Saltus Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 skandal. Niehc wielce szanowny pan minister zobaczy ile lat ma mistrz świata w kategorii moto GP. Już niedługo to ku*wa będzie można tylko chlać bo wszystkiego zabronią pederaści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Engels Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 (edytowane) skandal. Niehc wielce szanowny pan minister zobaczy ile lat ma mistrz świata w kategorii moto GP. Już niedługo to ku*wa będzie można tylko chlać bo wszystkiego zabronią pederaści. Ty nie kracz bo jeszcze wprowadzą alkohol od lat 21 (jak bodajże w USA w niektórych stanach) albo też od 24 :) Mnie to już w sumie to powinno wa*ić, przynajmniej coś mam z tego że starszy już jestem :banghead: Ale się denerwuję jak widzę jak w ŻONDZIE coś kombinują jak zwykle jak konie pod górę, i psują nawet czasem dobre pomysły (bo ten z pewnymi ograniczeniami/stopniowaniem prawka taki do końca głupi nie jest :P Trzeba go tylko dobrze przemyśleć i zrealizować i z tym w Polsce najgorzej...)... Edytowane 16 Marca 2008 przez Engels Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 (edytowane) KS, masz dostep do jakichs niemieckich badań ilosci wypadkow przed i po wprowadzeniu ograniczen? Takiego czegos nie ma bo odkad ja jestam w Niemczech to cos takiego juz bylo, z ty ze kilkanascie lat temu granica mocy zostala podwyzszona z 27 KM na 34 KM :biggrin: Podam wam przykład moj ojciec ma kawasaki kle 500 ktore idzie 160 km/h a ja mam aprilie rs 125 ktore tez idzie 160 km/h jego motor jest na prawko A a moj na a1 i czym sie roznia te motory 1. RS standardowo ma 11 KW = 15 KM i wtedy jest w kategori A1, jezeli zostanie odblokowana i jej moc przekroczy podana wartosc automatycznie zmienia sie katekoria i klasa w tym wypadku na A. 2. jezdzisz wiec nielegalnie bez odpowiednich uprawnien. Niehc wielce szanowny pan minister zobaczy ile lat ma mistrz świata w kategorii moto GP. Mowisz o tym jednym mistrzu swiata ? czy o innych miszczach ? :icon_mrgreen: Dwa lata temu mistrz Swiata Thomas Lüthi nie mial prawa we wlasnym kraju jezdzic nawet 125 - tka :icon_mrgreen: Wiec sorry kolego ale Twoj przyklad jest do .... :crossy: Edytowane 16 Marca 2008 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Przemyślałem sprawę. Bandita 600 kupowałem mając 22 lata. Gdyby wtedy było ograniczenie, powiedzmy, do 500 ccm dla młodych, to zapewne nie zawracałbym sobie ani innym głowy, tylko kupił GS-a 500, tym bardziej że ten model brałem także pod uwagę (oprócz tego XJ 600 S i GSF 600 S). Natomiast gdybym ze względu na cenzus wiekowy mógł dosiadać tylko "125", to niewykluczone, że kupiłbym w owym czasie np. starą CBR 1000. Starą, żeby w razie ewentualnej konfiskaty była mniejsza strata, a 1000 ccm, żeby być bardziej mobilnym (myślę, że wiecie, co mam na myśli). Trudno mi powiedzieć, co by było, gdyby wówczas obowiązywało ograniczenie do 250 ccm. Maksiskutery mnie jeszcze wtedy nie interesowały, choć może skusiłbym się na jakiegoś GN-ka albo... wspomnianą cebrę. Tak więc, jeżeli panowie decydenci koniecznie chcą dalej stopniować kategorie prawo jazdy, to może niech to będzie np. 125 cm/16 lat :banghead: 500 ccm/18 lat :buttrock: bez ograniczeń/21 lat. Można by jeszcze ewentualnie pomyśleć o pośredniej kategorii pojemnościowej 250 ccm lub zastąpić kategorię 125 ccm kategorią 250 ccm (125/250 :biggrin: 500 :P b.o.).Oczywiście zdaję sobie sprawę, że liczy się także moc i stodwudziestkapiątka stodwudziestcepiątce nierówna. I jeszcze jedna sprawa. Po zdaniu egzaminu na pierwsze motocyklowe prawo jazdy, następne kategorie można by dostawać automatycznie po przekroczeniu progu wiekowego/spełnieniu innych wymogów (mam mieszane uczucia co do pomysłu, żeby udokumentowywać, iż jeździło się, dajmy na to, przez 2 lata na "125" czy "500", przy naszej mentalności byłoby to kolejne pole do popisu dla wszelkiej maści krętaczy, już widzę oczami wyobraźni te ogłoszenia: "Sprzedam papiery na stodwudziestkępiatkę, tanio"). Druga opcja to wprowadzenie prościutkiego egzaminu na 125 ccm (np. na jakimś automacie, manewry w wersji uproszczonej) i nieco trudniejszego na 500 ccm. Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janciownik Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Ty nie kracz bo jeszcze wprowadzą alkohol od lat 21 (jak bodajże w USA w niektórych stanach) albo też od 24 Jezu chlopie jakby to wprowadzili to mysle ze ilosc samobojstw u nastolatkow moglaby gwaltownie wzrosnac, a mam siostre w wieku 19 lat... co do prawka - uwazam ze 24 to troche przegiecie, powinny byc jakies 2 lata jakiegos obowiazku dla poczatkujacych - choc wydaje mi sie ze najbardziej narwane lata mijaja w wieku 19-20 lat, i to tylko u facetow - wg mnie ten przepis nie powinien dotyczyc kobitek - co jak co na moto wszystkie jakie znam jezdza zajebiscie, przepisowo, asekuracyjnie i po prostu bezpiecznie... suma sumarum - jakies schodki do pelnej mocy tak, ale 24 to absolutne przegiecie - przecie 24 to juz stary chlop :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 mam siostre w wieku 19 lat... Dobra, podaj nr. tel. Tylko na PW :flesje: :wink: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 (edytowane) tak samo uważam. A żeby dowiesc swoich racji przytocze czesc raportu Hurta, wg ktorego motocykle o pojemnosci 251-500cm3 stanowią 26% ilosci maszyna na drogach, a aż 37% wypadków motocyklowych odbywa sie z ich udzialem, co jest najgorszym wynikiem w całym zestawieniu pojemnosci. badanai były prowadzone w usa, kto jednak jest ciekawy jak jest u nas moze sprawdzic na blekitnym szlaku... Skoro przytaczasz raport Hurta to proszę bardzo: Motocyklisci wieku miedzy 16 a 24 r. z. sa nadreprezentowani wwypadkach; motocyklisci miedzy 30 a 50 r. z. sa znaczaco nieobecni. Motocykle o wiekszej pojemnosci stanowia mniejszosc, ale urazy powypadkach z ich udzialem sa wieksze. Przypuszczam że większy udział mniejszych pojemności w wypadkach wynika z tego że jednak spora część ludzi zaczynających jazdę na motocyklu ma pewien instynkt samozachowawczy i kupuje mniejsze pojemnościowo motocykle . Edytowane 18 Marca 2008 przez hubert_afri Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Engels Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 (edytowane) Dobra, podaj nr. tel. Tylko na PW ;) ;) Ja mam w wieku 20... Też chcesz numer :biggrin: ? Od razu mówię że mogę opchnąć za jakąś VFR'kę z dobrego rocznika :) Były Jej (Siostry) zdjęcia w różnych gazetach, więc ma pewną wartość... ;) Edytowane 18 Marca 2008 przez Engels Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielu Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 podejzewam, ze za kota w worku dostaniesz co najwyzej wsk-e, ale jakbys wrzucil tutaj te zdjecia to mysle ze zwiekszysz swoje szanse na wytargowanie VFR-ki :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artemor Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Ja zrobilem A tylko po to by w razie wypadku obowiazywalo mnie oc.... A1 tez mialem i uwazam ze zdawanie na A nic a nic nie zmienia... Parodia jest tez to ze na a1 zdawalem silniejszym motocyklem niz na A.... ;/ A poza tym egzamin jest identyczny na a i na a1. Tylko wyciagaja kase...;/ Powinno byc tak ze egzamin sie zdaje raz i wraz z wiekiem automatycznie otrzymujemy uprawnienia na A... A co do kolegi co jechal a1 na sradzie 750 to mysle ze ma duzo wieksze umiejetnosci niz taki co przed chwila zdal A i wsiadl na 600ccm... Jak ktos juz ma a1 tzn ze od malego jezdzi i ma rozeznanie w temacie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 1. Motorower od 8 lat. (egzamin na kartę w WORD-zie)2. A1 od 15 lat3. A od osiemnastu, ale tylko dla posiadających od 2 lat A1. I wszystko w tym temacie. Jak zwykle łatwiej zabronić niż pomyśleć... Mnie to nie dotyczy ale już się wkurwiam na myśl o wiadomościach pt. "uciekający motocyklista bez uprawnień" Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artemor Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 1. Motorower od 8 lat. (egzamin na kartę w WORD-zie)2. A1 od 15 lat3. A od osiemnastu, ale tylko dla posiadających od 2 lat A1.I wszystko w tym temacie. Jak zwykle łatwiej zabronić niż pomyśleć... Mnie to nie dotyczy ale już się wkurwiam na myśl o wiadomościach pt. "uciekający motocyklista bez uprawnień" DOkladnie ograniczeniem na A nie powininen byc wiek (tzn wiadomo trzeba byc pelnoletnim) tylko staz posiadania a1.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzyn Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 najlepszym rozwiazaniem jest powiazanie wieku z pojemnoscia i po sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielu Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 najlepszym rozwiazaniem jest powiazanie wieku z pojemnoscia i po sprawieno wlasnie to w ogole nie jest rozwiazaniem... juz kilka osobzauwazylo ze szescsetka szescsetce nie rowna itp... nie mowiac juz o niektorych choperkach np 1700 ... racjonalnym rozwiazaniem jest TYLKO i wylacznie uzaleznienie motoru od starzu.. inaczej to nie ma wiekszego sensu .. moim i nie tylko moim zdaniem :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Engels Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 podejzewam, ze za kota w worku dostaniesz co najwyzej wsk-e, ale jakbys wrzucil tutaj te zdjecia to mysle ze zwiekszysz swoje szanse na wytargowanie VFR-ki :) Napisz na PW to podam adres stronki :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.