Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, mam zamiar kupić na nowy sezon enduro. 18-stke kończę w marcu i niedługo będę robił prawko na A2.

To będzie mój pierwszy motor, nigdy wcześniej nie jeździłem żadnym enduro/cross. Mam 176 cm wzrostu i 77kg wagi.

No i właśnie chciałem sobie kupić hondę xr 125, ale wiem, że będzie brakować mi mocy i nie chcę sprzedawać po 3 miesiącach, za dużo pierdzielenia się z tym,

jedni mówią, że mam kupić tą hondę i się nauczę jeździć, a inni że mam kupić mocniejszy. I właśnie w oko mi wpadła yamaha wr 400.

Ale jest o wiele mocniejsza i część znajomych też mówi, że się na tym zabije, a część że nie będę żałował i będę jeździł konkretnym moto i mocy mi nie będzie brakowało.

 

 

 

Tak więc mam dylemat który motor kupić, proszę o rady :D

jezeli mowa o takiej xr125: https://www.google.pl/search?q=xr+125&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=LmNr5Y8gw5EINM%253A%252CyV0k6qjqOd59gM%252C_&usg=__wL95LpwuECrQt84p2QD9r6C8vC8%3D&sa=X&ved=0ahUKEwib_uC0ztzXAhUGOJoKHbz2BiEQ9QEIOTAC#imgrc=LmNr5Y8gw5EINM:

 

to sobie odpusc. kolega mial zmienil na xlr125, poniewaz w xr jest plastikowym motorem. porownaj sobie zawias w xr chocby z xlr, albo innymi markami. grubosc goleni. w skrocie to nie jest twarde moto, bardziej entry level. mi nie polecali. xr o wyzszych pojemnosciach to juz co innego.

 

duzo zalezy od Ciebie i jak podchodzisz do jazdy. jezeli nie bedzie odkrecal jak wariat to mozesz kupic wieksza pojemnosc, ale 400 to juz chyba za duzo ;) jaka ta wr400, F? takze jak bedziesz sie pilnowal z gazem i powoli uczyl to mozesz celowac w 250 4T, starczy na dluzej (25-30km), a nie bedzie przesadne.

 

nie jestem pewny, ale w A2 jest maksymalny wspolczynnik mocy do masy = 0.2kW/kg. co za tym idzie yamaha wr400F, masa sucha (nie wiem czy ta sie bierze) 114kg, moc 35,3kW wiec stosunek mocy do masy >>> 35.3/114=0,31kW/kg, dla mokrego zalozylem 124kg >>> 0,28kW/kg i tu jest problem, bo to lekkie motocykle.

 

ze 125 4T polecam honde xlr, yamahe wr. niedlugo sprzedaje xlre ;)

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i git, wcale nie probuje Cie przekonac, jedynie sie czegos dowiedziec. argument z '5h' i 'co 30h' tez mnie nie przekonuje

 

No jeśli nie przekonuje Cię to, co jasno jest w serwisówce napisane to nie wiem czego się chcesz dowiedzieć. Tu nie ma miejsca na interpretację, tabela jest jasna, wystarczy ją zrozumieć. A jeśli nie, to pozostaje Ci wymiana filtra i oleju co 5mth :) no i regulacja zaworów też co 5mth. Powodzenia :D

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na samym początku chciałem 250 4t ale nie ma takich motorów w mojej okolicy a jak są to drogie a ja mogę max 6000 wydać

250 sa stosunkowo najdrozsze, bo to najpopularniejsza klasa. drugimi sa 125 na kat. B. xlr125 przed wejsciem tych przepisow kosztowaly 2.5 tysiaca, a teraz taka sama 5.

wr400 raczej legalnie nie pojezdzisz, w sumie malo ktora 400, bo malo sie lapie na A2 z racji niskiej masy, przy 120kg max 24kW, przy 140kg max 28kW. na A2 z 400ccm mozesz wziac xr400 (34km, 125kg i wspolczynnik 0.19kw/kg - jezeli bieze sie mase mokra. za ladna trzeba dac minimum 8000 tysiecy i do tego zarejestrowac przeserwisowac.

