Skocz do zawartości

Ranking sportowa turystaka czyli speedbikes


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka !

 

Jak dla mnie najistotniejszy test porownawczy od dwoch lat. Dlaczego, chyba kazdy sie domysli. Tym razem Motorrad przetsestowal trzy modele.

 

Hayabusa

ZZR 1400

K 1400 S

 

Silnik ( ogolnie )

 

Haya 213 p.

K 193 p.

ZZR 190 p.

 

Zawieszenie

 

K 191 p.

ZZR 182 p.

Haya 179 p.

 

Uzytkowanie na codzien

 

K 165 p.

ZZR 153 p.

Haya 148 p.

 

Bezpieczenstwo

 

K 110 p.

ZZR 109 p.

Haya 91 p. ( brak ABS’u )

 

Koszty

 

Gwarancja

K ZZR Haya

17 15 15

Spalanie

16 14 20

Koszty inspekcji

15 10 10

Koszty utrzymania

5 4 3

53 p. 43 p. 48p

 

Ogolnie

1. K 1200 S 712 p.

2. Haya 679 p.

3. ZZR 677 p.

 

Od siebie dodam, K nie jest trymowana na V – max jest przelozona krotko. Nie ma motocykla ktory tak robi szpagat miedzy sportowoscia a wymaganiami Grand Turism’u. Haya najlepszy motor i na tym sie raczej konczy, Kawa jalowosc w reakcje na przyspieszanie ponizen do 6000 rpm.

Pozatym nie odpowiadam za wyniki testu nie pomagalem go redagowac, nbie mam konszychtow z testujacymi i juz ciesze sie na pytania a dlaczego tak a nie inaczej.

 

Nowy ogolny ranking sportowej turystyki wyglada teraz nastepujaco ;

 

1. BMW K 1200 GT 755p.

2. BMW K 1200 S 712 p.

3. Kawasaki 1400 GTR 710p.

4. Yamaha FJR 1300 A 705p.

5. Honda Pan European 704p.

6. Suzuki Hayabusa 1300 679p.

7. Kawasaki ZZR 1400 677p.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no 2008 jeszcze nie mamy. W 08 Hayka ma dostac ABS'y i to wszystko, pozostale zostaja jak na razie bez zmian.

 

:flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tyle: Buehehehe.

Kolejny szwabski ranking gdzie wygrywa BMW, szczerze mówiąc to spodziewałem się tego od razu kiedy zobaczyłem post założony przez KS Ridera... Dla mnie takie rankingi nic nie znaczą...

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no 2008 jeszcze nie mamy. W 08 Hayka ma dostac ABS'y i to wszystko, pozostale zostaja jak na razie bez zmian.

Haya 2008 ma dostać dodatkowe 50 ccm pojemności, zmieniane mapy zapłonu i pewnie kilka kolejnych różnic by się znalazło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tyle: Buehehehe.

Kolejny szwabski ranking gdzie wygrywa BMW, szczerze mówiąc to spodziewałem się tego od razu kiedy zobaczyłem post założony przez KS Ridera... Dla mnie takie rankingi nic nie znaczą...

 

Fox nie pie**ol tylko wstaw ranking w ktorym wygrywa hayabusa a wtwdy ja i moze inni sie posmieja.

 

Pozatym moze tak troche wiecej kultury wdo innych europejskich narodowosci, ja raczej Twojego narodu epitetami nie obrzucam wiec moglbys wziac troche na luz. Kumasz ?

 

A tak na marginesie, iloma motocyklami z tego rankingu przejechales wiecej niz 200 - 300 km ? i ktorymi ? :flesje:

 

:banghead:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaaasne.

A kto mógł wygrać w rankingu robionym przez niemców ???

Chyba nie motocykl robiony przez tych małych, skośnych Japońców.

Jest to już kolejny ranking niemieckiej prasy w którym jedynym wiadomym z góry zwycięzcą jest BMW.

Ciekawe dlaczego w zachodniej (nie niemieckiej) prasie BMW jest jakoś niżej oceniane???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem żadnym, ale idąc takim tokiem myślenia to ktoś kto nie zamordował nie może mieć zdania o mordercach a ktoś kto nie rodził dziecka nie powinien wypowiadać się o stanie błogosławionym :icon_mrgreen:

Śmieszą mnie po prostu te rankingi wrzucane przez Ciebie, w których zawsze wygrywa BMW ( to tak jak w dowcipie o piłce nożnej, "wszystko jedno kto gra i tak wygrają Niemcy" ).

Jeśli uraziłem Cię sformuowaniem "szwaby" to sorry, takiego zamiaru nie miałem. Aczkolwiek poczułem się jakoś dziwnie gdy piszesz "Twój naród" bo nie wiedziałem, że jesteś Niemcem.

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w tamtym roku w rankingu robionym przez Niemców na "Króla Alp" została o ile się nie mylę wybrana Suzuki Vstorm , dwa lata temu też Vstorm to zdaje się japońska maszyna.

