Skocz do zawartości

Nowe menbramy virago 535


grzegorz 6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam założyć nowe 2 menbramy gaźnikowe i nowe świece zapłonowe .

motocykl Yamaha virago xv 535

pytanie

czy po wymianie potrzeba synchronizować gaźniki a mam zrobione wszystko spala mi na 100 -4,6 l.

odzyskałem moc 46 koni pogoniłem ją do 162 kil.i zaczęło brakować drogi zbiera się super.

:D ;) :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W virażce mojej żony. po wymianie membran nie trzeba bylo robic regulacji. Wymienilem tylko dodatkowo świece na DENSO. Odpala od "dotkniecia", ładnie równo pracuje i "zbiera" sie prawidłowo. M ialem w planie w tym sezonie wymianę akumulatora ale dzieki temu że maszyna odpalała znakomicie temat przeleciał na następny sezon. Przed wymianą bywało że trzeba było nieraz długo kręcić, szczególnia po dłuższym postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to do końca prawda co piszecie,powinno się praktycznie robić synchronizację po każdorazowym,"grzebaniu" w gaznikach,!

 

Przynajmniej dla pewności powinno się je jeszcze raz sprawdzać

 

A czy uważasz, że synchronizacja jest taka ważna? Przecież tak na prawdę ona nie wpływa w wiekszym stopniu na codzienną jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy uważasz, że synchronizacja jest taka ważna? Przecież tak na prawdę ona nie wpływa w wiekszym stopniu na codzienną jazdę.

Akurat z takim twierdzeniem nie zgodzę się w ogóle. Synchronizacja gaźników służy temu, aby wszystkie cylindry dostawały jednakową porcję mieszanki. Wówczas silnik pracuje w optymalnych warunkach, każdy cylinder dostarcza jednakowej mocy lub inaczej mówiąc każdy jest jednakowo obciążony. Brak synchronizacji powoduje, że któryś cylinder jest "ciągnącym" a któryś "odpoczywającym" (oczywiście w przenośni). W motocyklu który eksploatuję (BMW R80RT), który to ma silnik bokser, włąściwa synchronizacja jest bardzo istotna. Źle zsynchronizowane gaźniki i niedokładnie tj. równomiernie ustawione linki gazu powodują natychmiastową nierównomierność pracy silnika na wolnych obrotach. Oczywiście gdy silnik pracuje pod obciążeniem to zjawisko pozornie "znika", ale ono dalej jest. Efektem może być przegżewanie się któregoś z cylindrów.

Wracając do tematu zasadniczego, uważam, że po wymianie membran należy sprawdzić synchronizację. Ja mam własne wakuometry kupione na allegro za 100 zł i sama czynność zajmuje kilka chwil, a jest się pewnym, że silnik chodzi jak należy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat z takim twierdzeniem nie zgodzę się w ogóle. Synchronizacja gaźników służy temu, aby wszystkie cylindry dostawały jednakową porcję mieszanki. Wówczas silnik pracuje w optymalnych warunkach, każdy cylinder dostarcza jednakowej mocy lub inaczej mówiąc każdy jest jednakowo obciążony. Brak synchronizacji powoduje, że któryś cylinder jest "ciągnącym" a któryś "odpoczywającym" (oczywiście w przenośni). W motocyklu który eksploatuję (BMW R80RT), który to ma silnik bokser, włąściwa synchronizacja jest bardzo istotna. Źle zsynchronizowane gaźniki i niedokładnie tj. równomiernie ustawione linki gazu powodują natychmiastową nierównomierność pracy silnika na wolnych obrotach. Oczywiście gdy silnik pracuje pod obciążeniem to zjawisko pozornie "znika", ale ono dalej jest. Efektem może być przegżewanie się któregoś z cylindrów.

 

Nie znam nikogo kto jeździ w zakresie ~1100-~3000obr/min ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaki zakres obrotów ma Twoja M72 czy WSK? Synchronizacja gaźników skutkuje równomierną ich pracą w całym zakresie obrotów silnika. Jak podłączysz wakuometry, to zobaczysz, że pokręcenie manetki powoduje jednakowe wychylanie się wskazówek zegarów w całym zakresie obrotów użytecznych przy gaźnikach zsynchronizowanych. Jeśli nie są zsynchronizowane to jeden gaźnik otwiera się szybciej a drugi wolniej, więc każdy cylinder pracuje inaczej. W konsekwencji silnik pracuje prawidłowo lub nie, inaczej cała zabawa z synchronizacją nie miała by sensu.

Idąc Twoim tokiem rozumowania silnik na wolnych obrotach jakoś tam by sobie pyrkał, a gdy dasz rurę to i tak by szedł jak burza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w błędzie HD1940. W gaźnikach o jakich tu mówimy, śruby składu mieszanki regulują jednakowy skład mieszanki na obortach biegu jałowego jak i obrotów troszke wyzszych niż jałowe (niskich obrotów). Za średnie obroty odpowiada iglica, za wysokie obroty dysze główne, wtedy następuje przepływ turbulentny w gardzieli...

 

Poszukaj na forum, troche tematów było o synchro. Poczytasz, wtedy pisz.

 

Przy okazji przeczytaj pierwszy akapit: http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2720482.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę.

Czy morze ktoś podesłać mi na mejla [email protected]

motocykl yamaha virgo XV 535

Potczebuie 2 -4 zdjęcia jak podłączyć dokładnie zegary do synchronizacji gaźników w które miejsca i którymi śrubkami regulować.

----Jakie obroty ma mieć silnik gdy je podłączę

---Jak regulować by było dobrze.

---z boku gaźników są małe kolanka plastikowe na wężyki od dołu mam jedno to ułamane .czy one też są poczesne do synchronizacyj.Te w króćcach są dobre .

Szukałem na forum ale .zięcia z opisem nie znalazłem.

Jest to prośba nietypowa ale morze ktoś podeśle .

Czy można samemu zrobić te zegary ,wartość ich musi być na minusie .

Dzięki z góry

Beczkę tumika zrobiłem nową ,sprawuje się super ,dziwięk jest lepszy .

Jak ktoś poczesuje zdjęcia niech da znać to mu podeślę na mejla .

Te końcówki z tłumików zdemontowałem, wyćołem ale tak że można je wmontować w ciągu 2 minut .

:notworthy: :icon_biggrin: :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę.

Czy morze ktoś podesłać mi na mejla [email protected]

motocykl yamaha virgo XV 535

Potczebuie 2 -4 zdjęcia jak podłączyć dokładnie zegary do synchronizacji gaźników w które miejsca i którymi śrubkami regulować.

----Jakie obroty ma mieć silnik gdy je podłączę

---Jak regulować by było dobrze.

---z boku gaźników są małe kolanka plastikowe na wężyki od dołu mam jedno to ułamane .czy one też są poczesne do synchronizacyj.Te w króćcach są dobre .

Szukałem na forum ale .zięcia z opisem nie znalazłem.

Jest to prośba nietypowa ale morze ktoś podeśle .

Czy można samemu zrobić te zegary ,wartość ich musi być na minusie .

Dzięki z góry

Beczkę tumika zrobiłem nową ,sprawuje się super ,dziwięk jest lepszy .

Jak ktoś poczesuje zdjęcia niech da znać to mu podeślę na mejla .

Te końcówki z tłumików zdemontowałem, wyćołem ale tak że można je wmontować w ciągu 2 minut .

:bigrazz: :biggrin: :crossy:

 

Napisz jaki typ gażnika masz w moto - keihin czy mikuni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...