 

za 6000 raczej nie kupisz nic wiecej jak 125, aby sie kupy trzymala. uwzgledniajac inne wydatki; kask, rejestracja, oc, przeglad, serwis - licz na to spokojnie 1000zl. plus jest taki, ze sprzedajac raczej juz nie straci na wartosci ;)

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mysle, ze takie zmiany oleju, o ktorych mowisz to 3x czesciej jak serwisowka Twojego moto, czestsze wymiany nie zaszkodza, rzadsze juz owszem.

 

 

 

Rozrząd w samochodzie też można co 10k robić tak na wszelki wypadek.

 

 

 

 

 

 

"jak ktos jest madrzejszy" klocisz sie z samym soba. mowie, ze wg mnie drz400e olej przy zawodniczej jezdzie (bo do tego jest E) robi sie co 5mth, a w hondzie crf450R co max 15mth, stwierdzasz, ze to za czesto, bo Ty robisz co 10mth jezdzac lekko :D na boga.

 

Ja stwierdzam że to zdecydowanie za często i zaczynasz bredzić. Co gorsza wprowadzasz bredzeniem błąd ewentualnych czytaczy tego tematu. A co najgorsze dalej upierasz się przy wymianie oleju co 5mth, a sam podajesz link do serwisówki w której wszystko jest opisane. Beton.

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No jeśli nie przekonuje Cię to, co jasno jest w serwisówce napisane to nie wiem czego się chcesz dowiedzieć. Tu nie ma miejsca na interpretację, tabela jest jasna, wystarczy ją zrozumieć. A jeśli nie, to pozostaje Ci wymiana filtra i oleju co 5mth :) no i regulacja zaworów też co 5mth. Powodzenia :D

no jasno nie jest to ujete. nie czytalem calej serwisowki, ale w samej tabeli nie jest napisane, ze 5mth odnosi sie do dotarcia ;) czy napisane? takze to interpretacja ;) bo gdzie napisali, ze to dotarcie silnika? dotarcie w 5mth? to szybko sie dociera. no ja nie mam 400E, w manualu do mojego napisali prosto i zrozumiale ;) co 3600km, ale uzytkownicy na forach proponuja skrocic interwal o polowe, co tez robie ;)

 

 

Rozrząd w samochodzie też można co 10k robić tak na wszelki wypadek.

 

 

 

Ja stwierdzam że to zdecydowanie za często i zaczynasz bredzić. Co gorsza wprowadzasz bredzeniem błąd ewentualnych czytaczy tego tematu. A co najgorsze dalej upierasz się przy wymianie oleju co 5mth, a sam podajesz link do serwisówki w której wszystko jest opisane. Beton.

w niektorych ten rozrzad to nawet trzeba co 10k ;)

 

co jest za czesto? 5mth jak wyczytalem w suzi? 10mth jak robi to jannikiel w swoich? czy 15mth, ktore jest zapisane w manualu hondy? nikogo nie wprowadza, jak ktos umie czytac ze zrozumieniem to zapewne zauwazy spor odnosnie tego tematu. czy nie? co do tego jasne opisane, pokaz gdzie napisali, ze to dotarcie i przyznaje racje i siedze cicho.

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikogo nie wprowadza, jak ktos umie czytac ze zrozumieniem to zapewne zauwazy spor odnosnie tego tematu. czy nie? co do tego jasne opisane, pokaz gdzie napisali, ze to dotarcie i przyznaje racje i siedze cicho.

 

Oczekujesz czytania ze zrozumieniem a nie umiesz prawidłowo odczytać tabeli. Ja nie widzę żadnego sporu. Tabela jest jasna i koniec. To że jej nie zrozumiałeś prawidłowo i nie chcesz zrozumieć to już twoja sprawa. Jak dla mnie temat wyczerpany.

