Skocz do zawartości

Dojrzałem XT XR, czy DR - jakie enduro dla mnie...


maniek_7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No prosze państwa, dojrzałem. Właśnie zdecydowałęm, że nabędę drugie moto (a co!). Oczywiście bez szelństw - z ewentualnym remontem nie mam zamiaru wydać więcej niż 5,5 -6,5 TPLN...

No i teraz zastanawiam sie co to ma być :

XT - tak zachwalana przez Michała

XR (ale 250 czy 600) - jeździłem 250 Bają i byłem bardzo zadowolony

DR (350 czy 600?) - dużo dobrego słyszałem o 350, choć koni dużo nie ma...

a może KL...?

 

Oczywiście potrzebuję moto w miarę nie ciężkie, do pobawienia się w lesie, ewentualnei poskakania (no,, tak do 1 - 1,5 metra :) ), taniego w eksploatacji.... Co i dlaczego mógłbym wybrać...? Oczywiście pomijam kwestię wysokości siedzenia, gdyż jako konus, z założenia będę sięgał paluszkami ziemi a przy postoju to tylko noga przewieszona przez siodło....

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeszcze masa jest istotna. Im mniejsza tym lepiej. Jeżeli chodzi o konie DR350 to chyba nie jest tak źle jak ludzie gadają ( :) ). Dla mnie to 33 KM były OK. Z kolei XT600 w wersji "cywilnej" jest trochę ciężkawa - lepsza do szaleństw jest XT600R. XR250 sam wypróbowałeś więc wiesz jaka jest. XR600 też ne wygląda na rozpasioną (widziałem taką w Fort Wola - stoi w garażu AUTOHAUSE, ale nie wiem czy jest do sprzedania). Chyba musisz zrobić kilka przymiarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze sie myle ale jesli wlodku mowisz o takim czerwonym enduro o pojemnosci 600 to jest to HONDA XL 600 :)

 

no i zapomnialem dopisac ze jesli chodzi o ten egzemplarz to JEST TYMCZASEM NIE NA SPRZEDAZ ALE MOZE SIE TO ZMIENIC W KAZDEJ CHWILI JAK JA BYLEM (OKOLO 2TYGODNI TEMU) TO NIE BYLA NA SPRZEDAZ :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Co do moto

Maniek, chcesz skakać 1,5 metra w dal czy w górę? Bo to zasadnicza różnica. Powiem tak - skoczyć 1,5 m w dal można nawet katamaranem, jak wpadniesz na nagłe roboty drogowe :). Natomiast póltora metra w górę... No, tu już trzeba się trochę postarać. Mi dojście do tej wysokości zajęło circa 2 lata.

Jak skaczę teraz (na wysokość i odległość) przekonacie się niebawem, ponieważ jadę na tor motocrossowy z fotografem, huhuhuu. Bedzie seszyn.

Co do moto - jak Ci pasuje XRka w 250 to kupuj. Niezłe są też czetrosuwowe Kawki z serii KL w pojemności 250 (kumplowi udało się ostatnio wyrac rocznik 96 za 5500 zł plus około 1000 włożył w doprowadzenie sprzęta do jako takiego stanu).

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... A czy takie enduro (chodzi mi o np. kawkę 250) może być zarejestrowane? Chodzi mi o to, że nie mam zamiaru ani warunków żeby wozić to cholerstwo przyczepką do lasu... a po mieście (schodach, krawężnikach) chętnie bym pośmigał... :)

 

A może ktoś ma namiar na coś miłego? Ograniczmy się do XT 600R, DR350, XR-dowolny (one i tak są lekkie) i jak mówi Dominik KL (widziałem gdzieś chyba 300..?). Warunkek - musi być czterosów, to przy mojej jeździe sezon bes remontu spoko wytrzyma... :(

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśłałem o crossie ale... na ulicę tym nie wyjadę... a nie mieszkam pod lasem.... :)

 

Maniek mam fantastyczny pomysł!!!

zostawiaj moto u mnie - terenów do jazdy dosyć a i ja od czasu się przejadę żeby nie zardzewiał :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zarejestrować cross'a ale wiąże się to z dużymi kosztami... Badania i zestaw to coś około 2000 zeta :(

Najlepiej kupić jak już zarejestrowanego cross'a choć ja bym tak nie zrobił, bo większość cross'ów to 2T i wymiana tłoka co ~30h jazdy to nie na moją kieszeń :? A z kolej cross'y 4T są już zupełnie nie w moim zasięgu finansowym :D

Dlatego chcę kupić hard enduro w czterosuwie - można tym poszaleć w lasach i wymęczyć na torze, a silnik nie zarżnie się tak szybko :D No i były produkowane o wiele wcześniej niż crossy w 4T, a więc łatwiej i taniej można dostać takie enduro :)

 

POZDRAWIAM :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

 

Oj łezka się zakręciła. Wangin pisał to prawie 10 lat temu! Normalnie prorok' date=' kto wtedy w Polsce słyszał o poważnym enduro? Dopiero wracały crossówki.

