JACA Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Mateusz z mila checia pomoge :) Byc moze to byla jednorazowa sytuacja. Poprostu pech... jest gwarancja wiec nie trzeba sie niczym przejmowac. Najlepiej zrobic to co Barteam napisal i jezdzimy bez stresu. Oczywiscie jest pelno maszyn ktore przejezdzaly ponad 35 000 bez zadnej ingerencji w silnik i zadnych modyfikacji. Ale faktem jest ze te przypadki sa czeste wiec lepiej sie zabezpieczyc. Tak samo jak czytalem o DR'kach ze sruba walka zmieniacza biegow lubi sie odkrecac a objawem tym sa ciezko wchodzace biegi wiec najlepiej potraktowac loctitem. Mi wchodzily ciezko ale sie nie prejmowalem do czasu jak nagle nie potrafilem wbic zadnego biegu, jak sie okazalo sruba sie urwala i latala po silniku, mialem farta zycia ze zadnych uszkodzen wiekszych nie bylo. WYmienilem i wszystko pracuje idealnie...Takze lepiej dmuchac na zimno :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeremi Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 wczoraj wymienilem u siebie lancuszek rozrzadu :biggrin: jesli sa zainteresowani to moge wrzucic na forum opis wymiany wraz ze zdjeciami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntekCB Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 wczoraj wymienilem u siebie lancuszek rozrzadu :biggrin: jesli sa zainteresowani to moge wrzucic na forum opis wymiany wraz ze zdjeciamiSą (jest) zainteresowani - dawaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeremi Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 (edytowane) WYMIANA LANCUCHA ROZRZADU DRZ:czas roboty ok 3godzpotrzebny jeden dosc nietypowy klucz: gleboki nasadkowy 26(ewentualnie 27) i klucz dynamometryczny oraz LOCTITE 271. przyda sie tez osoba do pomocy. ze wzgledu na niska jakosc wykonanych przeze mnie zdjec czesc zdjec jest sciagnieta z internetu.wiec do BOJU:1.jesli jest to sciagamy dolna oslone silnika2.myjemy moto ze szczegolnym uwzglednieniem dolu silnika, bocznych dekli i gornej oslony glowicy (po to zeby pozniej zadne bloto i brudy nie wpadly nam do silnika) i odstawiamy moto do wyschniecia3.sciagamy siedzenie, bak i boczne oslony chlodnicy: http://bikepics.com/pictures/1453101/4.spuszczamy plyn chlodniczy (srubka na pompie wody: http://bikepics.com/pictures/1453317/ niebieska strzalka) i odlanczamy waz od pompy5.wykrecamy gorna srube z lewej oslony silnika i ustawiamy tlok w GMP - znak T na wale w okienku po wykreceniu sruby6.spuszczamy olej z ramy a nastepnie z silnika7.demontujemy dzwignie hamulca noznego8.zdejmujemy lewa oslone silnika: http://bikepics.com/pictures/1453221/9.zdejmujemy prawa oslone silnika: http://bikepics.com/pictures/1453230/ w tym celu najpierw odkrecamy trzy krzyzakowe srubki na wysokosci rozrusznika i wyjmujemy zebatke od rozrusznika - pod nia znajduje sie jedna ze szpilek trzymajacych boczna oslone. UWAGA na mogace wypasc podkladki i tulejki na walku zebatki10.zdejmujemy gorna oslone glowicy (trzy sruby imbusowe)11.zdejmujemy kosz sprzeglowy:- wykrecamy po kawalku na zmaine wszyskie sruby trzymajace sprezyny: http://bikepics.com/pictures/1453330/- wyjmujemy pret wyciskowy- zdjejmujemy tarcze dociskowa i wszyskie tarcze(wszystko najlepiej odkladac po kolei na sobie zeby pozniej moc zalozyc dokladnie w tej samej kolejnosci)- odginamy podkladke zabezpieczajaca i odkrecamy srube mocujaca kosz (klucz 27): http://bikepics.com/pictures/1453244/ wtym celu najlepiej wrzucic piaty bieg,zalozyc dzwignie hamulca, zablokowac tylnie kolo i odkrecic srube - klucz udarowy niezmiernie to ulatwia.UWAGA: nie blokowac w zaden sposob kosza lomem, srubokretem itp.moze sie to skonczyc ulamaniem jakies czesci kosza!!!