letek Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 witam. jako że sezon się skończył podjąłem decyzję o zakupie czegoś na 4 kołach. nie lubię vw i niczego co w dużych ilościach opuściło fabryki wiec podjąłem decyzję o budowie repliki fiata acropilis, odpowiedni silnik juz mam, nie mam niestety zbyt wielu zdjęć detali i środka auta :icon_mrgreen: środka właściwie wcale nie mam. proszę o pomoc wszystkich którzy mają informacje bądź materiały dotyczące tego auta. pozdr ;) Cytuj owca-czarna.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 po co środek :icon_mrgreen: wypieprz wszystko, wstaw kubły, klatę i bedzie ok :wink: Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yussuf Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 (edytowane) Tyle znalazłem: Konstruktorzy FSO opracowali szereg samochodów pochodnych od polskiego Fiat-a 125p. We współpracy ze sportowcami powstały dwie odmiany sportowe noszące nazwy znanych rajdów, w których samochody FSO odniosły spore sukcesy. Akropolis otrzymał silnik 1800 cm3, również z dwoma wałkami w głowicy, o mocy 111 KM prry 5600 obr/min i momencie 156 Nm przy 3200 obr/min. Samochód mógł jeździć z prędkością do 175 km/h. W lewym rogu, na tablicy rozdzielczej znajdował się okrągły obrotomierz, a klasyczną kierownicę zastąpiła rajdowa, pokryta skórą, o trzech stalowych szprychach. Wszystko inne było takie samo, jak w autach seryjnych Na zewnątrz, odmiany sportowe wyróżniały się kontrastowymi pasami malowanymi na bokach nadwozia oraz kołami jezdnymi z obręczami odlewanymi ze stopów lekkich. Zdjątko Powodzenia!! :) :icon_mrgreen: Edytowane 12 Października 2007 przez Yussuf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrPlama Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 pomysł niezły! zamieść kilka fotek z budowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
letek Opublikowano 12 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 dzieki, właśnie o środek najbardziej mi chodzi, nie chce kubłów i klatki, auto ma najbardziej jak to możl;iwe przypominać prawdziwego fiata akropolis. co prawda silnik ze względu na tródności w zdobyciu identycznej jednostki będzie inny (z fiata 132 2.0 DOHC z wtryskiem do kolektora dolotowego), lekko mocniejszy ale mytślę że dzięki temu auto będzie przyjemniejsze w prowadzeniu. Cytuj owca-czarna.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 co prawda silnik ze względu na tródności w zdobyciu identycznej jednostki będzie inny (z fiata 132 2.0 DOHC z wtryskiem do kolektora dolotowego), lekko mocniejszy ale mytślę że dzięki temu auto będzie przyjemniejsze w prowadzeniu. Składałem kiedyś poldka na takim silniku. Plus zawieszenia, i co się dało z Argenty przełożyć do budy.Maszyna chodziła jak przecinak... Dobrze naostrzony przecinak...Powodzenia w dłubaniu! :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yussuf Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Może materialy dot. Acropolisa znajdziesz wsrod fanow FSO? KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busterek Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Troche małe ale mam nadzieję że jare http://fiacik.pl/sportwki/acropolis_in.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yussuf Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 (edytowane) kultowy prędkościomierz, mmmm... przypominają się czasu dzieciństwa :icon_mrgreen: tu trochę fotek repliki: KLIK Edytowane 12 Października 2007 przez Yussuf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piatka Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Jako i ja też jestem właśnie na etapie budowy podobnego fiacika :wink: mogę służyć pomocą w fotach :banghead: i wiadomościach :lapad:. Jeżeli posiadasz fiatowską budę to polecam ją obspawać w newralgicznych miejscach przed malowaniem.Zawias - tania wersja - sprężyny przód poldek truck, amorki kayaba (akropolis i monte carlo nie były obniżone) polecam montaż stabilizatora przód + tyłHamulce - tarczki brembo (nawiercane albo zwykłe) + klocki ferodo, pompa hamulcowa nie wymaga zmiany, zaciski też pasują (jeżeli nie chcesz zmieniać tarczy na wentylowane)Silnik: Fiatowskie na dwóch wałkach 1,8 DOHC Akropolis, 1.6 DOHC Monte Carlo, 2.0 DOHC większość go montuje chociaż jest niżej obrotowy od 1.8 a moc ma podobną. Zostają jeszcze silniki od Rovera np. 1.4 montowany