po naszym pięknym kraju.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to powinienem wrzucić to do tematu "Skrzynia do Dniepra za taką kasę";

Faktycznie koles szuka sobie jelenia próbując wcisnąc składaka za "wszystkie pieniądze świata" wmawiając, że to oryginał;

Co do skrzyni Dniepra - to faktycznie mam takie "zboczenie" (sam przedwczoraj sprzedałem taką skrzynię - kominowa - miała nawet wczesny numer 000364, także jedna z pierwszych i wszystko w niej chodziło - ja po prostu wolę te bez wsteki, i wszystko na to wskazuje, że się nie mylę).

Moj pogląd na temat tych skrzyń potwierdziła wizyta u kolegi dwa dni temu. Rozbierał fabrycznie nową skrzynię Dniepra (tą bez komina), bo gość, któremu kolega robi remont motocykla, zażyczył sobie zmianę simmeringów i łożysk na "markowe". Po otwarciu tylnej pokrywy okazało się, że luzy na wszystkich wałkach są takie, że skrzynia nadaje się do kapitalnego remontu - łącznie z tylną pokrywą (wałki fruwały w obudowie). W tej chwili już jest prawie zrobiona, ale bez wizyty u tokarza się nie obyło (i do 300zł za nową skrzynię gość musiał dorzucić ponad 100zł za porządne zrobienie tylnej pokrywy i "kasację luzów"). Teraz już jest super - ale ogólny bilans jest tragiczny..................

Więc po co kupować taką skrzynię i płacić dodatkowo za remont, skoro mogę w tej samej cenie zrobić oryginalną i jeździć (szczególnie, że materiały użyte do budowy starych skrzyń były dużo lepsze)?

Zgadzam się i też do emek zakładam skrzynie starego typu ale z bebechami już nie kłowymi . Jednak rozumiem chęć posiadania skrzyni ze wstecznym .Często i to zupełnie nie w terenie i bez kosza zrozumiałem jego przydatność w ciężkim motocyklu. Dalej ,kto zna ceny zamienników do skrzyń urala ze wstecznym i dniepra ten wie o co chodzi ,a z uralem często jest jeszcze problem z dostępnością . Tak że dniepr nawet pomijając półautomatyczne sprzęgło wypada o niebo lepiej niż ural pod względem tego podzespołu . Skrzynie starego typu urala i k750 ( bez wsteka) to oczywiście bardzo dobre skrzynki ale ceny części do nich są takie same jak uralowskie . A jeśli chodzi o kłowe , to czy ktoś jeździł (nie jechał) na niezsynchronizowanej skrzyni w korku?

Edytowane przez prince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie przerabianie klasykow to prefarnacja , takie motocykle powiny zostac zachowane takie jak wyszly z fabryki , aktualnie poszukuje Junaka do remontu i chce go zrobic bez zadnych udziwnien , poprostu chce zachowac jego dawny wyglad ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/item283138916_sokol...okumentami.html

 

jest ladnie zrobiony, to fakt, taki boberek, ale na litość Boską, to jest Sokół!!!! powinni za coś takiego zamykać, konserwator zabytków powinien takim ludziom zabierac te motocykle! Mozecie na mnie wieszać psy, ale swojego zdania nie zmienie, to tak jak Monalizie dorysować wąsy i twierdzić, że wtedy jest bardziej męska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monalizie dorysować wąsy i twierdzić, że wtedy jest bardziej męska...

 

mowisz moze o tym ?:icon_mrgreen:

http://www.mus.ulaval.ca/lacasse/cours/Sem...uchampLHOOQ.jpg

 

przynajmniej rozsadnie podszedl do tematu- nie niszczyc org czesci.

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowisz moze o tym ?:smile:

http://www.mus.ulaval.ca/lacasse/cours/Sem...uchampLHOOQ.jpg

 

przynajmniej rozsadnie podszedl do tematu- nie niszczyc org czesci.

 

Goska

Łaaa . Ładnie rysujesz .^^ Wreszcie przestałaś malować te wstrętne mutory .

 

A serio to nie ładnie żebym sie sam cytował z początku tego tematu ale było już o przerabianiu sokoła. Więc chyba kręcimy się w kółko .

Edytowane przez prince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...