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

250 sa stosunkowo najdrozsze, bo to najpopularniejsza klasa. drugimi sa 125 na kat. B. xlr125 przed wejsciem tych przepisow kosztowaly 2.5 tysiaca, a teraz taka sama 5.

wr400 raczej legalnie nie pojezdzisz, w sumie malo ktora 400, bo malo sie lapie na A2 z racji niskiej masy, przy 120kg max 24kW, przy 140kg max 28kW. na A2 z 400ccm mozesz wziac xr400 (34km, 125kg i wspolczynnik 0.19kw/kg - jezeli bieze sie mase mokra. za ladna trzeba dac minimum 8000 tysiecy i do tego zarejestrowac przeserwisowac.

 

za 6000 raczej nie kupisz nic wiecej jak 125, aby sie kupy trzymala. uwzgledniajac inne wydatki; kask, rejestracja, oc, przeglad, serwis - licz na to spokojnie 1000zl. plus jest taki, ze sprzedajac raczej juz nie straci na wartosci ;)

To może coś w 2t 125? Zeby była jakaś moc :D Yamaha dt 125 albo ktm lc2 125? Czy zostać już przy tej xr 125?

Edytowane przez BoZzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oczekujesz czytania ze zrozumieniem a nie umiesz prawidłowo odczytać tabeli. Ja nie widzę żadnego sporu. Tabela jest jasna i koniec. To że jej nie zrozumiałeś prawidłowo i nie chcesz zrozumieć to już twoja sprawa. Jak dla mnie temat wyczerpany.

gdzie tam napisali 'w trakcie docierania'? w angielskiej wersji tez nic takiego nie ma. dla mnie to minimalny rozsadny interwal przy wyczynowym uzytkowaniu, innymi slowy czesciej nie ma sensu. Ty jedynie zinterpretowales tabele inaczej, a jedyny Twoj argument to, ze Twoja racja twojsza ;) nikt Ci nie karze ciagnac watku, ale argumentu nie podales :D jak mowilem chce sie nauczyc czegos, ale przekonaj mnie, ze masz racje. 3maj sie! :D

 

To może coś w 2t 125? Zeby była jakaś moc :D Yamaha dt 125 albo ktm lc2 125? Czy zostać już przy tej xr 125?

XR125 sobie odpusc, to slaby model. mozna pomyslec o 2T. ostatnio poznalem goscia co tydzien temu kupil dt125 za 4000zl i wygladala ciekawie. tylko, ze z dwutaktem to sie trzeba obchodzic inaczej. bardziej pilnowac, przegladac wiecej punktow dosc regularnie. zwlaszcza odblokowanym. zalezy jak chcesz z tego korzystac. tylko zabawa, czy tez uzytkowo? dowoz/dojazd na miejsce? udzial % asfaltu? kilometry rocznie? bardziej uniwersalne sa 4T. czterosuwem przez sezon sie pobawisz w terenie, moze nie poskaczesz, w bardzo kopnym tez bedzie ciezko. osobiscie polecam na 1. sezon cos z czego nie bedzie szkoda sie ewakuowac, czesciej powywracac, wjezdzic w sam motocykl, nabyc pewne nawyki. co do ktmow nie wypowiem sie, bo brak jakis doswiadczen, nikt ze znajomych takowego nie ma, ale raczej nie sa nr 1 w stosunku jakosci do ceny. dwutakty to zabawki w teren, lubie uniwersalnosc 4t, ale to moja opinia i wykorzystanie moto.

