Skocz do zawartości

Wszystko o DRZ 400


mbk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mateusz z mila checia pomoge :)

 

Byc moze to byla jednorazowa sytuacja. Poprostu pech... jest gwarancja wiec nie trzeba sie niczym przejmowac. Najlepiej zrobic to co Barteam napisal i jezdzimy bez stresu. Oczywiscie jest pelno maszyn ktore przejezdzaly ponad 35 000 bez zadnej ingerencji w silnik i zadnych modyfikacji. Ale faktem jest ze te przypadki sa czeste wiec lepiej sie zabezpieczyc. Tak samo jak czytalem o DR'kach ze sruba walka zmieniacza biegow lubi sie odkrecac a objawem tym sa ciezko wchodzace biegi wiec najlepiej potraktowac loctitem. Mi wchodzily ciezko ale sie nie prejmowalem do czasu jak nagle nie potrafilem wbic zadnego biegu, jak sie okazalo sruba sie urwala i latala po silniku, mialem farta zycia ze zadnych uszkodzen wiekszych nie bylo. WYmienilem i wszystko pracuje idealnie...

Takze lepiej dmuchac na zimno :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WYMIANA LANCUCHA ROZRZADU DRZ:

czas roboty ok 3godz

potrzebny jeden dosc nietypowy klucz: gleboki nasadkowy 26(ewentualnie 27) i klucz dynamometryczny oraz LOCTITE 271. przyda sie tez osoba do pomocy. ze wzgledu na niska jakosc wykonanych przeze mnie zdjec czesc zdjec jest sciagnieta z internetu.

wiec do BOJU:

1.jesli jest to sciagamy dolna oslone silnika

2.myjemy moto ze szczegolnym uwzglednieniem dolu silnika, bocznych dekli i gornej oslony glowicy

(po to zeby pozniej zadne bloto i brudy nie wpadly nam do silnika) i odstawiamy moto do wyschniecia

3.sciagamy siedzenie, bak i boczne oslony chlodnicy: http://bikepics.com/pictures/1453101/

4.spuszczamy plyn chlodniczy (srubka na pompie wody: http://bikepics.com/pictures/1453317/ niebieska strzalka) i odlanczamy waz od pompy

5.wykrecamy gorna srube z lewej oslony silnika i ustawiamy tlok w GMP - znak T na wale w okienku po wykreceniu sruby

6.spuszczamy olej z ramy a nastepnie z silnika

7.demontujemy dzwignie hamulca noznego

8.zdejmujemy lewa oslone silnika: http://bikepics.com/pictures/1453221/

9.zdejmujemy prawa oslone silnika: http://bikepics.com/pictures/1453230/ w tym celu najpierw odkrecamy trzy krzyzakowe srubki na wysokosci

rozrusznika i wyjmujemy zebatke od rozrusznika - pod nia znajduje sie jedna ze szpilek trzymajacych boczna oslone. UWAGA na mogace wypasc podkladki i tulejki na walku zebatki

10.zdejmujemy gorna oslone glowicy (trzy sruby imbusowe)

11.zdejmujemy kosz sprzeglowy:

- wykrecamy po kawalku na zmaine wszyskie sruby trzymajace sprezyny: http://bikepics.com/pictures/1453330/

- wyjmujemy pret wyciskowy

- zdjejmujemy tarcze dociskowa i wszyskie tarcze(wszystko najlepiej odkladac po kolei na sobie zeby pozniej moc zalozyc dokladnie w tej samej kolejnosci)

- odginamy podkladke zabezpieczajaca i odkrecamy srube mocujaca kosz (klucz 27): http://bikepics.com/pictures/1453244/

wtym celu najlepiej wrzucic piaty bieg,zalozyc dzwignie hamulca, zablokowac tylnie kolo i odkrecic srube - klucz udarowy niezmiernie to ulatwia.

UWAGA: nie blokowac w zaden sposob kosza lomem, srubokretem itp.moze sie to skonczyc ulamaniem jakies czesci kosza!!!

