Skocz do zawartości

Przerabianie klasyków


Tomblack
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

"TO" jest akurat paskudne. przypomina mi chinskie tandetne chopperki.

 

pierwszy rat bike jaki sie pokazal w tej galerii (siedzi na nim kobieta) najlepiej wyglada ze wszystkich razem wzietych.

 

Goska

Edytowane przez wild

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"TO" jest akurat paskudne. przypomina mi chinskie tandetne chopperki.

 

pierwszy rat bike jaki sie pokazal w tej galerii (siedzi na nim kobieta) najlepiej wyglada ze wszystkich razem wzietych.

 

Goska

Nawet nie o to chodzi ze jest paskudne. Bo jest . Ale nie jest zrobione z "zabytka". Starsi wiekiem pamiętają jeszcze czasy w których emek i junaków było dużo na zlotach i ulicach , to ciężko im jest przyjąć ,że właśnie myślenie pod tytułem "dużo tego to można sobie eksperymentować i uczyć się spawania na tych sprzętach" Musi się to już teraz zmienić , bo tak dużo tego jest teraz ? Nie -skończyły sie. wyjechały ,zostały pocięte zniszczone w ten czy inny sposób i jak tak dalej pójdzie to naprawdę niewiele tych motocykli będzie widać w pierwotnym kształcie na ulicach ,zlotach czy nawet spotkaniach klasyków . Kiedy dniepry czy urale są jeszcze ciągle zwożone w solidnych ilościach ze wschodu są świetnym materiałem do takiego rzeźbiarstwa nawet jeśli nie nadają sie na czopery . Są tacy którzy uważają ze prawdziwy samochód musi mieć V8 pod maska i tacy którzy sadzą ze jeśli motocykl nie osiąga 300 km/h to nie jest całkiem motocyklem . Szczęść im Panie ..Ale najbardziej tym chłopcom czoperowcom którzy przy pomocy kątówki i spawarki wyczarowywują takie cÓTeńka :icon_twisted: i chcą tym jeździć. Oni najbardziej potrzebują opieki .

Edytowane przez prince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera - przeglądałem sobie strony o motocyklach i znalazłem to - http://www.cafe-racer.info/dominiqueR100.jpg

Może i R-100 kwalifikowałoby się już jako klasyk, ale normalnie podoba mi się ta "wariacja" na temat BMW;

Normalnie - zakochałem się :icon_twisted: Chcę taki !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowcip polega nie na tym zeby oszczedzac wszystko, tylko to czego jest naprawde mało, i słusznie wprowadzono pojecie "zabytek" na pojazdy nie produkowane od min.30lat!!

Jasne, tylko granica pomiędzy jednym a drugim jest dość cienka.. Tak jak pisałem: czegoś jest dużo - "róbta co chceta" - zostaje "na prawdę mało".. i tak już kuźwa jest (zasada ma zastosowanie ogólne).. Wiesz, nie można powiedzieć: Dzisiaj.. "Spawajcie, tnijcie, walcie z młota... itd.itp." A jutro... "Ej! Dobra, koniec zabawy, od dzisiaj nie przerabiamy, bo już się kończy!" Obawiam się że takie coś nie przyniesie skutku.. A i tak każdy będzie robił co chce..

 

pierwszy rat bike jaki sie pokazal w tej galerii (siedzi na nim kobieta) najlepiej wyglada ze wszystkich razem wzietych.

Nie wypada się nie zgodzić.. Kobieta najlepiej wygląda... :icon_mrgreen:

 

A czy przypadkiem to nie jest seryjny Ural?

Hmmm.. "Nie wydaje mnie sie!" seryjnego "wołka" masz tu: http://uralmoto.ru/stories.php?sid=93

 

(mogliby jeszcze "zajca" dodać :banghead: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hmmm.. "Nie wydaje mnie sie!" seryjnego "wołka" masz tu: http://uralmoto.ru/stories.php?sid=93

 

(mogliby jeszcze "zajca" dodać :notworthy: )

 

Oj a mi coś się wydaje, że to jednak seryjna produkcja. Widziałem kilak tych motocykli na żywo (w Polsce i na Białorusi). Były hmm... specyficzny styl tych Urali czyni je bardzo charakterystycznymi a ten z linku o którym dyskutujemy wyglada bardzo podobnie (sztywna rama, amortyzowane siedzenie). Myślę, że jest to starszy model albo jakas przejściówka (bo te "Wilki" które ja widizałem miały starsze silniki).

Edytowane przez Pompka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja powiem tak:junak jest junakiem dopoki wyglada jak junak.

z innych- choperow mozna sie tylko głosno smiac,bo nie widziałem jeszcze ładnego chopera.najbardziej szkoada mi kolegi ktory zalozył ten temat.w opisie motocykla wychodzi na to ze gdy go dostał była to siodemka,a teraz co?! no ale jak to ujał-nie oceniajmy tu jego moto.

widziałem moze z 4 ładnie,naprawde ładnie zrobione junaki-jeden 730ccm w Holandii,jeden cruiser na czesciach chyba drag stara albo shadowki i moze jeszcze pare przerobek.ale byly to przerobki calkowite,ktorym poswiecono wiele uwagi na wyglad.i az cieszyły oko.

a takie wiejskie ciecie ramy i wstawianie kola od syreny to smiech na sali.bolem junaka jest jego brzmienie,ktore wiejskich tuningowcow pociaga własnie do "choperowania".gdyby nie to,to dali by mu spokoj.

