Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie w tym problem, że nie mam zbytnio możliwości jazdy żadnym z tych motocykli, a co do wymagań to nie mam jakiś wygórowanych. Jeździłbym troche po asfalcie, a poza tym tylko płaski teren i praktycznie tylko rekreacyjnie. Mam jeszcze pytanie o spalanie, czy ktoś wie, który pali więcej i czy jest to jakaś duża różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mysle ze dr 350 ci spasuje, mniej pali, wielkiej różnicy przy dt nie ma przy takiej lajtowej jeździe bo dt pali od 5 do 12l (mi tylko łykała na torze), dr nie wiem dokladnie ale pewnie przy kaceniu 7 max

 

 

Edytowane przez grebur

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mysle ze dr 350 ci spasuje, mniej pali, wielkiej różnicy przy dt nie ma przy takiej lajtowej jeździe bo dt pali od 5 do 12l (mi tylko łykała na torze), dr nie wiem dokladnie ale pewnie przy kaceniu 7 max

 

no moim zdaniem to własnie do dr bedzie czesciej zagladal np. regulacja zaworów? a w DT dopiero jak coś ci pewnie walnie bo co w 2T ma paść, najwyżej remont zrobisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na A1 legalnie exc nie zarejestruje

 

istotne co jest w dowodzie, exc nie był nigdy blokowany ??

 

moja crm 125 ma w dowodzie 8.9kw więc mieści sie na A1 a w praktyce ma zero blokad i koło 30KM :D

 

Myślałem nad hondą crm 125, która jest bardzo silna i z mozliwością rejstracji, ale jest to motor dość stary i ciężko bedzie kupić go w stanie dobrym yamaha dt jest troszeczkę słaba

 

po simsonie to dt125 odblokowana będzie tobą rzucać po drzewach a jak nie masz respektu do manetki i piszesz bzdury że chcesz

chciałbym żeby miało sporo mocy
to żeby jeszcze ta dt125 cie do grobu nie zaciągneła :D

 

można kupić też zgraconą crm i zrobić jej porzadny remont

 

dt125 nie jest popularna bo takie zrządzenie boskie czy układ gwiazd tylko to po prostu dobry motocykl dosyć idiotoodporny, tani w eksploatacji, z bardzo łatwodostępnymi częsciami i do tego w miare mocny....

 

różnica na papierze między dt a crm jest chyba z 6KM tylko że dt ma dół jak 4t za to słabszą góre a crm jak crossówka jak wyje to ciągnie jak nie to nie :D

 

kmx 125 też był blokowany możesz go rozważyć zapewne blokowane wersje miały w dowodzie z 10kw .....

 

jest jeszcze kdx moc i oddawanie pokroju CRM damiano chyba miał.......

 

co do serwisu to właściwie wychodzi na to samo, w DT 125 częstszy ale tańszy.

 

no nie wiem.........w 2T nie sprawdzasz zaworów, nie sprawdzasz oleju (nie wierze że 20 letni enduro 4t nie bierze oleju :D )poprostu tankujesz i smigasz......

 

2T jest lżejszy zawsze pali po glebie, remont w razie wielkiego niespodziewanego BUUUUUUUUUM jest tańszy i prostszy.......

 

ale zrobisz jak uważasz......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michoa - uwielbiam twoje wykłady czysto teoretyczne :D :flesje: A exc nie były blokowane tak samo jak huska wr.

 

Na 2t nauczysz sie jeździć, później wsiądzesz na dr i bedziesz kozak :]

 

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michoa - uwielbiam twoje wykłady czysto teoretyczne D.gif flesje.gif

 

nie zrozumiałem aluzji albo ironi :D

 

no akurat dt 125 1998 i crm 125 1992 mam teraz pod ręką bo latam z kolesiem co ma dt125 nawet moja crm koło jego dt stoi :D

takie moje spostrzeżenia z krótkiej eksploatacji:

 

-dt 125 jest niższa, ma wygodniejszą kanapę, pali chyba o połowe mniej (kumpel sporo więcej przejedzie za 30 zł niż ja )

-dt125 ma gorszy zawias nie skakałem na niej ale na crm lepiej sie zap***a po dziurach bo nie dobija zawias w dt125 przy mojej masie (95kg) niestety czasami braknie skoku...

-crm 125 ma maksymalną moc przy 10.5tys obr/min (dokładnie 30.5KM) więc to chyba najlepiej świadczy że tym motocyklem sie nie jeździ w dolnym zakresie obrotów ??