- zdjemujemy w calosci kosz z walka wraz z wszystkimi podkladkami i odkladamy tak zeby pamietac kolejnosc: http://bikepics.com/pictures/1453253/

12.odkrecamy nakretke zebatki zdawczej na wale: z prawej strony silnika przytrzymujemy glebokim kluczem nr 26(27 tez daje rade) lub kluczem oczkowym( http://bikepics.com/pictures/1453260/ ) wal za magneto

i wtedy odkrecamy z przeciwnej nakretke zebatki zdawczej. UWAGA: lewy gwint http://bikepics.com/pictures/1453348/

13. ponownie ustawiamy GMP: http://bikepics.com/pictures/1453294/ (krzywki w pozyci \ / )i odkrecamy napinacz lancucha rozrzadu

14.odkrecamy polki trzymajace walki rozrzadu( http://bikepics.com/pictures/1453123/ ) i wyjmujemy walek ssacy.lancuch zeby nie spadl w dol zostaje na zebatce walka wydechowego: http://bikepics.com/pictures/1453275/

15. delikatnie podwazajac z obu stron dwoma srubokretami(tylko nie za elemety plastikowe slizgow!)

sciagamy zebatke zdawcza z walu. UWAGA zeby nie zgubic klina

16. odkrecamy (nie wyjmujemy go) tylni slizg (srubka ibusowa obok zebatki zdawczej walu): http://bikepics.com/pictures/1453271/

17. KULMINACJA: zdejmujemy stary lancuszek z zebaki na wale i wyjmujemy go do gory: http://bikepics.com/pictures/1453281/

 

Od goru wkladamy nowy lancuszek, zakladamy go na zebatke na wale i po wlozeniu na miejsce walka ssacego na obie zebatki na walkach rozrzadu

 

potem wszystko skladamy dokladnie w odwrotnej kolejnosci:

- przykrecamy slizg,

-wstepnie ustawiamy GMP(http://bikepics.com/pictures/1453294/) i wszystkie znaki na walkach rozrzadu: http://bikepics.com/pictures/1453300/ (nie montujemy polek walkow rozrzadu - je zalozymy pozniej jak juz bedziemy pewni ze wszystkie znaki na wale jak i na walkach sa OK)

-zakladamu zebatke zdawcza wraz z klinem na wal i ja przykrecamy momentem 130Nm przytrzymujac wal z drugiej strony za magneto UWAGA: przed przykeceniem zebaki nalezy po odtluszczeniu nalozyc na gwint srodek zabezpieczajacy przed odkrecenie LOCTITE 271 - OBOWIAZKOWE: http://bikepics.com/pictures/1453304/

-upewniamy sie ze lancuch lezy dobrze na zebatkach i slizgach i zakladamy wstepnie nie dociskajac naciagacz lancucha. w tecj chwili dokladnie ustawiamy znak T na wale i upewniamy sie czy dobrze ustawione sa walki rozrzadu. jesli tak to demontujemy naciagacz, nakladamy polki na walki rozrzadu i je przykrecamy.zakladamy ostatecznie napinacz lancucha

-zakladamy kosz sprzeglowy, przykrecamy momentem 70Nm, zaginamy podkladke zabezpieczajaca i wkladamy tarcze i pozostale elementy w dokladnie przeciwnej kolejnosci niz rozkladalismy

-zakladamy pokrywy boczne silnika, obracamy recznie kilka razy w kolo walem i jeszcze raz upewniamy sie czy wlasciwie ustawione sa walki rozrzadu i sprawdzamy luzy zaworowe. jesli wszystko OK to zakladamy gorna oslone glowicy

-po nalozeniu weza na pompe nalewamy plyn chlodniczy

-zakladamy bak, oslony chlodnicy i siedzenie

-bez nalewania oleju odstawiamy moto na noc zeby zdazyl zwiazac loctite

-nastepnego dnia zalewamy olejem i JAAAAAZDA DO LASU!!!!!! ;) ROBOTA SKONCZONA

 

P.S. przy okazji roboty jesli wczesniej nie zostalo to zrobione to nalezy zabezpieczyc LOCTITEM sruby na stojanie!!!

A i przy zakladaniu pulek na walki rozrzadu nalezy naniesc na nie i na walki troche oleju silnikowego zeby po odpaleniu moto nie chodzily przez pewien czas na sucho

Edytowane przez jeremi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:buttrock: Moge dodać, że gdyby ktos mial lancuszek rozrzadu na zapinke to nie ma potrzeby odkrecania zebatki zdawczej jedynie na jednym koncu i na drugim koncu lancuszka przyczepic drucik lub opaske zaciskowa i przeciegnac łancuszek do gory.(Wszystko robilem sam i ostro sie naje... także lepiej robic to we dwóch) Załozylem zapiąłem zapinke i latam do dnia dzisiejszego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak , jak ktos chce miec zapinke albo zakuwac lancuch to oczywiscie znacznie mniej roboty... ale ja zdecydowanie wolalem miec lancych orginalnie zakuty tymbardziej ze wziolem lancuszek wzmocniony a one sprzedawane sa tylko zakute fabrycznie. a przy okazji sprawdzilem stan sprzegla itp :buttrock:

Edytowane przez jeremi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy ktoś gdzieś widział (ebay, allegro itd.) jakąś przyzwoitą osłone łańucha napedzającego znajdująca sie na wachaczu ?

