wueska Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 w polsce średnio sprawdzaja sie tez np. pompowtryskiwacze;] Rozwiazanie z pozoru idiotoodporne bywa jednak ze złej jakosci ropa narobi kosztów napraw na kilka tys zł;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 w polsce średnio sprawdzaja sie tez np. pompowtryskiwacze;] Rozwiazanie z pozoru idiotoodporne bywa jednak ze złej jakosci ropa narobi kosztów napraw na kilka tys zł;]Mozesz rozwinac te mysl? Z tego co mi wiadomo-pompowtryskiwacze nie robia kariery ze wzgledu na bardzo skomplikowana budowe, wyzsze cisnienie wtrysku w stosunku do CR , wyzsze koszty produkcji i bardzo scisle wymagania olejowe. A Ty piszesz ze sa idiotoodporne-co ma sie nijak do tego co powyzej napisalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 (edytowane) prawie, w 2.5-3.0 jest listwa commonrail :) Małe sprostowanie enduromaster. W silnikach VW/Audi 2,5; 3,0; 4,0; 5,0 montowane były pompowtryski. VW dopiero w 2007 roku wszedł w Common Rail tylko dlatego że norm spalin nie spełnia PD takich jak CR, i silniki nowych konstrukcji typu 4,2 TDI 6,0 TDI mają już szynę Rail. Co do trwałości TDI to jest to najlepszy silnik z pośród wszystkich Diesli nowych konstrukcji. Silniki CR w Renault itp mają ogólnie mniejsza wytrzymałość, tzn układ wtryskowy (wtryski). W silniku PD podstawą jest paliwo. Minimum to Verva, V-power, Bp ultimate, wtedy PD jest wstanie przejechać przebieg porównując z typowym dieslem na pompie VP37, bo już pompa typu VP 44 w 2,5 TDi jest całkowitym niewypałem, w ogóle ten silnik to jedno wielkie bagno, ale zależy jak kto dba. EDIT:Coś doczytałem o legendzie TDI. A wiecie tak naprawdę skąd się wzięło TDi, kto je zaprojektował pierwszy?? Czekam na propozycję, poźniej napisze co wiem. Pozdrourban Edytowane 27 Października 2007 przez urban Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 (edytowane) Małe sprostowanie enduromaster. W silnikach VW/Audi 2,5; 3,0; 4,0; 5,0 montowane były pompowtryski. VW dopiero w 2007 roku wszedł w Common Rail tylko dlatego że norm spalin nie spełnia PD takich jak CR, i silniki nowych konstrukcji typu 4,2 TDI 6,0 TDI mają już szynę Rail. Co do trwałości TDI to jest to najlepszy silnik z pośród wszystkich Diesli nowych konstrukcji. Silniki CR w Renault itp mają ogólnie mniejsza wytrzymałość, tzn układ wtryskowy (wtryski). W silniku PD podstawą jest paliwo. Minimum to Verva, V-power, Bp ultimate, wtedy PD jest wstanie przejechać przebieg porównując z typowym dieslem na pompie VP37, bo już pompa typu VP 44 w 2,5 TDi jest całkowitym niewypałem, w ogóle ten silnik to jedno wielkie bagno, ale zależy jak kto dba. EDIT:Coś doczytałem o legendzie TDI. A wiecie tak naprawdę skąd się wzięło TDi, kto je zaprojektował pierwszy?? Czekam na propozycję, poźniej napisze co wiem. PozdrourbanA VW przypadkiem w 2003 nie pokazal silnika 3,0 V6 z common rail? Na pewno w 2005 byl juz ten silnik montowany w A 6- bo dwa lata temu mialem okazje takowym jezdzic. I na pewno nie mial on juz pompowtryskow tylko szyne CR. Na tej samej konstrukcji opieral sie zreszta 2,7 TDI.A TDI z tego co wiem w polowie lat 80tych zaprezentowal Fiut...A tutaj masz opis tego wlasnie silnika http://www.kocar.pl/audi_v6_3l_tdi.htm Edytowane 27 Października 2007 przez zajc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 (edytowane) A VW przypadkiem w 2003 nie pokazal silnika 3,0 V6 z common rail? Na pewno w 2005 byl juz ten silnik montowany w A 6- bo dwa lata temu mialem okazje takowym jezdzic. I na pewno nie mial on juz pompowtryskow tylko szyne CR. Na tej samej konstrukcji opieral sie zreszta 2,7 TDI.A TDI z tego co wiem w polowie lat 80tych zaprezentowal Fiut...A tutaj masz opis tego wlasnie silnika http://www.kocar.pl/audi_v6_3l_tdi.htm Tutaj rzeczywiście masz racje. Zwracam honor. Tyle ja wiem że jednostka 2,5 jest na PD i więsze np. 5,0 są też na PD, no 4,0; 5,2; 6,0 to juz CR. Ale o czym my tu mówimy:) To szczyt marzeń taki 6,0 lub 5,2 TDi:):D Tylko że to wszystko chyba zależy kiedy! Bo kiedyś 2,0 były na PD dziś już są n CR więc pojemność silnika to nie wszystko:) Widocznie lata produkcji są ważne. Pozdrawiam urban Edytowane 28 Października 2007 przez urban Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M. Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Ale co rozumiecie pod pojęciem "TDI"? Silnik diesla z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem? Czy jeszcze są jakieś "obwarowania"? :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 T urboD irectI njectionW małych silnikach chyba pierwszy zaczął to robić mniej więcej jednocześnie Ford (Transit 2.5D/TD) i Fiat w 1.9 TD. Audi w 2.5TDI (z końcówki "setki") jako pierwszy dał dwuspręzynowe wtryskiwacze które trochę wygłuszyły klekot DI znany swietnie np. z Transita. A potem poleciało dalej.Tak mi mówi moja ulotna pamięć. Mniej więcej się zgadza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Di z niemieckiego to direkt einspritzung czyli to samo co chyba direct injection. Wielu ludzi myli silniki Forda TD z intercoolerem mówiąc że to TDI, co ma niewiele wspólnego z prawdziwym TDI (rodzaj paliwa jedynie :icon_biggrin: ) Ale VW wydał silnik SDI czyli wolnossący TDI:) o pojemności 1,7 1,9 chyba 2,8 w LT (lub 2,5 nie pamiętam). Nie pamiętam skąd ale słyszałem że w 1989 pierwszy został pokazany silnik 1,9 TDI który był montowany w Golfie III i Audi 80. Ford nie miał typowego silnika jak TDI bo był to silnik który posiadał tylko wtrysk bezpośredi, ale sterowanie dawka paliwa odbywało się mechanicznie za pomocą linki. Pożniejsze Fordy miały pompy VP 44 w których wadliwa okazała się elektronika, do tego doszedł wtrysk sterujący z "kabelkiem". Ale diesel to ciężki temat:) trudno jest wszystko opanować;/ Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 http://www.genesis.net.pl/Slownik-pojec-te...nych_23917.html TDI (Turbo Diesel Injection) - turbodoładowany silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa. moim zdaniem najlepsze diesle to były wolnossace jednostki mercedesa 2.0,2.4,3.0 l a w dzisiejszych czasach ładują tyle elektroniki do samochodow ze az głowa boli.... pzdr :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 (edytowane) http://www.genesis.net.pl/Slownik-pojec-te...nych_23917.html TDI (Turbo Diesel Injection) - turbodoładowany silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa. moim zdaniem najlepsze diesle to były wolnossace jednostki mercedesa 2.0,2.4,3.0 l a w dzisiejszych czasach ładują tyle elektroniki do samochodow ze az głowa boli.... pzdr :icon_biggrin:Zapomniałeś o najlepszych 2,3 (4 cyl) 2,9 (5cyl)montowanych m.in w "Kaczkach",. Ale naprawdę za te silniki Mercedesowi należy sie szacunek. Ale na moje z tymi silnikami skończyła się era Mercedesa, nowe kosntrukcje CDi nie są już takie idealne. Edytowane 28 Października 2007 przez urban Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 (...)moim zdaniem najlepsze diesle to były wolnossace jednostki mercedesa 2.0,2.4,3.0 l a w dzisiejszych czasach ładują tyle elektroniki do samochodow ze az głowa boli.... pzdr :buttrock:Nigdy więcej silnika z epoki "beczki" - wołowate i paliwożerne. Jedyne zalety to:- rozrząd napędzany łańcuchem,- tolerowanie najróżniejszych paliw,- wysoka trwałość. Zapomniałeś o najlepszych 5 cylindrowcach 2,3 i 2,9montowanych m.in w "Kaczkach", 124, 190. Ale naprawdę za te silniki Mercedesowi należy sie szacunek. (...)Silnik 2,3 ma cztery cylindry, lecz ani ten, ani 2,9 nie były nigdy montowane w 124 i 190. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 jak dlamnie wcale nie sa takie skomplikowane;] Zreszta niemcy maja zawsze zdanie inne niz cały świat:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Nigdy więcej silnika z epoki "beczki" - wołowate i paliwożerne. Jedyne zalety to:- rozrząd napędzany łańcuchem,- tolerowanie najróżniejszych paliw,- wysoka trwałość. Zta paliwozernoscia to bym az tak nie przesadzal... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiertara Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Tutaj rzeczywiście masz racje. Zwracam honor. Tyle ja wiem że jednostka 2,5 jest na PD i więsze np. 5,0 są też na PD, no 4,0; 5,2; 6,0 to juz CR. Ale o czym my tu mówimy:) To szczyt marzeń taki 6,0 lub 5,2 TDi:):) Tylko że to wszystko chyba zależy kiedy! Bo kiedyś 2,0 były na PD dziś już są n CR więc pojemność silnika to nie wszystko:) Widocznie lata produkcji są ważne. Pozdrawiam urban Osbiście słyszałem o dieslu 4.2 TDi i 5.0 TDi, ale ani o 5.2 ani o 6.0 w sieslu nigdy nie słyszałem. W jakim to furach niby montowano??? Jak dla mnie to ktoś coś pochrzanił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Digidy Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 teraz ja jako przyszły specjalista powiem że tłok z silnika 1,9 Tdi można obliczyć z ok 5 tys elementów skończonych, :) taka ciekawostka ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.