Skocz do zawartości

FIAT 125p acropilis


letek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam. jako że sezon się skończył podjąłem decyzję o zakupie czegoś na 4 kołach. nie lubię vw i niczego co w dużych ilościach opuściło fabryki wiec podjąłem decyzję o budowie repliki fiata acropilis, odpowiedni silnik juz mam, nie mam niestety zbyt wielu zdjęć detali i środka auta :icon_mrgreen: środka właściwie wcale nie mam. proszę o pomoc wszystkich którzy mają informacje bądź materiały dotyczące tego auta. pozdr ;)

owca-czarna.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co środek :icon_mrgreen:

wypieprz wszystko, wstaw kubły, klatę i bedzie ok :wink:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle znalazłem:

 

Konstruktorzy FSO opracowali szereg samochodów pochodnych od polskiego Fiat-a 125p. We współpracy ze sportowcami powstały dwie odmiany sportowe noszące nazwy znanych rajdów, w których samochody FSO odniosły spore sukcesy. Akropolis otrzymał silnik 1800 cm3, również z dwoma wałkami w głowicy, o mocy 111 KM prry 5600 obr/min i momencie 156 Nm przy 3200 obr/min. Samochód mógł jeździć z prędkością do 175 km/h. W lewym rogu, na tablicy rozdzielczej znajdował się okrągły obrotomierz, a klasyczną kierownicę zastąpiła rajdowa, pokryta skórą, o trzech stalowych szprychach. Wszystko inne było takie samo, jak w autach seryjnych Na zewnątrz, odmiany sportowe wyróżniały się kontrastowymi pasami malowanymi na bokach nadwozia oraz kołami jezdnymi z obręczami odlewanymi ze stopów lekkich.

 

 

Zdjątko

 

Powodzenia!! :) :icon_mrgreen:

Edytowane przez Yussuf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki, właśnie o środek najbardziej mi chodzi, nie chce kubłów i klatki, auto ma najbardziej jak to możl;iwe przypominać prawdziwego fiata akropolis. co prawda silnik ze względu na tródności w zdobyciu identycznej jednostki będzie inny (z fiata 132 2.0 DOHC z wtryskiem do kolektora dolotowego), lekko mocniejszy ale mytślę że dzięki temu auto będzie przyjemniejsze w prowadzeniu.

owca-czarna.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda silnik ze względu na tródności w zdobyciu identycznej jednostki będzie inny (z fiata 132 2.0 DOHC z wtryskiem do kolektora dolotowego), lekko mocniejszy ale mytślę że dzięki temu auto będzie przyjemniejsze w prowadzeniu.

 

Składałem kiedyś poldka na takim silniku. Plus zawieszenia, i co się dało z Argenty przełożyć do budy.

Maszyna chodziła jak przecinak... Dobrze naostrzony przecinak...

Powodzenia w dłubaniu! :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako i ja też jestem właśnie na etapie budowy podobnego fiacika :wink: mogę służyć pomocą w fotach :banghead: i wiadomościach :lapad:.

 

Jeżeli posiadasz fiatowską budę to polecam ją obspawać w newralgicznych miejscach przed malowaniem.

Zawias - tania wersja - sprężyny przód poldek truck, amorki kayaba (akropolis i monte carlo nie były obniżone) polecam montaż stabilizatora przód + tył

Hamulce - tarczki brembo (nawiercane albo zwykłe) + klocki ferodo, pompa hamulcowa nie wymaga zmiany, zaciski też pasują (jeżeli nie chcesz zmieniać tarczy na wentylowane)

Silnik: Fiatowskie na dwóch wałkach 1,8 DOHC Akropolis, 1.6 DOHC Monte Carlo, 2.0 DOHC większość go montuje chociaż jest niżej obrotowy od 1.8 a moc ma podobną. Zostają jeszcze silniki od Rovera np. 1.4 montowany w poldolocie, 1.6, 1.8 ... Nowsze, mniej palą ale nie mają klimatu :lapad:

 

Wnętrze: poza obrotomierzem po lewej stronie, trójramienną kierownicą, anatomicznymi fotelami i pasami szelkowymi - seria.