 

Znalazłemcos takiego: http://img100.imageshack.us/img100/8118/2049326dh0.jpg

 

Ale nie wiem gdzie to można kupić

 

 

P.S zmiana koncówki w wersji SM naprawdę dużo daje !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto mi powie ile wchodzi oleju między MIN i MAX na bagnecie w drz400?

 

 

ok 100ml

tak przynajmniej u mnie wyszło jak musiałem dolać :biggrin:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako ze poszukuje drugiego, lzejszego moto mam pytanko.

Warto pchać sie w cos takiego? Co to wogole jest za wersja? Chyba dr-z 400 bez e i bez s

Kilka szczegółów z opisu:

Zadbany (wiadomo, nikt nie napisze inaczej :buttrock: )

Wersja wyczynowa/zawodnicza. Nie wiem jak przetlumaczyc dobrze Wettbewerbsausführung, chodzi o wyścigi.

Bak plastykowy.

Wpisana masa suchego 119kg.

Zawieszenie przerobione prze firme FRS.

49KM

Zarejestrowany.

 

Mojego jest mi ciezko samemu podnosic :icon_mrgreen: wiec cos lzejszego wskazane! Nie musi byc super niezawodny ale nie chce za czesto dlubać.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyy nie rozumiem na podstawie tego opisu ktoś ma Ci powiedzieć czy kupować ten motocykl czy nie?

A tak jeżeli chodzi o ścisłość to drz400 ( bez literki, odpalana z kopajki) wazy 113kg a drz400E ( z rozrusznikiem) waży 119kg i obie mają ok 59 KM i obie mają plastikowy zbiornik i obie nazywane są nazywane są wyścigowymi, zawodniczymi itd a to czy jest zarejestrowany czy nie nie ma tu znaczenia to tylko kwestia "papieru".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mea culpa, nie wkleilem linka do ogloszenia :icon_exclaim:

 

Ale i tak mi juz pomogleś. Oczywiście nikt nie powie mi czy akurat ten egzemplarz warto brac. Ale na temat wersji, wyposazenia czy ceny to na pewno macie swoje zdanie. Poszukalem jeszcze troche i okazuje sie ze, w polsce w sumie mozna taniej cos znaleźć. Z drugiej strony z kupowaniem (niejednego) moto w Niemczech mam same dobre doswiadczenia.

Ktos jest mi w stanie powiedzieć czy to jest wersja z rozrusznikiem? Wynikaloby tak z wagi.

 

pzdr.

 

link tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mea culpa, nie wkleilem linka do ogloszenia :icon_biggrin:

 

Ale i tak mi juz pomogleś. Oczywiście nikt nie powie mi czy akurat ten egzemplarz warto brac. Ale na temat wersji, wyposazenia czy ceny to na pewno macie swoje zdanie. Poszukalem jeszcze troche i okazuje sie ze, w polsce w sumie mozna taniej cos znaleźć. Z drugiej strony z kupowaniem (niejednego) moto w Niemczech mam same dobre doswiadczenia.

Ktos jest mi w stanie powiedzieć czy to jest wersja z rozrusznikiem? Wynikaloby tak z wagi.

 

pzdr.

 

link tutaj

 

 

 

link nie działa,119 kg swiadczy ze ma rozrusznik,zawodnicza czy jak tam nazywasz moze nie miec papierów bo jest tylko na tor,w takim wypadku moze nie posaiadac równiez oswietlania,wersja E lub bez literki ma 49 KM wersja S ma 40,o mocy zas nie swiadczy zbironik choc jest duzy ułatwieniem ale zawsze ktos mógł zmienic,patrz na gaznik powinien byc gaznik keihin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

link nie działa,119 kg swiadczy ze ma rozrusznik,zawodnicza czy jak tam nazywasz moze nie miec papierów bo jest tylko na tor,w takim wypadku moze nie posaiadac równiez oswietlania,wersja E lub bez literki ma 49 KM wersja S ma 40,o mocy zas nie swiadczy zbironik choc jest duzy ułatwieniem ale zawsze ktos mógł zmienic,patrz na gaznik powinien byc gaznik keihin.

 

kurde, nie wiem jak wkleic ten link, na pewno dzialal bo testowalem. Probuje ponownie. TUTAJ

A moze ktos wie jak poprawnie wkleic link do mobile.de? Ten z adresu przegladarki to jakas tymczasowa lipa.

Gaznik to FCR39, tyle ze ten numer niewiele mi mówi. Gdzieś w tym watku czytalem ze to ten "lepsiejszy"

Z tego co pisze koles to jest zarejestrowany ale kit homologacyjny nie jest w pelni zamontowany.

Edytowane przez lepi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...