Skocz do zawartości

1.9 TDI OCENY, TRWAŁOŚĆ


Patriko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w polsce średnio sprawdzaja sie tez np. pompowtryskiwacze;] Rozwiazanie z pozoru idiotoodporne bywa jednak ze złej jakosci ropa narobi kosztów napraw na kilka tys zł;]

Mozesz rozwinac te mysl? Z tego co mi wiadomo-pompowtryskiwacze nie robia kariery ze wzgledu na bardzo skomplikowana budowe, wyzsze cisnienie wtrysku w stosunku do CR , wyzsze koszty produkcji i bardzo scisle wymagania olejowe. A Ty piszesz ze sa idiotoodporne-co ma sie nijak do tego co powyzej napisalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie, w 2.5-3.0 jest listwa commonrail :)

 

Małe sprostowanie enduromaster. W silnikach VW/Audi 2,5; 3,0; 4,0; 5,0 montowane były pompowtryski. VW dopiero w 2007 roku wszedł w Common Rail tylko dlatego że norm spalin nie spełnia PD takich jak CR, i silniki nowych konstrukcji typu 4,2 TDI 6,0 TDI mają już szynę Rail. Co do trwałości TDI to jest to najlepszy silnik z pośród wszystkich Diesli nowych konstrukcji. Silniki CR w Renault itp mają ogólnie mniejsza wytrzymałość, tzn układ wtryskowy (wtryski). W silniku PD podstawą jest paliwo. Minimum to Verva, V-power, Bp ultimate, wtedy PD jest wstanie przejechać przebieg porównując z typowym dieslem na pompie VP37, bo już pompa typu VP 44 w 2,5 TDi jest całkowitym niewypałem, w ogóle ten silnik to jedno wielkie bagno, ale zależy jak kto dba.

 

EDIT:

Coś doczytałem o legendzie TDI. A wiecie tak naprawdę skąd się wzięło TDi, kto je zaprojektował pierwszy?? Czekam na propozycję, poźniej napisze co wiem.

 

Pozdro

urban

Edytowane przez urban
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie enduromaster. W silnikach VW/Audi 2,5; 3,0; 4,0; 5,0 montowane były pompowtryski. VW dopiero w 2007 roku wszedł w Common Rail tylko dlatego że norm spalin nie spełnia PD takich jak CR, i silniki nowych konstrukcji typu 4,2 TDI 6,0 TDI mają już szynę Rail. Co do trwałości TDI to jest to najlepszy silnik z pośród wszystkich Diesli nowych konstrukcji. Silniki CR w Renault itp mają ogólnie mniejsza wytrzymałość, tzn układ wtryskowy (wtryski). W silniku PD podstawą jest paliwo. Minimum to Verva, V-power, Bp ultimate, wtedy PD jest wstanie przejechać przebieg porównując z typowym dieslem na pompie VP37, bo już pompa typu VP 44 w 2,5 TDi jest całkowitym niewypałem, w ogóle ten silnik to jedno wielkie bagno, ale zależy jak kto dba.

 

EDIT:

Coś doczytałem o legendzie TDI. A wiecie tak naprawdę skąd się wzięło TDi, kto je zaprojektował pierwszy?? Czekam na propozycję, poźniej napisze co wiem.

 

Pozdro

urban

A VW przypadkiem w 2003 nie pokazal silnika 3,0 V6 z common rail? Na pewno w 2005 byl juz ten silnik montowany w A 6- bo dwa lata temu mialem okazje takowym jezdzic. I na pewno nie mial on juz pompowtryskow tylko szyne CR. Na tej samej konstrukcji opieral sie zreszta 2,7 TDI.A TDI z tego co wiem w polowie lat 80tych zaprezentowal Fiut...

A tutaj masz opis tego wlasnie silnika http://www.kocar.pl/audi_v6_3l_tdi.htm

Edytowane przez zajc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A VW przypadkiem w 2003 nie pokazal silnika 3,0 V6 z common rail? Na pewno w 2005 byl juz ten silnik montowany w A 6- bo dwa lata temu mialem okazje takowym jezdzic. I na pewno nie mial on juz pompowtryskow tylko szyne CR. Na tej samej konstrukcji opieral sie zreszta 2,7 TDI.A TDI z tego co wiem w polowie lat 80tych zaprezentowal Fiut...

A tutaj masz opis tego wlasnie silnika http://www.kocar.pl/audi_v6_3l_tdi.htm

 

Tutaj rzeczywiście masz racje. Zwracam honor. Tyle ja wiem że jednostka 2,5 jest na PD i więsze np. 5,0 są też na PD, no 4,0; 5,2; 6,0 to juz CR. Ale o czym my tu mówimy:) To szczyt marzeń taki 6,0 lub 5,2 TDi:):D Tylko że to wszystko chyba zależy kiedy! Bo kiedyś 2,0 były na PD dziś już są n CR więc pojemność silnika to nie wszystko:) Widocznie lata produkcji są ważne.

