Jump to content

darmik24

Forumowicze
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About darmik24

  • Rank
    NOWICJUSZ - macant tematu
  • Birthday 02/24/1960

Osobiste

  • Motocykl
    Jawa 350 TS
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    9780084

Informacje profilowe

  • Skąd
    Janowiec
  1. Czyli jednak sprzęgło od CZ niezupełnie pasuje do Jawy, jakieś modyfikacje są
  2. A gdzie ja dokupię tą ramę??? W sklepach ciężko dostać, a na allegro czy gdzie indziej rama może być jeszcze gorsza, niż moja. Przełożenie ramy to poważna ingerencja w motor. Jawa ma 19 lat, nie wiem, czy opłaci się wydatek i robota
  3. Witam! Znalazłem w necie nowe opony do Jawy 350 TS na przód i tył w przystępnej cenie, ale nie Barum. Podaję linki. Moglibyście mi doradzić, które będą najlepsze? http://www.jednoslad.gbn.pl/index.php?p8406,opona-18x3-25 http://www.jednoslad.gbn.pl/index.php?p8390,opona-18x3-50 Wyżej podana opona jedna na przód, jedna na tył, różny bieżnik na oba koła, firma Fortune http://www.netcar.pl/opony/motocyklowe/szo...40857,5,i2.html Powyżej firma MITAS, jednakowy bieżnik na przód i tył http://www.netcar.pl/opony/motocyklowe/szo...27764,5,i2.html Firma METZELER chyba najefektowniejsza, ale nie mam pojęcia, jak takie opony będą wyglądały w Jawie, bo one są chyba do nowoczesnych motocykli. Myślałem też o oponie na przód Metzeler, a na tył Mitas, albo Fortune, ewentualnie dla lepszego efektu na przód nie 3.25 tylko 3.00, a na tył 3.50, co wy na to? To jedyne opony, które znalazłem i pasują do Jawy, oprócz Barum. Inne firmy to albo nie te wymiary, albo potwornie drogie. Jeśli jakiś link by nie działał, to poproszę o kontakt na GG 9780084
  4. Dziękuję wam za odpowiedzi, ale kurczę, to jest problem, bo żadnych krzywizn i wygięć nie widzę. Widziałem czasem od tyłu jadące motocykle ze skoszoną geometrią, tak, jak u mnie. Pocieszam się więc, że nie jestem jedyny. Nie mam wyjścia. Myślę, że jak wystartuję na wiosnę tym moto, to skontaktuje się z jakimś warsztatem, może coś poradzą. Jeśli nie, to wymontuję /bardzo dobry/ silnik, a resztę wywalę na złom. Nie będzie żalu, bo tę Jawę dostałem za darmo od szwagra, u którego stała z 10 lat i niszczała
  5. Kurczę, właśnie miałem kupować nowe sprzęgło do Jawy TS, przeczytałem, co o nim piszecie i zwątpiłem. Sprzęgło u mnie działa niby dobrze, ale ja ogólnie remontuję cały motocykl i chciałem wymienić to sprzęgło. Problemów technicznych z montażem sprzęgła od CZ nie ma? Wszystko pasuje bez żadnych przeróbek? Odpowiedzcie, bo myślę, że skorzystam z waszego pomysłu. Głupio mi pytać, ale nie wiem, co to jest oring, którego w sprzęgle CZ podobno nie ma. Pozdrawiam, Darek
  6. Hej! Wyobraźcie sobie, że polerowanie lag wodnym papierem ściernym o fakturze najpierw z grubsza 1300, a potem 2500 pomogło! Wymieniłem też simmeringi i jest ok! Olej nie wycieka. Ale przyznam się, że polerowałem te lagi kilka dni z przerwami, bo papier 2500 jest tak drobny, że nie czuje się w ogóle jego szorstkości. W międzyczasie szukałem też lag na allegro, ale nic z tego. Oferty są, ale towar jest w takim stanie, że nie warto kupować. Nowych nigdzie nie mogłem namierzyć, ale pewnie cena by mnie zniechęciła do zakupu. Pozdrawiam!