Warto zauważyć że test o którym mówi KS Rider dotyczy motocykli sportowo turystycznych, jest to dość specyficzna grupa maszyn i specyficzne kryteria oceny brane są pod uwagę. Jeszcze trzy lata temu kiedy na rynku dostępny był BMW K1200RS w testach na motocykl turystyczny robionych przez Niemców wygrywała Hayabusa ,a Francuzi i Brytole wybierali BMW K1200RS odkąd dostępne jest nowe BMW K1200S wszystkie testy wskazują na nie jako na zwycięzcę w grupie maszyn sportowo turystycznych i nie wydaje mi się że to tylko solidarność narodu niemieckiego ale konkretne zalety takie jak spalanie , osiągi ,zaawansowanie techniczne , jakość wykonania, terminy przeglądów i niestety też cena zakupu-tu BMW wyraźnie przesadza ale reszta chyba jest OK. Dla jasności moje K1200S pali 5,5 litra przy ostrej jeździe pomiędzy 140 a 180 km/h, osobiście uważam że to dość dobry wynik i sam się nieźle zdziwiłem że tylko tyle. Wadą jest to że idzie na koło tylko z jedynki, a Japońce walą z dwójki. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaaasne.

(...)

Ciekawe dlaczego w zachodniej (nie niemieckiej) prasie BMW jest jakoś niżej oceniane???

 

wiesz, zanim zaczniesz kłapać paszczęką na lewo i prawo to zastanów się czy masz rację... w sąsiednim rankingu największych klap motocyklowych prym wiedzie również bmw: w tym też będziesz widział kumpelskie układy redakcji z własnymi producentami..? :banghead:

a dlaczego wygrywają? najwyraźniej najlepiej spełniają zadane kryteria. ja tam bez żalu przesiadłem się po jeździe próbnej z najnowszego bandita 1250 na swoje 14-letnie bmw: wprawdzie brakowało mi przez chwilę tej mocarnej dynamiki, ale za to zawieszenie już przy pierwszym hamowaniu przypomniało mi, kto tu rządzi :P nie mówiąc o tym, że gdybym miał te dynamiczne koniki bandita karmić, to nie wątpię, że kosztowałoby to drożej. gigantem nie jestem, ale u siebie mogę się schować za owiewką - nie tylko w pozycji "na batmana"; a w lusterkach widzę coś więcej, niż tylko swoje łokcie. i tak mógłbym jeszcze chwilę wyliczać :P

jeśli grupa dziennikarzy - sądząc po innych rankingach motocykla: międzynarodowa - tak a nie inaczej ocenia te maszyny, to coś w tym jest. zauważ, że jakoś w supersportach nikt nie próbował żadnego z modeli "s" bmw upychać na siłę na pierwszym miejscu :icon_razz:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli grupa dziennikarzy - sądząc po innych rankingach motocykla: międzynarodowa - tak a nie inaczej ocenia te maszyny, to coś w tym jest. zauważ, że jakoś w supersportach nikt nie próbował żadnego z modeli "s" bmw upychać na siłę na pierwszym miejscu :P

jsz

 

No niestety musze byc obiektywny i powiem ze po pierwszym tescie jaki przeprowadzil Motorrad K 1200 S znalazla sie w klasie supersportow he, he. Po jakims czasie i chyba po licznej korespondencji przeniesli ja do sportowej turystyki. Wszystko trwalo moze dwa miesiace.

 

Osobiscie testowalem 5 z wyszczegolnionych wyzej motocykli i mimo, ze oddajac moja zolta ( pierwsza ) " K " moglem przeciez kupic cos innego to wybor padl jednak na ten sam model. Moze ktos mi powie dlaczego ? Pewnie chcialem wydac wiecej kasy niz trzeba bylo, czy jak ?

 

:P

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowy szwabski test,BMW musi wygrac a to kupa jakich malo :lapad:

Taka stara Haya o konstrukcji sprzed 10 lat ma lepszy silnik a reszte nie gorsza a model 2008 posprzata wszystko ale wtedy Motorrad nie zrobi takiego testu bo ich BMW jest od razu na spalonej pozycji :P

 

no 2008 jeszcze nie mamy. W 08 Hayka ma dostac ABS'y i to wszystko, pozostale zostaja jak na razie bez zmian.

 

:)

A skad Ty wiesz ze Hayabusa na 2008 ma miec ABS??? Z tego co ja wiem to raczej go nie bedzie miala co pewnie dla Ciebie bedzie tragedia i powodem do smiechu ale tak to jest jak sie nie umie hamowac bez ABS'u :smile:

No i nie ABS'y tylko ABS,to jeden system a nie kilka Panie Najmadrzejszy.

Edytowane przez Angel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy próbuje zachowac pozory obiektywności, ale zawsze chwali swoje. Włosi kochają swoje maszyny, Niemcy BMW a Anflicy Triumph'a.

 

W angielskiej prasie podobny test wygrał oczywiście Triumph ST, tutaj go w ogóle nie ma - nie kwalifikuje się czy co???

 

Z przymróżeniem oka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to jak kolejny test ks-ridera :P

 

Moze niech wypowiedza sie posiadacze takich motocykli w polskich warunkach, czyli zachowanie sprzetow na NASZYCH drogach, w naszych warunkach finansowych (koszta czesci,seriwsu itd), niech wyraza opinie ludzie, ktorzy maja zaciecie do wygodnej a moze szybkiej turystyki. Jezeli ktos jest doswiadczonym jezdzcem to dla mnie jego opinia na forum jest bardziej wartosciowa niz kolejny test ludzi z gazety.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...