Dodatki na zewnątrz: lusterka montowane na przednich błotnikach, felgami crommodora, obklejeniem samochodu - seria.

 

kolor: jedyny słuszny Yellow Bahama - będę dorabiał więc jak coś to mogę odsprzedać po kosztach :lapad:

 

W swoim planuje wsadzic dwójke DOHC, dobry zawias, malowanie+obklejenie (lub aerograf) monte carlo.

Dodatkowo w środek pójdzie lekka klatka wg projektów z epoki :evil:.

 

 

Polecam szukanie na : fiat&fourious, www.fpm.up.pl itepe

Jak byś miał jakieś pytania to wal do mnie ;)

 

Pozdrawiam

Artur "5"

 

PjeeS: foty zrzuce na jakis serwer i dokleje linki koło niedzieli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. budy jeszcze nie mam, jest jedna ale w kiepskim stanie, szukam czegos co trzyma sie jeszcze jakoś w całości i nie trzeba w niej wymieniać wszystkich błotników i podłogi, ew lekkie naprawy. co do zawieszeń planuję serię z fiata plus stabilizator, środek też seria, klatki nie planuję,, nie mam niestety za wiele informacji na temat wnętrza w orginalnym fiacie akropolis, mam moze 2 zdjęcia z sieci, obrotomierz - niestety jeszcze nie mam i nie wiem za bardzo jaka firma go produkowała, szukam po szrotach. silnik, jak wcześniej pisałem, mam właśnie 2.0 dohc na wtrysku bosch, mam tez 2 "zwykłe" dohc, niestety nie udało mi się zdobyć jednostki 1.8, była ale właściwie szczątki a myślę że ten który mam będzie akurat.; co do koloru i malowania nie będzie problemu, moj ojciec prowadzi warsztat naprawy samochodów w którym aktualnie pracuje. mam nadzieję że będziemy w kontakcie. pozdr i czekam na zdjęcia

owca-czarna.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zgodnie z obietnicą wrzuciłem kilka fot samochodu zbudowanego przez p. Borczyka (notabene ten fiacik był wystawiony niedawno na alledrogo).

http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1010007fk6.jpg

 

http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1010033tb2.jpg

 

http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1010036db0.jpg

 

http://img142.imageshack.us/my.php?image=p1010043mb5.jpg

 

http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1010048wl4.jpg

 

http://img510.imageshack.us/my.php?image=p1010053qv0.jpg

 

Dodatkowo chyba najwięcej informacji zebranych na jednej stronie można znaleźć pod adresem www.polskie-auta.pl

 

Jako ciekawostkę stan faktyczny mojej przejściówki z której narodzi się replika :D

http://img142.imageshack.us/my.php?image=p...1800x600lt6.jpg

http://img510.imageshack.us/my.php?image=p...3800x600uf6.jpg

 

Pozdrawiam

Artur "5"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam ponownie. mam już (tak mi się wydaje) bazę do budowy auta. w niedzielę jadę dokładnie zbadać i mam nadzieję zakupić. dla zainteresowanych zdjecia sa na www.autosobolew.x12.pl w "nasze samochody" lub

http://www.autosobolew.x12.pl/zdjfiat1.html

http://www.autosobolew.x12.pl/zdjfiat2.html

http://www.autosobolew.x12.pl/zdjfiat3.html

pozdr

owca-czarna.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Na ubiegłotygodniowym Youngtimer Party III na Torze Poznań odnotowałem taki egzemplarz: http://img139.imageshack.us/img139/6237/ytpiii02of0.jpg

Właściciel zarzeka się, że pełen oryginał...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem w temacie tego auta zbyt długo jednak moim zdaniem do orginału troche mu brakuje, po pierwsze, jeśli miałby to być ten który brał udział w rajdzie to niestety nie możliwe. jeśli ma to być jeden ze sprzedawanych w 1974-1975 fiatów w wersji akropolis nie powinien mieć na masce "POLSKI FIAT" i nie były one sprzedawane na takich felgach. lusterka są w innym kształcie a pasek na boku auta kończy sie "za wcześnie", powinien dochodzić prawie do kierunku. jeśli się mylę proszę o korektę. pozdr

owca-czarna.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...