zbyhu Opublikowano 12 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 (edytowane) Czolem! Wlewalem caly czas polsyntetyki. Na poczatku Motul 10W40, potem 15W50, zeby ograniczyc palenie... Teraz musze wymienic olej i nie wiem na jaki, a tymczasowo dolewam co popadnie ;]. W Anglii kupilem siakis ichni 10W40 smisynthetic, zeby w ogole wrocic do PL. No i banka 4l juz sie rozeszla :clap:. 0,7l Mobila ojcu skosilem i tez juz nie ma ;]. A to wszystko na dystansie... 4tys.km?TDM - Tylko Dla Mezczyzny :D. Dzieki za checi pomocy. Wlazlem na te zagraniczne forum i 4h czytalem watki o jaraniu oleju. No i znalazlem tylko jeden przypadek goscia z Rosji, ktory mial podobne problemy co ja. Wymienil w zasadzie pol silnika ;]. Pierscienie, tloki, honowanie cylindrow, uszczelniacze zaworowe... Jego motór mial 20kkm... No ale jakiegos barbarzynce jako wlasciciela.Inni, ktorzy deklarowali podobne spalanie oleju co ja, mieli na licznikach 100-130kkm. No, ale smigali na mineralach. Moze trzeba bedzie sprobowac... Pozdro PSMoja teoria sie sprawdza :D. Czarne motocykle to z zasady zlomy :D. Edytowane 12 Października 2007 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trazymach Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Witam. Gdzieś kiedyś wyczytałem że przy długotrwałej jeździe z dużymi prędkościami przy obrotach zbliżonych do maksymalnych jest możliwe spalanie oleju nawet w 100% sprawnym silniku. Tyle że wyczytałem to w temacie samochodowym a nie moto. Sorry, ale dla TDM wysoką prędkością jest 200 km/h. 150 km/h jest zwykłą prędkością podróżna (o takiej mówił Zbyhu), przy której spalanie oleju powinno być w normie, czyli 150ml na 1000km. Dla ciekawych podam, że przy takiej prędkości spalanie benzyny wychodzi 5,5l/100km. Kocham ten motocykl :] Trazymach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 12 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Czolem! Tez jestem z niego bardzo zadowolony. Jest bardzo wygodny i oszczedny. Ale ten olej... :). Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Nic innego nie pozostaje jak rozebranie silnika w zimie. Wymiana pierścieni (a moze też i tłoków) wraz z honowaniem, zrobienie głowicy porządnie i jazda... Ewentualnie zalej go minerałem, ale jakimś dobrym oczywiscie, moze to pomoze choć troche :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
transplant Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Czolem! Tez jestem z niego bardzo zadowolony. Jest bardzo wygodny i oszczedny. Ale ten olej... :cool:. Pozdro Troche mnie zmartwiles tym postem. Na przyszly sezon przymierzam sie do zmiany sprzeta na TDM 850/900, ale to branie oleju :crossy: Niestety takie kwiatki wychodza dopiero po zakupie. Moj 15 letni trampek bierze 135-150 ml/1000km a na liczniku ponad 70kkm (ale reki nie dam sobie uciac za ten przebieg )- a ja myslalem ze to duzo :flesje:Pytanie poza tematem- czy poza tym olejem masz jakies ale do tedeemek? Ciekawi mnie ile pala 900 juz na wtrysku. Podobno skrzynka biegow jest tam juz 6 przelozeniowa- spadek spalania przy wiekszych predkosciach czy tylko koniecznosc czestszego skakania po przelozeniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Czolem!