monter Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Witam może mi ktoś wytłumaczyć po co niektórzy zmieniają orginalne sprzegło w jawie TS na sprzęgło od CZ???? ja mam orginalne i nie narzekam. Mało tego mam quada zrobionego z TS'ki, docieram go nieźle i też nie narzekam na sprzegło....więc w czym problem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Wady sprzęgła 638 - uślizgi po zużyciu oringa- pękanie, urywanie się "słupków" z gwintami w zabieraku- głośniejsza praca (niż CZ) Zmieniłem dwa sezony temu. Moje spostrzeżenia po założeniu:- nie ma uślizgu po zużyciu oringa ( w CZ go nie ma)- prostsza konstrukcja- jest lżejsze- cichsza praca Czesi zorientowawszy się że sprzęgło od 638 jest gorsze niż to od CZ w ostatnich modelach 639 i 640 powrócili do tego sprzęgła (od CZ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Taa...sprzęgło 638 to porażka....spędziłem 5 wspaniałych lat z Jawa 350 TwinSzrot i sprzęgło dało mi po doopie ostro. CZ-owskie jest lepsze, wieksza trwałość, prostsze i ogólnie jest fajne. Twoje dobrze działa bo lekko sie z nim obchodzisz albo nie zdajesz sobie sprawy ze cos jest nei tak. Bo w Jawie jak wszystko działa i moto jeździ to znaczy ze cos jest nie tak... Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Ja posiadam sprzęgło w jawie ts z cz. Popatrz na zdjęciach płytki sprzęgła są mniejsze ts od cz, a dalej tak jak już wyżej wspomniano. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darmik24 Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Kurczę, właśnie miałem kupować nowe sprzęgło do Jawy TS, przeczytałem, co o nim piszecie i zwątpiłem. Sprzęgło u mnie działa niby dobrze, ale ja ogólnie remontuję cały motocykl i chciałem wymienić to sprzęgło. Problemów technicznych z montażem sprzęgła od CZ nie ma? Wszystko pasuje bez żadnych przeróbek? Odpowiedzcie, bo myślę, że skorzystam z waszego pomysłu. Głupio mi pytać, ale nie wiem, co to jest oring, którego w sprzęgle CZ podobno nie ma. Pozdrawiam, Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Sprawdź dokładnie bo silniki mogą różnić się ilością zębów na kołach (choć przełożenie mają te same) i wtedy musisz przełożyć cały napęd pierwotny razem z zębatką na wale. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Wszystko pasuje bez żadnych przeróbek, przełożenie się nie zmienia, ale oprócz kompletnego kosza musisz też mieć tuleję ślizgową od CZ.Taką ze spiralnym rowkiem, nakładaną na oś wałka głównego, bo średnice tulei koszy CZ i TS są różne. (TS ma większą średnicę) Nie można przełożyć całego zestawu bo zębatka na wał w TS ma inny profil stożka niż zębatka CZ więc nie są zamienne. Ten oring to taka okrągła i o okrągłym przekroju podkładka- uszczelka osadzona w rowku pierwszego elementu wewnętrznego kosza sprzęgłowego (nie wiem czy dobrze się wysłowiłem) Można ją zobaczyć np. w serwisówce Jawy TSMiała ona w zamyśle kasować luzy wewnętrzne w koszu ale coś niedopracowano w tej konstrukcji.... więc powrócono do modelu z 634.Jak pisałem już wcześniej. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darmik24 Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Czyli jednak sprzęgło od CZ niezupełnie pasuje do Jawy, jakieś modyfikacje są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Było już na ten temat milion postów w archiwum... wszystko tam jest. Jest poza dyskusją że są dwa rozmiary przełożenia wstępnego, wystarczy porównać ilości zębów podawane w serwisówkach. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Czyli jednak sprzęgło od CZ niezupełnie pasuje do Jawy, jakieś modyfikacje sąChyba w poprzednim poście niewyraźnie napisałem że pasuje bez żadnych przeróbek?No chyba że założenie tulejki ślizgowej od CZ jest przeróbką :( Jest poza dyskusją że są dwa rozmiary przełożenia wstępnego, wystarczy porównać ilości zębów podawane w serwisówkach. Nie masz racji kol BrowarnyPrzełożenie wstępne w CZ 350, Jawie350 i Jawie TS jest tylko jedno i wynosi 47/29. Różne są tylko kosze sprzęgłowe ale zębatki nitowane do nich są tylko 47-zębowe (taka czeska unifikacja)Różne są też koła zębate na wał (inny profil czopa) ale obydwa typy też tylko o 29 zębachŁańcuszek sprzęgłowy we wszystkich modelach jest taki sam.End :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 (edytowane) Postaram się w nabliższych dniach pogrzebać i wrzucić skany, wtedy wrócimy do dyskusji ok? Korzystając ze strony Brina - fana Jawy i CZ wrzucam printscreeny serwisówek z danymi technicznymi. Widoczne są dane przekładni pierwotnej w podanymi ilościami zębów. Przełożenie obydwu przekładni jest takie samo. Zmiana ilości zębów z mniejszej na większą wynikała ponoć z możliwości blokowania się łańcucha który z czasem dostawał znacznego niekasowalnego luzu. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=05e2fd2e4afb0efc Sorki za złą jakość, mam nadzieję że jest czytelne. Edytowane 4 Listopada 2007 przez Browarny Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Postaram się w nabliższych dniach pogrzebać i wrzucić skany, wtedy wrócimy do dyskusji ok? Korzystając ze strony Brina - fana Jawy i CZ wrzucam printscreeny serwisówek z danymi technicznymi. Widoczne są dane przekładni pierwotnej w podanymi ilościami zębów. Ok. Tu nie ma co dyskutować jeśli można to sprawdzić w literaturze. Ale co do danych z printscreenu to mi się wydaje że ktoś po prostu pomylił czwórkę z jedynką i napisał 17 zamiast 47. Ale może sie mylę. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Nie ma mowy o pomyłce, podane są ilości zębów obydwu kół.Miałem kiedyś CZ (12V, rocznika nie pamiętam) i jestem na 99% pewien że miała mniejsze koła zębate. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.