Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co to jest dla Ciebie soft enduro? crf450x to mocny zawodnik, widziałem jak 250x dawała radę bez problemów w wąwozach :) co do remontów to najlepiej by było jakbyś sobie dane z serwisówek porównał ale obstawiam że x będzie nie wiele mniej godzin niż r.

Enduro kanał na YouTube: https://www.youtube.com/user/PrzYm

EXC 200 -> EXC 300

TDM 850

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktmy, husqvarny, bety itp. odpadaja. najlepiej Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki - w tej kolejnosci.

Dlaczego odpadają ? Jestem na zbliżonym etapie do Ciebie w poszukiwaniach.

Czy Yamaha XT 600 nie spełniła by oczekiwań ?

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest dla Ciebie soft enduro? crf450x to mocny zawodnik, widziałem jak 250x dawała radę bez problemów w wąwozach :) co do remontów to najlepiej by było jakbyś sobie dane z serwisówek porównał ale obstawiam że x będzie nie wiele mniej godzin niż r.

czesc, czym dla mnie jest soft enduro? troche mixem enduro i turystyki offroadowej, nadajacy sie tez do uzytkowania na dojazdy codzienne. dla przykladu enduro krzeszowice to dla mnie hard enduro. jezeli chodzi o moto, tak jak pisalem wyzej; 4T, 8-10km ze 100ccm (przy 250ccm min. 25km), homologacja, przebieg w km, nie mh. solidny zawias, zwrotne moto, rzadkie remonty, miesieczny przebieg 1000km > 6-7kkm w sezonie (moze przebiegi spadna, narazie pierwsze moto, jednak auto w sezonie odstawione), remont co pare sezonow i znosna masa, tj. max. 140kg, kostka nawet na asfalt, pozniej drugi zestaw kol na asfalt/szuter. jesli natomiast chodzi o styl jazdy i rodzaj tras; przelotowki, polne drozki, lesne dukty, nieduze podjazdy, troche bagna; poligonu, lekkie przeprawy, dystanse > wycieczki poza asfaltem. ogolnie xlr125, ktora mam spelnia podstawowe wymogi, jest juz jednak za slaba. co bym zmienil wzgledem xlr wraz z moca; upsidedown przod, chlodzenie woda, nowszy rocznik (lzejsze materialy; rama, dostepnosc czesci), pojemnosc 250-450ccm. biore pod uwage pojemnosci typu 400-450 z uwagi na mniej wyzylowane silniki nizeli w przypadku 250 (bardziej 12km z 100ccm, 450; 10km z 100ccm) i atrakcyjniejsze ceny zakupu, z uwagi na wieksza popularnosc 250.

 

250X to mocny zawodnik, 28.5km - 11,4km z 100ccm; 250L troche za slaba (ponoc zamulona) - 23km, 9,2km z 100ccm. srednio 250 sa bardziej wykrecone. stad stad moje zainteresowanie 400-450, ktore daje moc z pojemnosci, a nie wykreconego silnika. 450X wg tego co znalazlem to 45km@7500rpm - 10km z 100ccm, 450R -zaleznie od rocznika 52-58km@8500-9000rpm 11,6-12,9km z 100ccm.

 

Masz moze dostep serwisowek, badz zrodlo rzetelnych danych technicznych? osobiscie bazuje na www.motorcyclespecs.co.za i www.bikez.com. kierujac sie logika, wydaje mi sie, ze roznica 7-13km moze nie jest bardzo istotna, bardziej odciecie na obrotach 7500, a 8500-9000rpm wplynie na zywotnosc, a co za tym idzie koszty eksploatacyjne. znajomi posiadaja crf450r, licza remonty na co 3 lata, jezdzac po 30mh/rok - jezeli czegos nie pomylilem. jednak jezdza oni bardziej hard enduro, maja tez duzo wieksze dosiwadczenie. podsumowujac crf450x to najbardziej 'szalony' moto, ktory biore pod uwage.