Co do rejestracji crossa to obawiam się, że obecnie jest to już niemożliwe, ponieważ należałoby uzyskać homologację, a tę przyznają tylko i wyłącznie na pierwszy motocykl bez homologacji sprowadzony do kraju. Innymi słowy importer Yamahy może zarejestrować pierwszą sprowadzoną w roku do kraju crossową Yamahę YZ, natomiast wszystkie następne musza być sprzedawane jako crossy nie do zarejestrowania. Niemożliwe jest wię moim zdaniem zarejestrowaniem używanego motocykla crossowego, ponieważ nie otrzyma się na taki motocykl homologacji, a co za tym idzie nie dostanie się karty pojazdu, a potem dowodu rejestracyjnego i tablic.

Maniek, proponuję Ci szukanie zazrejestrowanego enduro w modelach o których wspominano wyżej. Niestety, kosztem niższej ceny dostaniesz wyższą wagę, ale jeśli będziesz jeździł ostrożnie i bez większych gleb, to będziesz miał przyjemność, a nie katorgę.

A Ty Michał nie ściemniaj mi tu, bo znasz się na enduro równie dobrze jak ja, i równie dobrze możesz Mańkowi doradzić :lol: :) Tym bardziej że masz moto, które jak najbardziej by mu przypasowało.

PS - ten cytat Wangina świetnie oddaje enduro

Używając enduro zgodnie z jego przeznaczeniem nie wstydźmy się upadków. W tym sporcie przewracają się wszyscy, począwszy od początkujących a na Mistrzu Świata kończąc.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

importer Yamahy może zarejestrować pierwszą sprowadzoną w roku do kraju crossową Yamahę YZ' date=' natomiast wszystkie następne musza być sprzedawane jako crossy nie do zarejestrowania[/quote']

 

Może trochę odejdę od tematu, ale jeśli rzeczywiście tak jest to to jest trochę absurdalne jak dla mnie :? Skoro można zarejestrować tą pierwszą to czemu innych nie można? Przecież to jakaś paranoja :?

 

Według mnie zestaw homologacyjny (światła, klakson, ...) oraz cichszy wydech powinny dawać możliwość zarejestrowania pojazdu :idea: Niestety największym minusem jest cena tego zestawu która,o ile się nie mylę, oscyluje w granicach 2'000 PLN 8O

 

A właśnie jeszcze jedna sprawa dot. crossów - czy w zawodach PZMot'u mogą startować pojazdy niezarejestrowane? , bo o ile pamiętam to nie, a to z kolei eliminuje paręnaście dobrych osób...

 

POZDRAWIAM :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
A właśnie jeszcze jedna sprawa dot. crossów - czy w zawodach PZMot'u mogą startować pojazdy niezarejestrowane? ' date=' bo o ile pamiętam to nie, a to z kolei eliminuje paręnaście dobrych osób...[/quote']

 

Nie mogą. Ani w Indywidualnych Mistrzostwach Polski, ani w Pucharze Polski PZMotu.

Czy ich to eliminuje? Nie wiem. Jak są dobrzy, to mogą zmienić motocykl crossowy na enduro. Jak nie mają kasy, to mają amatorskie rajdy enduro oraz country-cross, ewentualnie mogą spróbować sił w profesjonalnym motocrossie, ale to kosztuje więcej niż profesjonalne enduro, także uboższym i tak nici z planów wyjda niestety. Chyba, że sa bardzio dobrzy i złapią sponsora, tak jak to było z takimi zawodnikami, jak bracia Kurowscy, Kędzierski, Przybysz, Ogłaza, Obłucki. Tak jak to było z Czachorem i Dąbrowskim.

Nikt nie powiedział, że sporty motocyklowe są dla biednych. Dla ambitnych i z umiejętnościami są. Dla ubogich nie. Taka jest niestety brutalna prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście Michał poleca XT-ka... Nawet mam już dwa pomysły... Ale musze kogoś najpierw tam posłać... chyba wrzucę w Piwie prośby o pomoc... :(

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...