-crm ma lepszy tylni hamulec (dwutłoczkowy zacisk a dt jedno)

-crm wygląda agresywniej :D ma bardziej niewygodny zbiornik paliwa bo nic w nim nie widać a w dt widać dno wlew jest duży łatwiej ocenić ile jeszcze polatasz(to też spora zaleta moim zdaniem, w crm z tym jest masakra, już raz ją pchałem.......)

-w crm na twarzy robi sie banan jak przekraczasz okolice 7-8tys obr po prostu strzał mocy jakby podtlenku azotu dostała w dt tego tak nie czuć, za to crm do 5tys obr to nie wie co ma robić :D

-dt jest tańsza w zakupie za mniejszą kase kupisz młodszy rocznik

 

podobieństwa są takie że obie bez problemu palą po glebie i są bezobsługowe :D ja moja od czasu do czasu umyje i łańcuch nasmaruje i wszystko....nie mam dozownika, mieszanke robię sam więc oleju w dozowniku nie musze sprawdzać.....

 

jakbym ja miał wybierać między tylko tymi dwoma motocyklami to szczerze sam nie wiem co bym wybrał :D

jakbym miał smigać 70% ogólna jazda a 30% teren to brałbym dt ekonomiczniejsza, wygodniejsza.

jak 30% ogólna jazda a 70% teren to crm :D nie uważam że dt jet kiepska w teren wręcz przeciwnie widze co kumpel na niej wymiata ale crm jest lepsza :D

 

ja w sumie byłem już na kupnie dt po tym jak nie udało mi sie znaleźć sensownej xr600, tylko że ja szukałem możliwe najświeższy rocznik 2000 albo młodszy, no ale przypadkiem kupiłem crm i tak zostało

 

kmxa nie miałem, latałem na kdx 250 dla mnie niesamowicie mocny ale mało ich w polsce i mają kosmiczne ceny pozatym spalaniem przebija nawet tą moją crm :D

 

możesz rozważyć jeszcze sachsa zx125 np taki http://allegro.pl/sachs-125-zx-2002-ksiazk...1240612819.html

 

jak widać bardzo tanio chodzą za 3.5 masz rocznik 2002 z e-starterem (w sumie bzdura w 2t ale +100 do lansu :D ) to jest dokładnie ten sam silnik co dt125, sachs ma podobno troche lepsze zawieszenie i jest tańszy od dt.......

 

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I 5kg do masy icon_mrgreen.gif bezsens totalny w 125 2T.

 

dlatego do offroadu nie opłaca sie kupować dt młodszej niż 2004 bodajrze bo wtedy yamaha strzeliła sobie samobója i zlikwidowała w dt kopniak a zostawiła tylko elektryczny :D

 

nie pamiętam w jakim roczniku tak zrobili czy 04 czy 02 ale ta wersja nazywa sie RE i oprócz e-startera wykastrowali zawieszenie (mniejszy skok )

 

generalnie dt przeszła taką samą smutną drogę jak xt600 z ostrego dual sporta zrobili miejskie enduro co na dziurawą droge sie nadaje ale do szaleństw juz nie........

 

z sachsa starter elektryczny można wymontować z tego co kojarze jest to dosyć proste ale ja bym zostawił amator np ja pewno tych 5kg nie poczuje a może sie przydać w terenie :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już sam nawet nie wiem co wybrać, znając życie okaże się, że wezmę coś co uda mi się znaleźć w okolicy za rozsądną cenę, a co do startera to bym wolał i tak ten klasyczny, jakoś machnięcie nogą ma w sobie to coś, nie jak przekręcenie nadgarstkiem ;p. Póki co najbardziej odpowiada mi dt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/honda-xr-600-400-65...1246896816.html jak to sie mogło uchowac, kurde szkoda , ze teraz mam inne wydatki ...

Fakt z wyglądu malinka :icon_eek: , ja zawsze będę miał sentyment do tych maszyn mimo że nieraz przeklinałem swoją XRkę :crossy: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nabieram ochoty na ruszenie w teren

ja rusze napewno tylko teraz sie za wiele wydatków nagromadziło naraz kurcze i na tą jesień nie wyrobię, oby za rok a będzie miło ... Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawdę jesteście tacy naiwni że wierzycie że xr600 była niejeżdżona w terenie :D ?? załozyć szosowe opony nie jest jakoś szczególnie trudne :D

 

bęben z tyłu i bez polskich papierów prawie 5tys.........bywały lepsze okazje z xr w roli głównej...

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...