 

Czy Yamaha XT 600 nie spełniła by oczekiwań ?

dlaczego odpadaja ktmy, husqvarny, bety? ich modele sa raczej wyzylowane, w strone hard enduro, cross. w dodatku dosc drogie w utrzymaniu, eksploatacji i nie lubie pomaranczowego ;) beta=ktm (zdaje sie uzywaja ich zmodyfikowanych silnikow). rozwazalbym je przy poszukiwaniu 2T. mam tez jakies wieksze zaufanie do japonczykow, znajomi mechanikuja, dostep do czesci na miejscu, wiekszy wybor zakupowy w modelach i egzemplarzach, ktorych specyfikacja mnie interesuje. kumpel poleca honde XR400, badz suzuki DR-Z400, szukam jeszcze alternatyw. XR za stara (ciezko o czesci i zadbany egzemplarz), do drz'ty mi najblizej, troche przyciezkawa i brak upside downa.

 

Co do Yamahy xt600. ogolnie ciekawa propozycja, jednak zbyt duza masa wynikajaca z pojemnosci, 170kg na mokro - dla mnie odpada. rocznikowo do 2003? trzeba by szukac koncowki produkcji. raczej max 450ccm z uwagi na wage. 120-130kg byloby idealnie, ale ciezko o taki zestaw. W hondzie crf450X pasuje wszystko (wystarczajaca moc, niewykrecone max obroty, rozmiar moto, masa 122kg, pytaniem sa interwaly serwisowe - znalazlem cos, ze olej co 150km - troche zbyt czesto).

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekiwania Panie Kolego masz prawie zbieżne z moimi, tyle, że u mnie te enduro soft to ma być na serio soft. Żadnych bagien, żwirowni ect.

Wspominałeś o jeździe po asfalcie ?

Są jakieś kostkowane gumy na teren i na których na asfalcie też można przyłożyć po garze jak do stacji benzynowej się będę spieszył :)



XR za stara (ciezko o czesci i zadbany egzemplarz), do drz'ty mi najblizej, troche przyciezkawa i brak upside downa.

 

Honda XR 650 za stara, problem z częściami, o takiej z linka mówisz ?

http://allegro.pl/honda-xr650-dall-ara-supermoto-xr650r-nie-enduro-i6945387553.html#thumb/1

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekiwania Panie Kolego masz prawie zbieżne z moimi, tyle, że u mnie te enduro soft to ma być na serio soft. Żadnych bagien, żwirowni ect.

Wspominałeś o jeździe po asfalcie ?

Są jakieś kostkowane gumy na teren i na których na asfalcie też można przyłożyć po garze jak do stacji benzynowej się będę spieszył :)

 

Honda XR 650 za stara, problem z częściami, o takiej z linka mówisz ?

http://allegro.pl/honda-xr650-dall-ara-supermoto-xr650r-nie-enduro-i6945387553.html#thumb/1

bagna - jak sie trafia na trasie, nie docelowo, podobnie poligon, piach - znikomo. moze zle ujalem. nie zamierzam sie kopac w blocie, ale fajnie by moto dawalo sobie rade - warunek powiazany z masa moto - nie moze byc za ciezki, zeby go nie wciagalo zbytnio. tak, asfalt, wiem, ze co jest do wszystkiego to jest do niczego, ale szukam moto uniwersalnego, z wiekszym naciskiem; przystosowaniem pod teren, nizeli asfalt. stad pierwsza inwestycja po kupnie i serwisie bedzie zestaw kol supermoto, na przekladke. nie kreca mnie duze predkosci, jazda miejska sama w sobie, a jedynie chce korzystac z przewag moto w miescie. jezdze na kostce obecnie, troche ja scina, ale bez tragedii - tyle, ze mam 125 4T i 11.5km po wyjezdzie z fabryki ;) takze, narazie w przejsciowym moto jezdze na kostce wszedzie, nie chce inwestowac w kola.

