Skocz do zawartości

Wszystko o DRZ 400


mbk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak masz świeżo kupione moto, sprawdź czy mocowanie amora do tylnego wachacza (tzw. koziołek) nie jest już wyrobiony. Ostatnio jak regulowali mi zawory w Pland Position (coś koło 125 zł z VAT) to od razu sprawdzili co warto poprawić i okazało się, że ten koziołek już na boki chodzi. Powyrabiane są tulejki, puściły uszczelniacze i... zaiweszenie nie chodzi tak płynnie jak powinno. Komplet naprawczy w PP około 800 zł. W Będzinie... w motomartin 340 :biggrin:

 

Po świętach zabieram się za robotę.

 

Cześć słuchaj za regulację zaworów w DRZ, w Poland Position w Piasecznie dałeś 125zł ? Właśnie zadzwoniłem do nich i powiedzieli mi ze za tą usługę trzeba zapłacić 250zł- bo też mam zamiar oddać do nich moto na regulacje i ogólny przegląd innych rzeczy do zrobienia... Tylko jak się uzbiera parę rzeczy przy moim moto to nie chciałbym dostać zawału potem patrząc na rachunek :P

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, co powinienem zrobić/zbadać/sprawdzić/przygotować w DRZ (jestem świerzo po zakupie), aby mieć 100% pewności, że sprzęt będzie długo i bezawaryjnie służył?

 

witam

poza wymiana oleju w drztkach jest jeszce kilka innych czynności jakie nalezy zrobic aby byc pewnym

ze nic nam nagle nie nawali podczas jazdy gdzies w lesie:

 

zabezpieczenie kilku srub ktore lubia sie odkrecic i spowodowac powazne uszkodzenia w silniku:

1.wczesniej juz wspomniane sruby w kole magnesowym(jesli sie poluzują to zmielą cały stojan)

aby je zabezpieczyc nalezy zdjac pokrywe kola magnesowego, odkrecac je po koleji i kazdą po odtluszczeniu posmarowan np Loctite 271, nastepnie przykrecic momentem 26Nm

 

2.nakretka zebatki zdawczej na wale korbowym, takze zabezpieczyc np Loctite 271.

opis http://www.thumpertalk.com/forum/archive/i...p/t-324503.html

 

3.nakretka na przedniej zebatce łancucha napedowego i znajdujący sie pod nia pierscień

(jesli sie poluzuje spowoduje uszkodzenie z pierscienia uszczelniającego).

zabezpieczyc np Loctite 271.opis http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=582434

 

poza tym:

- lubiąca cieknąc pompa wodna - aby sie tego ustrzec nalezy ja uszczelnic. opis: http://www.thumpertalk.com/forum/archive/i...p/t-236694.html

- wadliwy automatyczny naciągacz łancuszka rozrządu - powoduje w wiekszosci drz glosna

prace silnika, a w skrajnych przypadkach moze cofnac sie i spowodowac przeskoczenie

lancucha na zebatkach(co kazy wie jak sie konczy).

jesli lancuch pracuje dosc glosno a nie jest jeszcze rozciągniety mozna nieco naciagnac sprezyne w automatycznym napinaczu

innym rozwiazaniem problemu jest manualny naciagacz,ale nie wiem czy takie sa dostepne w pl

 

kolejną slabą stroną są delikatne dekle boczne silnka podatne na pekniecia przy upadku.

przydatna jest duża oslona pod silnik.

 

co do sprawdzenia luzów na zaworach to jesli masz podstawowe pojecie o mechanice to sam to bez klopotów zrobisz.

potrzbne sa jedynie szczelinomierz, klucz nr8,10 i klucz ampusowy.

opis sprzawdzenia luzów zaworowych ze zdjeciami: http://www.pegmonkey.com/howto/valve_adjust/drz400

 

A, i przy wymianie oleju i filtra pamietaj zeby przeczyscic takze sitko olejowe w ramie

(znajduje sie ono na wezu przy spuscie oleju z ramy.jak go wykrecisz to i ono wyjdzie)

 

jak cos nie jasne-pytajcie wyjasnie dokladniej

pozdrawiam

 

jeszcze jedno co pewnie juz wiesz

w modelu E przy jezdzie hard enduro wymiana oleju co 60h (500-800)km, wymiana filtra oleju co 2wymiany oleju, luzy zaworowe 5tys km

model S olej co 6tys, zawory po 24tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przypomniało mi sie dzisiaj, że jak miałem drz 400E to sobie przerobiłem delikatnie wydech. Na amerykańskim ebayu znalazłem coś takiego http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Billet-Powe...sspagenameZWDVW

Jak wiadomo w oryginale ta końcówka jest dość wąska i ma dodatkowo jeszcze rurke z sitkiem. Ja zrobiłem sobie sam takie cudo jak w linku, oczywiście nie wyglądało to tak profesjonalnie ale jak by sie ktoś postarał to można zrobić taką samą prawie. W sumie wymiana tej końcówki podnosi trochę głośność i wydech wygląda estetyczniej. Może przyda sie komuś taka ciekawostka.

Pozdrawiam.

 

O kurde nie tu wstawiłem ten temat miał iść do Wszystko o DRZ 400, proszę o przeniesienie.

Edytowane przez Maciek450
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast baaardzo mi brakuje obrotomierza

a kiedy ty chcesz na niego patrzec :icon_evil: :lapad:

 

PS będac w miedzyczasie internetowym motonitą szukając po stronach odpowiedzi znalazłem bardzo ładną fotograficzną instrukcję montazu kopniaka do wersji S.

Jakby komuś potrzebne było tłumaczenie niech daq znać.

 

http://mr-cob.smugmug.com/gallery/136763/3/5047711#P-1-15

poniewaz mysle o odchudzeniu mojej kozy z tego opisu to mnie zaintersowal "Clarke" 3.9 gallon gas tank :P

uwazam wersje s za najlepsza, niewysilone 40km spokojnie starcza, zalozylem naped od e, byc moze dam na przod jeszcze jeden zabek mniej, najwazniejsze to pozbyc sie paru kilo

 

Napiszcie mi do czego jest ten zbiorniczek (do amortyzatora?) i czy on powinien być czymś zalany czy pusty?

Przeglądałem fotki na bikepics'ie i niektóre mają coś w nim a u niektórych jest puste.

a ja nie widzialem nigdy pustego i sam mam do polowy wypelniony :)

 

a jaki olej lejecie do dziewczynek?

tak jak pisza w serwisowce, mobil 1 15/50

 

A, i przy wymianie oleju i filtra pamietaj zeby przeczyscic takze sitko olejowe w ramie

(znajduje sie ono na wezu przy spuscie oleju z ramy.jak go wykrecisz to i ono wyjdzie)

waz przy spuscie oleju z ramy :icon_razz:

 

W sumie wymiana tej końcówki podnosi trochę głośność i wydech wygląda estetyczniej. Może przyda sie komuś taka ciekawostka.

ja lubie moja s za to ze jest cicha poniewaz jezdze sobie w roznych miejscach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych manualemdo DRZ400s wersja "inglisz"

Właśnie go ponownie załadowałem. Będzie dostępny do ściągnięcia przez ok. tydzień ( później go usuwają) pod linkiem:

suzuki dr-z400 s service manual eng by mosue.pdf

pzdr

Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...