Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a ja bym chciał się dowiedzieć kilku rzeczy i poradzić:

interesuje mnie KTM EXC 450 i to jest moja niepodważalna decyzja :) (chyba ze ktoś mnie przekona ze może być coś lepszego)

 

interesuje mnie jak wyglądają modele z poszczególnych lat (04-07) z tego co się orientuje silniki z tych lat chyba są najbardziej udane (?) ale wady pewnie jakieś maja tzn na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie (silnik, zawieszenie itp) czy opłaca się dołożyć i kupić np wersje Factory? bo z dodatków widzę ze czasami można pojedyncze rzeczy taniej kupić. Na koniec chciałbym żeby ktoś wydal werdykt na temat tego motorka

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MINUSY EXC 200:

-cena zakupu

-mała ilość maszyn na rynku wtórnym(co sprzyja również utrzymywaniu wysokiej ceny), motocykle oferowane obecnie na allegro są bez możliwości rejestracji, przypuszczam że stan techniczny może być rózny :icon_mrgreen:

-waga na sucho KTM EXC 200 z 2004 roku: 102,5kg (wiem że to mało, ale zobaczcie niżej na wagę YZ 125 :crossy: )

-ceny części, np. tłok - 440zł

-zawieszenie jakby nie patrzeć jednak jest do hard enduro a nie na tor (chociaż dla mnie to może i na plus)

-nie wiem z czego jest wykonana rama ale zakładam że ma mniejszą sztywność od aluram

Nie wiem skąd czerpałeś dane ale chyba trochę upasłeś tego kata :bigrazz: z tego co wiem to jest to to samo co EXC 125 z większym tłokiem i cylindrem, rama jest ta sama więc 200 powinien być minimalnie cięższy od 125. Co do ceny zakupu i części to się jak najbardziej zgadzam. Za EXC trzeba dać dużo więcej niż za SX z tego samego roku, części też są droższe do 200. Jeżeli będziesz jeździł tylko w terenie, to rzeczywiście setka będzie lepszym wyborem. Ja czasem muszę kawałek przeskoczyć po asfalcie żeby dojechać na tor czy żwirownie, dlatego rozglądam się za czymś z papierem i raczej bym kupił na dłużej.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bym chciał się dowiedzieć kilku rzeczy i poradzić:

interesuje mnie KTM EXC 450 i to jest moja niepodważalna decyzja :) (chyba ze ktoś mnie przekona ze może być coś lepszego)..................

A co tu dużo pisać zajebisty sprzęcior :icon_biggrin: , trafić tylko na zadbany egzemplarz i będziesz happy. Generalnie przy oględzinach obczajasz to co zwykle, łożyska, łuzy, itd. Wiadomo słynne odgłosy sprzęgła KTM to w zasadzie norma i to jest tak naprawdę podstawowa wada tych silników poza tym silniki z pojedyńczym wałkiem rozrządu to bardzo udane jednostki. Warto wykręcić napinacz i sprawdzić ile jeszcze rozrząd pociągnie, jeśli sprzedający będzie skory do współpracy :biggrin: to można się pokusić o wstępne sprawdzenie zaworów ssących, ściągamy siedzenie i zbiornik odkręcamy dekielek zaworowy od ssaków ustawiamy tłok w GMP i wtykamy między podkładkę zaworową i dźwignie szczelinomierz jeśli wchodzi bezproblemowo 0,30-0,40 to nie jest źle jeśli mniej niż 0,15 to zawory do wymiany od ręki, warto przy okazji dokładnie obejrzeć czy podkładki zaworowe nie mają przebarwień i pęknięć. W ten sam sposób można sprawdzić wydechy ale do tego konieczne jest zdemontowanie chłodnic, i choć brzmi to problematycznie to zdemontowanie ich to cztery śrubki i pięć opasek czyli 5min. roboty (choć wątpię żeby sprzedający się na to zgodził :icon_mrgreen: ) . W tych silnikach zawory ssące lecą szybciej niż wydechy i można założyć że jeśli ssaki będą w dobrym stanie to i wydechy też. Dobrym pomysłem jest sprawdzenie śrub od naciągu łańcuch napędowego, lubią się zapiekać. Werdyktu nie będę wydawał, sam go musisz wydać na swoje potrzeby :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rasta120795

witam co powiecie na ten model czy opłaca sie go kupić http://moto.allegro.pl/sklep/2978561_active_motors_polska.