w poldolocie, 1.6, 1.8 ... Nowsze, mniej palą ale nie mają klimatu :lapad: Wnętrze: poza obrotomierzem po lewej stronie, trójramienną kierownicą, anatomicznymi fotelami i pasami szelkowymi - seria. Dodatki na zewnątrz: lusterka montowane na przednich błotnikach, felgami crommodora, obklejeniem samochodu - seria. kolor: jedyny słuszny Yellow Bahama - będę dorabiał więc jak coś to mogę odsprzedać po kosztach :lapad: W swoim planuje wsadzic dwójke DOHC, dobry zawias, malowanie+obklejenie (lub aerograf) monte carlo.Dodatkowo w środek pójdzie lekka klatka wg projektów z epoki :evil:. Polecam szukanie na : fiat&fourious, www.fpm.up.pl itepeJak byś miał jakieś pytania to wal do mnie ;) PozdrawiamArtur "5" PjeeS: foty zrzuce na jakis serwer i dokleje linki koło niedzieli ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
letek Opublikowano 13 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 witam. budy jeszcze nie mam, jest jedna ale w kiepskim stanie, szukam czegos co trzyma sie jeszcze jakoś w całości i nie trzeba w niej wymieniać wszystkich błotników i podłogi, ew lekkie naprawy. co do zawieszeń planuję serię z fiata plus stabilizator, środek też seria, klatki nie planuję,, nie mam niestety za wiele informacji na temat wnętrza w orginalnym fiacie akropolis, mam moze 2 zdjęcia z sieci, obrotomierz - niestety jeszcze nie mam i nie wiem za bardzo jaka firma go produkowała, szukam po szrotach. silnik, jak wcześniej pisałem, mam właśnie 2.0 dohc na wtrysku bosch, mam tez 2 "zwykłe" dohc, niestety nie udało mi się zdobyć jednostki 1.8, była ale właściwie szczątki a myślę że ten który mam będzie akurat.; co do koloru i malowania nie będzie problemu, moj ojciec prowadzi warsztat naprawy samochodów w którym aktualnie pracuje. mam nadzieję że będziemy w kontakcie. pozdr i czekam na zdjęcia Cytuj owca-czarna.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piatka Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Witam Zgodnie z obietnicą wrzuciłem kilka fot samochodu zbudowanego przez p. Borczyka (notabene ten fiacik był wystawiony niedawno na alledrogo).http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1010007fk6.jpg http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1010033tb2.jpg http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1010036db0.jpg http://img142.imageshack.us/my.php?image=p1010043mb5.jpg http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1010048wl4.jpg http://img510.imageshack.us/my.php?image=p1010053qv0.jpg Dodatkowo chyba najwięcej informacji zebranych na jednej stronie można znaleźć pod adresem www.polskie-auta.pl Jako ciekawostkę stan faktyczny mojej przejściówki z której narodzi się replika :Dhttp://img142.imageshack.us/my.php?image=p...1800x600lt6.jpghttp://img510.imageshack.us/my.php?image=p...3800x600uf6.jpg Pozdrawiam Artur "5" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
letek Opublikowano 23 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 witam ponownie. mam już (tak mi się wydaje) bazę do budowy auta. w niedzielę jadę dokładnie zbadać i mam nadzieję zakupić. dla zainteresowanych zdjecia sa na www.autosobolew.x12.pl w "nasze samochody" lub http://www.autosobolew.x12.pl/zdjfiat1.htmlhttp://www.autosobolew.x12.pl/zdjfiat2.htmlhttp://www.autosobolew.x12.pl/zdjfiat3.htmlpozdr Cytuj owca-czarna.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 23 Października 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Na ubiegłotygodniowym Youngtimer Party III na Torze Poznań odnotowałem taki egzemplarz: http://img139.imageshack.us/img139/6237/ytpiii02of0.jpgWłaściciel zarzeka się, że pełen oryginał...pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
letek Opublikowano 23 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 nie jestem w temacie tego auta zbyt długo jednak moim zdaniem do orginału troche mu brakuje, po pierwsze, jeśli miałby to być ten który brał udział w rajdzie to niestety nie możliwe. jeśli ma to być jeden ze sprzedawanych w 1974-1975 fiatów w wersji akropolis nie powinien mieć na masce "POLSKI FIAT" i nie były one sprzedawane na takich felgach. lusterka są w innym kształcie a pasek na boku auta kończy sie "za wcześnie", powinien dochodzić prawie do kierunku. jeśli się mylę proszę o korektę. pozdr Cytuj owca-czarna.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.