DYNAMO Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Witam i pozdrawiam wszystkich i prosze o rade ,jak mozna poprawic sprawnosc hamulcow(zwlaszcza przedniego,moze podebrac tarcze od jakiegos motocykla z lat 80)bo jesien nadchodzi i robi sie slisko na drogach.W URALU 650 z bebnami odlewanymi z aluminium (podobne jak w MT-16) :spam: Dziekuje z gory :D :D ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Możesz zastosować szczękotrzymacz(tarczę kotwiczną) typu duplex (?) Albo wystrugać sobie rozpieracz hydrauliczny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DYNAMO Opublikowano 4 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Możesz zastosować szczękotrzymacz(tarczę kotwiczną) typu duplex (?) Albo wystrugać sobie rozpieracz hydrauliczny .Czesc 'prince' czy mozesz mi wytlumaczyc jasniej ,bo nic nie zrozumialem :icon_mrgreen: Dzieki DYNAMO :icon_mrgreen: :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Chodziło zapewne o szczękotrzymacz z podwójnym rozpieraczem (jak ktoś nie wie jak wygląda, to Jawa 350 ma podobny z przodu);A punkt drugi to chyba to - http://redmotorz.pl/index.php?option=com_c...id=77&Itemid=44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Mam "duplex" i nie narzekałem. Na mokrym koło blokowało, na suchym piszczało aż miło. Też w Uralu (tarcza z dniepruchy). No ale ważne jest jeszcze z czego są zrobione okładziny, czy przylegają całą swoją powierzchnią (lub jej prawie całą częścią). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DYNAMO Opublikowano 5 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Mam "duplex" i nie narzekałem. Na mokrym koło blokowało, na suchym piszczało aż miło. Też w Uralu (tarcza z dniepruchy). No ale ważne jest jeszcze z czego są zrobione okładziny, czy przylegają całą swoją powierzchnią (lub jej prawie całą częścią).Czesc "wieczny student" z tego co piszecie ty i Paolo 350 wynika ze mam "duplex"(nie znalem tego okreslenia),okladziny maja 2000km i byly klejone w warsztacie motocyklowym ktory zajmuje sie weteranami.Wiec okladziny sa dobre,wiekszy problem mam z linka ,bo wielcy mechanicy francuscy przykleili okladziny grubsze niz normalnie przewidziane i obcieli pancerz od linki(skrocili)i teraz przy kazdym hamowaniu najpierw zgniata sie pancerz a pozniej dziala linka.Regulacji nie mam juz zadnej(moze podebrac inna linke).Na suchym ledwo hamuje a na mokrym az strach jechac nie hamuje tylko zwalnia. :icon_eek: :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 (edytowane) Ja mam zmienione klamki. Zarówno sprzęgło jak i hamulec mają dodatkową śrubę regulacyjną. W efekcie jak raz ustawię śruby w tarczy kotwicznej/dźwigni wysprzęglającej to już ruszać ich nie muszę, wszelakie regulacje odbywają się przy klamce. Linek z tego co mi dane był się zorientować jest kilka... Tez kiedyś jedną skracałem będąc nieświadomym różnic. Musisz kupić odpowiednią linkę (do tej dwurozpierakowej tarczy) i będzie gites :biggrin:. PS: choć w sumie nie do końca rozumiem... Jak skrócili pancerz? Pozbawiając go metalowego zarobienia na końcu? Jak to się zgniata? Edytowane 5 Października 2007 przez wieczny student Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Oprocz problemu linki, ktora powinna miec sztywno zakonczony pancerz i tym zakonczeniem wchodzic z jednej strony w srube regulacyjna, a drugim w mocowanie pancerza na tarczy hamulcowej jest jeszcze problem dopasowania okladzin na szczekach do powierzchni ciernej bebna, ktora jest w tym wypadku zeliwna wkladka a aluminiowym bebnie.Polega to na wyklejeniu wnetrza bebna papierem sciernym i dotarcia szczek do niego za pomoca obracania tarcza hamulcowa z jednoczesnym rozpieraniem szczek ( co w