>PSDoczytalem sie tez, ze bialy dym wywolany jest uszkodzeniem uszczelki pod glowica, miedzy kanalem olejowym a komora cylindra. No ale to wydaje mi sie zbyt fantastyczna awaria. Wtedy motocykl dymilby jak T34... A jak juz pisalem, dymu za moto nie ma. Tylko smrod. Nie znam TDM, wiec sie nie wypowiadalem, ale po przeczytaniu tego jeszcze raz doznalem olsnienia.Identycznie zachowywala sie moja BSA w ciagu tego sezonu i najbardziej charakterystyczna cecha byl wyrazny smrod spalonego oleju za motocyklem + duze spalanie oleju w trasie przy bardzo niewielkim dymieniuW mojej opinii to jest glazing - motocykl, byl za delikatnie docierany i teraz ma scianki cylindra pokryte olejem spalonym i utwardzonym do tego stopnia ze pierscienie sie po nim slizgaja, a olej przedostaje sie do komory spalania. Jedynym wyjsciem jest wymiana pierscieni na nowe o takim samym wymiarze i honowanie cylindrow.Ja to zrobilem i jest dobrze. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 W mojej opinii to jest glazing - motocykl, byl za delikatnie docierany i teraz ma scianki cylindra pokryte olejem spalonym i utwardzonym do tego stopnia ze pierscienie sie po nim slizgaja, a olej przedostaje sie do komory spalania. ciekawe zjawisko. a jest to obserwowalne golym okiem na gladzi cylindra po zdjeciu np glowicy?? czy trzeba rowniez zdjac tloki i ogladnac je? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 14 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Czolem! Dzieki za rady! :biggrin: Pytanie padlo o TDM, czy zauwazylem inne mankamenty. W mojej denerwowaly mnie slabiutkie swiatla, ale ustawienie ich i przejscie na zarowke Vision Plus (+50% swiatla) poprawilo sprawe w sposob zadowalajacy.Jesli chodzi o TDM900, to przeczytalem z pol miliona opinii na jej temat, ze ona juz nie ma tendencji do brania oleju, bo ma cylindry nikasilowe. A pali jeszcze mniej niz 850 z uwagi na wtrysk. Slyszalem o mozliwosci zejscia ponizej 4l/100km i o gimnastykowaniu sie, aby przekroczyc 6l/100km. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Mlody, zdejmujesz glowice, opuszczasz tloki w cylindrach w dol, a tuleja od srodka sie blyszczy :flesje: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 wg mnie zatkana odma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Mój Trapek podczas podróży do Anglii na niemieckich autobanach przy prędkości 130-140 km/h też wciągał 0,5 l oleju na setkę...a może i więcej... a podczas normalnej eksploatacji sporo mniej...problem trzeba rozwiązać radykalnymi metodami... zdjąć i zweryfikować części w głowicy i to samo z tłokami i pierścieniami... wyjąć , obejrzeć , pomierzyć i porównać zaleceniami serwisówki... no i wtedy będziesz wiedział co robić dalej...może któryś pierścień zgarniający jest pęknięty ... opcji jest kilka... ale żeby poznac przyczynę trzeba zrobic pomiary i oglądziny... zima idzie... w sam raz zajęcie na długie wieczory... problemu lepiej nie lekcewazyć , bo kiedyś widziałem u kolegi w warsztacie TDMa 850 z przytartą panewką , własnie dla tego że właściciel nie pilnował poziomu oleju.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 15 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 (edytowane) Czolem! Ja pilnuje na kazdych swiatlach :icon_mrgreen:. Zastanawiam sie tylko, czy gra warta swieczki. Koszta duze, a efekt koncowy (minimalne zuzycie oleju) raczej z tego co mi mowiono nie do konca pewny. I to jest ten bol. Gdybym mial pewnosc, ze po zmianie pierscionkow sprawa pojdzie w zapomnienie, to ok. Ale trzech mechanikow, ktorych cenie powiedzialo mi, zebym sobie lepiej te zabawe darowal... Pozdrawiam DOPISANE: Dzisiaj rozgrzebalem troche motocykl i zajrzalem w odme. Jest drozna miedzy pokrywa zaworow, a puszka filtra. W puszcze filtra jest sucho, przewody odmy leciutko zaolejone. Samej pokrywy zaworow nie zrzucalem, bo to troche skomplikowana operacja i kijowy dostep. Edytowane 16 Października 2007 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.