  7. Hej! Mam zarysowany jeden ślizgacz amorka w miejscu styku z simmeringiem /gumowym uszczelniaczem/ i sączy się tędy olej. Doradźcie, jak mógłbym to zregenerować? Albo jeśli ktoś ma do sprzedania sprawne amorki do Jawy 350 TS, proszę o kontakt. Mnie chodzi głównie o jedną lagę, a ściślej o tą niklowaną rurę, co znajduje sią pod gumową osłoną. Jedna moja laga jest sprawna. Pozdrawiam, GG 9780084, e-mail: [email protected], odpiszcie!
  8. Cześć! Opis jasny, znam takie kontrolowanie zawieszenia, patrząc od tyłu na koła motocykla, ale obawiam się, że to nie pomoże. Koło przednie jest odchylone w bok od osi /nie skręcone/. Wielkość tego odchylenia jet o pół opony i widać to wyraźnie. Jeśli przyłożę u dołu do tylnego koła, z boku dwumetrową listwę to przenie kolo nie przylega do tej listwy, tylko jest odchylone w prawo o pół opony, mimo, że jest ustawione idealnie równolegle do listwy, razem z kołem tylnym. Tak, że chyba rozumiesz, że nie da się tego uregulować tylnym kołem. Trzeba by chwycić przednie koło u dołu i wygiąć je razem z amortyzatorami w lewo o pół opony, ale przecież człowiek nie da rady tego zrobić
  9. Cześć! Mam kolejny problem z jawą. Sprawdziłem, że koło przednie i tylne nie idą jednym śladem. Koło tylne równo ustawiłem w wahaczu, kierownica ustawiona na wprost i spoglądając od tyłu z pewnej odległości widać, że przednie koło lekko odstaje od osi w prawo. Prowadzenie motocykla też nie jest idealne. Puszczając w czasie jazdy kierownicę, trzeba mocno wychylić sie w lewo, bo motocykl ma tendencję zjeżdżania na prawo, nie jedzie prosto. Nie jest to tragiczne, jak trzyma się kierownicę, to od biedy można spokojnie jechać. Może mi ktoś doradzić, co z tym zrobić i czy da sie to naprawić? Żadnych skrzywień ramy, czy widelca gołym okiem nie widać. Takie rzeczy mogą zdarzyć się też i w produkcji. Pomóżcie! Darek
  10. Dzięki wszystkim za info! Pozdrawiam
  11. Cześć! Proszę o informację właściciela Jawy TS 350 ile leje się oleju do amortyzatorów przednich i jaki to olej? Podobno miesza się olej amortyzatorowy z silnikowym w stosunku 1:1. Pozdrówko
  12. I żwir i nakrętki są dobre do czyszczenia baku. Jednak żwir wyczyści lepiej w załamaniach blach i ich łączeniach, gdzie są wąziutkie szparki. Nakrętki tam nie wejdą, bo są za grube.
  13. o Ok, dzięki, ale trzeba pilnować, z tego wynika, że zardzewiały bak to już kłopot, nie da się chyba przywrócić go do poprzedniego stanu
  14. Dzięki!!! Super, może i ja wykonam taka operację z oponą. Pozdrówko, Darek
  15. Hej! Ratunku!!!!!!!!!!!!! Nabyłem Jawę 350 TS. Remontuję ją sobie. Wszystko chyba pójdzie bez problemu oprócz zbiornika paliwa. Jawa ta stała wiele lat w garażu z małą ilością paliwa w zbiorniku. Zbiornik wewnątrz poważnie zardzewiał, z zewnątrz nie. I mam teraz problem. Jak mam tę rdzę usunąć? Robiłem tak: wlałem trochę paliwa i wrzuciłem 2-3 garście małych śrub i nakrętek do środka. Trzęsłem zbiornikiem kilka godzin. Potem to wylałem, umyłem zbiornik. Pomogło, rdzy zostało niewiele. Zbiornik postał pusty i czysty kilka dni i rdza na nowo wylazła!!!!!!!!, błyskawicznie. I co ja mam z tym teraz zrobić? Pomóżcie! Jest na to jakiś sposób, czy bak jest do wywalenia? Pozdrawiam, Darek
×
×
  • Create New...