 

co do XR, 650 odpada, za mocna - 61km (nie potrzebuje), za ciezka - 150kg. ta z ogloszenia to SM. xr400R, wedle stronki, skonczono produkowac w 2004, w 05-06 byla xr400 dall'ara i na tym koniec tej pojemnosci. albo bledne info odnosnie rocznikow na stronce, albo podejzana xr650 dall'ara z 04r. bo w 650 byla od 06r.. wersje enduro w dobrym stanie ciezko. przegladalem oferty to wiecej jest ponizej 2000r i w zlym stanie i drogo (9000zl za jakis urwal). twarde motory w teren, wiec byly ostro traktowane. modele xr400 po 2000 jeszcze biore pod uwage. nie stac mnie na kupno czesci w hondzie, gdzie sruba regulacji skladu mieszanki do mojej XLRki kosztuje 200zl netto, dlatego chcialby swiezszy i zarazem popularny model, dla wiekszej ilosci jakosciowych zamiennikow. podsumowujac, nie skreslam XR400R, ale narazie jest na 2. miejscu za dr-z400, o ktore latwiej w ciekawym egzemplarzu. nadal szukam alternatyw dla tej dwojki.

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś tam niedawno czytałem, że ktoś kto ma DRZ jeździł pożyczoną XR i podsumował krótko, że Honda to nie tylko wygląda, ale jeździ najmniej o klasę lepiej niż Suzi.

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie stac mnie na kupno czesci w hondzie, gdzie sruba regulacji skladu mieszanki do mojej XLRki kosztuje 200zl netto

 

Ale zdajesz sobie sprawę że świeca do CRF 250R na wtrysku to 200zł? Podejrzewam że do 450X będzie kosztować podobnie.

 

Edytowane przez Limo

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś tam niedawno czytałem, że ktoś kto ma DRZ jeździł pożyczoną XR i podsumował krótko, że Honda to nie tylko wygląda, ale jeździ najmniej o klasę lepiej niż Suzi.

michoa o tym pisal powyzej. wersje S i E w dr-z'cie znacznie sie roznia. pewnie to byla S'ka, bo watpie, ze 49km w E idzie gorzej niz 34km w XR, przy roznicy mas 20kg+. bardziej do XR przekonuje mnie jej niska masa, prostsza budowa. wolalbym zostac przy hondzie, ale to jak sie trafi cierkawy egzemplarz.

 

 

Ale zdajesz sobie sprawę że świeca do CRF 250R na wtrysku to 200zł? Podejrzewam że do 450X będzie kosztować podobnie.

 

nie, nie zdaje sobie sprawy, dlatego pytam, z czym to sie je. jak pisalem na wstepie, mam moto od niecalych dwoch miesiecy i slabo sie orientuje w tematyce, o ile swoje w miare ogarnalem, to na wszystkich rozwiazaniach technicznych sie nie znam. co to za swiece sa wymagane na wtrysk? wtrysk jest w crfie od 2010? 200zl to cena swiecy w aso? serwisowka crf450x nie podaje interwalow wymian, uzalezniajac je od stanu swiecy. takze to chyba nie co miesiac. R kreci sie wyzej od X, moga miec rozne typy swiec. to co zaczyna skreslac crf450x to bardziej interwal olejowy co 150km.

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździsz dwa miechy na crosie, ale mądrze gadasz. Może ja przekombinowuje z założeniem, że takie pierwsze moje soft enduro to musi być na zapas czyli np. najmniej Aprillia SXV 450 lub nawet Honda HR 650 :) Może to trzeba się rozglądać za XR 400 czy czymś innym klasy 300-400cm

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jakby to powiedzieć. O ile 125 4T w terenie można uznać za względnie tanią zabawę to cokolwiek więcej podwoi albo potroi dotychczasowe koszty. Irydowe świece, częste wymiany oleju i remonty silnika co drugi sezon (w przypadku 450 bo dla 250 to co sezon) to standard.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździsz dwa miechy na crosie, ale mądrze gadasz. Może ja przekombinowuje z założeniem, że takie pierwsze moje soft enduro to musi być na zapas czyli np. najmniej Aprillia SXV 450 lub nawet Honda HR 650 :) Może to trzeba się rozglądać za XR 400 czy czymś innym klasy 300-400cm