- zdjemujemy w calosci kosz z walka wraz z wszystkimi podkladkami i odkladamy tak zeby pamietac kolejnosc: http://bikepics.com/pictures/1453253/12.odkrecamy nakretke zebatki zdawczej na wale: z prawej strony silnika przytrzymujemy glebokim kluczem nr 26(27 tez daje rade) lub kluczem oczkowym( http://bikepics.com/pictures/1453260/ ) wal za magneto i wtedy odkrecamy z przeciwnej nakretke zebatki zdawczej. UWAGA: lewy gwint http://bikepics.com/pictures/1453348/13. ponownie ustawiamy GMP: http://bikepics.com/pictures/1453294/ (krzywki w pozyci \ / )i odkrecamy napinacz lancucha rozrzadu14.odkrecamy polki trzymajace walki rozrzadu( http://bikepics.com/pictures/1453123/ ) i wyjmujemy walek ssacy.lancuch zeby nie spadl w dol zostaje na zebatce walka wydechowego: http://bikepics.com/pictures/1453275/15. delikatnie podwazajac z obu stron dwoma srubokretami(tylko nie za elemety plastikowe slizgow!) sciagamy zebatke zdawcza z walu. UWAGA zeby nie zgubic klina16. odkrecamy (nie wyjmujemy go) tylni slizg (srubka ibusowa obok zebatki zdawczej walu): http://bikepics.com/pictures/1453271/17. KULMINACJA: zdejmujemy stary lancuszek z zebaki na wale i wyjmujemy go do gory: http://bikepics.com/pictures/1453281/ Od goru wkladamy nowy lancuszek, zakladamy go na zebatke na wale i po wlozeniu na miejsce walka ssacego na obie zebatki na walkach rozrzadu potem wszystko skladamy dokladnie w odwrotnej kolejnosci: - przykrecamy slizg,-wstepnie ustawiamy GMP(http://bikepics.com/pictures/1453294/) i wszystkie znaki na walkach rozrzadu: http://bikepics.com/pictures/1453300/ (nie montujemy polek walkow rozrzadu - je zalozymy pozniej jak juz bedziemy pewni ze wszystkie znaki na wale jak i na walkach sa OK)-zakladamu zebatke zdawcza wraz z klinem na wal i ja przykrecamy momentem 130Nm przytrzymujac wal z drugiej strony za magneto UWAGA: przed przykeceniem zebaki nalezy po odtluszczeniu nalozyc na gwint srodek zabezpieczajacy przed odkrecenie LOCTITE 271 - OBOWIAZKOWE: http://bikepics.com/pictures/1453304/-upewniamy sie ze lancuch lezy dobrze na zebatkach i slizgach i zakladamy wstepnie nie dociskajac naciagacz lancucha. w tecj chwili dokladnie ustawiamy znak T na wale i upewniamy sie czy dobrze ustawione sa walki rozrzadu. jesli tak to demontujemy naciagacz, nakladamy polki na walki rozrzadu i je przykrecamy.zakladamy ostatecznie napinacz lancucha-zakladamy kosz sprzeglowy, przykrecamy momentem 70Nm, zaginamy podkladke zabezpieczajaca i wkladamy tarcze i pozostale elementy w dokladnie przeciwnej kolejnosci niz rozkladalismy-zakladamy pokrywy boczne silnika, obracamy recznie kilka razy w kolo walem i jeszcze raz upewniamy sie czy wlasciwie ustawione sa walki rozrzadu i sprawdzamy luzy zaworowe. jesli wszystko OK to zakladamy gorna oslone glowicy-po nalozeniu weza na pompe nalewamy plyn chlodniczy-zakladamy bak, oslony chlodnicy i siedzenie-bez nalewania oleju odstawiamy moto na noc zeby zdazyl zwiazac loctite-nastepnego dnia zalewamy olejem i JAAAAAZDA DO LASU!!!!!! ;) ROBOTA SKONCZONA P.S. przy okazji roboty jesli wczesniej nie zostalo to zrobione to nalezy zabezpieczyc LOCTITEM sruby na stojanie!!!A i przy zakladaniu pulek na walki rozrzadu nalezy naniesc na nie i na walki troche oleju silnikowego zeby po odpaleniu moto nie chodzily przez pewien czas na sucho Edytowane 18 Października 2008 przez jeremi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
str_18 Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 :buttrock: Moge dodać, że gdyby ktos mial lancuszek rozrzadu na zapinke to nie ma potrzeby odkrecania zebatki zdawczej jedynie na jednym koncu i na drugim koncu lancuszka przyczepic drucik lub opaske zaciskowa i przeciegnac łancuszek do gory.(Wszystko robilem sam i ostro sie naje... także lepiej robic to we dwóch) Załozylem zapiąłem zapinke i latam do dnia dzisiejszego :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeremi Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 (edytowane) no tak , jak ktos chce miec zapinke albo zakuwac lancuch to oczywiscie znacznie mniej roboty... ale ja zdecydowanie wolalem miec lancych orginalnie zakuty tymbardziej ze wziolem lancuszek wzmocniony a one sprzedawane sa tylko zakute fabrycznie. a przy okazji sprawdzilem stan sprzegla itp :buttrock: Edytowane 19 Października 2008 przez jeremi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Witam Czy ktoś gdzieś widział (ebay, allegro itd.) jakąś przyzwoitą osłone łańucha napedzającego znajdująca sie na wachaczu ? Znalazłemcos takiego: http://img100.imageshack.us/img100/8118/2049326dh0.jpg Ale nie wiem gdzie to można kupić P.S zmiana koncówki w wersji SM naprawdę dużo daje ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Kto mi powie ile wchodzi oleju między MIN i MAX na bagnecie w drz400? