monter Posted October 19, 2007 Witam może mi ktoś wytłumaczyć po co niektórzy zmieniają orginalne sprzegło w jawie TS na sprzęgło od CZ???? ja mam orginalne i nie narzekam. Mało tego mam quada zrobionego z TS'ki, docieram go nieźle i też nie narzekam na sprzegło....więc w czym problem??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jack-Jawa Posted October 19, 2007 Wady sprzęgła 638 - uślizgi po zużyciu oringa- pękanie, urywanie się "słupków" z gwintami w zabieraku- głośniejsza praca (niż CZ) Zmieniłem dwa sezony temu. Moje spostrzeżenia po założeniu:- nie ma uślizgu po zużyciu oringa ( w CZ go nie ma)- prostsza konstrukcja- jest lżejsze- cichsza praca Czesi zorientowawszy się że sprzęgło od 638 jest gorsze niż to od CZ w ostatnich modelach 639 i 640 powrócili do tego sprzęgła (od CZ) Quote Share this post Link to post Share on other sites
qurim Posted October 19, 2007 Taa...sprzęgło 638 to porażka....spędziłem 5 wspaniałych lat z Jawa 350 TwinSzrot i sprzęgło dało mi po doopie ostro. CZ-owskie jest lepsze, wieksza trwałość, prostsze i ogólnie jest fajne. Twoje dobrze działa bo lekko sie z nim obchodzisz albo nie zdajesz sobie sprawy ze cos jest nei tak. Bo w Jawie jak wszystko działa i moto jeździ to znaczy ze cos jest nie tak... Quote MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Share this post Link to post Share on other sites
Czarny Posted October 20, 2007 Ja posiadam sprzęgło w jawie ts z cz. Popatrz na zdjęciach płytki sprzęgła są mniejsze ts od cz, a dalej tak jak już wyżej wspomniano. POZDRO Quote Share this post Link to post Share on other sites
darmik24 Posted November 2, 2007 Kurczę, właśnie miałem kupować nowe sprzęgło do Jawy TS, przeczytałem, co o nim piszecie i zwątpiłem. Sprzęgło u mnie działa niby dobrze, ale ja ogólnie remontuję cały motocykl i chciałem wymienić to sprzęgło. Problemów technicznych z montażem sprzęgła od CZ nie ma? Wszystko pasuje bez żadnych przeróbek? Odpowiedzcie, bo myślę, że skorzystam z waszego pomysłu. Głupio mi pytać, ale nie wiem, co to jest oring, którego w sprzęgle CZ podobno nie ma. Pozdrawiam, Darek Quote Share this post Link to post Share on other sites
Browarny Posted November 2, 2007 Sprawdź dokładnie bo silniki mogą różnić się ilością zębów na kołach (choć przełożenie mają te same) i wtedy musisz przełożyć cały napęd pierwotny razem z zębatką na wale. Quote SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Share this post Link to post Share on other sites
Jack-Jawa Posted November 3, 2007 Wszystko pasuje bez żadnych przeróbek, przełożenie się nie zmienia, ale oprócz kompletnego kosza musisz też mieć tuleję ślizgową od CZ.Taką ze spiralnym rowkiem, nakładaną na oś wałka głównego, bo średnice tulei koszy CZ i TS są różne. (TS ma większą średnicę) Nie można przełożyć całego zestawu bo zębatka na wał w TS ma inny profil stożka niż zębatka CZ więc nie są zamienne. Ten oring to taka okrągła i o okrągłym przekroju podkładka- uszczelka osadzona w rowku pierwszego elementu wewnętrznego kosza sprzęgłowego (nie wiem czy dobrze się wysłowiłem) Można ją zobaczyć np. w serwisówce Jawy TSMiała ona w zamyśle kasować luzy wewnętrzne w koszu ale coś niedopracowano w tej konstrukcji.... więc powrócono do modelu z 634.Jak pisałem już wcześniej. :buttrock: Quote Share this post Link to post Share on other sites
darmik24 Posted November 3, 2007 Czyli jednak sprzęgło od CZ niezupełnie pasuje do Jawy, jakieś modyfikacje są Quote Share this post Link to post Share on other sites
Browarny Posted November 3, 2007 Było już na ten temat milion postów w archiwum... wszystko tam jest. Jest poza dyskusją że są dwa rozmiary przełożenia wstępnego, wystarczy porównać ilości zębów podawane w serwisówkach. Quote SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Share this post Link to post Share on other sites
Jack-Jawa Posted November 4, 2007 Czyli jednak sprzęgło od CZ niezupełnie pasuje do Jawy, jakieś modyfikacje sąChyba w poprzednim poście niewyraźnie napisałem że pasuje bez żadnych przeróbek?No chyba że założenie tulejki ślizgowej od CZ jest przeróbką :( Jest poza dyskusją że są dwa rozmiary przełożenia wstępnego, wystarczy porównać ilości zębów podawane w serwisówkach. Nie masz racji kol BrowarnyPrzełożenie wstępne w CZ 350, Jawie350 i Jawie TS jest tylko jedno i wynosi 47/29. Różne są tylko kosze sprzęgłowe ale zębatki nitowane do nich są tylko 47-zębowe (taka czeska unifikacja)Różne są też koła zębate na wał (inny profil czopa) ale obydwa typy też tylko o 29 zębachŁańcuszek sprzęgłowy we wszystkich modelach jest taki sam.End :D Quote Share this post Link to post Share on other sites
Browarny Posted November 4, 2007 (edited) Postaram się w nabliższych dniach pogrzebać i wrzucić skany, wtedy wrócimy do dyskusji ok? Korzystając ze strony Brina - fana Jawy i CZ wrzucam printscreeny serwisówek z danymi technicznymi. Widoczne są dane przekładni pierwotnej w podanymi ilościami zębów. Przełożenie obydwu przekładni jest takie samo. Zmiana ilości zębów z mniejszej na większą wynikała ponoć z możliwości blokowania się łańcucha który z czasem dostawał znacznego niekasowalnego luzu. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=05e2fd2e4afb0efc Sorki za złą jakość, mam nadzieję że jest czytelne. Edited November 4, 2007 by Browarny Quote SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Share this post Link to post Share on other sites
Jack-Jawa Posted November 5, 2007 Postaram się w nabliższych dniach pogrzebać i wrzucić skany, wtedy wrócimy do dyskusji ok? Korzystając ze strony Brina - fana Jawy i CZ wrzucam printscreeny serwisówek z danymi technicznymi. Widoczne są dane przekładni pierwotnej w podanymi ilościami zębów. Ok. Tu nie ma co dyskutować jeśli można to sprawdzić w literaturze. Ale co do danych z printscreenu to mi się wydaje że ktoś po prostu pomylił czwórkę z jedynką i napisał 17 zamiast 47. Ale może sie mylę. :D Quote Share this post Link to post Share on other sites
Browarny Posted November 5, 2007 Nie ma mowy o pomyłce, podane są ilości zębów obydwu kół.Miałem kiedyś CZ (12V, rocznika nie pamiętam) i jestem na 99% pewien że miała mniejsze koła zębate. Quote SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Share this post Link to post Share on other sites