Nie wiem jakie masz doswiadczenie na moto, wzrost, wage, na jak dlugo go liczysz (ja; 179cm, 74kg, pare dobrych lat, ewentualna zmiana bardziej w wyniku zmiany preferencji). mialem za dzieciaka motoryne, z 4-5 seozonow. dlatego w ramach przypomnienia kupilem XLRke jako przejsciowke. Przez zime chcialbym upolowac cos mocniejszego, docelowego. dla mnie bardzo waznym czynnikiem jest masa, przegladajac modele zauwazylem, ze 400-450 mozna dostac w rozsadnej wadze, ponizej 150kg (nawet ~125kg). wieksze juz odskakuja. osobiscie chcialem brac 250 4T na 2. moto, ale kolega mnie namawia na ~400, poniewaz jak mowi: sa mniej wyzylowane - czesci w podobnej cenie - rzadziej wymieniane, stosunkowo tansze w zakupie; a nie chcialbym po kilku miesiacach znudzic sie 250 (ktora musialbym brac i tak 'wyzylowana', gdyz okolice 23km to ciut za malo, wiec wole niewykrecona 400). mysle, ze powinno Ci starczyc 400-450 (40km+, przy masie <150kg) na pare sezonow, gdyz gdzieniegdzie taka 400 bedzie miala lepszy stosunek moc/masa nizeli 600. tylko mi XR400 nie podkupuj ;)

 

Hmm, jakby to powiedzieć. O ile 125 4T w terenie można uznać za względnie tanią zabawę to cokolwiek więcej podwoi albo potroi dotychczasowe koszty. Irydowe świece, częste wymiany oleju i remonty silnika co drugi sezon (w przypadku 450 bo dla 250 to co sezon) to standard.

Tylko ten teren to na prawde lekki (turystyka off-roadowa), nie bedzie to znaczacym czynnikiem podbicia kosztow, moto stworzony do tego + lagodne traktowanie. 2-3 x 0 to dalej 0 ;) a nie lusterko zbilem za 25zl :P swieca irydowa 80zl NGK, wymiany oleju czestsze, nie znaczy czeste. nie chce zmieniac oliwy co 150km, dlatego zaczynam skreslac crf450x. wieksze remonty takze, chce tak dobrac moto by byly rzadziej niz 10-15kkm. powodem zmiany jest miedzy innymi fakt, ze bawiac sie na off-roadzie musze krecic na 2. biegu, zamiast ciagnac 3. od dolu (brak mocy, chocby dla pewnego wyjscia z zakretu). ostatnio na poligonie z odkreconej dwojki ledwo weszla pod piaszczysty podjazd, niemal ja stlumilo. taka jazda (pałowanie), wg. mnie bardziej sie przeklada na przyspieszone zuzycie silnika - szukanie mocy na gorze. 400ccm bedzie miala dla mnie b. duzy zapas mocy. jezdze z kolega na 28km raptorze, ma ok. 50% lepszy stosunek mocy do masy (0,112 z kierowca, ja 0,058) i lyka mnie przestrasznie. na chwile obecna wystarczylby mi jego wspolczynnik. pomijam oddawanie mocy. xr400r 04r. 34km/125kg > 0,171 z kierowca - takze pierwszy sezon na niej to bedzie wykorzystywane max 60% mocy. dr-z400E 15r. 49km/145kg > 0,223 - szalenstwo!

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja; 179cm, 74kg,

ha ha ha , to dokładnie jak ze mną kilogram w kilogram, cm w centymetr musiałem to napisać :)

ps.

poważnie myślę nad Yamahą XT 600 czasem się przewijają z wyglądu zadbane. W ogóle to piękna ta Yamaha XT 600 co dla mnie też ma znaczenie :)

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_xt600e%2003.htm

Zważywszy, że u mnie żadnego jeżdżenia po bagnach i żwirowniach nie będzie a raptem rocznie cyrka 2000 km po polnych i leśnych drogach to może te 150kg nie zaciąży ;) Niemniej z racji wieku też wolał bym coś max 130 kg. Idąc w kierunku tych 130 kg widzę, że tu już motocykle prawie wyczynowe się robią.

