Skocz do zawartości

Hamulce URAL


DYNAMO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i pozdrawiam wszystkich i prosze o rade ,jak mozna poprawic sprawnosc hamulcow(zwlaszcza przedniego,moze podebrac tarcze od jakiegos motocykla z lat 80)bo jesien nadchodzi i robi sie slisko na drogach.W URALU 650 z bebnami odlewanymi z aluminium (podobne jak w MT-16) :spam: Dziekuje z gory :D :D ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zastosować szczękotrzymacz(tarczę kotwiczną) typu duplex (?) Albo wystrugać sobie rozpieracz hydrauliczny .

Czesc 'prince' czy mozesz mi wytlumaczyc jasniej ,bo nic nie zrozumialem :icon_mrgreen: Dzieki DYNAMO :icon_mrgreen: :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam "duplex" i nie narzekałem. Na mokrym koło blokowało, na suchym piszczało aż miło. Też w Uralu (tarcza z dniepruchy).

 

No ale ważne jest jeszcze z czego są zrobione okładziny, czy przylegają całą swoją powierzchnią (lub jej prawie całą częścią).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam "duplex" i nie narzekałem. Na mokrym koło blokowało, na suchym piszczało aż miło. Też w Uralu (tarcza z dniepruchy).

 

No ale ważne jest jeszcze z czego są zrobione okładziny, czy przylegają całą swoją powierzchnią (lub jej prawie całą częścią).

Czesc "wieczny student" z tego co piszecie ty i Paolo 350 wynika ze mam "duplex"(nie znalem tego okreslenia),okladziny maja 2000km i byly klejone w warsztacie motocyklowym ktory zajmuje sie weteranami.Wiec okladziny sa dobre,wiekszy problem mam z linka ,bo wielcy mechanicy francuscy przykleili okladziny grubsze niz normalnie przewidziane i obcieli pancerz od linki(skrocili)i teraz przy kazdym hamowaniu najpierw zgniata sie pancerz a pozniej dziala linka.Regulacji nie mam juz zadnej(moze podebrac inna linke).Na suchym ledwo hamuje a na mokrym az strach jechac nie hamuje tylko zwalnia. :icon_eek: :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zmienione klamki. Zarówno sprzęgło jak i hamulec mają dodatkową śrubę regulacyjną. W efekcie jak raz ustawię śruby w tarczy kotwicznej/dźwigni wysprzęglającej to już ruszać ich nie muszę, wszelakie regulacje odbywają się przy klamce.

 

Linek z tego co mi dane był się zorientować jest kilka... Tez kiedyś jedną skracałem będąc nieświadomym różnic. Musisz kupić odpowiednią linkę (do tej dwurozpierakowej tarczy) i będzie gites :biggrin:.

 

PS: choć w sumie nie do końca rozumiem... Jak skrócili pancerz? Pozbawiając go metalowego zarobienia na końcu? Jak to się zgniata?

Edytowane przez wieczny student
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprocz problemu linki, ktora powinna miec sztywno zakonczony pancerz i tym zakonczeniem wchodzic z jednej strony w srube regulacyjna, a drugim w mocowanie pancerza na tarczy hamulcowej jest jeszcze problem dopasowania okladzin na szczekach do powierzchni ciernej bebna, ktora jest w tym wypadku zeliwna wkladka a aluminiowym bebnie.

Polega to na wyklejeniu wnetrza bebna papierem sciernym i dotarcia szczek do niego za pomoca obracania tarcza hamulcowa z jednoczesnym rozpieraniem szczek ( co w twoim wypadku chyba nie bedzie konieczne )

Ok 90% okladzin powinno dolegac do bebna zeby hamulec naprawde byl skuteczny, czyli blokowal kolo.

Moj podobny hamulec z podwojnym rozpieraczem w BSA tak wlasnie dziala.

 

http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...amulcaprzod.jpg

 

http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...tronyszczek.jpg

 

http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...tupowietrza.jpg

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zmienione klamki. Zarówno sprzęgło jak i hamulec mają dodatkową śrubę regulacyjną. W efekcie jak raz ustawię śruby w tarczy kotwicznej/dźwigni wysprzęglającej to już ruszać ich nie muszę, wszelakie regulacje odbywają się przy klamce.

 

Linek z tego co mi dane był się zorientować jest kilka... Tez kiedyś jedną skracałem będąc nieświadomym różnic. Musisz kupić odpowiednią linkę (do tej dwurozpierakowej tarczy) i będzie gites :).

 

PS: choć w sumie nie do końca rozumiem... Jak skrócili pancerz? Pozbawiając go metalowego zarobienia na końcu? Jak to się zgniata?

Czesc 'wieczny student',ja tez nie moge zrozumiec jak oni skrocili pancerz(nie mam metalowego okucia na koncu pancerza).Wydaje mi sie z tego co piszesz ze moze moja linka jest nie przewidziana do duplexu (linka za malo wystaje z pancerza) i z tego powodu kombinowali .Znalazlem rachunek za okladziny i grubosc jest taka jak fabryczna. W poniedzialek jade do importatora URALI zapytac sie o linke, dzieki . :buttrock: :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc 'wieczny student',ja tez nie moge zrozumiec jak oni skrocili pancerz(nie mam metalowego okucia na koncu pancerza).Wydaje mi sie z tego co piszesz ze moze moja linka jest nie przewidziana do duplexu (linka za malo wystaje z pancerza) i z tego powodu kombinowali .Znalazlem rachunek za okladziny i grubosc jest taka jak fabryczna. W poniedzialek jade do importatora URALI zapytac sie o linke, dzieki . :icon_mrgreen: :icon_razz:

Czesc 'wieczny student' bylem dzisiaj w URALU i kupilem linke do hamulca przedniego i widac roznice ,na lewo stara linka a na prawo nowa URALOWSKA.Powiedz od jakiego motoru podebrales klamki .Czesc DYNAMO. :icon_razz:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/47a90c8c368a58ac.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dbc211be69d73dbd.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny jest tez sposob z pominieciem preta pomiedzy rozpieraczami tz. w rusku rozpieraki sa tak zrobione ze ruch dzwigni w prawo czy lewo rozpiera szczeke. montujesz pancerz linki na stale do pierwszej dzwigni rozpieraka a wklad do drugiej dzwigni i masz problem z glowy. szczeki rownomiernie rozpieraja sie w bebnie a co za tym idzie kombinacje z poprawnym ustawieniem obu szczek przechodza do lamusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam "duplex" i nie narzekałem. Na mokrym koło blokowało, na suchym piszczało aż miło. Też w Uralu (tarcza z dniepruchy).

 

No ale ważne jest jeszcze z czego są zrobione okładziny, czy przylegają całą swoją powierzchnią (lub jej prawie całą częścią).

Czesc w koncu zrobilem hamulec i H A M U J E.Rozebralem cala tarcze kotwiczna, umylem i nasmarowalem dzwigienki trzeba bylo tez wyregulowac szczeki zeby dobrze dolegaly do bebna.I oczywiscie luz miedzy szczekami a bebnem.Wielkie dzieki za pomoc. :evil: :clap: :P :wink: :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...