Edytowane przez emes321

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie tam napisali 'w trakcie docierania'? w angielskiej wersji tez nic takiego nie ma. dla mnie to minimalny rozsadny interwal przy wyczynowym uzytkowaniu, innymi slowy czesciej nie ma sensu. Ty jedynie zinterpretowales tabele inaczej, a jedyny Twoj argument to, ze Twoja racja twojsza ;) nikt Ci nie karze ciagnac watku, ale argumentu nie podales :D jak mowilem chce sie nauczyc czegos, ale przekonaj mnie, ze masz racje. 3maj sie! :D

 

Teoretyzujesz i filozofujesz tak, że aż zęby bolą... DRZ i wyczyn, dobre :-)

 

2120f5e219f3.jpg

 

Zwracam uwagę na słówko "initial" w tabeli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie tam napisali 'w trakcie docierania'? w angielskiej wersji tez nic takiego nie ma. dla mnie to minimalny rozsadny interwal przy wyczynowym uzytkowaniu, innymi slowy czesciej nie ma sensu. Ty jedynie zinterpretowales tabele inaczej, a jedyny Twoj argument to, ze Twoja racja twojsza ;) nikt Ci nie karze ciagnac watku, ale argumentu nie podales :D jak mowilem chce sie nauczyc czegos, ale przekonaj mnie, ze masz racje. 3maj sie! :D

 

XR125 sobie odpusc, to slaby model. mozna pomyslec o 2T. ostatnio poznalem goscia co tydzien temu kupil dt125 za 4000zl i wygladala ciekawie. tylko, ze z dwutaktem to sie trzeba obchodzic inaczej. bardziej pilnowac, przegladac wiecej punktow dosc regularnie. zwlaszcza odblokowanym. zalezy jak chcesz z tego korzystac. tylko zabawa, czy tez uzytkowo? dowoz/dojazd na miejsce? udzial % asfaltu? kilometry rocznie? bardziej uniwersalne sa 4T. czterosuwem przez sezon sie pobawisz w terenie, moze nie poskaczesz, w bardzo kopnym tez bedzie ciezko. osobiscie polecam na 1. sezon cos z czego nie bedzie szkoda sie ewakuowac, czesciej powywracac, wjezdzic w sam motocykl, nabyc pewne nawyki. co do ktmow nie wypowiem sie, bo brak jakis doswiadczen, nikt ze znajomych takowego nie ma, ale raczej nie sa nr 1 w stosunku jakosci do ceny. dwutakty to zabawki w teren, lubie uniwersalnosc 4t, ale to moja opinia i wykorzystanie moto.

No właśnie będę nim chciał dojeżdżać do szkoły i pojeździć po mieście, a w weekendy pośmigać po lesie :) Mój kuzyn miał swój pierwszy moto właśnie xr 125 i mówi, że wszędzie latał, po mieście, lesie, polach itp. i dało się nim poskakać, nic się nie psuje i tani w eksploatacji i to na nim się nauczył jeździć, a jak mi się znudzi, będzie mocy brakowało to mam go sprzedać i sobie mocniejszy kupić. A i jeszcze te xr są 30km ode mnie, a np. dt czy ktm to 200 km ponad :(

Edytowane przez BoZzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie tam napisali 'w trakcie docierania'? ze znajomych takowego nie ma, ale raczej nie sa nr 1 w stosunku jakosci do ceny. dwutakty to zabawki w teren, lubie uniwersalnosc 4t, ale to moja opinia i wykorzystanie moto.

 

Trolololo a gdzie ja napisałem 'w trakcie docierania'

 

No to teraz jak dla tumana:

 

Na górze tabeli jest napisane wyraźnie: Uwaga: Czynności te powinny być przeprowadzone po upływie określonego czasu

 

Czego jeszcze nie rozumiesz? Po 5h robisz to co w pierwszej kolumnie, później ZGODNIE Z OPISEM "co 30" i "co 60"h. Fat ci wkleiłpo angielsku jak słowa pisanego po Polsku nie ogarniasz.