Czy to ma silnik AM6 jaki ma bak ogulne info.

Czy za taką kase opłaca kupić sie z takim przebiegiem i czy jak by co wytrzyma to do ok. 30tyś km przebiegu.Prosze o wmiare szybką odp.Chodzi o te XPS 50 za 4790

to co pomoże mi ktoś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co pomoże mi ktoś

Wiesz 10tyś km na motorower to sporo i trzeba by dokładnie sprawdzić silnik bo może się okazać że jest znacznie zużyty, pod względem wizualnym bez zastrzeżeń. Sprawdź najpierw jaka jest dostępność części zamiennych do tego silnika , jeśli nie będzie z tym problemów to myślę że warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy wreszcie mi ktoś powie czy opłaca sie brać to moto? I jak z awaryjnością itp. Czy lepiej poszukać czegoś młodszego?

http://moto.allegro.pl/item625008007_april...is_gsx_750.html

Bierz, dobre moto ! Ale nic nie idzie zobaczyć na tych zdjęciach bo większość to jakis gówniany bandit. Zapewne silnik rotax'a który bardzo pozytywnie zaskakuje. Z częsciami problemów nie powinno być, chociaż z bardziej nietypowymi min. tryby może być problem. Za tą kase to najlepsze moto, fakt że troche stare ale za RX sie cenią.

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu dużo pisać zajebisty sprzęcior :icon_biggrin: , trafić tylko na zadbany egzemplarz i będziesz happy. Generalnie przy oględzinach obczajasz to co zwykle, łożyska, łuzy, itd. Wiadomo słynne odgłosy sprzęgła KTM to w zasadzie norma i to jest tak naprawdę podstawowa wada tych silników poza tym silniki z pojedyńczym wałkiem rozrządu to bardzo udane jednostki. Warto wykręcić napinacz i sprawdzić ile jeszcze rozrząd pociągnie, jeśli sprzedający będzie skory do współpracy :biggrin: to można się pokusić o wstępne sprawdzenie zaworów ssących, ściągamy siedzenie i zbiornik odkręcamy dekielek zaworowy od ssaków ustawiamy tłok w GMP i wtykamy między podkładkę zaworową i dźwignie szczelinomierz jeśli wchodzi bezproblemowo 0,30-0,40 to nie jest źle jeśli mniej niż 0,15 to zawory do wymiany od ręki, warto przy okazji dokładnie obejrzeć czy podkładki zaworowe nie mają przebarwień i pęknięć. W ten sam sposób można sprawdzić wydechy ale do tego konieczne jest zdemontowanie chłodnic, i choć brzmi to problematycznie to zdemontowanie ich to cztery śrubki i pięć opasek czyli 5min. roboty (choć wątpię żeby sprzedający się na to zgodził :icon_mrgreen: ) . W tych silnikach zawory ssące lecą szybciej niż wydechy i można założyć że jeśli ssaki będą w dobrym stanie to i wydechy też. Dobrym pomysłem jest sprawdzenie śrub od naciągu łańcuch napędowego, lubią się zapiekać. Werdyktu nie będę wydawał, sam go musisz wydać na swoje potrzeby :wink: .

 

a co myślisz o takiej opcji: (zakładając ze kupie w PL, bo w Niemczech z zasady nie ma padlin jeżeli kupi się u oryginalnego Niemca-nie handlarza) mieć w pogotowiu ok 1500 pln na ewentualna wymianę zaworów? i jakie zakładać? stalowe czy tytan? Jak sadzisz ile po zakupie może jeszcze wynieść zakup w sensie czysto mechanicznym?

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co myślisz o takiej opcji: (zakładając ze kupie w PL, bo w Niemczech z zasady nie ma padlin jeżeli kupi się u oryginalnego Niemca-nie handlarza) mieć w pogotowiu ok 1500 pln na ewentualna wymianę zaworów? i jakie zakładać? stalowe czy tytan? Jak sadzisz ile po zakupie może jeszcze wynieść zakup w sensie czysto mechanicznym?