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Kto mi powie ile wchodzi oleju między MIN i MAX na bagnecie w drz400? ok 100mltak przynajmniej u mnie wyszło jak musiałem dolać :biggrin: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 No to by się zgadzało, tylko jakoś mało mi się wydało bo w hondzie miałem przeszło 300ml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Witam, jako ze poszukuje drugiego, lzejszego moto mam pytanko.Warto pchać sie w cos takiego? Co to wogole jest za wersja? Chyba dr-z 400 bez e i bez sKilka szczegółów z opisu:Zadbany (wiadomo, nikt nie napisze inaczej :buttrock: ) Wersja wyczynowa/zawodnicza. Nie wiem jak przetlumaczyc dobrze Wettbewerbsausführung, chodzi o wyścigi.Bak plastykowy.Wpisana masa suchego 119kg.Zawieszenie przerobione prze firme FRS.49KMZarejestrowany. Mojego jest mi ciezko samemu podnosic :icon_mrgreen: wiec cos lzejszego wskazane! Nie musi byc super niezawodny ale nie chce za czesto dlubać.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Yyy nie rozumiem na podstawie tego opisu ktoś ma Ci powiedzieć czy kupować ten motocykl czy nie?A tak jeżeli chodzi o ścisłość to drz400 ( bez literki, odpalana z kopajki) wazy 113kg a drz400E ( z rozrusznikiem) waży 119kg i obie mają ok 59 KM i obie mają plastikowy zbiornik i obie nazywane są nazywane są wyścigowymi, zawodniczymi itd a to czy jest zarejestrowany czy nie nie ma tu znaczenia to tylko kwestia "papieru". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 mea culpa, nie wkleilem linka do ogloszenia :icon_exclaim: Ale i tak mi juz pomogleś. Oczywiście nikt nie powie mi czy akurat ten egzemplarz warto brac. Ale na temat wersji, wyposazenia czy ceny to na pewno macie swoje zdanie. Poszukalem jeszcze troche i okazuje sie ze, w polsce w sumie mozna taniej cos znaleźć. Z drugiej strony z kupowaniem (niejednego) moto w Niemczech mam same dobre doswiadczenia.Ktos jest mi w stanie powiedzieć czy to jest wersja z rozrusznikiem? Wynikaloby tak z wagi. pzdr. link tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davopl Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 mea culpa, nie wkleilem linka do ogloszenia :icon_biggrin: Ale i tak mi juz pomogleś. Oczywiście nikt nie powie mi czy akurat ten egzemplarz warto brac. Ale na temat wersji, wyposazenia czy ceny to na pewno macie swoje zdanie. Poszukalem jeszcze troche i okazuje sie ze, w polsce w sumie mozna taniej cos znaleźć. Z drugiej strony z kupowaniem (niejednego) moto w Niemczech mam same dobre doswiadczenia.Ktos jest mi w stanie powiedzieć czy to jest wersja z rozrusznikiem? Wynikaloby tak z wagi. pzdr. link tutaj link nie działa,119 kg swiadczy ze ma rozrusznik,zawodnicza czy jak tam nazywasz moze nie miec papierów bo jest tylko na tor,w takim wypadku moze nie posaiadac równiez oswietlania,wersja E lub bez literki ma 49 KM wersja S ma 40,o mocy zas nie swiadczy zbironik choc jest duzy ułatwieniem ale zawsze ktos mógł zmienic,patrz na gaznik powinien byc gaznik keihin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 (edytowane) link nie działa,119 kg swiadczy ze ma rozrusznik,zawodnicza czy jak tam nazywasz moze nie miec papierów bo jest tylko na tor,w takim wypadku moze nie posaiadac równiez oswietlania,wersja E lub bez literki ma 49 KM wersja S ma 40,o mocy zas nie swiadczy zbironik choc jest duzy ułatwieniem ale zawsze ktos mógł zmienic,patrz na gaznik powinien byc gaznik keihin. kurde, nie wiem jak wkleic ten link, na pewno dzialal bo testowalem. Probuje ponownie. TUTAJA moze ktos wie jak poprawnie wkleic link do mobile.de? Ten z adresu przegladarki to jakas tymczasowa lipa.Gaznik to FCR39, tyle ze ten numer niewiele mi mówi. Gdzieś w tym watku czytalem ze to ten "lepsiejszy"Z tego co pisze koles to jest zarejestrowany ale kit homologacyjny nie jest w pelni zamontowany. Edytowane 20 Października 2008 przez lepi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.