 

Pozdrawiam

 

urban

Edytowane przez urban
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T urbo

D irect

I njection

W małych silnikach chyba pierwszy zaczął to robić mniej więcej jednocześnie Ford (Transit 2.5D/TD) i Fiat w 1.9 TD. Audi w 2.5TDI (z końcówki "setki") jako pierwszy dał dwuspręzynowe wtryskiwacze które trochę wygłuszyły klekot DI znany swietnie np. z Transita. A potem poleciało dalej.

Tak mi mówi moja ulotna pamięć. Mniej więcej się zgadza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Di z niemieckiego to direkt einspritzung czyli to samo co chyba direct injection. Wielu ludzi myli silniki Forda TD z intercoolerem mówiąc że to TDI, co ma niewiele wspólnego z prawdziwym TDI (rodzaj paliwa jedynie :icon_biggrin: ) Ale VW wydał silnik SDI czyli wolnossący TDI:) o pojemności 1,7 1,9 chyba 2,8 w LT (lub 2,5 nie pamiętam). Nie pamiętam skąd ale słyszałem że w 1989 pierwszy został pokazany silnik 1,9 TDI który był montowany w Golfie III i Audi 80. Ford nie miał typowego silnika jak TDI bo był to silnik który posiadał tylko wtrysk bezpośredi, ale sterowanie dawka paliwa odbywało się mechanicznie za pomocą linki. Pożniejsze Fordy miały pompy VP 44 w których wadliwa okazała się elektronika, do tego doszedł wtrysk sterujący z "kabelkiem". Ale diesel to ciężki temat:) trudno jest wszystko opanować;/

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.genesis.net.pl/Slownik-pojec-te...nych_23917.html

TDI (Turbo Diesel Injection) - turbodoładowany silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

moim zdaniem najlepsze diesle to były wolnossace jednostki mercedesa 2.0,2.4,3.0 l a w dzisiejszych czasach ładują tyle elektroniki do samochodow ze az głowa boli.... pzdr :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.genesis.net.pl/Slownik-pojec-te...nych_23917.html

TDI (Turbo Diesel Injection) - turbodoładowany silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

moim zdaniem najlepsze diesle to były wolnossace jednostki mercedesa 2.0,2.4,3.0 l a w dzisiejszych czasach ładują tyle elektroniki do samochodow ze az głowa boli.... pzdr :icon_biggrin:

Zapomniałeś o najlepszych 2,3 (4 cyl) 2,9 (5cyl)montowanych m.in w "Kaczkach",. Ale naprawdę za te silniki Mercedesowi należy sie szacunek. Ale na moje z tymi silnikami skończyła się era Mercedesa, nowe kosntrukcje CDi nie są już takie idealne.

Edytowane przez urban
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

moim zdaniem najlepsze diesle to były wolnossace jednostki mercedesa 2.0,2.4,3.0 l a w dzisiejszych czasach ładują tyle elektroniki do samochodow ze az głowa boli.... pzdr :buttrock:

Nigdy więcej silnika z epoki "beczki" - wołowate i paliwożerne. Jedyne zalety to:

- rozrząd napędzany łańcuchem,

- tolerowanie najróżniejszych paliw,

- wysoka trwałość.

 

Zapomniałeś o najlepszych 5 cylindrowcach 2,3 i 2,9montowanych m.in w "Kaczkach", 124, 190. Ale naprawdę za te silniki Mercedesowi należy sie szacunek. (...)

Silnik 2,3 ma cztery cylindry, lecz ani ten, ani 2,9 nie były nigdy montowane w 124 i 190.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy więcej silnika z epoki "beczki" - wołowate i paliwożerne. Jedyne zalety to:

- rozrząd napędzany łańcuchem,

- tolerowanie najróżniejszych paliw,

- wysoka trwałość.

 

Zta paliwozernoscia to bym az tak nie przesadzal...

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj rzeczywiście masz racje. Zwracam honor. Tyle ja wiem że jednostka 2,5 jest na PD i więsze np. 5,0 są też na PD, no 4,0; 5,2; 6,0 to juz CR. Ale o czym my tu mówimy:) To szczyt marzeń taki 6,0 lub 5,2 TDi:):) Tylko że to wszystko chyba zależy kiedy! Bo kiedyś 2,0 były na PD dziś już są n CR więc pojemność silnika to nie wszystko:) Widocznie lata produkcji są ważne.

 

Pozdrawiam

 

urban

 

Osbiście słyszałem o dieslu 4.2 TDi i 5.0 TDi, ale ani o 5.2 ani o 6.0 w sieslu nigdy nie słyszałem. W jakim to furach niby montowano??? Jak dla mnie to ktoś coś pochrzanił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...