Nie tnijcie juz wiecej junaków-oryginały tak szybko odchodzą!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś dla wielbicieli rusków (OSTRZEZENIE! Materiał zdjeciowy jest wyjątkowo drastyczny! Tylko dla ludzi o mocnych nerwach!)... http://czar.io.com.ua/album3885...

 

Jak widać problem przerabiania klasyków ma szerszy zasięg...

akurat niektore sa calkiem fajne

 

mam takie ogolne zdanie nt zabytkow i klasykow: jak ktos chce je zachowac to niech zachowuje. nie widze nic szczegolnego w zachowywaniu ruskow, czy innego badziewia ktore normalnie samo z siebie nie jezdzi tyle trzeb je przerabiac.

najlepiej niech kazdy pasjonat zrobi sobie muzeum i tyle :icon_question:

trzeba troche rozroznic: co jest ok a co nie. przeciez nikt sie nie bedzie zachwycal za 100 lat egzemplarzem wyborczej a raczej obrazem np Beksinskiego. cos co jest sztuka warto zachowac. inne rzeczy to kwestia indywidualna.

Edytowane przez Guzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guzik, tylko że to co dla jednego jest sztuką dla kogo innego będzie "badziewiem" i na odwrót. I stąd te nieporozumienia..

 

Myślę, że jest to starszy model albo jakas przejściówka (bo te "Wilki" które ja widizałem miały starsze silniki).

Ja sugerowałem się tylko tymi które obecnie oferują.. Do tego jeszcze teraz zobaczyłem że tamten ma pod bakiem wytłoczone wielkie logo "IMZ", co jakoś wcześniej mi umkneło. Więc pewnie Masz rację, a ja byłem w błądzie! :icon_question: :biggrin:

Edytowane przez Wyczes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guzik, tylko że to co dla jednego jest sztuką dla kogo innego będzie "badziewiem" i na odwrót. I stąd te nieporozumienia..

dlatego napisalem ze to powinna byc kwestia indywidualna

jeden sie podnieca Jawą 50 a drugi NSU

znaku rownosci miedzy tymi sprzetami postawic nie mozna chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Dla mnie Junak to najładniejszy motocykl na świecie. A jak fajnie się Nim jeździ :biggrin: . Przerobiony przez poprzedniego właściciela Junak na "czopera" tak mi sie spodobał że go kupiłem, chociaż już jednego Junaka miałem. Teraz mam dwa :icon_mrgreen: . Tym bardziej oryginalnym w tym sezonie przejechałem "prawie" bezproblemowo ponad 3tyś. kilometrów. A "chopperkiem" to się czasem lansuje po mieście. Na Nowym Świecie podczas Imprezy "Nowy Świat Motocykli", prawie nikt nie wiedział co to jest, chociaż zainteresowanie "chopperem" było bardzo duże.

Junaki balzaca tutaj:

wwww.albumbalzaca.pl/index.html

 

Pozdrawiam

balzac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Wyrażam tu tylko moje subiektywne zdanie.

Zrobienie czegoś takiego jak ten Junacek z przyklejoną baterią powinno być karane :banghead: . Ani funkcjonalne, ani ładne, ani ....itd. Kolega , który zapoczątkował ten temat miał HISTORIĘ, motor w Rodzinie od dawna, dziadek, ojciec, syn.... I spaprał wszystko. To BYŁ właśnie klasyk i ZABYTEK, a teraz ma nie bardzo wiadomo co :) i co kiedyś powie swojemu synowi ( córce ) ?

Balzac napisał "... Junak to najładniejszy motocykl na świecie. A jak fajnie się Nim jeździ ..." wiem wiem :clap: Mam, jeżdżę i to jest i klasyk i orginał prawie 100% ( niestety tłumik orginalny się rozpadł i jeszcze parę drobiazgow - aku po 25ciu latach też nie wyrobiło :flesje: ).

ALE !!! dzięki "niszczycielom" mam masę części :icon_biggrin: i z tych kawałków też będą motocykle. Zarówno klasyk - odtworzony orginał jak i choperek - w tym przypadku wykorzystam strasznie znizszczone ramy i "spolerowane" kartery.

Teraz jeszcze jest wybór, mozna zachować sporo klasyków - tych z historią, jeszcze zachowanych, a ćwiczyć na kawalkach, na bardziej współczesnej - w rozumieniu - masowej produkcji.

Pozdrawiam Forumowiczów i do zobaczyska w trasie.

K54

 

"Nie wystarczy użyć pędzla aby zostac artystą"

Edytowane przez K54
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wielu namysłach stwierdziłem ze o ile znajdę kilka części, to przez zimę zacznę a może nawet poskładam Junaka <M 07>ale tym razem w 99,9% oryginalną <bo nie wszystkie części można dostać> i jak by fajnie poszło to może jeszcze skitram Oryginalną przyczepkę i będę miał komplet. :) Który będzie dla potomnych :) A dla siebie pozostawię swojego bo mi się bardzo podoba i będę miał czym chasać.

;)

i jednocześnie pytam:

czy ktoś ma do sprzedania ramę od siódemki z papierami i może jakiś cały bak?? :biggrin:

 

a co do tego że zniszczyłem junaka który przeżył w rodzinie 3 pokolenia, to już mój dziadek zaczą go przerabiać do swoich potrzeb i zaczą usuwać niektóre wady.

Edytowane przez Tomblack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...