twoim wypadku chyba nie bedzie konieczne )Ok 90% okladzin powinno dolegac do bebna zeby hamulec naprawde byl skuteczny, czyli blokowal kolo.Moj podobny hamulec z podwojnym rozpieraczem w BSA tak wlasnie dziala. http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...amulcaprzod.jpg http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...tronyszczek.jpg http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...tupowietrza.jpg Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DYNAMO Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Ja mam zmienione klamki. Zarówno sprzęgło jak i hamulec mają dodatkową śrubę regulacyjną. W efekcie jak raz ustawię śruby w tarczy kotwicznej/dźwigni wysprzęglającej to już ruszać ich nie muszę, wszelakie regulacje odbywają się przy klamce. Linek z tego co mi dane był się zorientować jest kilka... Tez kiedyś jedną skracałem będąc nieświadomym różnic. Musisz kupić odpowiednią linkę (do tej dwurozpierakowej tarczy) i będzie gites :). PS: choć w sumie nie do końca rozumiem... Jak skrócili pancerz? Pozbawiając go metalowego zarobienia na końcu? Jak to się zgniata?Czesc 'wieczny student',ja tez nie moge zrozumiec jak oni skrocili pancerz(nie mam metalowego okucia na koncu pancerza).Wydaje mi sie z tego co piszesz ze moze moja linka jest nie przewidziana do duplexu (linka za malo wystaje z pancerza) i z tego powodu kombinowali .Znalazlem rachunek za okladziny i grubosc jest taka jak fabryczna. W poniedzialek jade do importatora URALI zapytac sie o linke, dzieki . :buttrock: :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DYNAMO Opublikowano 9 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Czesc 'wieczny student',ja tez nie moge zrozumiec jak oni skrocili pancerz(nie mam metalowego okucia na koncu pancerza).Wydaje mi sie z tego co piszesz ze moze moja linka jest nie przewidziana do duplexu (linka za malo wystaje z pancerza) i z tego powodu kombinowali .Znalazlem rachunek za okladziny i grubosc jest taka jak fabryczna. W poniedzialek jade do importatora URALI zapytac sie o linke, dzieki . :icon_mrgreen: :icon_razz:Czesc 'wieczny student' bylem dzisiaj w URALU i kupilem linke do hamulca przedniego i widac roznice ,na lewo stara linka a na prawo nowa URALOWSKA.Powiedz od jakiego motoru podebrales klamki .Czesc DYNAMO. :icon_razz: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/47a90c8c368a58ac.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dbc211be69d73dbd.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Innytruder Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 fajny jest tez sposob z pominieciem preta pomiedzy rozpieraczami tz. w rusku rozpieraki sa tak zrobione ze ruch dzwigni w prawo czy lewo rozpiera szczeke. montujesz pancerz linki na stale do pierwszej dzwigni rozpieraka a wklad do drugiej dzwigni i masz problem z glowy. szczeki rownomiernie rozpieraja sie w bebnie a co za tym idzie kombinacje z poprawnym ustawieniem obu szczek przechodza do lamusa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DYNAMO Opublikowano 26 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Mam "duplex" i nie narzekałem. Na mokrym koło blokowało, na suchym piszczało aż miło. Też w Uralu (tarcza z dniepruchy). No ale ważne jest jeszcze z czego są zrobione okładziny, czy przylegają całą swoją powierzchnią (lub jej prawie całą częścią).Czesc w koncu zrobilem hamulec i H A M U J E.Rozebralem cala tarcze kotwiczna, umylem i nasmarowalem dzwigienki trzeba bylo tez wyregulowac szczeki zeby dobrze dolegaly do bebna.I oczywiscie luz miedzy szczekami a bebnem.Wielkie dzieki za pomoc. :evil: :clap: :P :wink: :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.