Doświadczenie jakieś tam już jest. Dawniejsze na wszystkim co w PRL u było dostępne, a ostatnio jeżdżę za młodzieżą na tym co w profilu mam i jeszcze okazjonalnie na innych sprzętach.

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha ha ha , to dokładnie jak ze mną kilogram w kilogram, cm w centymetr musiałem to napisać :)

ps.

poważnie myślę nad Yamahą XT 600 czasem się przewijają z wyglądu zadbane. W ogóle to piękna ta Yamaha XT 600 co dla mnie też ma znaczenie :)

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_xt600e%2003.htm

Zważywszy, że u mnie żadnego jeżdżenia po bagnach i żwirowniach nie będzie a raptem rocznie cyrka 2000 km po polnych i leśnych drogach to może te 150kg nie zaciąży ;) Niemniej z racji wieku też wolał bym coś max 130 kg. Idąc w kierunku tych 130 kg widzę, że tu już motocykle prawie wyczynowe się robią.

Doświadczenie jakieś tam już jest. Dawniejsze na wszystkim co w PRL u było dostępne, a ostatnio jeżdżę za młodzieżą na tym co w profilu mam i jeszcze okazjonalnie na innych sprzętach.

no jest ladna, chociaz wole czerwony ;), ale 170kg na mokro, 156 na sucho to juz ciezki moto. moze faktycznie Tobie podpasuje. ja nie chce by masa mnie ciagnela na boki, czy wciagala (wciagaly koleiny, piachy, bloto) - zapanowanie nad masa. w strone 130kg, nie idac w maszyny wyczynowe wybor ogranicza sie do starszych konstrukcji, z chlodzeniem powietrznym, typu wlasnie XR400R - 125kg, ktorej bezposredniego nastepcy honda nie ma. ich plusem jest dobry stosunek mocy do masy - chlodnice itd. swoje musza wazyc. ciezej, chlodzony ciecza DR-Z400s/e 145kg. dla mnie to juz max. szkoda, ze ta crf450x wymaga tak czestego serwisu, bo bylaby igla: 4T, 122kg na mokro + pare kg na homologacje, 44km. chlodzone powietrzem sa tez mniej podatne na tuning, z tego co slyszalem, takze zakup cieczy jest bardziej rozwojowy. przy zakupie jak bedziesz sie przymierzal to zobaczysz jak masa sie zachowuje (geometria tez jest wazna w odczuwaniu masy) i jak Ci z nia idzie. mi pozostaje chyba szukac fajnej XR400R, bo nic wiecej nie wymysle.

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi pozostaje chyba szukac fajnej XR400R, bo nic wiecej nie wymysle.

to szukamy razem , też rozważam, DRZ też, bo lubię Suzuki, chociaż ten akurat paskudnik jest straszny ;)

 

ps.

a jakiejś tam Kawy nie masz w zamyśle, robią coś pod Ciebie ?

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi pozostaje chyba szukac fajnej XR400R, bo nic wiecej nie wymysle.

to szukamy razem , też rozważam, DRZ też, bo lubię Suzuki, chociaż ten akurat paskudnik jest straszny ;)

 

ps.

a jakiejś tam Kawy nie masz w zamyśle, robią coś pod Ciebie ?

jak sie nie boisz masy typu 160kg na mokro, to jest jeszcze Honda XR650L. L sa zdaje sie mniej wyzylowane od R. masz link: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_xr650l%20%2009.htm

 

szkoda, ze CRFy nie ma w wersji 450L. trzeba zapomniec.

 

Suzi faktycznie, optycznie slabo, jest jednak b. ladna wersja, niebieska ;) rocznik 03 w S'ce, masz link: http://www.suzukicycles.org/DR-series/index.html?DR-Z400.shtml~isoraami

 

z kawasaki slabo ogarniam, tak na szybko tylko mi przychodzi do glowy KLX400R: 40km, ciecz, jakies 135kg na mokro - kawy sa stosunkowo lekkie, jak kiedys porownywalem. link: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_klx400%2004.htm

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...