zielu Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 (edytowane) z jednej strony jest w tym troche sensu... po sobie wiem co mialem w glowie majac 18lat a co mam teraz majac prawie 24... z tym ze gdybym sie nie wyszalal 6 lat temu to nie wiem czy cos ten wiek by zmienil :> natomist zgadzam sie z foks-em : trzeba by bardziej skupić się na edukacji i kontroli niż na wyostrzaniu prawa ...powinni lepiej i wiecej szkolic a nie wymyslac jakies bariery...zamiast nich mogliby zwiekszyc wymagana liczbe godzin praktyki na kursach..... Ostatnio sie dowiedzialem ze na kursie na kat B pod koniec puszczaja kursantom film z wypadkami itd. dobrze to wplywa na mlodych kierowcow...Szkoda ze tylko na kat B .. o motonitach juz nie pomysleli.. Kurs postaram się zacząć w przyszłym tygodniu. to jest dobry pomysl.. jak juz zrobisz kurs to juz nie bedzie cie te nowe prawo obowiazywac... Edytowane 13 Marca 2008 przez zielu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 No, POpaprańcy już pokazali co potrafią i dzięki nim puszki śmigają cały rok na światełkach. Chyba już czas na kolejne kroki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Ja się jutro zapisuję :icon_biggrin: A wg. mnie to powalony pomysł na poprawę bezpieczeństwa. W dupach się politykom przewraca, ciekawe ilu z nich jeździ na motocyklach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Poza tym taka zmiana wywoła wg mnie tylko bunt i młodzi bez prawka będą jeździć :icon_biggrin: Pozdro To pałami ich :wink: Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 (edytowane) zmiana nie leży w gestii ministra, trzeba przygotowac nowelizacje ustawy, trzeba ja zglosic pod obrady marszałek musi wyznaczyc termin głosowania, potem nowelizacja musi przejsc dalsza cxzesc procesu legislacyjnego a to moze sie długo przeciagac. no i jesli chcą to zrobic w wakacje, muszą jeszcze w lipcu, w sierpniu mają wolne. potem jeszcze min 2tygodniowe vacatio legis i dopiero wtedy ustawa wejdzie w zycie.prognoza jakiegos pismaka ze do wakacji nasz sejm cokolwiek uchwali jest mocno watpliwa, od wyborów zdarzyło sie to dopiero 7 razy :icon_biggrin: wachu, wydaje mi sie ze dosc prawdopodobne jest ze i ty sie jeszcze zalapiesz, jesli w ogole cokolwiek sie zmieni :wink: Edytowane 13 Marca 2008 przez komandosek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 No tak, a dlaczego nie ma ograniczenia wiekowego na samochody od np. 28 roku życia, a na samochody powyżej iluś tam KM (np. powyżej 150KM) dopiero od 35 roku życia itd... Poprawa bezpieczeństwa, hmm, gdyby się tak postarać to ilu można zabić ludzi jednym motocyklem, a ilu samochodem. No cóż, sądzę, że napewno wejdzie to w życie i to prędko, tak jak było ze światłami w samochodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 ja mam A i mi to lotto, bo i tak nic się nie zmieni, a spowoduje tylko więcej śmigania bez prawka.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Świetny pomysł :) Noo też tam myślę!!! Trudno boys (...15,16) będziecie musieli pyrkać 50 ccm Ja czekam tylko na wyjeżdżenie 25h, egzamin i let's ride :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Eh dobrze ze ja mam juz to za soba, ipapier w kieszeni. Ale co do tematu to zeczywiscie jest to bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxel111 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Wszystko byłoby fajnie, gdyby nie to, ze to nie wejdzie... Ile już było tym podobnych pomysłów :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 ja mam egzamin 23 kwietnia :icon_twisted: także mam nadzieje że już będę mieć z głowy :icon_twisted: Ale powiem szczerze : popier**lony pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bori Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Dwie sprawy: Widze ze duzo osob ma problem ze ktos kupuje motocykl dla lansu, to nie wasza sprawa, nie stac was na 50k aby kupic se R1 i zazdroscicie czy co ?.Kazdy uzywa motocykla tak jak lubi, jesli lubi przyspieszenia na prostej prosze bardzo, jesli lubi lans przed klubem prosze bardzo - to jest wybow indywidualny. Inna sprawa jest odpowiedzialne zachowanie w ruchu drogowym a to przychodzi zarowno z wiekiem jak i iloscia nawinietych kilometrow. (Najlepiej chyba stosowac iloczyn :-). Druga sprawa:Do normalnego uzytkowania potrzebny jest sprzet ktorym da sie utrzymac przedkosc dostosowana do predkosci innych pojazdow. Wszyscy wiemy iz poza miastem jest to srednio 120 km/h - a to powinno byc maksymalnie 2/3 obrotow maksymalnych. Latwo policzyc iz daje to 50 KM. I tyle minimalnie musi miec jakikolwiek sprzet aby go bezpiecznie uzytkowac poza miastem. Moin zdaniem sprawe malolatow na scigantach zalawiloby obowiazkowe ubezpiecznie/podatek w wysokosci ilosc_lat_sprzeta*pojemnosc - dla chopperow podzielone przez sensowna wartosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 (edytowane) teraz bariera cenowa byłaby bez problemu do przejścia - pojedzie taki za granice porobi na budowie i ma na to r1 pierwsze moto i ubezpieczenie :lalag: ciężko będzie to egzekwować bo będą też śmigac bez prawka ale wg mnie te 24 lata to zawsze jakiś krok do przodu. w wieku 18 lat nieco inaczej sie mysli jeszcze. nie mówie o wszystkich ale jednak. wystarczy spojrzeć na statystyki wypadków puszek - większość to spowodowanych przez kierowców do 4 lat. brawura i brak wyobraźni, to samo jest z moto, napali się, odkręci za kumplem i gotowe. jeszcze lepsze byłoby ograniczenie mocy sprzęta i solidne egzekwowanie tego - ale to się wiąże z solidną kontrolą, technicznie może to być nie do przejścia. ps. jest tu wielu młodych forumowiczów którzy na razie są w sferze marzeń motocyklowych - rozumie ich postawe w tej sytuacju ale wypowiadanie sie w stylu; "jestem spokojny, mam głowe na karku a w niej olej" nie jest racjonalne. jeszcze nie mialy motocykli i nie wiedza jak adrenalina na nich zadziała, czy ich nie poniesie. Edytowane 13 Marca 2008 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GT 80 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Pierwsze 2 lata po zdaniu prawka moto do 27 kucy, kolejne 2 lata do 50, reszta bez ograniczeń. Przez te 4 lata większość z narwańców przejrzało by na oczy i po zakupie stu konnego potwora traktowała by go z rozsądkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adel Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Uważam że to kolejny bezsensowny przepis który bardziej ma na celu wzrost mandatów niż poprawę bezpieczeństwa. Ale Polacy zawsze lubili jak im się coś ograniczało. Jeśli rzeczywiście chciali by poprawić bezpieczeństwo na drogach to powinni na nauce jazdy uczyć tego czego się uczy na kursach doszkalających + uświadamiać przyszłych motocyklistów jakie konsekwencja mogą ponieść przy niezachowaniu ostrożności + poprawę polskich dróg. Równie dobrze można wprowadzić całkowity zakaz używania motocykli na terenie kraju i to by znacznie poprawiło bezpieczeństwo na drogach, zmniejszyłoby liczbę piratów drogowych oraz liczbę wypadków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.