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Teoretyzujesz i filozofujesz tak, że aż zęby bolą... DRZ i wyczyn, dobre :-)

 

2120f5e219f3.jpg

 

Zwracam uwagę na słówko "initial" w tabeli...

nie teoretyzuje i nie filozofuje. zwyczajnie do tej pory nikt nie podal mi odp, popartej argumentem na moja watpliwosc. uslyszalem dwie opinie, a to malo jesli chodzi o olej, bo opinie kazdy moze miec swoja. brawo dla Ciebie. tyle lania wody, a wystarczylo dac poprawna serwisowke. zwracam uwage, ze opieralem sie na polskiej, wydanej przez ?suzuki polska?, gdzie tego slowka nie bylo ;) w gwoli scislosci, gdzie tam jest wymiana oleju 'co 60mth, lub 4 lata' - jak to wyczytal z tej samej tabeli madrzejszy ode mnie? czy jannikiel nie wprowadza czytajacych temat w blad gorzej ode mnie? rozumiem, ze mam sluchac madrzejszych od siebie i nie poddawac ich wiedzy w watpliwosc i wymieniac olej co km, badz 4 lata? kto placi za naprawy? :D tak, dr-z400E jest dla mnie wyczynowym enduro - stary konstrukcyjnie, ale jednak. E to hard, S to soft.

 

 

Niestety Ty już się uodporniłeś na wiedzę.

nie madrkuj i nie spamuj, jak nie masz czegos madrego do powiedzenia. do tej pory nikt nie przedstawil argumentu, tylko wlasne zdanie. czy nie?

 

No właśnie będę nim chciał dojeżdżać do szkoły i pojeździć po mieście, a w weekendy pośmigać po lesie :) Mój kuzyn miał swój pierwszy moto właśnie xr 125 i mówi, że wszędzie latał, po mieście, lesie, polach itp. i dało się nim poskakać, nic się nie psuje i tani w eksploatacji i to na nim się nauczył jeździć, a jak mi się znudzi, będzie mocy brakowało to mam go sprzedać i sobie mocniejszy kupić. A i jeszcze te xr są 30km ode mnie, a np. dt czy ktm to 200 km ponad :(

no to jak na pierwsze moto i liczysz, ze bedziesz szybko zmienial to nie rob km za moto i zacznij od najblizszego. strata budzetu na moto, jak sie okaza 'niezgodne z opisem'. dt-ka czy ktmem juz tak nie pojezdzisz, trzeba wiecej robic i kasy ladowac za kazdy km. lepiej 4t

 

Ehhhh... domyslałem się , że jest jakiś zonk...

 

te 5 mth dotyczy pierwszych momentów do dotarcia silnika... dalej po docieraniu co 60 mth lub co 4 lata....

 

Podobnie z regulacją luzów zaworowych piersze momenty do dotarcia co 5 mth, potem co 60 mth....zaraz poszukam po angielski i porównam...

4jku, a czy pisalem, ze to Ty mowiles o docieraniu? rozumiem, ze silnik w moto dociera sie w 5mth, ok.

 

wiec jak to w koncu po 5h od nowosci? co 5h w trakcie docierania? :> ile godzin dociera sie silnik, w takim razie? ;)

 

"Na górze tabeli jest napisane wyraźnie: Uwaga: Czynności te powinny być przeprowadzone po upływie określonego czasu" - przeczytaj to jeszcze raz. uplywa 5h i robisz co nastepuje, mozna tak zrozumiec polska wersje, czy nie? - debil tlumaczyl, wypaczyl znaczenie. nie wposminajac, ze w tabeli nie napisali 'co 5h', ale tez nie "po 5h" :D wez. jakbys nie zauwazyl, to tlumaczenie troche wypacza znaczenie tabeli. takze racji nie masz :D skoro dla Ciebie '5h' znaczy 'initial 5h' to spoko :D ale skoro wiesz jakie jest brzmienie tesktu zrodlowego czytajac jego tlumaczenie to szacunek :D

 

A co powiecie na yamahe ttr 600??? akurat pasuje na A2, podobno ciężka i wysoka, myślicie, że przy moim wzroście dam radę?

musisz spytac tych madrali, ktorzy nie racza doradzac glupszym od siebie, tylko wysmiewac niewiedze ;) nie rob tego sobie i nie kupuj takiego ciezkiego. jeszcze bedziesz zmienial to bedzie okazja. sam musisz sprawdzic co Ci bedzie najbardziej odpowiadac.

Edytowane przez emes321

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...