Jeśli kupisz w dobrym stanie sprzęcior i przyjmując że będzie to rocznik 2004-2007 w których zawory były tytanowe to dla bezpieczeństwa wypadało by wymienić zawory, bo mimo sprawdzenia podana przez mnie metodą tytanowe zawory mają tendencje do urywania się, wynika to ze zmęczenia materiału i takie zawory wymienia się zwykle co 2-3 sezony. W ich miejsce spokojnie można wsadzić stalowe, różnica w pracy silnika będzie taka że będzie odrobinę wolniej się wkręcał na obroty wynika to z różnicy w masie stalowych i tytanowych zaworów jak również stosowania innych sprężyn, tutaj warto zwrócić uwagę na sprężyny zaworowe które bezwzględnie wymieniamy razem z zaworami do tytanowych stosuje się stożkowe a do stalowych podwójne. Podstawową przewagą dla amatora zaworów stalowych jest znikome ryzyko urwania się takiego zaworu jeśli przypilnujemy ich stanu to możemy być spokojni. Metodą podaną przez mnie kontrolujemy ich stopień osiadania w gniazdach zaworowych i zazwyczaj jest to dość miarodajna metoda, oczywiście przy każdej rozbiórce silnika zawory poddajemy drobiazgowym oględzinom. Główną przyczyną poważnych awarii tych silników jest olewanie stanu zaworów, tytanowe po pewnym czasie urywają się a stalowe osiadają w gniazdach i w pewnym momencie dźwigienki zaworowe zaczynają bić w podkładkę trzymającą zabezpieczenie zaworowe, ta po pewnym czasie pęka, zabezpieczenie puszcza, zawór wpada do silnika i ......... . Komplet zaworów stalowych razem ze sprężynami można dostać za około 600PLN do tego zwykle wymienia się łańcuch rozrządu +-200PLN, czasami do wymiany kwalifikuje się ślizg napinający ten łańcuch +-50PLN, sprawdzamy stan tłoka i jeśli konieczne wymieniamy +-600PLN choć przy przebiegach rzędu 100MH rzadko występuje konieczność jego wymiany, jeśli mamy rozbebeszony silnik do kontroli idzie także korba, jeśli nie ma widocznych uszkodzeń mechanicznych czy przebarwień nie ma wyczuwalnych luzów wzdłużnych to spokojnie można na takiej korbie latać, korbowód podobnie jak tłok są dość trwałymi elementami w tych silnikach, oczywiście kontroli poddajemy także stan łożysk i wymieniamy jeśli potrzeba. Poza tym standard, olej, filtry, regulacja zaworów, warto wyczyścić gaźnik i wymienić świecę. Tutaj mogę jako ciekawostkę przytoczyć przykład mojego Kapiszona w którym siedziała nominalna świeca założona w fabryce miała siedem lat i choć wyraźnie widoczne były wżery na elektrodach to silnik pracował na niej bezproblemowo, piszę to żeby rozwiać pojawiające się mity o padających świecach w tych maszynach. Podsumowując jeśli po zakupie zapakujesz stalowe zawory i zrobisz rozpoznanie w silniku to nawet w przypadku konieczności wymiany tłoka czy łańcuch rozrządu 1500PLN powinno wystarczyć, oczywiście osobną kwestią są łożyska w kołach, łożysko główki ramy czy łożysko na PDS albo stan napędu ale te problemy można wykryć w czasie oględzin i w razie ich wykrycia zbić trochę z ceny. No i jak zwykle wyszedł mi elaborat :icon_mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1293097

 

Szukam suzuki DRZ 400 najlepiej wersji E w granicach 13 tys. Przeglądając oferty motocykli znalazłem powyższy sprzęt. Zastanawiam się jaka to jest wersja i czy może ktoś zna ten sprzęcik?? Warty uwagi??

 

To jest wersja E. Brak podnóżków dla pasażera oraz nie widac miejsca na ich montaż, tylna lampa ledowa i licznik jakis wstawiony. Chociaż kolor plastików wskazuje na wersje S więc ktoś chyba zmienił żółte plastiki na niebieskie.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/item631984369_ktm_1...wde_okazja.html

 

ponownie zapytam o to moto, jak myslicie cena dobra za exc 125? nadaje sie do nauki jazdy na torze i endurowania? jakie wrodzone wady moze miec taki ktm, na co zwrocic uwage ? czy moze odpuscic i czekac na jakies 200exc , tyle ze w tej cenie to raczej slabo z 200, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...